Zpět na článek

Diskuze: Přehled cen grafických karet: Nikomu se nechce zlevňovat, co dnes pořídit?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Josef Cvancara
Josef Cvancara
Level 1 Level 1
4. 7. 2024 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud člověk nehraje, tak ho to vůbec nemusí zajímat.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
4. 7. 2024 18:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Josef Cvancara @cvancarajosef "Kto nema vodicak (ridicak), tak ho auta vobec nemusia zaujimat."

Velmi divny "nazor" v diskusii k clanku, ktory sa zaobera primarne grafikami na hranie.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @StratoLZImo dnes sa zaregistroval, aby nam to mohol povedat 🤣🤣🤣

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj pánové. Omlouvám se, že jsem nedal vědět jak jsem se rozhodl ohledně výměny RTX 2080 za RTX 4070 super. Bylo to teď časově náročné.

Prvně děkuji za názory a rady. Nakonec jsem ji tedy koupil. Konkrétně verzi Gainward panther OC a za ušetřené peníze vůči 4070TI jsem přikoupil Ryzen 7 5800X3D (Měl jsem 5600x)

Karta je teda slušná kráva s brutálně předimenzovaným chlazením. Neslyším ji ani při max vytížení a teplota nedosáhne ani 70 stupňů.

Ten "problematický" 12VHPWR pin. No chápu, že někdo kdo zapojuje grafickou kartu po prvé v životě může mít problém s uplným zasunutím konektoru. Zapojujete lehce na sílu. Vypadá, že už je komplet zapojen a nechá to být. Jenže potřebuje ještě trochu silou zasunout dokud neuslyšíte "cvak". Tohle si snad každý normalní uživatel pohlídá. Chtělo by to ale, aby nVidia dodávala 90° redukci tohoto pinu. Myslím, že majitelé menších skříní s tou kolmou redukcí budou mít problém s místem mezi kartou a bočnicí.

Kvůly kartě jsem přikoupil DLC phantom Liberity pro cyberpunk. Chápu řeči zarputilých AMD fanoušků o tom RT,že bude mít smysl až tak za 4-5let. Ano na AMD možná. Mezi tím na mainstream nVidie.

Ultra+Pathtracing+FG+DLSS quality/FullHD pod 100FPS v náročnych scénách nejdete. Dle lokace na mém HW 100-160FPS. Většinou se držim 120FPS+

Už na mě čeká Alan Wake2:)

Pouze moje postřehy kdyby někdo řešil podobné dilema, tak mu to může pomoci se rozhodnout

secho
secho
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Martin1234 sice mám 6800 od AMD, ale přeji ti nadšení z nové grafiky. Ano, sice si tolik RT neužiji, ale na mé potřeby to stačí. Pro mě je ta radost, když ti nový hardware udělá, že skoro nemůžeš spát. Je jedno zda u grafik AMD nebo Nvidia...

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
7. 7. 2024 12:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Martin1234 "Chápu řeči zarputilých AMD fanoušků o tom RT,že bude mít smysl až tak za 4-5let. Ano na AMD možná. Mezi tím na mainstream nVidie."
Nejsem zarputilý AMD fanoušek ale AMD fandím. to co jste napsal říkali nejen fanoušci AMD před 5 lety, kdy vyšla vaše rtx 2080. Tehdy to opravdu smysl nemělo. Teď je jiná doba a RT už je taky jinde. Dnes gpu bez solidního RT výkonu nemá smysl. 4070S je solidní karta za solidní peníze. Počkám si do jara na řadu 5000 a podle recenzí se rozhodnu jestli 5070 nebo 5080. Nepředpokládám, že by AMD do té doby dorovnalo kvalitu DLSS a výkonu v RT.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dá si někdo šunka-sýr popcorn? tohle bude jízda :D

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
4. 7. 2024 17:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 To musi byt totalna kriza, ked uz aj na najcervensom eshope na zemi - MindFucktory - sa neskutocny predajny trhak a pokoritel nvidie menom 7800XT predava nie len horsie nez 4070S, ale aj horsie nez 4070TiS a 4080S. A legendarny 7900 GRE, ktory mal podla amDDebilov prevratit svojim pomerom cena/vykon cely vyssi mid-end hore nohami, nie je ani v top10. Predbehlo ho aj niekolko modelov zo 6000 serie. Bravo amd, posledna generacia grafik je ozaj zazrak na pohladanie...

//edit: Teraz mi trklo, ze tym padom uz nie je aktualny ani tento obrazok :( https://pbs.twimg.com/media/GPZcMoTbAAAlbAX?format=png

Semik
Semik
Level 47 Level 47
3. 7. 2024 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hladal som trochu na nete, ale tú teóriu čo si Adam vymyslel o tom ako 8GB u AMDe je menej ako 8GB u nV som nikde nenašiel.

Už len ten test vtedy kde to akože simuloval bol chybný. Len tam zistil, ako sa správa drajver amde u "16gb" karty, keď mu časť zakážeš a o tom nevie. Čiže že sa snaží alokovať dostupné max. a keď mu to umelo zakážete s tým neráta a aplikácia padne/seká, whatever. Je uhorková sezóna, máš námet na poriadny test a daj tam rovno aj Intel karty, možno majú podobný memory manažment.

Inak osobne si myslím, že 6xxx rada bude plne podporovaná aspoň do konca života súčasných konzol, ktoré sú na nich založené ... takže tu vetu tam bude Adam písať ešte pár rokov na zasmiatie ((:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
3. 7. 2024 20:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik Nevím, jestli se někde někdo zaměřil jen na to, jestli 8 GB stačí, ale třeba z testů na TechPowerUp někdy vyplývá, že na straně AMD je něco špatně. Když se srovnají RTX 4060 Ti ve verzi s 8 a 16 GB VRAM (stejné karty, jen jiná kapacita) a RX 7600 8 GB a RX 7600 XT 16 GB (stejné čipy, XT má ale trochu vyšší takty), tak je vidět, že Radeonům v některých hrách a nastaveních dojde dech dřív a rozdíly mezi 8GB a 16GB kartou jsou větší, než by odpovídalo těm jiným frekvencím, zatímco u GeForce jsou výsledky skoro stejné. Platí to pro průměrné, ale hlavně minimální fps. Například:

https://tpucdn.com/review/sapphire-radeon-rx-7600-xt-pulse/images/assassins-creed-mirage-2560-1440.png
https://tpucdn.com/review/sapphire-radeon-rx-7600-xt-pulse/images/the-last-of-us-part-1-1920-1080.png
https://tpucdn.com/review/sapphire-radeon-rx-7600-xt-pulse/images/min-alan-wake-2-2560-1440.png
https://tpucdn.com/review/sapphire-radeon-rx-7600-xt-pulse/images/min-assassins-creed-mirage-2560-1440.png
https://tpucdn.com/review/sapphire-radeon-rx-7600-xt-pulse/images/min-far-cry-6-3840-2160.png
https://tpucdn.com/review/sapphire-radeon-rx-7600-xt-pulse/images/min-the-witcher-3-1920-1080.png

Něco takového se ale imho blbě testuje a ověřuje, protože s každou aktualizací Windows, driverů i samotných her se všechno může změnit. Ale na tom TPU je to zrovna zachycené v jednom čase, takže podmínky v té době byly stejné. Jen už by to po půl roce od testu mohlo vypadat trochu jinak.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @TomMaly Tak to jste narazili dobré téma, až dorazí místní autista tak ten Vám to vytmaví 😂

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
3. 7. 2024 21:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik Nie je to teoria, je to dnes uz znamy fakt. AMD ma z nejakeho dovodu menej efektivnu spravu pamate. Keby si naozaj chcel, dohladas k tomu info. A zaroven zistis uskalia, preco sa to velmi tazko exaktne testuje. Ale vysledky jasne naznacuju ze 8GB vram na amd gpu nie su to iste ako 8GB vram na nvidia gpu.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
3. 7. 2024 22:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik Stačí si v podstatě projít testy Radeonů RX 7600 XT, ve kterých je naměřený velký průměrný rozdíl ve výkonu mezi RX 7600 a RX 7600 XT.

U nich potom projít výsledky jednotlivých testů her. A tam, kde jsou u RX 7600 velké propady výkonu proti RX 7600 XT kvůli nedostatku paměti, se podívat, jestli jsou stejné propady i u 8GB GeForce, nebo u nich výkon zůstává podobný jako u těch 16GB Radeonů.

Semik
Semik
Level 47 Level 47
3. 7. 2024 22:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Dole som uviedol príklad kde je na tom nV uplne rovnako a 8gb 4060ti má tiež prepady výkonu oproti 16GB + príklad kde to tak u oboch výrobcov nienie. Presne záleží od sklady hier ako píšeš a týka sa to oboch vyrobcov. (intel som extra nekukal)

btw...Nezačneš tiež merať low fps?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 7. 2024 04:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Semik Neříkám, že 8GB RTX 4060 Ti nedojde paměť za žádných okolností. Jenom říkám, že u 8GB GeForce dochází k propadům výkonu mnohem méně než u RX 7600, a že v převážné většině her, kde nákup RX 7600 XT dává smysl kvůli propadům výkonu RX 7600, ty GeForce stejně velké problémy nemají. A když tam rozdíly mezi 8GB a 16GB kartou jsou, nebývají tak výrazné jako ve stejném testu u těch Radeonů.

Jednou větou: Tam, kde už mají RX 7600 problém, GF RTX 4060 většinou ještě problém nemají. Ale samozřejmě to neplatí vždy.

TLOU je zrovna jedna z her, co s pamětí válčí už od uvedení, ale tuším, že po opatchování je ještě nutné tam kromě maximálních detailů zvednout rozlišení na 1440p a 1080p je ještě relativně v pohodě. A možná bude stačit zapnout DLSS.

Nebo je to možná záměrně nastavené tak, že na 1440p už nestačí ani 8GB GeForce, zatímco ostatní hry ladí vývojáři tak, aby to na 8GB GeForce chodilo bez problémů, protože mají mezi hráči 8GB GeForce nezanedbatelný podíl, jenže u Radeonů už to kvůli horšímu hospodaření s pamětí neprojde.

Low fps... takhle, ne že bych nechtěl, chtěl bych. Možná se mi to povede dostat do testů s novou generací karet. Pokud to půjde, nebude problém u věcí, co se testují přes frameview. Co se testuje přes benchmark, tak jenom tam, kde to benchmark vyplivne (resp. pokud ukládá aspoň frametimes do CSV, tak by to z toho asi šlo nějak vytáhnout a spočítat přes pythonové skripty).

A pak je druhý problém s tím, jak to dostat do grafů, tyhle jsou stavěné jen na jednu datovou řadu, a v podstatě to znamená udělat je znovu a lépe. Druhá možnost je rozdělit minima a průměry do dvou grafů, ale to je nahouby, pokud to není pohromadě s průměry.

Semik
Semik
Level 47 Level 47
4. 7. 2024 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Ok, vdaka za vyčerpávajúcu odpoved. Osobne si myslím, že by si táto téma zaslúžila poriadny rozbor, lebo obe firmy nespia a stále pridavajú nové kompresne techniky, ktoré v jednu generáciu prinesú jednemu výrobcovy výhodu, ale v nasledujucej ju už ten druhý "obšlahne" (napr. delta-kompresie u gtx900, alebo infinity cache u rx6000).Preto by som napr. nepaušalizoval na značku, ale na generácie kariet. Správanie ovládača je zas na ďalšiu debatu, napr. "3,5GB" gtx970, kde to drajver dokázal neuveriteľné schovať a prišlo sa nato tuším náhodne.

Tie min. grafy sú trochu pôrod, ale testu to podľa mňa pridáva silnú prídavnú hodnotu a je to na nete dosť vyhľadávané. Čí by to ocenili aj ľudia tu neviem :/

Semik
Semik
Level 47 Level 47
3. 7. 2024 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik Nedostatok VRAM nevidno na priebežných FPS, ale minimálkach, kam výkon padá oproti rovnakej karte s dostatkom pamete.

A ked pozriem napriklad tu, tak jak 7600 s 16GB, tak 4060ti 16GB rovnako profitjú zo situácie kde došiel ich 8 GB verziám dych. Takže aj nv je na tom rovnako ...

https://www.techspot.com/articles-info/2794/bench/TLOU_1440p.png

Ked VRAM bottleneck nieje majú 8GB nv 4060ti tak amde 7600 cca. rovnaky výkon ako ich 16GB verzie, napr. tu ...

https://www.techspot.com/articles-info/2794/bench/Hogwarts_1440p.png

HYPR-RX to neviem, ja taktujem grafiky a cpu vzdy ručne.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik HYPR-RX není taktování.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
3. 7. 2024 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokud je dostacny objem prodeje neni duvod neco zlevnovat, to jsou snad zakladni zakonitosti trhu :-D Jen co prijde bullmarket a obzivne tezebni manie tak to poleti naopak nahoru.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
3. 7. 2024 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 co je dostatocny objem predajov? Ten market share amd 12% a dalej klesajuci? 7000 seria amd gpu je najvacsia blamaz za viac ako dekadu, karty su totalne nekonkurecne a dpgu divizia amd je totalne v prdeli. Dalsia generacia budu znova monolity, ktore budu sotva konkurovat v mid-tiere. A amd napriek tomu nezlacni, lebo "price-fixing" spolocne s nvidiou im vlastne vyhovuje.

Tazeniu krypta na gpu odzvonilo a ani dalsi bull run ten bordel z cias poslednej "horecky" nevrati.

entes
entes
Level 11 Level 11
3. 7. 2024 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bazarovou 3060 ti za 5tis nebo novou 4060 ti Gainward za 9tis?

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@entes @entes 3060ti

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@entes @entes 4070 .. a jsi komplet jinde, nema cenu setrit tech par tisic.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@entes @entes To je dilema, já mám možnost mít 3070 za 5500 ale nevím jestli fakt nejít do nějaké novější generace kvůli podpory DLSS a hlavně Frame Generation... no ale kurňa lákavé to je za tu cenu, a i dnes ta 3070 má výkonu víc než dost 😉

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid 3070 ti v pohode staci na vsetko s dlss. Urcity cas som ju pouzival i na 4k. Detaily sa daju rozumne nastavit.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @JankoBelnicek Je to 3070 bez Ti, ale i tak ten výkon je někde jinde než 3060 😉

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeste tu nejake socky breci a ujistuji, ze jejich 3dfx voodoo neni potreba upgradovat nebo uz je klid? :D

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Jestli někdo v dnešní době vlastní 3dfx Voodoo tak to určitě není socka 😃

jarad8312
jarad8312
Level 22 Level 22
3. 7. 2024 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Riva TnT 2 PRO !!!! Lets go !

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 14:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarad8312 @jarad8312 a s poriadnym aspon 14st rocnym vzduchovým chladičom od Noctua 😂

peca007
peca007
Level 25 Level 25
2. 7. 2024 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak jsou na tom Intelí grafiky s použitelností v deskách s AMD CPU? Když je vydali, tak to prý moc nefungovalo, nebo dost bídně.

Ceny jsou dost lákavé. Tak trochu předpokládám, že odpovídají výkonu...

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
2. 7. 2024 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peca007 @peca007 viz můj komentář níže. Testováno s 5900X+X570.

peca007
peca007
Level 25 Level 25
3. 7. 2024 13:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Dík. Já si právě říkám, že resizable bar snad umí všechny desky pro AMD, ne? Však to byla věc se kterou přišlo samotné AMD s RDNA (možná až RDNA 2) generací grafik. Každopádně tento parametr v e-shopech nikde nevidím. :)
Nicméně já budu stavět na AM5 a ještě to nějaký čas počká.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @peca007 SAM, neboli resizable bar bohuzel amd spis skodi, pokud nehraješ čistě single player hry, kde jsi limitovaný gpu

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @peca007 měly by, Intel to dával tuším někde prvně u Z590. Paradoxně má Intel nejlepší implementaci ReBar/SAM, asi proto že architekt Koduri který podle všeho stál u zrodu této featury byl původně u AMD.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
2. 7. 2024 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mohu osobně doplnit že jsem cca dva měsíce zpátky testoval Intel 750 6GB a vůbec špatná nebyla, vyzkoušel jsem i starší hry jako je Medieval 2 Total war, Command Conquer Kanes Wrath či Sins of a Solar Empire, Red Alert 3 a běhalo to bez problémů. Jako základní karta udělá určitě lepší práci jak lowend AMD/NV a za ty peníze. Jen pohlídat si aby deska podporovala ReBar.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 7. 2024 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja uz ked som pockal doteraz, uz si pockam na 5080 alebo 5090.

Ak dovtedy vyriesa napajaci konektor.

Momentalne aj tak nieje hra, co by mna osobne graficky uchvatila (nie tak herne) aby bolo treba menit 1080ti.

Na Terrariu a OpenTTD a Minecraft staci bohato. Aj na Port Royale II, AoE II, aj Guild Wars 2

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 7. 2024 17:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @mmiminoo Vybornych her jsou mraky, to mas spis jako obhajobu kramu (na dnesni dobu) 1080ti. Na tom si poradne nezahrajes ani Robocopa, nic.. ale vzhledem k tomu, ze hrajes neco jako Minecratf apod. je to ok :D

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
2. 7. 2024 22:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Jo jsou jich mraky, ale jen pokud máš v kebuli vypatláno a nulový nároky :)

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Kryptofasista mas pravdu, dnes najst hru co by graficky vyzerala k svetu a herne bola na vyslni je umenie.

Lenze ocividne vacsine hracom staci malo ako tu citam komenty.

Obzvlast tych co pisu ze hram Minecraft...

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
2. 7. 2024 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @mmiminoo 1080ti je dnes dobrá tak do muzea...

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 tej karte nic nechyba.

Nebudem platit predrazeny low end, ultra drahy mid end a hi end za hranicou unosnosti.

Ocividne to ale hracom nevadi ked sa secko preda...

Revan
Revan
Level 1 Level 1
3. 7. 2024 08:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @mmiminoo Ta karta patri do muzea, je plno super her kde 1080ti dojde dech. Cyberpunk, Total War: Warhammer 3, Ghost of Tsushima. Grafické karty předražené vůbec nejsou, to je jen výmysl, který lidí opakují aby si mohli ospravedlnit že jsou drzgresle a zanadávat si. Když se vezme v potaz inflace a co ty karty dneska umí, jsou nejlevnější kdy byly. A to se nebavím o tom, že když člověk zkousne nějaké ty artefakty a nedokonalosti (není jich ani většinou moc, někdy nepostřehnutelné) a zapneš si dlss nebo fsr, tak tlmu ty dnešní karty vydrží ještě déle. Kupoval jsem noťas s 4060, napájení 180w tuším, na fullhd u 15displeje to dává krásné fps i bez dlss od nvidie. U starší hry připojím na 2k monitor a pořád je to 60plus na vysoké. Na stolní PC používám 7900xt a i přes někdy shitnr ovladače jsem rád že jsme ji před rokem víc jak rokem sehnal zab 19 000. Hraju na 4k promítačce od optomy a většinou ,60+ Fps

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 11:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Revan inflace ti rozhodne neobhaji mezigeneracni zdrazeni klidne o 70% jako predvadi Nvidia z posledníma dvema generavema svych grafik. Treba vyrobci procesorů s timto nemaji vubec problem a ceny u nich dokonce i mirne klesaji...

Nehlede na to ze Inflace byla poslednich 10 let celkem nizka, az vlivem valky na Ukrajine nam trosku narostla ale rozhodne ne o 70%.. Nvidia proste zacala bejt posledni dve generace trosku nenazrana, tot vse... neni divu ze ji uz vysetruje antimonopolni urad ve Francii.. Celkem divne ze na webu HW zamereni jako je PCT se to jeste neobjevilo, pise se o tom vsude uz 2 dny..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa A přesto Nvidia tento rok docílila svého maxima, co se týče prodeje grafických čipů trhu
https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q1-2024.png
Ono honzíku když víš, že máš to nejlepší na trhu, a že to lidé koupí, tak je strašně jednoduché zdražit.
A to, že francie, a ostatní země eu klasicky reagují na mnoho firem takto je už klasika v evropské unii.
PCT o tom informoval už loni:
https://pctuning.cz/article/kancelare-nvidie-ve-francii-se-udajne-staly-cilem-antimonopolni-razie
a situace je stále prakticky stejná. AI má prostě nvidie pod palcem, protože má nejvíc poptávek, ať už to eu chce, nebo ne.
AMD si bude muset upravit víc slidů, aby měla aspoň decentní podíl AI.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
3. 7. 2024 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Už jsme ti tady, ty šašku, xkrát vysvětlovali, že to tvoje 70% zdražení je nesmyl. Týká se jen tvé fabulace, že RTX 4080 (1199 USD) je nástupce RTX 3080 (699 USD), což prostě není pravda. Nástupce je RTX 4070 Ti (799 USD), která za o 14 % vyšší cenu přinesla o 19 % více výkonu, o 20 % více VRAM, o 15 % nižší spotřebu a podporu DLSS3. Však se taky původně měla jmenovat RTX 4080 12 GB.
https://www.techspot.com/review/2643-geforce-rtx-4070-ti-vs-geforce-rtx-3080/

Antimonopolní vyšetřování s tím nemá co dočinění. Týká se AI, nikoliv herních karet, takže na svém koutku tradičně lžeš.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 13:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @TomMaly kravina cislovani presne odrazi generace..

"Grafické karty GeForce RTX 4080 jsou nástupci grafických karet GeForce RTX 3080 z předchozí generace Ampere společnosti NVIDIA. "

https://www.alza.cz/nejlepsi-graficke-karty-geforce-rtx-4080

opet si jenom vymyslis abys obhajil ten 70% priplatek :)

RTX 3080 > 4080

RTX 3080 Ti > 4080 Super (obe karty vysly pozdeji jako refresh, v pripade 4080 dosti nepovedeny protoze nedoslo vice mene k zadne zmene jenom se snizila totalne nadsazena cena nastavená pri uvedení zakladní 4080)

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
3. 7. 2024 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo "Nvidia proste zacala bejt posledni dve generace trosku nenazrana, tot vse"

Ty si pořád myslíš, že nVidia je na trhu proto aby činila dobro. Ne. Je to komerční firma a jejím úkolem (jako ostatně všech ostatních firem) je generování a maximalizace zisku . Kvůli tomu firma vznikla a kvůli zisku se podniká. A čím je firma úspěšnější, tím větší zisk dokáže generovat navzdory konkurenci.

Ty si to pleteš s charitou.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @herne.sc sou na trhu i jine firmy co maji obcas celkem brutalni monopol a ze by zde bylo zdrazovani o 70% s kazdou novou radou produktu jsem si teda nevsiml.. Nvidia je v tomto ohledu v IT svete celkem unikat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
3. 7. 2024 14:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Však se ta karta původní jmenovala RTX 4080, ty jelito. A proč tady cituješ Alzu? Ona je nějaká vyšší autorita nebo co? Vždyť to tam píšou polodementní PR lidi.

Ale dobře. Držme se dogmatu „cislovani presne odrazi generace.“ Pak RX 7800 XT (499 USD) je nástupce RX 6800 XT (649 USD). MSRP té nové je sice o 30 % nižší, ale po třech letech čekání AMD přišlo s kartou, která má zhruba stejný výkon a o 16 % nižší spotřebu. Dost zoufalý upgrade. A protože za ty tři roky spadla cena RX 6800 XT velmi blízko k RX 7800 XT, poměr cena/výkon je u obou také plus mínus stejný.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @TomMaly a proto mela 7800XT mnohem vetsi prodejni uspech v retailu mezi hraci her vid? :) ta karta dominovala prodejum skoro 3 kvartaly.. dominovala stejne nejaka Nvidia? nerekl bych na bidne prodeje rady 4000 si stezovali minuly rok i vyrobci GPU a nvidia nekolikrat musela pro maly zajem a plne sklady zastavovat vyrobu..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Co dominovala, ked AMD posledny rok nema pomaly 12% trhu

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
3. 7. 2024 14:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Prodejní úspěch nemůžu hodnotit, protože k tomu na rozdíl od tebe nemám žádná čísla. Ale na Steamu ta karta nemá ani 0,1 %, na rozdíl od RX 6800 XT, která má 0,29 %. Jako nástupce tedy silně pohořela.

Ale aspoň už jsi konečně nepřímo potvrdil, že RX 7800 XT musí být nástupce RX 6800 XT, když tomu odpovídá značení. Rád bych ti v tom oponoval, protože si nemyslím, že máš pravdu. Ale dogma je dogma.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @TomMaly konkretni cisla z retailu ale mame.. staci se podivat na mindfactory kde se tech karet prodalo jenom za Q1 skoro 7tis kusů.. zadna jina karta, zadny jiny model grafiky tohle nedokazal pokorit..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 14:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @TomMaly len doplnim fakty ku kecom o 70% medzigeneracnom naraste cien:

RTX 4070 je nastupcom RTX 3070 Ti, v oboch pripadoch MSRP $599, t.j. zmena o 0 %, herny vykon v priemere +9 % v 1440p RTX 4070 Vs RTX 3070 Ti [Gaming Benchmarks 2024] - Tech4Gamers

RTX 4070 Ti je nastupcom RTX 3080 (12 GB), v oboch pripadoch MSRP $799, t.j. zmena o 0 %, herny vykon v priemere +15,6 % v 1440p RTX 4070 Ti vs RTX 3080 12 GB [6-Benchmark Showdown] (technical.city)

RTX 4080 je nastupcom RTX 3080 Ti, v oboch pripadoch MSRP $1199, t.j. zmena o 0 %, herny vykon v priemere +36 % v 4K RTX 4080 Vs RTX 3080 Ti [Gaming Benchmarks] - Tech4Gamers

RTX 4090 je nastupcom RTX 3090, resp. RTX 3090 Ti, MSRP $1599 vs $1499 (RTX 3090), t.j. zmena o +6,7 %, herny vykon v priemere +53,6 % v 4K RTX 4090 Vs RTX 3090: [Gaming Benchmarks] - Tech4Gamers * MSRP $1599 vs $1999 (RTX 3090 Ti), t.j. zmena o -20 %, herny vykon v priemere +28,1 % v 4K RTX 4090 Vs RTX 3090 Ti: [Gaming Benchmarks 2024] - Tech4Gamers

verzie Super su refresh s este vacsim vykonovym narastom...

RX 7900 XTX je nastupcom RX 6900 XT, resp. RX 6950 XT, v oboch pripadoch MSRP $999 (RX 6900 XT), t.j. zmena o 0 %, herny vykon v priemere +44,8 % v 4K RX 7900 XTX Vs RX 6900 XT: [Gaming Benchmarks 2024] - Tech4Gamers * MSRP $999 vs $1099 (RX 6950 XTX), t.j. zmena o -10 %, herny vykon v priemere +25,6 % v 4K RX 7900 XTX vs RX 6950 XT [14-Benchmark Showdown] (technical.city)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
3. 7. 2024 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Jo tak ty pořád operuješ s čísly Mindfactory, já myslel, že už máš něco přesného. V Q1 se do obchodlů distribuovalo 8,7 milionu desktopových grafik. Ty tady operuješ s 0,8 promile této hodnoty. Což by pro statistické účely mohlo i stačit, kdybys to odpovídalo nějakému reprezentativnímu vzorku. Což ale jeden německý shop fakt nesplňuje.

Volby do parlamentu taky nevyhrál Okamura, i když v nějaké vesnici na ústecku mohl mít 30 % hlasů.

Zas a znova tady nabíháš na vidle a ztrapňuješ se svou neznalostí, lhaním nebo kombinací obojího.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 7. 2024 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa Honzík klasicky oponuje i samotné lise su, která se modlí za 20% trhu, dle logiky teda také lže.
Možná AMD vyroste, až nepovede společnost ulhaná paní 😁

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
3. 7. 2024 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo I kdyby nVidia s každým jednotlivým produktem zvedla cenu o 500% je to jejich firma, jejich volba. Je na zákazníkovi, zda je to ochoten zaplatit nebo si vybere jiný produkt jiné firmy. Dle čísel nVidie je očividné, že to dělají obchodně velmi dobře.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
3. 7. 2024 20:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo A zase tu mame tradicny pytel sraciek a lzi od nasho oblubeneho tupeho amDDebila StratoLZIma. Uz ti tu na to reagovali, ale pekne poporade:

ad 70% zdrazenie a "kravina cislovani presne odrazi generace.. "

- NIE. Logika ti nesedi, pretoze ste na amDDworlde a ty na HWkokutku do umoru tvrdili, ze 6800XT NIE JE nastupca 7800XT. Pretoze nezalezi na znaceni, ale treba pozerat na MSRP. U nVidie uz ale treba uplatnovat inu logiku aby ti to sedelo do kramu tvojich sraciek o zdrazovani. NEBUDES pouzivat dvojity meter ako sa ti hodi. Ked raz nieco tvrdis pri amd, budes to iste uplatnovat aj pri nvidii. A budes to hodnotit podla MSRP. Potom ti vyjde to co poslal RickyAFF a ziadne zdrazovanie sa nekona.

Opakujem, nebudes si uplatnovat dvojity meter ako sa ti hodi a produkovat lzi, ked fakty na zaklade TVOJICH VLASTNYCH kriterii ukazuju presny opak.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
3. 7. 2024 20:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo

ad "konkretni cisla z retailu ale mame.. staci se podivat na mindfactory..."

- LZI. Konkretne cisla z retailu nemame. Nebudes cisla z obchodu, kde sa predalo 0.08 % z celkoveho objemu celosvetovo predanych gpu, vydavat za reprezentativne statistiky retailu. Resp. extrapolovat z toho celosvetovy retail predaj. Mindfactory je v samotnom nemecku relativne nevyznamny predajca. Nasobne viac retailovych predajov realizuje amazon.de, a tak zjavne dominuju nVidia gpu. Jeden zdaleka nie najvacsi shop v nemecku je statisticky irelevantna vzorka.

A napr. viac ako 90% objemov retailu v azii predava nvidia. Koreluje to s dostupnymi agregovanymi cislami a dalsimi statistikami ktore tieto cisla nepriamo potvrdzuju (statistiky steamu...). Ale nie, ty si budes tlacit jeden svoj nevyznamny shop z nemecka, kde sa amd nepomerne dari.

Fakty su jasne, predaje amd gpu sa prepadaju na historicke minima. Zahranicne periodika pisu o poslednej generacii amd ako o katastrofe a predajnom prepadaku. A vyzera to ze pravom. Za posledny kvartal je celosvetovy objem predajov na urovni 12% a dufam, ze v zaujme zdravia trhu uz dalsi prepad nebude.

Amd si za to ale moze same, ma objektivne horsie produkty a napriek tomu sa nesnazi konkurovat ani cenou. Novy gen postaveny na multi chip rieseni je zjavne totalny fail a amd nevyuzilo ani len nizsie vyrobne naklady na konkurencny boj a vytvorenie tlaku na nvidiu. Vyzera to, ze im sucasny mizerny stav vyhovuje a radi ryzuju.

Buduca generacia tiez nebude ziadna hitparada - navrat k vyrobne nakladnejsim monolitom a konkurovat bude vykonom max v mainstreame. Fakt parada.

Chod uz do prdele s tymito svojimi lzami a klamlivymi narativmi. Amd graficka divizia je v srackach a mozu si za to v prvom rade sami. Objektivne horsie produkty, ktore jednoducho ludia nechcu a tupa cenova politika, kde nevyuziju ani konkurencnu vyhodu co maju. V zaujme vsetkych sa snad preberu a zacnu sa snazit. Ale nebudem lutovat diletantov za debilne rozhodnutia, ktore este banda tupcov este bude obhajovat za kazdu cenu.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
3. 7. 2024 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Ceresnicka na torte - pouzit ako "argument" anti-trust vysetrovania, ktore sa primarne preberanej temy ani netyka. Klasicky stratoLZImo.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Revan ani jednu hru co si vymenoval nehram. Nepotrebujem tym padom nove GPU.

Niekto asi nevie citat s porozumenim

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @mmiminoo mimino hraj Co chces, kazdemu je u prdele, Co Ty hras

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Nojo, o Nvidii se alespoň někde píše. AMD utíkají i akcionáři, jen aby trošičku namastili kapsu na stockách Nvidie, dokud raketově roste skrz AI HW. :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 7. 2024 09:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Woody159 nvidia roste jenom diky AI, AMD roste diky procesorům v serverech kde posledni 2 roky drti intel jako svine, AMD roste i diky desktop CPU kde posledni 2 roky nema konkurenci a narozdil od Intelu nezerou jejich procaky jak maly primotopy a neodchazej po par mesicich do kremikoveho nebe.. Nehlede na to ze AMD ma aktualne v AI nejvykonejsi čip na trhu, Nvidia je aktualne az ta druha :) Portfolio AMD je mnohem obsahlejsi a mnohem uspesnejsi nez Nvidia, ta ma jenom to AI coz generuje aktualne 90% zisku spolecnosti.. kdyby bublina splaskla tak by byli celkem v prdeli a akice by se razem propadly, u AMD nic takoveho nehrozi pokud by o AI skoncil zajem.. Vzdy je lepsi se opirat o vic produktu nez jenom o jeden, to se nemusi tezce vyplatit a dojelo na to uz celkem dost spolecnosti v minulosti..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 7. 2024 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Cituji: "kravina cislovani presne odrazi generace.."

Platí to i u AMD?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
2. 7. 2024 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za přehled. Znáš, Adame, DLSS Enabler? Je to mod, který by měl do kterékoliv DX12 hry s podporou DLSS2/3 dostat FSR 2/3 (včetně Frame Generation) nebo XeSS, což by mohlo zmešit tu propast, kdy vývojáři na implementaci jiných upscalerů pečou.

Pořád to nic nezmění na tom, že kvalitativně bude DLSS napřed, ale lepší je mít nějaké FSR než žádné FSR.

Nestálo by to za krátký test, jak dobře to funguje, jak je to spolehlivé, jak se to dá nastavit apod.?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 7. 2024 22:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @TomMaly Znám. Ještě jsem s tím neblbnul, hlavně proto, že moc nevěřím tomu, že to bude bez problémů. Když vidím, co a jak mají vývojáři občas problém vyladit přímo na konkrétní hře, u níž se mohou hrabat i přímo ve svém kódu a optimalizovat jej, mám obavy z toho, že naroubovat do her něco na sílu, pokud s tím nepočítají, nebude jen tak a artefakty, kvůli kterým někteří DLSS a FSR nemusí, budou vidět častěji než u přímé implementace. A u interpolace bych měl na nízkých frameratech obavy z inputlagu, pokud ve hře nebude reflex a antilag.

Určitě to ale nechci a priori zatracovat, už teď to je, anebo to časem bude možnost, jak to řešit (obzvlášť pokud nastoupí nějaká standardizace přes DirectSR.), a rozhodně to bude asi lepší, než hraní v nižším rozlišení a interpolace na vyšší třeba přímo na monitoru.

Zatím to pořád nevnímám jako něco, co vyřešilo problém s tím, že technologie pro upscaling a generování snímků od AMD jsou podporované v menším počtu her.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
3. 7. 2024 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) No právě ten test by ty obavy potvrdil, nebo vyvrátil. Navíc máme příklad z opačné strany. Starfield měl při uvedení jen FSR a moddeři jej pár hodin po vydání dokázali nahradit za DLSS a fungovalo to skvěle.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
3. 7. 2024 09:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @TomMaly Se právě bojím, že na to nepůjde udělat krátký test. Už jen těch kombinací nastavení je tam tolik, že by se s tím dalo blbnout měsíc. Teď musím dodělat takových věcí, že si to dva měsíce nemůžu dovolit, ale dám si to do todo listu.

Reklama
Reklama