Zpět na článek

Diskuze: Jak se hraje s Gigabyte RTX 5060 Ti Eagle OC 16G? Otestovali jsme reálné situace

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

AnkitaMishra
AnkitaMishra
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 5. 2025 11:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém Ngreedie je zjevný, astronomicky předražuje grafické karty v touze maximálně navýšit marži, zisk a inflaci. Karty, které byly dříve Low End, označuje za Mid-range a předražuje je na 500 EUR, tedy na nižší High End. RTX 5060 Ti 16 GB je sám o sobě předražený šrot, který by měl mít označení RTX 5050 Ti 16 GB. RX 5070 12 GB je pak celkem jasně ve skutečnosti RTX 5060, jen přeznačená a zdražená do nepříčetnosti. Cena by měla být maximálně 299 EUR za RTX 5070, RTX 5060 Ti 16 GB by pak maximálně měla stát 249 EUR. Takovýchto cen se samozřejmě nedočkáme bez naprostého kolapsu zisků z AI.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 6. 2025 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AnkitaMishra @AnkitaMishra cil nvidie je jasny, zneprijemnit hracum her koupi nove grafiky co mozna nejvice.. cim mene prodaji hernich grafik tim vice prodaji AI grafik :)

Róbert Dunička
Róbert Dunička
Level 2 Level 2
6. 5. 2025 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako sorry...ale tohle číst, to je strašný pain. Takový typ textu jsem psal možná někde v prváku na střední a určitě jsem nedostal nic lepšího než za 3... děs

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SoongVilda.. jinak v pohodě?

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Proč by ne?

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Tento výkřik do tmy si mám vůbec vyložit jak? :) Schválně jsem se díval, co se tady pod tvým velmi věcným komentářem objeví. Evidentně jsem ti někde šlápl na kuří oko... Copak tě motivovalo se takto off-topic zvěčnit v komentářích speciálně o mně? :D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 5. 2025 07:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SoongVilda @SoongVilda Brečíš na špatném hrobě. A řešíš pitchoviny. Představ si, že třeba já mám nové pc, mám tam x3d procesor a mám tam 5xxx gpu, dokonce tam mám win11. A hádej co, hraju nejnovější hry, starší , všecko šlape v pohodě. A tak to má většina, místo blbých keců tady o kupování nějakých zasyflenych starých křápů běž něco dělat, ať si taky můžeš koupit to pc v ceně auta a nemusíš tu psát hovadiny.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
3. 5. 2025 07:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SoongVilda @LV426

1. Píšeš tu emocionální výlev a nadáváš jako malé dítě.
2. Ještě chodíš na základní školu, že je pro tebe klíčové, co mají ostatní, a kdo to nemá, není cool a není součástí party?
3. Neměj starost, já si můžu dovolit počítač s Threadripperem.
4. Doufám, že se k tobě bude někdo chovat stejně, až budeš starší, protože jsi starý zasyflený křáp.
5. Není můj problém, že tvému pochopení brání nedostatek znalostí v oboru.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak něco na zasmátí..když jsem něco hledal, narazil jsem na tyto titulky 🤣

NVIDIA DLSS se nikdy standardem nestane. Vytlačí ho AMD FidelityFX Super Resolution. A začne brzy.

http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/nvidia-dlss-se-nikdy-standardem-nestane.-vytlaci-ho-amd-fidelityfx-super-resolution.-a-zacne-brzy.html

NVIDIA DLSS je hloupost, dokázala sama NVIDIA

http://www.ddworld.cz/videa/pc-a-it/nvidia-dlss-je-hloupost-dokazala-sama-nvidia.html

NVIDIA dokázala že RTX a zejména DLSS jsou nesmysl. Marketingový trik, který v praxi nefunguje.

http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/nvidia-dokazala-ze-rtx-a-zejmena-dlss-jsou-nesmysl.-marketingovy-trik-ktery-v-praxi-nefunguje-4.html

Tak tento vůdce sekty Stach na svém DDWORLD hlásal tyto moudra.. jeho light verze mistr Belka ( AKA Stratos Florian ) je tu s námi a mele obdobné nemysly ve stejném duchu.. nesmí se zapomínat 💪

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Nevím, kdo je pan Stach, ale poprosil bych ho, aby se pověnoval údržbě svého webu, pokud tam chce něco psát. Zkusil jsem jít na adresu: www.ddworld.cz

A LibreWolf mi hlásí následující: Máte zapnutý režim „pouze HTTPS“ zajišťující vyšší míru zabezpečení, ale zabezpečená verze webu www.ddworld.cz není dostupná. Zkoušel jsem na mobilu předinstalovaný Google Chrome, to stejné.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 01:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže 11 500 Kč za tuto kartu? Třeba RX 6900 XT je na bazaru za cca 9000 Kč. Proč by si to někdo kupoval?

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 01:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SoongVilda @SoongVilda hmmm starou herku s prisernymi provoznimi vlastnostmi, pred smrti( urcite tak 3 -4 roky stara) za 9k ..koupi jen blazen

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 01:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Absolutně nechápu, co myslíš. Vysvětli to prosím.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
2. 5. 2025 02:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @SoongVilda Vymodeloval si si neudrzatelnu situaciu:

- Zohnat 6900xt za 9k z bazosu nie je uplne jednoduche, realne je skor cca 10k.

- Nie kazdy je ochotny kupovat hw z bazosu. Idealne je trocha sa do veci vyznat, mat kus este v zaruke s fakturou, co pri takto starej karte moze byt problem. Ak nie si ochotny riskovat posielanie, treba najst inzerat ktory predava v tvojom okoli... Kopa prekazok.

- Usetris cca 1500 Kc a dostanes orientacne 10 % (max 15% v zavislosti od hry) vykonu v rastri, za 50%+ spotreby. Nemas prodporu novych technologii - DLSS, mizerny vykon v RT, horsie encodery, CUDA...

Zrovna v tomto porovnani nie je 5060ti az tak zla alternativa.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @StratoLZImo Tyto screenshoty jsou hádám duchové. https://drive.proton.me/urls/HJHG7T97E4#NBA35wDeAKJN

Během jednoho dne jsem sehnal RX 5700 XT, při obědě jsem ji našel a ještě ten večer si pro ni šel. Není to nějak extra složité, a když vezmu v potaz, jak skvělý kus hardwaru získám za dané peníze. Ovšem ano, máš pravdu, že to není tak pohodlné jako kliknout v Alza aplikaci a poslat do Alzaboxu.

To přidej dostanu větší bonus výkonu, pokud jde o nativní snímky, to je to, co mě zajímá. Ne vymyšlené snímky, kde se musím koukat na třeptající se hrany, divně rozpadající se průhledné objekty a blikání okolo světel.

Pokud vím, tak zrovna enkodér, dekóder není pro hráče úplně zajímavý. Pokud jsi streamer, tak to jsou úplně jiné nároky, ale to není průměrný hráč. Průměrný hráč ani nemá využití pro CUDA.

Jenže na tu RTX 5060 Ti nemám takový nativní výkon, jsem odkázán na to DLSS, a když se na to rozhodne NVIDIA vykašlat za pár let, tak ta karta je nahraná. Mezitím RX 6900 XT stále bude dostávat hromady aktualizací Mesa ovladačů.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @SoongVilda Tak porovnání nové a použité věci nikdy není zcela fér. Ale klidně si kupte jetou 6900 XT bez záruky a se spotřebou 320 W 😃

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Slusnak123 Nevidím jakýkoliv problém v takové koupi.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @SoongVilda Tak někdo jiný by ho tam třeba vidět mohl. A proto si koupí novou kartu s poloviční spotřebou.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SoongVilda @SoongVilda Kdyby všichni nakupovali jen na bazaru, nebylo by co kupovat...

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe Možná by pak nejedné fimně došlo, jak přestřelený a nesmyslný peníze po nás za to chce.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @SoongVilda Všechno má takovou hodnotu, kterou je někdo ochoten zaplatit. A ta hodnota je pro každého jiná. A proto máme tolik firem, které nabízí stejné nebo podobně zboží za rozdílné ceny a my máme možnost volby

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe 90% podíl NVIDIA na trhu s GPU není z pohledu ekonomické teorie příznivá situace pro zákazníka. To v podstatě znamená, že trh dosáhl stavu, kdy nedává smysl od této firmy nic kupovat. Ovšem pokud se někomu zdá normální dávat za grafiku peníze jako za auto, je to jeho rozhodnutí.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Slusnak123 Ne, ale za těch 80 000 Kč u RTX 5090 by auto šlo. Což pak hýbe s cenovkami všeho.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 08:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @SoongVilda Zase porovnáváte novou věc s použitou, což mi nepřijde jako férové srovnání, protože použitá věc je z podstaty věci levnější. Správně byste měl u použité věci brát v potaz jako mínus to, že je potenciálně problematická. Aby to vyvážilo tu nižší cenu. A 5090 není tak úplně herní karta. A i kdyby, srovnáváte high-end grafiku s high-end autem? s jakým autem to vlastně srovnáváte?

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Slusnak123 Co by na té kartě mohl být za problém?

Ne, tohle logikou na mě nechoď. Hledám nástroj, co je nejlevnější a vyřeší můj problém. To je celý.

Další věc, že pro mě bazarové věci nejsou fuj a nepotřebuji mít nutně nový věci, protože prostě nepotřebuji házet prachy oknem.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 08:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @SoongVilda Cituji: “Co by na té kartě mohl být za problém?”

Samozřejmě, že s žádnou kartou z druhé ruky nikdy nemůže nastat žádný problém. Stejně jako s autem z bazaru… Tak nashledanou a hodně štěstí 😃

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Slusnak123 Za posledních 10 let jsem nekoupil novou kartu a neměl jediný problém, to je lepší statistická bilance než u lidí, co kupují jen nové.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 08:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @SoongVilda Vy se v diskusích oháníte funkcemi, které jsou dokonale přesné. Přitom jste nenapsal, kolik karet jste si za těch 10 let koupil, jaké to byly, jak staré, od koho, za kolik, jak dlouho a v jakých podmínkách jste je provozoval. Pak bychom si možná mohli udělat obrázek o tom, zda je fakt, že jste dle svého tvrzení neměl jediný problém, běžná situace nebo nějaká statistická anomálie.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 08:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @SoongVilda pokud Vám stačí nízký výkon GPU, a spíše aby fungovaly staré věci nebo jak píšete nějaký SW..dobře.

A máte pravdu, na to můžou být staré karty za pár korun po bazarech.

Ale to není případ většiny lidí, tak to tady není třeba tlačit a říkat, že je to normální a proč někdo kupuje nové karty..

Jinak, máte takovou filozofii obecně v životě ? Já třeba přestal před 2 lety s iqosem a ušetřím 50K ročně..za to si můžu koupit grafiku skoro každý rok..🤣

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Slusnak123 Přesnou statistiku si nedělám, nicméně, co si pamatuji:
- 2023 Q1 - Radeon RX 6600 XT za 5000 Kč.
- 2025 - to jsem předělával pár sestav: RX 580 za 900 Kč, RX 5700 XT za 2900 Kč. Pro všechno jsem si šel osobně.

Někdy víc v minulosti rok a cenu už bohužel nemám v paměti to byla GTX 1050-Ti, předtím GTX 960 a pak hodně v minulosti Radeon X700 a FireGL 3100.

Od 2020 už nejedu na Windows pravidelně, ale co jsem zkoušel občas na druhém disku, tak propad výkon a dostupná funkcionalita na kartách byla pod Windows špatná, ale pod CachyOS jsem měl nad 70 FPS v 1920x1080 - to bylo u i7 4790K + RX 6600 XT a modifikované UEFI pro aktivaci rebar, abych lépe využil tu RX 6600 XT. Cyberpunk jsem dohrál na Ultra v low RT, to bych řekl, že na komponenty z 2015 je docela dobrý, kromě té grafiky, tam byla dřív GTX 960 a ta už úplně nestačila, hlavně pro ni už nejsou moc novinky v ovladačích - NVIDIA na to hází bobek.

Sestava s RX 580 půjde do světa, nicméně ten Doom Eternal na ni ve FHD běžel též na Ultra, Hogwarts Legacy též na Ultra, ovšem bez RT. Zkoušel jsem zapnout RT skrz parametr RADV_PERFTEST=emulate_rt, ale i v tom Doomu se to plazilo při 30 FPS, takže nic moc, ale čekám, že se to zlepší až se toto mergne a vyjde to v dalším Mesa ovladači: radv/rt,aco: Ray Tracing Function Calls plus je tam v řadě pár dalších optimalizací.

Niceméně ta RX 5700 XT s RADV_PERFTEST=emulate_rt zvládla ten Doom Eternal při hezkých 90 fps.

Ještě hrávám Warframe, ale to je z roku 2013... to asi nemá cenu zmiňovat. Jen tam teď zesrali release contentu 1999, kde si na fórech lidi stěžují, že jim to i na RTX 4090 padá na 30 FPS a já na každé z těch karet mám v těch lokacách 65 ař 100 fps, dokonce i na té RX 580, což mě příjemně překvapilo.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @MrGodlike Ano, nerad v životě házím peníze oknem, je to snad špatně?

Já chci, aby mi fungovalo všechno, jak staré tak i nové no a to na NVIDIA kartách není možné. Našel jsem věci, které prostě nefungují, třeba nástroj gamescope pro starší hry je pain pod NVIDIA, ale pod Intel a AMD GPU nemá problém.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 13:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @SoongVilda Asi jste narazil na karty, které 24/7 netěžily nebo s nimi nikdo neprováděl brutální přetaktování. V pořádku. Jenom prostě máte řádově vyšší pravděpodobnost nějakého problému. Na druhou stranu dáváte za karty nižší peníze, tedy v případě problému je můžete jednoduše vyhodit.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Slusnak123 Tak se řídím základními věcmi, abych předešel problémům. Vybírám si karty od lidí, kteří nabízejí možnost otestování na místě, nějaké výsledky a podobně. Případně záruční list, atd.

Třeba tak jsem to udělal u RX 6600 XT, těch 5000 Kč už nejsou drobné, prodávající mi u sebe doma kartu ukázal. U RX 5700 XT jsem to neřešil, tam těch 2900 Kč čert vem, navíc po krátké debatě s prodávajícím jsem neměl důvod se extra bát.

Zároveň, obecný instinkt mi říká, že pokud někdo rozprodává 10 GPU najednou, tak to budí podezření, že to bude z těžební farmy.
Kamarád takto poskládal desítky počítačů a nikdy neměl žádný problém. Je to o přístupu a o trochu pozornosti.

Jasně, kliknutí v aplikaci Alzy a návštěva Alzaboxu je pohodlné, ale aktuálně jsou ceny takové, že je pro mě levnější věnovat tomu nepatrné úsilí.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 15:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @SoongVilda Dobrá, děláte to opatrně a to je chvályhodné. Přesto, pokud by se nějaký problém objevil, nemáte jistotu, že se s vámi prodávající bude bavit.

A ještě mě napadá jeden aspekt, a to čas. Pokud - jak říkáte - kliknu objednávku v Alze a vyzvednu v Alzaboxu cestou z práce, celá operace mi zabere minimum času. Pokud ale někam jedu, abych si kartu vyzkoušel a převzal, zabere mi to více času a já osobně si svůj volný čas cením nějakou peněžní hodnotou. Těch věcí přes e-shopy kupuji docela dost a pokud bych se měl s každou babrat, nedělal bych ve volném čase nic jiněho. Zkuste si svůj přístup ke kartám aplikovat na všechno, oblečení, nábytek, auta, apod. Neustále byste někde jezdil a bil se v prsa, jak jste ušetřil tu pět stovek, tam dva tisíce, ale vlastně byste půl života nedělal nic jiného.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Slusnak123 Jo, to je určitě parametr, který stojí za zvážení, ale ono je toho hardware docela dost v tom Brně, ale to není jediný důvod proč tu bydlím. Obecně prostě město poskytuje více možností a toto je jedna z nich. Zároveň ano, o boxy nouze není.

Navíc měním hardware jednou za čas, takže to nějak moc času nežere.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SoongVilda @SoongVilda Njn, měl jsem štěstí a za 10 500 jsem koupil vyvoněnou referenčku RX 6900XT s komplet balením (včetně podložky pod myš a pásky přes ní) od chlapika, který upgradoval. Ale tu zase pravidelně trápit nehodlám. :)

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus Krásné řešení, gratuluji. Jen bacha, abys tu nedostal sadu, že sis koupil něco z bazaru, nekoupil to za plnou cenu a snad i máš stabilnější software, protože už se na to dostalo X iterací aktualizací.

S tím, jaké bezpečnostní chyby v hardwaru či power managementu se dějí posledních pár let, tak kupovat nový hardware je vlastně hazard.

Intelu hoří CPU protože mají 4096W power limit, u AMD zase X3D procesory. Intel první generaci Arc tlačil do použitelného stavu ani nevím kolik let. NVIDIA? No, tady máme zase hořící konektory, nestabilní vydání DLSS ve hrách.

Podtrženo sečteno, koupě nového hardwaru je ruleta, za velké peníze a jen čekání, až ho tvůrce opraví. Osobně preferuji nedělat ze svého zařízení a domácnosti pokusného králíka.

Tak, teď můžete naklikat palečky dolů. :)

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 19:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @SoongVilda Tak těch X3D CPU bych se zastal... tam to trochu dojebal autor biosu, ale jinak je to z bazaru a trochu ruleta a tentokrát výhra... :)

Jinak mě zaujal tvůj příspěvek o mesa atd... nejde mi ani tak o starou GPU jako o hračičkování s Vega 11 na R 5 3400G :) Někdy se ozvu.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus No jasně, ale výsledek je ten, že když máš starší hardware, tak na tyto nedostatky nenarazíš, protože si na nich vylámou zuby jiní, kteří fungují pro ty korporáty jako <insert meme, testing in production!>. Však i ty Intel CPU nějak fixoval firmware desek, aby zabránil šílené spotřebě.

To je vždycky takové nechutné kolečko, protože výrobci všechno patlají jako uzavřený neznámý firmware blob. To máš UEFI firmware desky, VBIOS, Intel ME (Management Engine - Minix OS) na úrovni CPU, jádro Windows NT, na to všechno ovladač GPU a ještě nějaká ta utilita AMD Adrenalin, NVIDIA Experience... huf.

Spíše je zázrak, že těch karambolů při uvedení nového hardwaru není víc.

Třeba v Linuxu je toto vyřešeno docela dobře, musíš začít včas mergovat kód pro ovladač a je pod dost silným drobnohledem, aby byl začleněn.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
1. 5. 2025 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dočkáme se podobného testu i s 8GB verzí? 😏

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus Na to zná odpověď jen všemocná nV 😆

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 15:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus možná až vyjde 9060xt 8gb , ať je to férovka 😂😂

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 05:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Mě přijde zákaz recenzí před vydáním produktu jako dostatečná férovka...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 14:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Hajčus kdo to kdy zakázal? tech power up recenzi udelal, amd tohle dělá furt :D :D to jsou zase cervene slzy..

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 "před vydáním produktu"

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Jojo, recenze 6 dní po vydání na Techpowerup, to celé vlastně vyžehlila. Ty slzy budou nejspíš od nešťastníků, kteří se na tohle šmé nachytali...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Hajčus Tak pokud si někdo koupí 8 GB kartu, nerozumí tomu, chce ji provozovat ve 4K, nepočká si na recenzi a v den vydání objednává kartu, ať si klidně slzí.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 16:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Slusnak123 A o tom tu celou dobu píšeme Mlho... nicméně vrátím se k tématu. Užijeme si tady i recenzi 8GB verze? Především s těmi dnes naprosto nezbytnými RT a PT a tak podobně? 😏

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Hajčus nachytali nevim, 4060 už je nejpopulárnější gpu světa, a nikde se nebrečí, to jsou spíše amd slzky :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 17:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Hajčus Zda bude recenze 8 GB verze zde, to vám bohužel neřeknu, neb nemám vliv na tvorbu obsahu na tomto webu. Ale pokud chcete naznačit, že 8 GB verze bude v PT a spol. pokulhávat, tak zase záleží na vkusu každého soudruha, co se mu líbí a co potřebuje. Já např. nehraji žádnou hru s těmito vymoženostmi, a tak mi v poklidu stačí RX 6800, která má 16 GB, ale světe div se, ještě jsem nikdy nevyužil ani těch 8, a to ve 4K.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Slusnak123 Tak tu recenzi od TPU jsme bezpochyby četli oba, takže víš naprosto přesně, co naznačuju. Jinak ta otázka nebyla osobní, spíše do pléna.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Hajčus Rozumím, nemám potřebu NVidii do roztrhání těla obhajovat, ale zase mi přijde, že prodejci budou tlačit 16 GB verzi a i BFU ji budou chtít, protože více paměti je více Adidas.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Slusnak123 OK, snad se tu jednou dozvíme: Jak se hraje s... :)

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Jasně, gratulky a dobře jí tak... 😏

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 06:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus Recenzi 8 GB verze máte třeba zde a ve většině her je nepatrně výkonnější než 16 GB verze. Ve full HD pochopitelně.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Takže je vlastně lepší, než 16GB verze. Už to chápu, zákaz recenzí proto aby nekazila kšeft... 🤣

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 09:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Hajčus Při určitém použití je skutečně nepatrně lepší. Jinak můžete dát odkaz na ten zákaz recenzí? Dodávám, že neposkytnutí 8 GB verze do recenzí nevnímám jako zákaz recenzování 8 GB verze. Koneckonců Techpowerup recenzi 8 GB verze udělali, tedy patrně zákaz recenzováni neměli.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Aha celé jsem to popletl, vlastně to zakázali výrobcům dodat k recenzím, tak to je naprosto jiná situace. Navíc recenze na TPU 22. 4. 2025. 6 dní po vydání, 16. 4. recenze pouze 16GB verzí. Dost ubohé...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Hajčus Dejte pls nějaký odkaz na ten explicitní zákaz. Jinak se pohybujete na úrovni Stratosových dojmologií.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 HW Unboxed uvedl explicitně přiznání několika výrobců. Moje pomýlenost se dá naopak jasně doložit nějakou recenzí 8GB verze vydanou nejlépe současně s verzí 16GB. Není nic jednoduššího...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Hajčus Uf, tak jsem přetrpěl tu příšernou australskou angličtinu a zkouknul toto video. A dozvěděl jsem se toto:

"We learned that Nvidia was actullly actively delaying the 8 GB models, meaning it wouldn´t be featured in any reviews, but it would be available for purchase, when the reviews went live or very shortly thereafter."

A pořád mi to nepřipadá jako explicitní zákaz recenzovat 8 GB verzi.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 18:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Hajčus Předpokládám, že se tím rozuměly recenze 16 GB verze. Jako že se odrecenzují 16 GB verze a pak se potichu vypustí 8 GB verze až pozornost odezní. Tak jsem to pochopil. A HW unboxed z toho dovozuje, že BFU si poběží koupit co nejlevnější kartu a domů si odnesou 8 GB verzi, aniž by cokoliv tušili. A v Nvidii se budou ďábelsky chechtat, protože to bude přesně zapadat do jejich plánovaného zastarávání karet. Jako dobrý názor, ale zase: pokud si někdo kupuje HW po komponentech, měl by tomu rozumět. Pokud tomu nerozumí, může se zeptat koncového obchodníka, ten mu poradí. Pokud mu poradí špatně, je to odpovědnost koncového obchodníka. Také by se dalo říci, že výrobci karet ty 8 GB verze nemusí dělat, ale dobrá, nevím nic o dohodách mezi nimi a Nvidií.

Nicméně pořád tam nevidím explicitní zákaz recenzovat 8 GB verze.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 22:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Taková poznámka bokem, klidně mě tu zase nápíchněte na vidle. Hele... když se tak podívám na grafiku a zničitelnost prostředí v Crysis 3, jak se stalo, že jsme měli tak hezkou hru a přitom v nárocích na hardware stálo toto: Graphics memory: DirectX 11 graphics card with 1 GB Video RAM or better

My máme dnes VRAM s 4 GB, 8 GB a uuu 16 GB, ale no jak to říci... ty hry na to nevypadají... je tam strašně malý posun.

Kdy to jako skončí? Kdy budeme na render pitomé lavičky ve hře potřebovat 32 GB VRAM a budeme se tvářit, že to je úplně v pohodě?

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
3. 5. 2025 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Tak je někde recenze 8GB verze z 16. 4.?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 5. 2025 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @SoongVilda To nevím, já hraji strategie a tam stačí karty s 8 GB VRAM bohatě. A na nějaké hexovky z druhé světové i integrovaná karta. 😃

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 5. 2025 14:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Hajčus Nevím, napsal jsem někde, že musí být recenze 8 GB verze dne 16. 4.? Recenze z 22. 4. na TPU a video z 21. 4. na HW unboxed vám nestačí? Zase: pokud si někdo chce koupit kartu v den vydání, nerozumí tomu a nenechá si poradit, je to jeho problém.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 5. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @SoongVilda Zase ten dokonalý CryEngine 😂

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby v těch velikostech VRAM byl ještě větší bordel..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 14:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 zrejme uz nekomu v Nvidii konecne trklo, ze je nesmysl aby RTX 5060TI a RTX 5080 mely stejne 16GB VRAM , ze je to vuci vykonu a cene RTX 5080 silne "neuctive" a defakto je to nejvetsi debilita co Nvidia u RTX 5000 generace udelala.. Ta karta prisla s vykonem skoro jako 4090 ale s o 8GB mensi VRAM za skoro stejnou cenu. Ta karta proste mela mit 24GB uz od zacatku protoze pak to vypada dost blbe kdyz 5090 ma 32GB a 5080 jenom 16GB.. Ale historicky vsichni vime ze Nvidii to s tou VRAM nikdy moc neslo, viz RTX 3080 s 10GB vs RTX 3060 s 12GB, to byl taky EPIC FAIL :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 14:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ty troubo, kdyby basic 5080 měla 24, tak se k hráčům v životě žádná nedostane 🤣🤣🤣 Ano 3080 a 3060 takovej epic fail, že tyhle karty dostali amd k 10% poměru trhu, dává to smysl.
Ale je super, že to už jen "vypadá blbě" protože když amd mělo 7900 xtx, tak to podle tebe nestačilo 🤭

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 14:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos AMD 7900 XTX má 24 GB RAM..a stejně je to na hry k h* 🤣

Všechny starší karty NVIDIA zachrání DLSS 4..a u AMD ? Vůbec nic..odpad ..na QHD nebo 4K nepoužitelné na top náročné hry, pokud chce človek něco jiného než 60 FPS a mín..

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 01:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MrGodlike Už to DLSS 4 nebliká, nedělá artefakty, jittering a další? Mimochodem, pokud někoho poučujete, tak grafické karty nemají RAM, ale VRAM. Díky. Jaký výkon mají ty karty v reálných snímcích?

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 01:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda nekdy ano,nic s cim by neslo zit za benefity co to prinasi.

Tak kontext je jasnej,bavime se grafice,takze o jeji pameti

Radsi si to nekdy zkuste, tim myslim to dlss4, zit v bubline neni nikdy dobry😛

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 01:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MrGodlike Jo, já ho zkoušel a spokojený jsem nebyl. Stejně jsem to vypnul a měl raději nativní render. S tím, jaké má zdroje NVIDIA a kolik ty karty stojí, tak na produkčním softwaru a hardwaru se mi nechce tolerovat něco, co občas blikne. Nativní render je 100% v pořádku, takže není o čem.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda jim to nevysvetlis oni se snad kazdej vecer k tomu DLSS modli a Nativ oznacuji za sémě Satana :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda Já jsem žádné blikání nezaznamenal. Čili u mě v pořádku

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos To víš.... Když si zapnu Rensport, tak mám v nativu 40-50 fps a je to hnusný, nepřirozeně přeostřený, ploty blikají.... zapnu DLSS a mám 80-100 fps a ploty neblikají, všechno je tak nějak přirozeně hladký...

Tak co si mám vybrat?

V KCD2 nevidím rozdíl, jestli mám DLSS zaplé nebo vyplé. Jen fps se zvedly že 40 na 60. Takže plynulejší hra.

Tak co si mám vybrat?

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Ano, a to je ono. U tebe je vše v pořádku, u mě také. Oba jsme spokojeni, takže asi není problém. To se tady v diskuzi snad ještě nestalo, ne?! 😂

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda Je tak 😁 Každý děláme věci ke své spokojenosti

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Belka je takovy symbol dnesni doby..blbec dela chytryho 😅 nastesti tady jde jen o dil do pc...

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Já minimálně cením, že ačkoliv jsi asi ze „zeleného tábora“, tak jako jediný máš zde zatím docela normální, netoxický postoj. U jiných komentářů si zde občas říkám, kdo to pustil na internet. 😂😂

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda No... Abych pravdu řekl, tak já OSOBNĚ preferuji NV. Nicméně skládám PC již 20 let a nemám problém doporučit grafiku od AMD. Vždy zákazníka řádně vyzpovídám a dle jeho potřeb zvolíme, z jakých komponent se to bude skládat.

Co se týče ostatních, tak mě je vcelku jedno, co kdo má a věřím, že to má z nějakého důvodu. I já preferuji NV z nějakého důvodu. Jenže je to můj důvod. Takže tento důvod není relevantní pro někoho jiného. Jen pro mě. A toto holt někteří zde diskutující nechápou. Vnucují svůj názor ostatním a to tím stylem, že jejich názor je jediný správný a názor druhého je vlastně špatný. Neuvědomují si, že každý máme jiné požadavky, zkušenosti, preference, potřeby...

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Tak to ti nepřeji, aby ti došel zákazník jako já. Já bych tu třeba vypsal všechny své požadavky na sestavu. Ovšem to by zdejší osazenstvo vzalo, vylepilo jako příspěvek dne a smáli se u toho ještě měsíc. 🤣

Většina lidí zde se mnou nebude souhlasit a hlavně mě absolutně nepochopí, protože výskyt zákazníka jako já je naprosto vzácný.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda každý jsme originál a troufnu si říct, že jsem taky dost extrém v určitých věcech.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Tak možná proto to tady mezi námi zase až tak neskřípe, až by to hořelo a mělo způsobit výbuch. 😂

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda a na jaké kartě, hře a rozlišení jste to zkoušel ? To je taky dost podstatný.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MrGodlike Na 1920x1080, ještě mám doma 4K telku, ale není to zase až takový terno, takže zatím upgrade na 2K monitor neplánuji.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos honziku lisa su kleci na kolenou u jensena a modli se, aby mohla vratit cas a nekasklat na upscaling 🤣🤣 mozna by amd nemelo pak nejhorší eru, co se tyce gpu ever.
A když už jsme u toho modlení, kam se podělo tvoje kouřeníčko vávry a jeho hry? na amd kartách to běží stále dost hůře, než na nvidii, smůla, že?

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Tak za mě nejhorší éru mělo AMD během Radeon HD 7000 a 8000, to byla fakt bolest a utrpení. Ovšem RX 400 a 500 řady byly docela fajn.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda jó ono těch serii bylo více, co byla tragédie, nebo zas naopak super, ale co se týče prodejů, tak je bohužel předposlední řada amd ta nejhorší, co zatím vyšla

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Ovšem ten koncept dvou čipových karet byl zajímavý, škoda že čipy Hawaii XT, Malta XT žraly parník a evoluce Vesuvius tomu moc nepomohla.

Snad bychom se alespoň mohli dočkat chipletových GPU.

Celkově ta jejich GPU divize je malá a potřebovala by zabrat, stejně jako jejich CPU divize.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 5. 2025 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda Zkus navštívit očního. Tohle je z tvých vtipných dedukcí ta zatím nejzábavnější.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aktuální GPU průzkum na Steamu k 1.5.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak děcka, nVidia teď dává ke kartám nový Doom 😉

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gigabyte 5070 Gaming za 15800,-

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 08:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 pridje mi vyhodnejsi priplatit si na tom samem eshopu 1000,- na vykonnejsi 9070 s 16GB VRAM. Vsak test primo zde na PCT ukazal ze RX 9070 je o skoro 10% vykonejsi.. takze onen priplatek cca 1000,- na 9070 je cca 7%, ale narust vykonu je vetsi a jako bonus dalsi 4GB VRAM navic.. v tomto kontextu nema vubec smysl o naky 5070 uvazovat, musela by bejt minimalne o dalsi 1000,- levnejsi

LINK

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "pridje mi vyhodnejsi"

Ano. TOBĚ příjde výhodnější. Dovedeš si představit, že jsou lidi, kterým příjde výhonější ta 5070?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jojo, to ti taky prisla tehda 7900xtx vyhodnejsi, a dneska je na urovni 4070tiS, děkujeme za krasne rady 🤣

Marty
Marty
Level 28 Level 28
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos mne mrzí absence testu Stalker 2, přeci jen už je to vcelku odladěné a vyždímat karty dokáže také a je to jediná hra, kvůli které bych upgrade zvažoval :/

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 14:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos no a když človek zapne s 5070 DLSS4 na nových i starších hrách ...výhodnost 9070 je pryč🤣 ( FSR3 není konkurence a pár her , kde funguje nyní FSR4 to nevytrhne )

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Marty Zrovna Stalker 2 za to fakt nestojí...

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 09:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MrGodlike Koho zajímá upscalling 🤦🏼‍♂️🙄 Tady se bavíme o HW a driverech.

A v obojím je aktuálně nV tragická.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 09:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni1 Upscaling začal v momentě, kdy nepoznáš rozdíl mezi rasterem, zajímat asi úplně všechny, teda myslím ty s nVidií. Na AMD sere pes s jejíma mazanicema. Když zapneš DLSS je to jako by sis lusknutím prstu upgradnul kartu, za 0kč. Jestli tohle nevidíš, tak smůla pro tebe.

Vsadím se, že i ten ddebílek, co má v PC výhradně nVidie, si to DLSS zapne a pak mele svoje sračky, jak je to na hovno, protože to AMD nemá 😃

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni1 me zacina pripadat ze Upscaling je pro zdejsi ultras defakto posvatna technologie bez ktery si snad ani neumi predstavit hrani PC her :) pritom jsme se bez teto technologie obesli poslednich 20 let a normalne jsme si ty hry zahrali taky..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni1 Koho zajímá Upscaling? Drtivou většinu PC hráčů, děkujeme za otázku.
Jen for fun:
Na steamu už má rtx 4000 řadu více lidí, než všechny amd karty dohromady🤑

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
1. 5. 2025 13:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LV426 FSR nebo DLSS obojí stejná mazanice. Nativ je nativ a pokud nativ GPU už nezvládá tak nastává nejvyšší čas na upgrade. Pokud nativ karta nezvládá ani v době koupě tak se o herní GPU moc mluvit nedá, spíš low end, který si musí pomáhat Al udělátky, aby si aspoň malinko dokázala obhájit svou přemrštěnou cenu.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak nějak. Někteří dokonce že tvrdí, že díky němu není třeba ani výkon v "rastru" 🤦‍♂️😀

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Spíše konzolisty, kde to uživatel na 2m vzdálené TV moc nepozná.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 14:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos je to technologie, diky ktere ujel AMD vlak a tržní podíl...díky trotlům jako ty, kteří říkali, že to není potřeba..🤣

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni1 Konzolisty, a Většinu hráčů díky tomu, jak moc trhu si teď umanula Nvidia - tak, a máš to opravené 🤭

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Ty a ta tvá vystoupení tady....🙄

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 15:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni1 no na představení aka napsat blbost a dojít si pro mínuska to nemá 😁 jen jeden z nás tu bohužel ignoruje trh a co lidé poslední roky kupují, a já to nejsem..

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
2. 5. 2025 03:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Co to je zas za neargument? "Pred 20 rokmi nebolo treba upscaling, tak preco by sme ho mali chciet dnes?"

Naopak mne pride, ze cervenych ultras (ty, uni...) nezaujima nic, v com nie je amd konkurencie schopne. Preco by nemala majitela nvidia gpu zaujimat technologia, ktora je objektivne dobra a prinasa v zasade len pozitiva? Ze amd nema konkurencieschopnu alternativu je dovod to ignorovat?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 06:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @StratoLZImo kdyby dneska vyvojari delali hry poradne a otpimalizovany na novy HW tak bysme upscaling taky nepotrebovali, rzhodne neni normalni aby 5090 jakoz to grafika za 80tis mela ve 4K coz je uz v highendu bezne rozliseni roky, pak davala ve hre co je stara 5 let s bidou 30FPS v nativu :) to je velka ostuda tech vyvojaru ze si zakaznik na graice za 80tis pak musi jeste zapinat upscaling aby to mohl vubec hrat v naky normalni plynulosti

PS: ku prospechu to moc neni kdyz to vyvojare nenuti optimalozovat s vetsi vervou a pracovistosti, oni se vice mene spolehaji na to ze se to neoptimalizuji vubec protoze do hry zakomponuji DLSS nebo FSR a uz se o nic nestaraj (logicky tim usetri dost casu i penez).. V tomto ohledu je upscaling hodne kontraproduktivni..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos kdyby silničáři dělali krásně rovný silnice, nebyly by potřeba tlumiče na autech.

Řekl bych, že NV a AMD přináší technologie takové, které jsou potřebné. A je jedno, jestli za to může vývojář hry nebo kdo... je to ku prospěchu? Je. Tak moc nechápu, o čem je řeč. Každý má možnost volby. Tvoje volba zní: AMD, bez RT a v nativu... V pořádku. Toto je tvoje volba. A takto si zvolíme každý scoji kombinaci, kterou chceme.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos To je jako byste výrobcům aut vyčítal, že lidé jsou tlustí.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Jenže informatika a silnice jsou dva úplně rozdílné obory, kde je tato analogie naprosto zcestná. Silnici rovnou neudělám, nikdy; ideálně rovná silnice neexistuje. Ovšem když napíši matematickou funkci y = x² + 3, tak ta vytvoří dokonalou parabolu s vrcholem v bodě (0, 3).

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda Tak snad chápeš conjsem tím chtěl říct. Že všechno se dělá z nějakého důvodu.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Nejsem si jist, silnice sebevíc rovná bude stále nějak nerovná, ale ta parabola bude ideálně hladká jako funkce vypočtená v té grafice.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda OK. Vysvětlím. Moje reakce byla na to, že "kdyby vývojáři dělali hry pořádně, tak bysme upscaling nepotřebovali".

V podstatě, kdyby byly v prdeli ryby, nebyly by potřeba rybníky... ( můj příměr s tlumiči)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 08:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SoongVilda Zcela rovnou silnici uděláte úplně jednoduše, stačí, pokud bude kopírovat přímku. Možná postačí i úsečka. Nebo přesněji nějaká výseč roviny 😃 (Odhlížím od toho, že Země je koule - zploštělá na pólech, abychom se nedohadovali.)

Tím chci říci, že vaše debata se dostala do poněkud teoretické roviny.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Indiana Jones: Musel jsem tedy path tracing vypnout, na něj RTX 5060 Ti nemá dost výkonu" Karta výkon má, ale herní engine je mizerný. Proto to nestíhá.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 23:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Na PT nemá dnes výkon nic. Tam nemáš co optimalizovat, je to výpočet fyziky.

Ondřej
Ondřej
Level 29 Level 29
30. 4. 2025 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Aha. A proto hraju bez problémů s PT Cyberpunk, Star Wars, Alan Wake, Indiana Jones.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Ondřej Tak záleží, co to je bez problémů a na čem. Já teda na hru, kde by za to RT stál, stále čekám.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Ondřej PT != RT

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @LV426 CB77 za PT stojí, ale čekáme na výkon. Ale např. u GTAV RT pro těch pár lepších stínů (pečlivě hledaných) nebo sem tam přesnější nasvícení ty desítky fps dolů a W nahoru rozhodně nestojí, to je fakt 🤷‍♂️

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 4. 2025 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Přesně tak. V GTA je vidět s RT pouze úbytek FPS a vyšší zátěž Hw. Po vizuální stránce rozdíl s RT a bez RT 0,00 nic.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 4. 2025 08:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Ondřej Co to je bez problémů?! Ono někdo hraje bez problémů na 30FPS a někdo si představuje hrát bez problémů na stabilních 150+ FPS což bych chtěl například v Indim vidět s Full PT a vyšším rozlišením na jakékoliv současné kartě i s obří spotřebou. Já hraju na RX 9070 XT s tdp limitem 230W Indiho na supreme, v nativu bez PT na cca 130-180 FPS z čehož se většina lokací drží na těch stabilních 180FPS což je s pomocí freesync naprosto hladce hratelné pro mě a nějak takhle si představuju pojem hrát takovou hru bez problémů. Jo a to ještě hraju v Linux pod proton což se většinou = nějaký ten výkon dolů oproti nativním Windows.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 09:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Ondřej Toho si nevšímej, uni má stále 5700xt, která beztak 3x crashne, když kouká na PT max v YTB videu 🤣
Hratelné to samozřejmě je už v pohodě, a díky dlss 4 si to daj a slabší karty, než jen 4090 a 5090.
To máš úplně stejné, jak bych tehdá PhysX, to taky AMD fanboys nemohli rozdýchat, ale tehdy jich bylo daleko víc (já taky tehdá s amd kartou xd), dneska už jsou to jen relikvie😁

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Darth36 proto mam doma v testlabu tohle vid :)

https://ibb.co/k2kWGkx4

stale zapominas na to ze ja mam doma tech grafik plno.. od obou vyrobců..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 09:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos kdo mluví o tobě ? :D :D on je to snad tvůj účet? :D :D
Tak to je další parádička jen, Buď nám Honzík neumí už ani česky, nebo je Uni jeho ultimátní ALT account, vzhledem k tomu, že sdílejí dost stejných blbostí bych se ani už nedivil🤣🤣🤣🤣🤣 a že máš doma nvidie a amd se ani nedotkneš také víme honzíku, ono jedna věc je fanboyit na internetu, a druhá věc je mít klid s pc doma, že.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2025 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos To zase bude v Alze rozbalených karet se slevou 😃

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Slusnak123 až na to že RTX 4090 STRIX uz tam neprodavaji :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos Až na to, že na obrázku co jsi poslal je 4070Ti...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 12:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @casperdeluxe kdyby si ty karty znal vedel bys ze to je chytak.. krabice je sice 4070Ti Super STRIX kterou mam doma taky, ale podle velikosti ty karty ku krabici poznas celkem lehce ze to je mnohem vetsi 4090 :) Uz vam tu rikam roky, ze karet mam doma opravdu hodne a nektery se mi i tocej tj vyrobce mi necha treba rok jednu edici, pak se vraci a dava mi zas jinou na dlouhodobou zapujcku.. a takovejch karet mam doma hned nekolik..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2025 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos Já jsem reagoval na to, že těch karet máte doma plno, tedy jsem předpokládal, že i nějakou aktuální. Ale nic, byl to jen takový vtípek.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @casperdeluxe Jó, byl to chyták a nechal ses nachytat, bohužel 🤣

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Darth36 Neasi 🤣🤣

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
30. 4. 2025 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @LV426 V 300fps ti nepojede vs PT nikdy nic, takže v klidu čekej

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Frankhorigan Já mám locknuto na 144.

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 01:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Tak ty si taky jdi doplnit znalosti, jak že RT není PT? Kolika lidem ještě tu NVIDIA vymyla mozek, protože přece jsou to dvě jiná šoupátka, tak je to úplně jiná věc.

Kdybyste tady někteří alespoň na 5 minut zkusili Google a ne marketing NVIDIA, tak zjistíte, jaké nesmysly si myslíte.

On a spectrum of computational cost and visual fidelity, ray tracing-based rendering techniques, such as ray casting, recursive ray tracing, distribution ray tracing, photon mapping and path tracing, are generally slower and higher fidelity than scanline rendering methods.

Path Tracing je jedna z metod Ray Tracingu. Pokud to někomu furt není zřejmé, tak zde mám jiný příklad, co je spíš na úrovni IQ testu.

Je jablko ovoce? Ano nebo ne? Pokud vám NVIDIA marketing řekne, že ne? Budete marketingu věřit? Ano nebo ne?

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 06:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @SoongVilda Z pohledu náročnosti a dopadu na výsledek to není to samé. Ale jinak samozřejmě, jak říkáš. Obecně se třemi zkratkami téma odděluje. Někdy se říká "Full RT", což mi ale přijde nešťastné, to spíše inklinuje k plnému nastavení RT ve hře, než že je tématem PT.

To máš stejné, jako že mnoho lidí dává dohromady ML, LLM, AI a někdo to (správně) odděluje. Pak furt čteš nesmysly o "AI příklad" apod. 🤷‍♂️

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Ano, máme různé ovoce, co je třeba různě velké s dalšími různymi vlastnostmi, ale pořád je to ovoce.

Máme různé rovnice, třeba linerární rovnice a nebo taky diferenciální rovnice a oboje je jinak náročné, ale stále to jsou rovnice.

Počítáme RT jinou metodou a to přesněji Monte Carlo metodama, což jsou stochastické algoritmy využívající náhodné vzorkování k numerickému řešení komplexních problémů, jako je výpočet vícerozměrných integrálů. Ano, toto je vskutku náročná věc po výpočetní stránce, neříkáš mi nic nového.

Ray Tracingu, který prezentují právě není plnohodnotný a jedná se opět o klamavý marketing. Jedná se o hybrdiní render, kde je právě vynecháno to stochastické vzorkování všech možných cest světla (přímé/nepřímé osvětlení, odrazy, lomy). Takže realně by měli mít nastavení pro RT "Hybrid mode" a pak jen "On", protože plnohodnotné RT je to, co zahrnuje právě i matematiku pro Path Tracing, bez toho to není prostě RT.

Ano, lidi jsou idioti a minimálně tady, kde se bavíme o hardware a asi by zde teda měly být nějaké IT znalsoti to dělat nemusíme. Pokud to budou dělat i lidi jako my, tak to je fakt smutné a ekvivalent údolí dutých hlav, kde je odborník jen o něco málo méně dutý než průměrný Pepa.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @SoongVilda Pozor, pan Uni1 je “červený” 😃

SoongVilda
SoongVilda
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 5. 2025 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Slusnak123 Mně je tady úplně jedno kdo je červený, zelený, modrý. Klidně ať to je někdo, kdo hraje s Linuxem na Mkovém čipu v macbooku.

Když z někoho vypadne blbost, tak mi je úplně jedno z jakého je tábora, pokud ho spatřím a chytnu se u toho za hlavu, tak dostane adekvátní text, který ho ztrestá. 😆

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 5. 2025 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @SoongVilda To je v pořádku, ovšem vy jste panu Uni1 omlátil o hlavu, že podléhá marketingu Nvidia, což si u něj nedokážu představit 😃

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 5. 2025 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @SoongVilda Vytrhnout něco z kontextu a na tom postavit přednášku a trestat není nic jiného než pitomost 🤔😉

FlashCV
FlashCV
Level 21 Level 21
29. 4. 2025 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimal by me srovnavaci test s RTX3080,protoze ta se dala na alze nedavno koupit za 10tis (ted uz je za 11500),ale i tak,ldyz si spocitam spotrebu,jak casto hraju a ani tak ta RTX3080 nejede permanentne na 100% spotreby,ale me jede zrovna na nejakch 50% (QHD a 120Hz WoWS),ale srovnat to v hrubem vykonu,ne zadny rozmazany parskvil DLSS :)

FlashCV
FlashCV
Level 21 Level 21
30. 4. 2025 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 co treba,ze takhle presne nevim jak to testujou. Jestli se jedna o hruby teoreticky vykon dle specifikaci,nebo je to mereni a prumer a pokud je to mereni,tak jestli je fakt vypnute vse co rozmazava obraz, jako je to vyhlazovani a DLSS a podobne blbosti.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FlashCV @FlashCV rozmazává hlavně TAA 😂DLSS už je mnohdy lepší, než nativ + AA co nabízí hry.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 22:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratos MSAA Dnes už opravdu není možné, je to čistě jen na sílu multisampling skoro všeho, TAA nic nebere, tak dává smysl, a prostě hold díky nvidii máme aspoň kvalitnější obraz v případě DLAA, a nové DLSS už je také lepší, než obyč TAA.

FlashCV
FlashCV
Level 21 Level 21
30. 4. 2025 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 vyhlazovani mivam naprosto vzdycky vypnute a stvou me hry tipu Mafia Remaster a jeste nekde jsem to zazil,kde primo vyhlazovani nejde vypnout.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @FlashCV hele ve 4K@32" mi taky prijde obcas vyhlazovani neucinne, ta jemnost obrazu uz je tak vysoka ze AA defakto ani neni potreba..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2025 11:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratos To je ten důvod, proč jsem si koupil 4 K monitor. Abych se nemusel starat o vyhlazování. A mj. proto mám 27” a ne 32”. I když pokud je ve scéně třeba nevyhlazený plot, tak to vidět je, ne, že ne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Slusnak123 v kolika hrach narazis na dratenej plot? :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratos já osobně ve většině, které hraju.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2025 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratos Teď hodně hraji hru z gulagu, tam jich je plno 😃 Ale může to být i plot z klád, když je vidět z dálky.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
30. 4. 2025 17:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Ano, když jsi pidlovokej, tak to je možná lepší jak nativ 😁DLSS má stále trilion artefaktů včetně různých šmouh a dalších srágor, stačí se podívat na videa DigialFoundry nebo projit FUCKTAA. NVidie sice v nové generaci z části vyřeší nějaké ty nedostatky, ovšem tím vznikne hromada nových.

A nejlepší, když to jede na šitoidním UE5..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 17:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Kryptofasista Pořád je těch nedostatků mnohem méně bijících do očí, jako jet úplně bez vyhlazování, to je teprve bolest na koukání 😁věci jako stromy apod jsou prostě trnem v oku bez ničeho

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
30. 4. 2025 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Ideálně by to mohlo být tak, že nastavíš míru vyhlazování jednotlivých prvků scény. Třeba v novém enginu od Bohemky si můžeš nastavit úroveň vyhlazování vegetace, zatímco globální AA se dá zcela vypnout.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 10:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výrobci zacinavaji osekavat vyrobni naklady u 5070Ti na "dřeň", zřejmě mají čím dal větší a větší problémy se dostat na tu MSRP cenu a musí opravdu hodně "šetřit"

Například Ganward zacal u své 5070Ti Phoenix instalovat mnohem vyrobne levnejsi chladic bez vapor chamber a kartu označil přídomkem V1. Uz se to zacalo resit i zde na foru PCT..

https://www.alza.cz/gainward-geforce-rtx-5070-ti-phoenix-v1-16g-d12905135.htm?o=1

Blby je ze do vsech recenzi, kdyz karta vysla na trh sla verze s tim lepsim chladicem co Vapor Chamber mel..

https://www.gpureport.cz/recenze/480/images/gainward-rtx-5080-phoenix-gs-16g-chladic.jpg

problem je ze vsichni maji zrecenzovanou tu puvodni "lepsi" verzi a tuhle osekanou V1 jeste nikdo netestoval..

Lidi tak defakto kupuji zajíce v pytli, protoze nikdo nevi jak se ten chladic bude vuci tomu puvodnimu lepsimu a drazsimu chovat..

Idealni by bylo aby vyrobce oslovil recenzenty a nechal tu kartu pretestovat v aktualni prodavane edici..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Honzíku to je nádhera ta Alza že? tvůj oblíbený žebříček top 10 prodávaných karet, a je tam jen jedno AMD, a to ještě předchozí gen, nvidia jede 🤑
Vapor Chamber na takovou nežravou kartu není třeba🤭Ale třeba gainward otočí, když už se to řeší tady na PCT 😱

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2025 12:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Tak pokud tam není vapor chamber, nehrozí, že bude špatně naplněna a tudíž nefunkční.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 13:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Musím říct, že se mi hodně otevřely oči tento rok u těch karet. Dřív jsem hrozně hleděl na různé "detaily", třeba i na to, jestli to má parní komoru apod., ale jediné na čem stejně ve finále záleží je to, jak je ta karta nastavena a jak funguje jako celek.

Doteď nechápu jak neskutečně ta Asus Prime funguje a přitom papírově by člověk řekl, že to je chudý příbuzný.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LV426 Já už si upřímně dávám pozor hlavně na "pastu" tady jestli daná edice používá PTM místo Klasické, to hned vypadne z hlavy budoucí přepastování a většina "problémů" s teplotou se vždy stejně řeší jen tímto způsobem, ostatní už přežiju no a jak píše slusnak123, jen o další věc méně, co se může posrat :D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 A to třeba u mojí 5070 Prime zjistím jak ?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 15:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LV426 Pokud se tím nechlubí výrobce, tak je tam většinou klasika, a potvrdit jedině někde z videa, kde to někdo rozebírá :) Ale nemusí to být samozřejmě katastrofa, většinou je i normální pasta na pár let v pohodě - jen se poslední gen hlavně u AMD, které mělo ten křívej čiplet docela popularita PTM zvedla a dokonce i Nvidia měla od pár výrobců odfláknutou pastu.
Edit: koukám, že PRIME GEFORCE RTX™ 5070 by jí měla mít, mají to pod "Phase-Change GPU Thermal Pad", což je prakticky to samé.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Teď už Alza žebříček nefrčí. Momentálně se hledá jiný, který více odpovídá "realitě".

Xaver20
Xaver20
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos V pytli se kupuje zajíc. Neumíš ani základní česká přísloví a chceš někomu radit v IT?

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 15:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos no Gainward i Palit chladiče jsou težkej průměr, i přes parní komoru.. takže je o co stát?

předchozí karty RTX4000 měly taky měd. chladič..jako ty verze V1

Bylo by zajímavé reálne porovnání těchto verzí. No hlavní je, že asi už je nejhorší za námi,co se týče dostupnosti....5070TI na alze ve velkém počtu okolo MSRP..dnes se tam objevila i 5080..

Akorát ty 5090 jsou podle mě o 10-20 tisíc dle edice mimo.. takovej ventus ma byt za 60K .... nebo i ten palit/gainward max 64...skladem ale jsou už několik dní...

Nechapu ale, že ostatní obchody, třeba smarty, datart..nemaj vubec nic..

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2025 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike nevím mám palit gaming pro a karta nejde přes 60 stupňů takže za mě spokojenost

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 18:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Tom2308 Teploty problém nejsou. Ty karty jsou z nějakého důvodu ale strašně hlučné a točí moc, dívej třeba na Gamerock (který je ještě nad GamingPro) masivní chladič jak hovado a nedokázalo si to poradit ani s 5070 Ti, točilo to už vcelku dost 1300ot v quiet modu, ale hlavně to bylo hlučné jako prase i na těch 1300 (Asi jako GB Gaming na 1000 - který byl taky hodně slyšet).

U měření TPU aby karta byla tichá je třeba cca 25dbA, ideálně ještě o nějaký decibel níž. Přes 30 to už je hučák.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2025 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 me to točí 1100 a upřímně že bych to nějak brutálně slyšel se nedá říct měl jsem kolikrát kdysi i hlučnější

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Tom2308 To máš 5070 nebo Ti ? Každopádně ji slyšíš a předpokládám, že když si k tomu sedneš večer v tichu, tak ji uslyšíš poměrně dost (bez uzavřených sluchátek samozřejmě).

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2025 19:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 mam ti ale říkám slyším je trochu hučení ventilátoru samozřejmě nemám kartu v defaultu vždy si sní pohraju aby bylo vše nějak okej nejsem pedant na ticho

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Tom2308 Takže podvoltovaná? V defaultu by to bylo ještě horší. Vpohodě, každý to máme jinak. Já prostě chci mít u PC klid, nesnesl bych sedět u hučícího krámu.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2025 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 v defaultu je každá karta prostě na hovno žere hodně topí hodně

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2025 13:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 Už jsem se na to asi ptal, ale proč nefungujete na vodě? Můžete koupit jakoukoliv kartu (berte s rezervou), prdnete na ni vodníka a máte svatý klid.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 21:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Slusnak123 bohuzel voda sice resi teploty a hluk ventilatoru, ale neresi piskajici civky...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 5. 2025 09:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Stratos Moje zkušenost (každý může mít jinou) s cívkami je taková, že pískání se objevuje až od určité frekvence, resp. fps. Já matlám ty svoje strategie v 60 fps a není slyšet nic. Ale pokud někdo potřebuje třeba 300 fps, tak už to bývá problém (typicky v nějaké úvodní obrazovce hry, která je statická a jede ve vysokých fps).

A jinak mi přijde obecně jednodušší hledat kartu, která pouze nepíská, než hledat kartu, která nepíská a ještě má tichý vzduchový chladič.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 4. 2025 15:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dávám palec nahoru za recenzi. Nebudu hodnotit tentokrát až tak danou GPU. Ale konečně je v této recenzi hra Indiana Jones and the Great Circle otestována podle mých představ. Nevím sice proč jste tuto GPU testovali v QHD, protože by jí spíše slušelo FHD, ale budiž a pro mě pro představu to dostačuje. Testovaná GPU je výkonem zhruba tam kde jsem si představoval v dané hře bez PT a uznávám, že do méně výkonných sestav s ohledem i na spotřebu může být tato GPU zajímavou volbou. Ale pro ty co po této GPU pokukují bych osobně ještě chvíli počkal jak se předvede AMD s jejich RX 9060 XT a také jsem si všiml, že cena GPU oproti minulému měsíci ať už u zelených tak u červených klesla a může klesat dál, ale vývoj cen chce samozřejmě průběžně sledovat.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 17:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle taky bych pockal, 9060XT by mela bejt +/- to samy jak vykonem tak spotrebou ale cena by mela bejt posazena jeste nize.. taky ocekavam ze ceny vyslednych GPU v obchodech budou vic odpovidat MSRP cene jak je u AMD posledni roky zvykem.. Vyrobcum u Nvidia GPU se vetsinou na tu MSRP cenu vubec nechce, coz jenom dokazuje tahle brutalne orezana edice RTX 5060Ti 16GB za 14tis nebo i minule testovana ASUS PRIME, ktera taky jde s cenou spise k tem 14tis s DPH.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 12:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem tohle video jen podtrhuje k jakému závěru jsem sám došel. Pokud někdo chce TICHOU kartu u 5xxx řady, musí volit Asus (Prime/TUF), všechny ostatní značky točí minimálně 1000ot a jsou znatelně hlučnější při jakýchkoliv otáčkách a to vč. MSI, které vždy patřilo mezi nejtišší.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fakt by mě zajímalo, jak měříte hlučnost, protože ty výsledky jsou jak vycucané z prstu a nekorespondují s jinýma webama (Tpu..), ani s tím, co jsem měl doma. Navíc dle mých čerstvých a četných zkušeností (cca 11 karet během pár týdnů) rozhodně dražší/větší chladič neznamená tišší kartu.

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 40 Level 40
28. 4. 2025 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Pořiď si uzavřená sluchátka. Nebudeš muset řešit hlučnost a ušetříš si tak nervy i peníze 😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 4. 2025 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papundeklpunk @Papundeklpunk No nevím tedy. Lepší podle mě teda je si vzít sluchátka jen, když je to nutné, například, když se jiný člen domácnosti ve stejnem pokoji kde mám pc chce dívat na Tv. Počítač vždy stavím s ohledem na výkon, ale také na hluk, protože by mě to žralo, aby mě pc obtěžoval hlukem v zátěži. Jak jednou řekl můj bratranec, asi před 20 lety. Když běží pc nesmí být slyšet ani, když spadne jehla na zem a měl za mě naprostou pravdu 😬

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 21:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papundeklpunk @Papundeklpunk Hlučnost už mám vyřešenou, PC mám tak tiché, že ho s otevřenýma neslyším, když hraju :) Otevřená jsou jiný svět zvukově. Uzavřené jsou jak pod vodou, kvalita jde rapidně dolů. Navíc v místnosti, kde mám PC jsem jen já, nikoho neruším, takže na co uzavřená..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 13:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papundeklpunk @LV426 není pravda. Mám doma sennheiser HD595 otevřený a momentum 4 uzavřený. Otevřený mají lepší výšky, ale zavřený zas lepší basy. Zalezi co chceš poslouchat. Na elektroniku se určitě hodí spíš ty zavřený, na vokaly zas otevřený, rozdíl tam je, ale určitě to není tak markantní jak píšeš. Samozřejmě oboje mám na kabelu ke zvukové kartě SB.

Dalsi věc je, že když ti tam něco hraje, tak nechápu jak můžeš i v těch otevřených něco slyšet z venku, pokud to nemáš úplně potichu. A i tak by někdo musel kolem mě lítat s fenem, abych to slyšel.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 14:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papundeklpunk @Alixon Tak ve hrách máš i tiché pasáže žejo, ale v klidu, teď už to mám konečně vyladěné tak, že neslyším nic i když ve hře nejsou zvuky :)

ad otevřená/uzavřená.. to už pak záleží na konkrétních sluchátkách, ale obecná poučka je, chceš u uzavřených mít stejně dobrý zvuk jako u otevřených, zaplať 2-3x tolik. A starší HD595 mají zrovna slabší basy, co si pamatuju. V uzavřených bývají ty basy jen dunivější, zahuhlané, už z principu.

Mimochodem Rtings o Momentum 4 (They have decent bass target compliance. The entire range is exaggerated, with the low-bass receiving the biggest dose so that deep sub-bass wobbles in dubstep and EDM tracks really stand out. Meanwhile, in rock and pop tracks, like Help I'm Alive by Metric, the kick drum gains extra boom and punch, which can slightly overpower the vocals. However, you can adjust the tuning in the app to your taste.) Zrovna basy tam moc dobře nehodnotí :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 07:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

když vidím to mini PCB a osekaný součástky až "doslova na krev", tak celkem nechápu co je na ty grafice tak výrobně drahého, že musí stat tolik, kolik stojí.. 14tis s DPH mi přijde jako dost ustřelený..

PCB ZDe:

https://www.techpowerup.com/img/b6OcA6trIO1l05H7.jpg

dat tomu tedy 8z10 mi prijde hodně nadsazene, kdyby stala 10-11tis s DPH tak nereknu.. Za aktualni cenu max 6z10.

zde jenom pro zajimavost PCB zhruba stejne drahe a i o neco vykonejsi 7800XT Nitro+

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7800-xt-nitro/images/front_full.jpg

celkem rozdil ne? :)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tomu by slušela cena tak 8990,- a za RTX5070 12GB co mám doma tak 13990,-. Ceny jsou vysoko, protože zákazník je ochotný platit. To s náklady na výrobu (vysoké ceny) nemá nic společného.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
28. 4. 2025 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos 3 roky starej tehdejsi "AMD highend" s dvojnasobnou spotrebou ma vetsi PCB .... jsem v SOKU!

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 08:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave jaký highend? 7800XT byl při svém vydání na trh čistokrevný mainstream s cenovkou 499 dolaru a svym vykonem tehda prevysovala i RTX 4070 12GB a nemela problem souperit i s pozdeji vydanou RTX 4070 Super.

5060Ti 16GB ma MSRP 429 dolarů a za tuto cenu je skoro nesehnatelna jak ukazuje i tato brutalne orezana edice za 14tis s DPH :) 7800XT Nitro+ aktualne sezenes od 13 700,- s DPH tedy dokonce levneji nez tuto 5060Ti 16GB

Nehlede na zakladní edice 7800XT ktery jsou stále o 100% lepsi svym zpracovanim nez tato Eagle a jejich cena zacina na cenovce 12 500,-, tedy o 1500,- méně.

Celkem vtipne je to ze aktualne je tato edice 7800XT od Gigabyte nejprodavanejsi grafickou kartou na ALze a drzi se na 1. miste prodejnosti minimalne uz 2-3 týden v kuse.. ma i velmi dobre hodnoceni od lidi v recenzich primo na Alze a mira reklamaci je pouze 0.55% coz je velmi ale velmi podprumerna hodnota..

jenom pro srovnani nejlepe prodava 5060Ti je az na 7. miste ve zcela nejlevnejsi edici na alze za 11 499,- vic penez za tu kartu viditelne lidi opravdu davat nechteji a i tak to neni zadny prodejni trhak..

Jenom pro zajimavost ta sama 7800XT od Gigabyte je i nejprodavanejsi edici grafické karty i na Heurece.. na druhem miste je pak 9070XT...

sr2053
sr2053
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Stratos Jde vidět jak jsme na tom skvěle, 5090 na 2. a 4. místě a je tedy dle tvé logiky o ně větší zájem než o jakoukoliv AMD kartu. Takový skvělý výsledek bych u nás tedy nečekal.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 09:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Stratos Může to být tím, že prodej NV karet klesnul a prodej AMD zůstal stejný/klesnul míň?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @casperdeluxe staci si cist dany text ze kterého je snad jasne pro vsechny...

"Za pokles, zdá se, může Nvidia, jejíž prodeje se zhoršily a její tržní podíl klesl z 90 % ve třetím kvartálu na 82 %."

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Stratos To je nic neříkající toto. To, na co jsem se ptal je až níže:

"Podle tržního podílu totiž vychází, že Nvidii klesl prodej ze 7,3 milionu v Q3 na 6,9 milionu v Q4. U AMD naopak prodej stoupl z 0,8 na 1,4 milionu kusů za kvartál."

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 10:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Stratos Co bude nvidia dělat, má jen 82% trhu v jednom kvartále? 🫣Jak si Nvidia dokáže udržet +80%, když tehdy rtx 5000 ještě nebyla a rtx 4000 už se dávno nevyráběla, to krásně jen ukazuje, jaká je "konkurence" 😁
Konečně si přiznal, že AMD mělo za kvartál 10%, to bylo tehdá bolesti ti to vysvětlovat, ale koukám, že jsme smířený už 😁😁
Pro další zajímavost pro ostatní: Uživatel, který tu píše o tom, že se AMD neprodává, je jen stratos🤭Ostatní samozřejmě sdílejí realitu.

"Jenom pro srovnani nejlepe prodava 5060Ti je az na 7. miste" to je lepší umístění, než nová 9070xt, no tak to posíláme gratulace do nvidie, je rozhodnuto, 5060ti prodává více, než 9070 xt, a 5090 také, hurá 🤑

Hej no to je vlastně vtipné, tu casualně napíšeš, že nvidia přišla o 7% trhu, ale to je poslední dobou více, než polovina celého AMD podílů 🤣 to zní strašně

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
28. 4. 2025 12:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Stratos tady jde vidět jak jsi ulhany pokrytec celou dobu jsme ti říkali že ma nvidia 90% trhu a ty ses tu bil v prsou jak to není pravda i když si to sám moc dobře věděl další věc nabízet starou 7800xt která nemá ani podporu fsr4 a hroznej výkon pod rt/path chce odvahu tam si 5060 ti sní vytře podlahu

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 4. 2025 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Stratos Cituji: “a proto prisla Nvidia o 7% trhu za jediny kvartal :) protoze se AMD karty vubec neprodavaji :)”

To je krásné, jak se upřímně radujete z takové změny tržního podílu. Jak myslíte, že to bude pokračovat?

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
29. 4. 2025 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Tom2308 taky jste říkali, že AMD pujde během téhle generace na 5%. Takže si nemáte ci vyčítat.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Hajčus Tak to se samozřejmě uvidí, jaký bude stav na konci této generace že...

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2025 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Hajčus kdo to tvrdil já? Ja vždy říkám věci jak jsou aktuálně a neříkám že amd nemůže zvýšit podíl na trhu

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2025 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Hajčus ty máš čísla za q1 2025? posílej prosím. Jinak 5% tu určitě nikdo netipoval, ono těch 10% co amd mělo k výsmechu bohatě stačilo 😂

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Táhni už do haj..u Ty provokatére 🙄

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Dokud na něj jak pitomci budete furt reagovat, nepotáhne nikam.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 06:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @LV426 To není o tom, kdyby jsme na něj přestali reagovat tak věřím tomu že by si založil pár dalších profilů a hádal se sám se sebou

Xaver20
Xaver20
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak se zeptej v Gigabytu, když tu kartu vyrábí. Jako světově uznávanému odborníkovi ti určitě vše vysvětlí a můžeš jim pak třeba poradit, jak to udělat líp. Stejně jako radí Stach AMD, jak má nacenit svoje karty.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Xaver20 to neni jenom GB, i stpousta dalsich vyrobcu dela to samy, proc asi zamyslis se trosku.. proste maj ty cipy v nakupu tak silene drahy ze se vyrobne do ty MSRP ceny nemuzou vejit, coz ale neni jejich chyba.

Xaver20
Xaver20
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 4. 2025 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Stratos Jasně. AMD jim naopak dodává ty čipy tak levně a prodává se tak skvěle, že výrobci neví, co s penězi. Aby je nemuseli pálit na dvoře fabriky, tak dělají aspoň přehnaně velké a zbytečně naddimenzované PCB. Díky za objasnění, bez tebe bych byl ztracen.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Xaver20 PCB se vzdycky delalo na kartach predimenzovane uz 20 let dozadu.. az posledni roky to vyrobci zenou dolsova na krev a je zvlastni ze to zenou na krev ve vetsine pripadu na edicich s cipy Nvidia, nahoda? :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2025 08:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Stratos Zase ta vaše dojmologie. Dejte sem prosím nějaký odkaz na studii, ze které vyplývá, že existuje korelace mezi počtem součástek na kartě a její životností či výkonem. A když už porovnáváte dvě PCB, tak je potřeba porovnat karty se stejnými výkonovými parametry, ze stejné generace a z podobné edice (tj. např základní edice proti základní). Jen tak cvičně jsem se díval na Techpowerup, kde mívají PCB vyobrazena ve velkém detailu a z obou stran, a určitě bych vám dokázal poslat odkaz na AMD kartu, která má PCB dosti “řídké“.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2025 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Stratos Sapphire 7800XT Nitro plus stála po uvedení na trh 14 tisíc s DPH, když jste ji dával do srovnání?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 09:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Slusnak123 staci jina graficka karta od AMD v ty dobe v cene 14tis.. za tuhle cenu si uz tehda sehnal i zakladni edice typu Pulse a ta ma rozhodne taky lepsi PCB i nejaka 7700XT ma lepsi PCB a to stala taky podobny penize v TOP edici. Rekl bych ze vyber mas obrovsky..

Uz jenom zakladni edice RX 7700XT pulse od Sapphiru ma doslova za svy penize co tehdy stala pri uvedeni na trh opravdu kvalitni PCB + soucastky..

pokud bysme sli celkem dost do minulosti, treba i Radeon RX 5700XT AORUS od Gigabyte, kterou jsem tehda kupoval za 13 500,- nebo edice STRIX 5700XT taky stala podobny penize, nebo edice Nitro+ od Sapphiru :) Taky vsechno karty s opravdu kvalitnim PCB a značně naddimenzovanymi soucastkami..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 09:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Slusnak123 hodne spatny priklad, ano to PCB vypada na prvni pohled o dost jednoduseji nez bylo v té dobe bezne, ale to je diky HBM pametem, ktery jsou hned vedle hlavního čipu a nejsou tedy kolem a tudis nezabírají na tom PCB celkem dost místa.

Ovsem napajeci kaskada jako taková je velmi naddimenzovana. a jsou zde pouzity opravdu kvalitni soucastky. Zde mas velmi podrobny video rozbor kazdé soucastky krok za krokem, ktery to jasne dokazuje:

Link na video

na te karte se opravdu nesetrilo..

To PCB je defakto prodlouzene jenom kvuli upevneni chladice (aby se neprohýbal a byl lepe zafiskovaný), to je cely duvod tech prazdnych mist.

Zde mas treba opravdu levnou 6600XT od Sapphiru v tehdejsi cene kolem 6-7tis s DPH a jak vidis PCB je vyvedeno kvalitnejsi nez tato 5060Ti v ceně více nez dvojnásobné..

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-6600-xt-pulse-oc/images/front_full.jpg A to ma karta taky jenom jeden 8pin, tj velmi podobnou spotrebu..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2025 09:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Stratos Ne ne, je tam málo součástek, museli to přece nějak ošidit, používám vaší logiku. Asi AMD prodávala čip moc draho 😃

A 12 fázové napájení má být “brutálně předimenzované”? 😃 Hloupá 5070 má 11 fázové. A 5090 24 fázové.

Edit: Tady máte zase jinou RX 6600 XT. A co z toho vyplývá. Nic.

A tady máte zase porovnání dvou RX 6600. A zase z toho nic nevyplývá. Nebo co byste z toho vyvodil?
Gigabyte

Powercolor

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 10:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Slusnak123 to uz se ale bavime o grafikach v cene 5-6tis :ú to jako chces porovnavat s touhle karotu za 14tis?

Jinak VEGA 64 melanapajeni zdvojene :) kdyby sis to video poslechl vedle bys to. tim prave bylo referencni PCB u VEGY 64 unikatni.. nic nenechali nahode a VRM kaskada je brutalne naddimenzovana (na svoji dobu a na TDP spotrebu).. Lidi ji tahaly klidne na 350-400W (originalni TPD bylo 295W), pod dusikem samozrejme jeste mnohem vic.

Jinak ti reknu tajemství proc AMD to PCB tak naddimenzovalo a to bylo taky kvuli specialni edici chlazene vodou, kde bylo TDP navyseno na 345W a samozrejme sla ta karta dale taktovat se spotrebou 400W+ (napajeci kaskada s tim nemela zadny vetsi problem) a PCB bylo mezi temito dvema edicema sdilene :) Proto ta brutalni naddimenzovanost u te klasické edici chlazene vzduchem..

jak rikam vybral sis hodne spatny priklad. AMD na referencnim PCB svych karet nikdy ale nikdy nesetrilo, zvlast u svych drazsich modelů.. Kolikrat byly klidne i kvalitnejsi nez drazsi nereferencni modely ostatnich vyrobcu, coz se u Nvidie snad nikdy nestalo. I to bylo duvodem proc vetsina vyrobcu tehda u VEGY64 pouzilo referencni navrh a jenom si tam davali svy chladice, nebyl duvod navrhovat vlastni PCB, jedinej kdo to tehda udelal byl snad jenom ASUS u svyho top modelu STRIX

To ze sou ta karty opravdu dobre a kvalitne udelane se dost potvrdilo behem prvni a druhe vlny tezeni krypta, protoze diky HBM pametem to byly v prvni vlne nejlepsi karty na tezbu a co vim od par lidi co jich meli ve farmach desitky, byly to jedny z nejlepsich karet hlediska spolehlivosti, proste neumiraly ani treba po 4+ letech nonstop provozu, rozhone ne tolik jako referennci Nvidie té doby, ty pry umiraly nekolikanasobne vic..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Stratos Ty karty jsou výrobně "levné" samozřejmě. Výrobci karet na tom vydělávají hezké peníze. Respektive celý ten koloběh než se produkt dostane do rukou zákazníka, na tom vydělává hezké peníze. A proč že NV stojí tolik peněz v obchodě? Protože může. Protože to lidi kupujou. Protože to lidi chtějí. Protože prodává více než 80% grafik. A každý v tom řetězci si přihodí nějakou tu korunu... protože ví, že se to stejně prodá.
A kolik má přihozeno každý článek v tom řetězci? To bohužel nikdo nevíme. Nebo ty víš, jakou má výrobní výrobní cenu čip GB206-300? A víš, za kolik ten čip kupuje výrobce karty? Sem s tím.
Máš nepodložené tvrzení. Stejně tak si může kdokoli vymyslet cokoli.... Např že AMD prodává svoje čipy draho, proto je výrobci nechtějí moc vyrábět, protože se na tom nevydělá...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2025 10:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Stratos

Neporovnávám dvě grafiky, jednu v ceně 5-6 tisíc a druhou v ceně 14 tisíc. porovnával jsem dvě RX 6600 XT a dvě RX 6600.

Napájení Vegy 64 bylo 12 fázové. Kdybyste si to svoje video poslechl, dozvěděl byste se, že to tam říkají a dokonce kreslili i čísla na jednotlivé fáze. A nakreslili jich tam 12. A více fází je více Adidas, přece.

Kromě toho, vy jste svém příspěvku, kde jste porovnával PCB 5060 Ti a 7800 XT nic neříkal o počtu fází, vy jste jen na efekt obecně porovnával počet součástek na PCB. A těch měla Vega 64 velice málo 😃. Ošidili to, fuj!

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2025 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Slusnak123 nic neosidili naopak, PCB je naddimenzovane z hlediska napajeni skoro dvojnasobne.. CHybeji tam urcite soucastky spojene s GDDR pametmi, protoze tam byt nemusi kdyz jsou tam HBM pameti.. To bys ale vedel kdyby ses o to trosku zajimal.. Karta za 14tis proste nemuze mit takto "brutalne oskubane" PCB co tam pak proboha stoji ty obrovsky penize vyrobne ze to musi stat 14 tis? Ze se karta ani nejvejde do MSRP ceny? To mi teda rekni..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2025 11:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xaver20 @Stratos Napájení Vegy 64 je 12 fázové, velká nuda 🥱. A když s takovou jistotou píšete, že tam chybí součástky spojené s GDDR paměťmi, tak určitě budete vědět, které přesně to jsou. Můžete mi prosím na obrázku libovolné karty s GDDR ty součástky nějak označit? Rád se poučím.

A jinak nevím, co na kartě za 14 tisíc stojí 14 tisíc. Stejně jako nevím, co na bundě za 20 tisíc stojí 20 tisíc. Že by nabídka a poptávka? 🤔

Radeon 6800, který mám doma, taky stál jednu dobu 30 tisíc a pak se doprodával za 10. Tak co na něm stálo těch 30?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 4. 2025 21:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos No to víš, dnes je doba zmenšování a zároveň i zdražování. Podívej se třeba na libovolnou sušenku v krámě 😬 Ale my Češi to tak máme určitě rádi, stejně jako ošizené potraviny, mobilní tarify. atd, atd… Výrobce si u této GPU zřejmě vzal příklad pro PCB u nás a v Česku by to mohl být prodejní trhák 😬

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
29. 4. 2025 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Njn, kdyby ty sušenky jen zmenšovali, oni se ještě nestydí na to dát velkej napis 20% zdarma v rudým pruhu.

Reklama
Reklama