Konzole versus PC Master Race: Blíží se rozuzlení?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Konzole versus PC Master Race: Blíží se rozuzlení?

Konzole versus PC Master Race: Blíží se rozuzlení? | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

24. 6. 2017 06:00 15

Seznam kapitol

1. Hry zadrátované do čipu 2. Doping pro konzole 3. Labutí píseň modulárních konzolí 4. O zpětné kompatibilitě
5. Domácí počítače a průšvih s akcelerátory 6. Když jsou omezení výhodou 7. Když na problémy zadělají výrobci televizí

Pro spoustu lidí jsou války mezi konzolisty a „PC Master Race“ otázkou vrcholné vášně. Prožil jsem spousty podobných konfliktů a klasické „PC vs. PlayStation“ bylo pouze epizodou mezi konflikty „Commodore vs Atari“, „Amiga vs. PC“, „Sega vs. Nintendo“ a další. Možná to už bude jiné, nové konzole se svým konceptem PC už značně blíží.

Reklama

Teď k tomu přichází ještě onen zvláštní jev, kdy se k cyklu zjednodušování hardware přidává navyšování jeho výkonu. Pro někoho jde o přiblížení se konzolí k PC, ale já v tom vidím spíš zoufalou snahu udržet danou generaci konzolí relevantní i s nástupem 4K televizí a VR technologií. Teoreticky by se mohlo zdát, že jak Sony PlayStation 4 Pro, tak i Microsoft Xbox One X jsou prostě další generace konzolí, zvláštní je ale to, že podle specifikací výrobce musí vývojáři dělat aplikace tak, aby byly zpětně kompatibilní i s původní verzí a navýšení výkonu se má projevit pouze na zvýšené kvalitě vizuálu.

Já v tom vidím hlavně důkaz, že si výrobci uvědomují, že výkon konzolí podcenili a potřebují takový rychlý mezifix, protože na další generaci konzolí je prostě brzy. PS4 se objevila fakticky na konci 2013, Xbox One zhruba stejně – a je prostě brzy na hození vidlí do hnoje s tím, že si lidi mají jít koupit novou generaci. Televize nám zásadně přeběhly konzole a nějak se to řešit musí, takže jde o zvláštní formu optimalizace hardwaru. V podstatě je to stejné, jako když se u PS3 zahodila kompatibilita s PS2, protože už nebyla relevantní, teď se ale navyšuje renderovací výkon, protože pro druhou polovinu životního cyklu to naopak bude velice relevantní.

I když se tedy zdá, že se konzole filozoficky přiblížily PC, není no pravda. Je to jenom takový „quick and dirty fix“ na dramaticky se vyvíjející situaci kolem zobrazovačů. U PC se navyšuje výkon plynuleji, i když podle mě už nastal čas pro další revoluci, kdy se opustí optimalizace her na čtyřjádra a posuneme se k osmijádrům. Intel by byl moc hodný, kdyby nám pomohl a nějaká levná a rozumná herní osmijádra nám dodal, to tvrdnutí u quadcorů je trochu nepříjemné a pokud lidi nebudou mít vícejádrové procesory běžně, vývojáři proti davu nepůjdou.

Konzole versus PC Master Race: Blíží se rozuzlení?
i Zdroj: PCTuning.cz

Jinak je to evoluce jako obvykle. Jak konzole, tak i PC od sebe přebírají ty rozumnější technologie a respektují svoje specifika. V minulosti PC přebralo 2D grafickou akceleraci, zvukové čipy a gamepad, konzole zase získaly bohatý operační systém, funkce zábavního centra a online připojení. Obě platformy ale zůstávají unikátní: Konzole jsou stále optimalizované na zábavu a jsou zkonstruované tak, aby nabídly maximální výkon za minimální cenu a PC jsou sice dražší, ale zato se na nich dá dělat spousta jiných činností.

Takže ne, žádný konec věčných tahanic mezi konzolisty a pécéčkáři se neblíží. To, co se naopak blíží, je test, jak se ujme zavedení konzolových meziverzí, jak se chytí VR a zda a jestli vůbec bude mít online herní streaming takový dopad, jak se slibovalo. Protože nahrazení konzolí jednoduchým univerzálním streamovacím řešením, které by bylo zabudované v každé televizi – tak to by revoluci představovalo. Jiné změny nečekám, lidi se budou dál hašteřit v diskusích, chlubit se exkluzivními exkluzivitami, ukazovat si svoje FPS a hádat se, kdo ho má větší. Business as usual.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama