Zpět na článek

Diskuze: Nové hry vs. staré grafiky – k upgradu je jen málo důvodů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No proč ne, konečně test s lidovým CPU - nicméně mít většinu FPS s framerate občas kolem 15fps opravdu moc hratelné není - mohl jste si vyhrát a ukázat nastavení, na kterém budou testované hry opravdu hratelné :wink:
K první větě: "Před pár dny jsme vám ukázali, že starší mainstreamová GeForce GTS 250 a Radeon HD 4850 stále stačí na hraní nových her. " - kde a kdy ? :shock:

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan To si delas prdel s lidovou cenou CPU za ten dvojadrovi i3-560 v obchode pitaju 120EUR
To je 70% s ceny i5-2500K. Za tu ludovu cenu AMD ponuka uz AMD Phenom II X6 1075T :)
Za tu ludovu cenu intelackeho dvojadra si u AMD poskladam pocitacovu zostavu s dvojadrom :)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
10. 8. 2011 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Porovnáváš jablka a hrušky. Ten dvoujádrák od Intelu je výkonově na úrovni starších čtyřjádrovejch phenomů. Tim se nesměju AMD, ale je to tak.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Zajdi si na oční ty prde - já nic o lidové ceně nepsal 8)

imperator
imperator
Level 0 Level 0
29. 7. 2011 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

presne ako pise khorgan...nezabudli ste ten starsi clanok nahodou pridat ? :roll:

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@imperator Zdravim,
Jirka Zahradka omylem oba clanky prohodil, puvodne mel jako prvni vyjit test s HD 4850 a GTS 250 a az pote tato cast :( Za chybu se velmi omlouvam, druhy dil vyjde za par dni (jiz je pripraven v systemu k vydani), na vypovidajici hodnote obou clanku to ale nic nemeni, jsou na sobe nezavisle.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 7. 2011 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Presne jak pise Tomas, perex z jsem opravil...

SilentDream
SilentDream
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V grafech je GTS 275, nemá tam být GTX 275?

LockyD
LockyD
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

4850 mi stále vesele vrní v pc (super tichý Vapor-x) a na to mé příležitostné hraní stále nemám důvod upgradovat, ještě když vidim, že nás masíruje např. AMD jak na jejich Apu A8-3850 si zahrajem evšechno, tak to mě můj stařičký Sapphire vydrží ještě dost dlouho :) Ale tu recenzi bych si pánové taky rád přečetl :)

JoHnY2
JoHnY2
Level 1 Level 1
31. 7. 2011 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LockyD Tak tak, jsem spokojenej majitel 4830 a taky si nemuzu stezovat. Dokud bezej plynule hry postaveny na Unreal Enginu 3+, tak neni moc duvod upgradovat. S 1920x1200 by to uz neslo, ale 1600x1200 je v pohode.

Drzim se tradice vymeny ob dve generace a zatim si nemuzu stazovat. R8500-GF6600GT-RX1950GT-RHD4830-RHD7xxx.

bitskull
bitskull
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky bych rad ten clanek o tehle dvou starsich kartach :D

Dallas
Dallas
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě doma hučí stocková 4870tka...loni se mi narodila dcera,tak na hraní už není moc času. Vždy si počkám půl roku až se mnou vyhlídnutá hra zlevní na 399,- a pak si udělám hezký 4 odpoledne u hry a na to mi 4870bohatě zatím stačí (ono je to totiž tak 4x do roka to hraní) :D

webik
webik
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dallas Souhlas 4870 mám téměř od jejího uvedení a výkonem je to slušná grafika i dnes.

Bohužel mám s ní již nějaký ten pátek problém. Při videích z youtube,... mi tam občas skočí kostičky atd. Řešilo se to na PCT fóru :(

winter.ondra
winter.ondra
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

4850 jsem mel do dubna a byl jsem s ni maximalne spokojen :) Pak jsem kamosovi stavel novy stroj, a pro nej to byla neskutecne nadupana grafika. Tak uz mam 6950 no:) Ale pokud to beru vykonove, tak 4850 mi na 22" porad dostacovala. Vetsina novych her fakt vykonejsi karty nepotrebuje..

Darkhunter
Darkhunter
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já mojí 4850ku nikdy nevyměním :)) na všechno co hraju, krom GTA IV a crysis 2 jede ve full hd naprosto všechno a čistě, není důvod kupovat novější kartu..

nony
nony
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chcelo by to pridat do grafu napr. nv460, 450, ati 6850, aby bolo jasne ako su vykonne oproti novej gen. a ci sa naozaj oplati up.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nony Na GTX460 či podobně se up rozhodně nevyplácí, nejsou to ani karty srovnatelné třídy. Nástupcem Radeonu 4890 je Radeon 5870/6970. A Nástupcem GTX275 je GTX570. Upgrade ze staréhgo high endu na dnešní mainstrem přínosný není. Leda za novej high end. To že v době kdy byly na trhu radeony čtyřhový řady a nvidie GT200 řady byly ceny grafik historicky nejmenší, a high end grafiku člověk sehnal za 4500 nic nemění na tom že to byly high end grafiky, a dnešní karty toho za stejnou cenu moc víc nenabídnou, protože ceny šly zas nahoru.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Doby kdy se upgrade GK a procesoru vyplatil kazdy rok jsou uz nastesti (pro nekoho bohuzel) davno pryc. Mozna to bude duvod proc se herni vyvojari zacnou vracet k PC herni scene. Kdyz si slusne zahrajete nejnovejsi hry i na 3-4 roky starem PC.

tmaven
tmaven
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz je to nejaky ten patek co je v pc a musim rict, ze zatim kazda hra sla na full detaily i vyhlazovanim (1680x1050 + i7@4GHz)

Jedine co me sem tam "se*e" je ten vysavac sound, co loudi ten chladic :D

freex
freex
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velká škoda, že v článku chybí Witcher 2. Právě kvůli němu se s ním nedá moc souhlasit.

gck23
gck23
Level 25 Level 25
29. 7. 2011 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna u ty Army 2 spis pomalost bude procesorem, ktery nestihal, na nem arnma zavisi mnohem vic nez na GK, kdyby to bylo GK, tak urcite ten radeon ma v 1920 nizsi FPS nez v 1680

AL_
AL_
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 Arma chce rychly oboji. prechod z core 530 na 750 pomoh sice znacne, ale i tak mam castokrat 20fps, bez AA, na stredni az vysoke detaily. dle evga precision karta (gtx260-216 OC) po vetsinu casu v arme maka na 95%. Jinak s clankem souhlasim, clovek si zahraje vsechno v dobry kvalite, nicmene-a to je ten problem-pokazdy se najde misto kde hra pada na 30 fps (nebo min), world of tanks, met of war, crysis2..a v ty chvili by proste bylo lepsi kdyby to bezelo plynule :)

deridon
deridon
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že nedá? Witcher 2 je na patchi 1.2 jedna z nejlépe a zároveň málo náročná hra současnosti, optimalizace je parádní.. bez Ubersamplu (který je doopravdy jen pro ty nejvýkonější stroje, ale zároveň toho moc nepřinese) ta hra jde na plné detaily i na slabších kartách.. když se oželí SSAO, tak to jde ještě lépe.. na těchto kartách by s tim neměl být problém a hra by byla pořád na full při těchto rozlišení

drakulak3
drakulak3
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám ati powercolor HD 4890pcs+ battleforge edition ,která je už od výrobce taktovaná na 950/4200 a nenarazil jsem na hru kterou by mě neutáhla a to hraji na fullHD monitoru na vysoké detaily 8)

HAGGI
HAGGI
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bez porovnání s ostatními kartami to moc neukáže jak se výkon liší oproti novým kartám.
Jde jen o orientační přehled který je pro většinu lidí co tyto karty vlastní(vzhledem k jejich stáří )asi už delší dobu(i já)celkem zbytečný,právě proto že už toto máme dávno vyzkoušené, včetně nových her-ostatně to je vidět i v diskuzi pod článkem.

Takže díky za test starších karet-ovšem pro majitele této generace karet nic nového pod sluncem 8) , a případným kupujícím doporučuji než dát přes 2000kč za tyto starší bazarové karty (ač stále dost výkonné) kupte v této cenové relaci raději novou kartu. Za cca stejný pěníz dostanete min stejný výkon,nové technologie s menší spotřebou a hlavně 2 roky záruky :!:

morke
morke
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak z testu vyplývá, některé hry prostě potřebují výkonnější grafiku. Záleží na vnímání počtu snímků za sekundu každého jedince. Někdo nad 25 fps již nevidí žádný rozdíl, ale protože vnímám 40+ fps jako opravdu plynulé, tak používám pro 1920x1080 GTX 580 a jsem spokojený. Krátkodobý přechod na původní HD5870 mě překvapil, najednou mi nestačila.

elukok
elukok
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mam v PC pořád pc x let starou ati x1950xtx a c2d e6400 a pořád si většinu her zahraju na high. Některý, třeba call of duty mw2 na max na 1900*1200. Každopádně výroboci hardawru by měli na vydavatele trochu víc tlačit, takle se připravujou o penízky. Kvůli pěti hram, u kterejch musim dát nižší detaily nebudu kupovat novej PC.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo má dřívější higend tak se nikam hnát nemusí, ale kdo měl dřívější mainstream a má fullHD monitor tak tomu se upgrade vyplatí. Já měl HD4830 a nedávno jsem pořídil levnou HD5830 Extreme(2300CZK), pořádně ji nataktoval a utáhne všechno na max, byť něco ne s AA, ale ten mě nějak netrápí, protože monitor má celkem jemné rozlišení kde zapnutí AA prostě nepoznam bez studia statického obrázku.....

Igor
Igor
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 HD5830 Extreme jsem si taky koupil. A hned dva kousky. Se slabším procesorem Phenom II X4 955 BE mi to dává v Crysis Warhead 42fps 1920x1080 všechno max 4xAA. Testoval jsem tu hru stejně jako na EHW. Všechno netaktované. Za tu cenu je to paráda. :)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
30. 7. 2011 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor to máš v CF? Já mám jednu, ale dobře nataktovanou, takový kousek je škoda nepolechtat vyšší frekvencí a že to jde báječně, je to jediná karta od Sapphire co mi jde pořádně taktovat. Dal jsem v pohodě 975/4600 a jsem spokojen. Za ty prachy je to nádherný výkon.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
30. 7. 2011 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Igor @DDR0: Jasně, mám to v CF. Taktovat jsem zkoušel, ale neměřil jsem to. Nemá pro mě cenu taktovat, když všechno běhá v max detailech na základních taktech. Akorát se tím hodně zvyšuje hlučnost. To mi dost vadí. U jedné grafiky to jde, ale když jsou dvě, tak se ta horní ohřívá o tu spodní a hučí ještě víc.

santana85
santana85
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nie je prekvapenie, že si aj staršie karty dnes ešte vedú celkom dobre. drvivá väčšina multiplatformových titulov stále funguje na DX9 a neobťažuje sa kvôli PC ísť vyššie, takže nároky hier pod DX9 zostávajú viac menej rovnaké posledné 2-3 roky. hlavná vec, ktorá dnes žerie grafický výkon sú predovšetkým vizuálne efekty DX11 než napr. kvalita textúr a veľkosť rozlíšenia /to platilo v minulosti/. a to väčšinou nemá zďaleka taký viditeľný vizuálny dopad na kvalitu ako low-res textúry a pod.

osobne som dosť háklivý na framerate a snažím sa hru nastaviť tak, aby som mal stabilných 60 fps. hrávam predovšetkým racingovky a tam je rozdiel medzi 40 a 60 fps cítiť. mám v zostave GTX 460 a môžem povedať, že nevidím žiadny dôvod prečo investovať do niečoho výkonnejšieho. ak je hra dobre optimalizovaná a možnosti nastavení dosť široké, dajú sa robiť kompromisy, ktoré voľným okom človek absolútne nepostrehne. pekne som si to otestoval na racingovkách od Codemasters /ktoré sú veľmi dobre optimalizované/, či už F1 alebo Dirt 3. stačí len ubrať o jeden stupeň z ultra nastavení AO, odleskov áut a tieňov a razom som sa dostal zo 40 fps na 80+, pri zapnutom Vsync je to luxusne stabilných 60 fps pri FullHD rozlíšení so 4xMSAA. a hra stále vyzerá rovnako fantasticky. pointa je, že pripraviť sa o dvojnásobk výkonu kvôli pár efektom, ktoré reálne človek nemá šancu v pohybe postrehnúť /aspoň pri tomto type hier nie/ je podľa môjho názoru zbytočnosť. tie efekty sú viditeľné naozaj iba vtedy, ak človek hru pauzne a zamerá sa na porovnávanie. a zdá sa mi byť zbytočné za to platiť namiesto 150€ za kartu 300 a viac. to radšej každý druhý rok kúpim grafiku strednej triedy, ktorá bude mať o 2 roky rovnaký výkon ako dnes GTX 580. dvojročná grafika sa dá stále slušne predať a človek nemusí celý čas platiť horibilné účty za elektrinu.

až raz bude vizuálny rozdiel medzi tým čo poskytne grafika strednej triedy a úplný high-end taký jednoznačný, že človek z toho spadne na zadok, potom budem ochotný dať za grafu 400 €. dovtedy nemám dôvod.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

4890 - stará grafárna? :D

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Několikrát jsou uvažoval o upgrade 4890, ale nikdy mě nic nepřesvědčilo, trochu mne lámala spotřeba, ale zas cena nové grafiky nevyváží podobný výkon o nižší spotřebě :roll: . Myslím si, že situace není dána výrobci grafických karet, ale softwarem (hrama) - zde můžeme poděkovat konzolistům a jejich konverzím :lol:

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel Ti konzoliste delaji konverze konzolovych her?

AL_
AL_
Level 1 Level 1
30. 7. 2011 03:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom nebejt konzoli, tak tu nemame hry s prebloomovanou grafikou, depth of field a retardovanym ovladanim..na 4G i7 s 580kou muze hra fungovat a vypadat naprosto kouzelne. Lec, jedinej kdo me o tom presvedcil, byla arma2, metro a tim to hasne. ad. nostrom, konzolisti za tuhle dekadenci muzou, protoze hry typu CoD s grafikou z roku 1684 hbite kupujou a vyvojari s vydinou dostatku bucku nemaj duvod s*at se s aspon prumernou grafikou svejch her.

elukok
elukok
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Hromady spotřebních konzolistů kupují konzole --> vývojáři se soustředí na ně --> konzole zastarávají --> PCčkáři maji oči pro pláč...

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
10. 8. 2011 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom @AL_: Efekty typu DOF, motion blur a podobně okamžitě vypínam, protože to nesnášim. To jsou efekty který maj akorát maskovat špatnou grafiku a neostrý textury. Když už jsme u COD, tak to je grafiky na úrovni tak roku 2006, maximálně 2007 a stejně se to seká (myslim Black Ops). Fakt nechápu že tak velká firma nedokáže optimalizovat hru tak aby každejch 10 vteřin na vteřinu nezamrzla. :lol: :lol:

AL_
AL_
Level 1 Level 1
30. 7. 2011 03:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom @AL_: dneska to popravde neni o tom, ze si clovek chce koupit novou grafiku, ale o tom, ze chce mit duvod koupit si novou grafiku ;) ..reply sam sobe je fail, ja vim :)

apoc9
apoc9
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem přešel s GTX280 na GTX580 a skok je to dost citelný. Ne, snad že bych se topil v penězích, ale protože 280 odešla do křemíkového nebe a když už novou tak, aby byla ve všech parametrech lepší.
GTA IV a Shogun 2 jsem hrál v pohodě 1920x1200 i s GTX280 (sice ne na max detaily)

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 7. 2011 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=freex]Velká škoda, že v článku chybí Witcher 2. Právě kvůli němu se s ním nedá moc souhlasit.[/quote]

Mám 4870 a při rozlišení 1360x1024 Witcher 2 hraji bez problémů. Grafika je nastavena povětšinou 1 stupeň pod Ultra. Co vypínám pro hru (nikoli pro předělové scény) je rozmazání pohybu a rozostřenou hloubku. Nemám to rád, navíc stejně vnímám hlavně střed obrazovky, takže proč plýtvat výkonem...

Zatím jsem v 2. kapitole. Kapitola č.1 byla ovšem z pohledu grafiky super, zvláště les. Procházení lesem během dne je perfektně provedené, ty stíny, paprsky, mlha, aj. Možná, až v budoucnu udělám upgrade, tak si to postím znovu na DX11, ale už teď je hra perfektní...

maedva
maedva
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber Nechci nejak blabolit, ale Zaklinac 2 DX11 nepodporuje, ne ?

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já osobně mám doslova prehistorickou 9600GT přetočenou na výkon 8800GT a 90% dnešních her hraju normálně naplno. Chce to jen nemít framekiller v podobě FHD a opravdu to stačí. Momentálně hraju Dirt3 45fps naplno. Nároky opravdu nikam moc nerostou.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám limit mnohem spíš E8400 procesorem než GTX460 grafikou, obtíž je, že to první se mnohem hůž mění, chce to prostě komplet nové železo... :roll:

JoHnY2
JoHnY2
Level 1 Level 1
31. 7. 2011 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh Jo to je docela neprijemna vec. Ja mam nastesti Q9400 na 2.66 a na pretoceni na 3.2 potrebuju jen lepsi vetrak na chladici (92mm AC za nejakou 120 s aspon o 50% vetsim prutokem vzduchu). Zatim to nepotrebuju, ale nova grafarna uz to asi bude chtit, aby ji CPU nebrzdilo.

Reklama
Reklama