Quo vadis VR: Opadá třetí vlna virtuální reality?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Quo vadis VR: Opadá třetí vlna virtuální reality?

Quo vadis VR: Opadá třetí vlna virtuální reality? | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

29. 12. 2018 03:00 30

Seznam kapitol

1. Šavlový tanec 2. Špatné začátky, špatné konce 3. Je to pořád drahé 4. Zpomaluje vývoj hardwaru...
5. zpomaluje vývoj softwaru 6. Apple váhá 7. Jaké jsou šance pro VR v roce 2019?

Opravdu si přeji, aby se virtuální realita etablovala a stala se skutečností. Dostali jsme se do bodu, kde jsou headsety dostupné, počítače dost výkonné a máme i software – nic z toho u předchozích verzí VR nebylo. Přesto se zdá, že třetí vlna VR opadá – a to není dobré znamení.

Reklama

Jaké jsou šance pro VR v roce 2019?

V případě VR technologií nejsem nestranný, opravdu si přeji, aby se VR prosadila. Holodeck, který mě teleportuje doprostřed dění, byl vždycky můj sen.

Racionálně ale musím situaci shrnout tak, že se zdá, že přestože většina výrobců oznámila svoje řešení a má je připravená pro případ, že se z VR stane velká věc, spíše vyčkávají. Zvláště opatrnost Apple je výrazně varovným znamením, ale je hodně výrobců, kteří podpořili Windows Mixed Reality, předvedli svoje králíky v klobouku – ale z toho klobouku je netahají. Ono to totiž není úplně legrace – když se pustíte do sériové výroby, měli byste mít představu, jak se to bude prodávat – a taky představu, z čeho pokryjete ztrátu, pokus se to náhodou prodávat nebude.

Rok 2019 vidím jako rok čekání. Bude se čekat na to, jestli to celé náhodou neumře. Bude se čekat na to, jak se chytne a nebo nechytne Oculus Go, jak se bude dařit PSVR, co se stane na poli VR versus AR. A pak se uvidí, jestli se nové VR produkty začnou prodávat – a nebo se všichni tiše stáhnou zpět, jak se už v minulosti stalo dvakrát.

A pokud se to, nedej bože, opravdu stane, tak jen doufám, že se dožiju čtvrté vlny VR. Stále totiž na domácí holodeck věřím!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama