MSI N260GTX Lightning Vyladěná "dvěstěšedesátka" | Kapitola 4
Seznam kapitol
Minulý týden jsme vám přinesli recenzi zajímavé GeForce GTX 260 ze série Matrix, dnes se podíváme na další podobně vyladěný kousek, tentokrát od MSI. Luxusní balení, vylepšené chlazení a xterní ovládací panel obrací k této kartě zaslouženou pozornost. Budeme mít tu čest s nejlepší GTX 260 na trhu? Odpovíme si právě dnešním testem.
Testovací sestava se skládá ze základní desky Gigabyte X58-UD5. Paměti posloužily 3x1GB Kingston DDR3 1800MHz CL8. Dále jsme k testování použili procesor Core i7 920. Úložiště je sestaveno z disku Seagate 750GB, zdroj jsem použil OCZ Modstream 720W. Ovladače jsou nejnovější dostupné verze.
Hardware |
|
Procesor | Core i7 920 @ 3.6GHz |
Paměť | 3*1024MB Kingston DDR3 - 24-8-8-8-1T 1800MHz |
Základní deska | Gigabyte X58-UD5 |
Grafická karta | EVGA GTX 260 SSC, MSI GTX 260 Lightning |
Zdroj | OCZ Modstream 720W |
Ovladače | GeForce 185.85 |
Software |
|
Operační systém |
Vista Ultimate 32-bit |
Verze DirectX |
Microsoft DX9.0c DX10 |
Hry jsem otestoval v mírně přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím výsledky grafik. Také vzhledem ke starším výsledkům muselo být nastavení stejné. Nastavení bylo: CPU 3600 MHz (180x20) QPI 6400 MHz unCore 3600 MHz paměti na 1800 MHz při časování 24-8-8-8-1T. Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows Vista Ultimate 32-bit.
Testovací hry
Pro dnešní test jsem zvolil jen čtyři nejnáročnější hry. Pod DirectX 9.0 jsem testoval: GTA IV. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead STALKER Clear Sky Far Cry 2.
Ovladače
Obě grafické karty jsem testoval pouze s nejnovější verzí WHQL ovladačů pro Windows Vista. Jedná se o verzi 185.85, ostatně ji vidíte na obrázku.
Metodika testů
Tuto kapitolu přesně v tomto znění, najdete u každého novějšího testu grafických karet. Pokud se chcete podívat, jak testujeme do posledního detailu, zamiřte nejprve do tohoto článku. Tam si můžete stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa jak běžně testujeme hry.
- Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Very High" AF i AA nastaveno v benchmarku.
- Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Nastavení bez vyhlazování i s vyhlazováním jsem snížil na Hráč. Hodnota AF v ovladačích, AA jsem nastavoval v menu testovacího nástroje.
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil několik minut v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High DX10, AF i AA nastaveno ve hře. (Použil jsem náročnou SAVE pozici od našeho čtenáře)
- Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. Restrikce pro paměť karet, maximální fps jsem odstranil v příkazovém souboru.