herni-konzole-versus-pc
Zábava Článek Herní konzole versus PC

Herní konzole versus PC | Kapitola 4

Semik

Semik

7. 3. 2005 00:00 327

Seznam kapitol

1. Stručné informace 2. PlayStation 2 3. X-Box 4. Game Cube
5. Sega Dreamcast 6. Válka konzolí, vzpoura přichází (část první) 7. Válka konzolí, vzpoura přichází (část druhá) 8. Zhodnocení a závěr

Herní konzole jsou považovány za odvěkého rivala PC. Přitom rozdíly jsou celkem jednoznačné. PC slouží na práci a herní konzole na hraní. Ano, tak tomu vskutku kdysi bylo, ale dnes se rozdíly pomalu stírají a z konzolí se staly multimediální zařízení vážně konkurující PC, které bylo dosud svou všestranností nepřekonatelné. Hmm... nemožné? Na to se pojďme podívat blíže. Tento článek si můžete přečíst i ve slovenské verzi.

Reklama

Game Cube je zatím poslední konzolí firmy Nintendo. Tato v překladu hrací kostka je pěkný kus přepracovaného hardwaru. Nintendo na rozdíl od svých konkurentů zachovává původní myšlenku, že konzoly jsou určené jen na hraní. To na jedné straně znamená ochuzení o mnoho multimediálních doplňků jako je známe u PS2, či X-Boxu. Na straně druhé se to odráží na příjemně nízké ceně, kterou Nintendo může díky nižší výrobní ceně hardwaru stanovit. Nintendo, slavná to firma z minulých časů, jejíž hvězda však od dob Super Nintendo mírně pohasla. Kdo by však nepoznal Mária, Pokémona, či jiné postavičky vzešlé z této továrny na sny. Nintendo je prostě kult a přestože se mu od dob N64 moc nedaří, stále má milióny fanoušků po celém světě.

Specifikace Game Cube:

Herní konzole versus PC
i Zdroj: PCTuning.cz

CPU: CPU pochází z dílen IBM a nese kódové jméno Gekko. Je vyrobené 0,18 micron měděnou technologií. Při taktu 485 MHz vyvine výkon 1125 Dmips (Dhrystone 2.1). Toto CPU je nástupcem IBM Power PC architektury. Paměťová propustnost ve špičce leží u 1,3 GB/s.

Grafická karta: Její kódové jméno je Flipper a pochází od kanadského výrobce grafických karet ATi. ATi-Flipper má takt 162 MHz a jak je už u ATi zvykem, pracuje v 24-Bit renderingu. Hardwarově zvládá všechny funkce jako Anti-Aliasing, Bump-Mapping, Mip-Mapping, atd. Má pevně zabudovanou jednotku T&L, z čehož vyplývá, že jde o DirectX 7 grafiku. Už jen z čistě těchto důvodů se musí sklonit před nVidia grafikou v X-Boxu. Je vyrobená 0,18 micron NEC Embedded DRAM procesem. Texturová paměťová propustnost leží u 10,2 GB/s, to se však tyká jen paměti zapouzdřené v GPU, se zbývající RAM se komunikuje 2,6 GB/s.

Takt: 162 MHZ
Rozlišení: Standardně 640x480, maximálně 1920x1080
Pixel Fill Rate: Bez textury – 0,648 GPixel/s
Pixel Fill Rate: 1 textura – 0, 648 GPixel/s
Pixel Fill Rate: 2 textury – 0, 648 GPixel/s
Komprese: S3TC (6:1)

Herní konzole versus PC
i Zdroj: PCTuning.cz


Klávesnice pro Game Cube

Zvuk: O zvuk se stará Custom Macronix 16 Bit DSP. Ten pracuje na 81 MHz. Zvládá 64 zvukových kanálů současně, ADPCM Dekódování. Hodnota samplingu je 48 kHz. Ve hře si můžete vychutnat maximálně Dolby Pro Logic 2.

RAM: 40 MB

I/O zařízení: Zde se Nintendo už po vzoru N64 vydalo vlastní cestou a tak používá tří palcové optické disky založené na technologii Matsushity (Panasonic). Vejde se na ně zhruba 1,5 GB, přičemž průměrná rychlost přenosu je od 16 do 25 Bbps. Jeho unikátnost mu zabezpečuje skoro dokonalá nekopírovatelnost her. Z toho jasně vyplývá, že takováto mechanika není schopná přehrávat běžná DVD. Pokud byste však ani u Game Cube nechtěli přijít o tuto schopnost, existuje upravený Game Cube přímo od firmy Panasonic, který to dokáže. O tom více dále.

Velikost: 114 x 150 x 160 mm

Herní konzole versus PC
i Zdroj: PCTuning.cz



Jak jste si už možná všimli, sleduje Nintendo se svou konzolí úplně jiné cíle než Sony s Microsoftem. Svou konzoli stavějí čistě na hraní bez všech těch, pro Nintendo nadbytečných, věcí jako DVD přehrávač a podobně. To může na jednu stranu dost lidí odradit, na stranu druhou to Nintendu dává v souboji s konkurencí do ruky velkou výhodu,  kterou je CENA. Ano, koncept Game Cube je stvořený tak, aby při nízkých nákladech byl vytvořený konkurenceschopný produkt. Pokud si pamatujete, X-Box je prodávaný se ztrátou, Nintendo svou konzoli prodává o 50% laciněji než jeho konkurenti a stále se ziskem. Ředitel firmy Nintendo se vyjádřil, že pro ně netvoří hru grafika, ale její obsah. Už při hrách jako Mário či Pokémon může byt jasné na jaké publikum se Nintendo zaměřuje, což však neznamená, že nemá co nabídnout i  dospělému publiku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama