Leadtek GeForce 7900GT(X) a GeForce 7600GT | Kapitola 6
Seznam kapitol
V dnešním článku se podíváme na tři nejnovější karty s čipy nVidia z produkce Leadteku. Hlavním lákadlem tohoto testu je GeForce 7600GT, kterou jsme na PCtuningu ještě netestovali a která stojí opravdu za pozornost. Další dvě testované karty nesou označení GeForce 7900GT Extreme a GeForce 7900GTX Extreme a jejich ambice sahají o poznání výše.
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Ve straším 3DMarku 03 podávají nové karty nVidia opravdu zajímavé výkony. GeForce 7600GT zde bez problému překonává Radeon X850XT. GeForce 7900GTX velmi výrazně překonává Radeon X1900XTX, který zde stačí pouze na přetaktovanou verzi Leadtek GeForce 7900GT.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
3DMark 05 zase naopak ukazuje nadvládu Radeonů, kde Radeon X1900XTX nemá v nové GeForce 7900GTX konkurenci. Opět musím podotknout, že se jedná o téměř syntetický benchmark, který nemá s reálným herním výkonem nic moc společného.
3DMark 06
Verze | 3DMark 06 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Shader Model 2.0/3.0, HDR Rendering, Dynamic Soft Shadows, Complex Shaders |
Nastavení | 1280x1024x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | 3DMark 06 |
V nejnovějším 3DMarku 06 si vedou nové GeForce bez výjimky velmi dobře. Překvapením je GeForce 7600GT, která překonala hranici 3000 bodů a zařadila se těsně za Radeon X1800XL a výrazně překonala GeForce 6800GS.