Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64?
i Zdroj: wikipedia.org, autor Marcin Wichary from San Francisco, Calif., CC-BY 2.0
Historie Článek Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64?

Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64? | Kapitola 3

Pavel Tronner

Pavel Tronner

13. 7. 2023 18:00 41

Seznam kapitol

1. Co se hrálo na C64 2. Strategie 3. Bojovky a střílečky 4. Plošinovky
5. Sportovní hry 6. Simulace 7. RPG a adventury

Minule jsme si vyprávěli příběh vzniku nejslavnějšího herního počítače Commodore 64. Článek byl příliš dlouhý na to, abychom k němu dodali to, co je s C64 nerozlučně spjato. Jaké na něm vlastně byly hry? Jak se na něm hrálo? A jak na nás dnes tehdejší hry působí?

Reklama

Bojovky

Karateka

nesmírně oblíbený počin s velice kvalitní animací postav, kterou vytvořil autor pozdějšího legendárního Prince of Persia. Výborná bojovka dokonce i s příběhem, což je málo vídané.

 

Barbarian

Velmi oblíbená graficky dokonalá bojovka, vyznačující se mimo jiné i možností při správném načasování protivníkovi jednou ranou useknout hlavu, což je unikátní i dnes. Kromě toho byla značně obtížná, takže mnozí si ji dokázali užít jen pár minut. 

 

Last Ninja 2

Na svou dobu dokonalá hra se skvělou isometrickou grafikou a úžasnou hudbou, kombinující boj a obsahující adventurní prvky. Dnešním hráčům už se asi nebude hrát moc dobře hlavně kvůli neohrabanému ovládání – aby se váš ninja otočil, musíte joystickem udělat čtvrtkruh, a aby chodil ve směru chodníků, musíte jej držet šikmo. A když při tom máte ještě přeskakovat přes překážky, je o frustraci postaráno.

 

Střílečky

 

Uridium 

Patnáctiúrovňová sci-fi střílečka s bočním posuvem, na svou dobu dobře graficky provedená.

 

Armalyte 

graficky skvělá sci-fi střílečka ukazující, co bylo na HW C64 vůbec možné. Do jisté míry se dá srovnávat se střílečkami na mnohem výkonnějších vícebitových strojích jako Atari ST či Amiga.

 

Wizball 

graficky opět skvělá a originální střílečka, ve své době vysoce hodnocená.

 

Hunter’s Moon 

graficky skvělé, možná ne tak, jako předchozí příklady, ovšem nabízející obrovský svět se 128 úrovněmi, procedurálně generovaný, což pro počítač s 64kB RAM bylo velikou výzvou.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama