Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64? | Kapitola 3
Seznam kapitol
Minule jsme si vyprávěli příběh vzniku nejslavnějšího herního počítače Commodore 64. Článek byl příliš dlouhý na to, abychom k němu dodali to, co je s C64 nerozlučně spjato. Jaké na něm vlastně byly hry? Jak se na něm hrálo? A jak na nás dnes tehdejší hry působí?
Bojovky
Karateka
nesmírně oblíbený počin s velice kvalitní animací postav, kterou vytvořil autor pozdějšího legendárního Prince of Persia. Výborná bojovka dokonce i s příběhem, což je málo vídané.
Barbarian
Velmi oblíbená graficky dokonalá bojovka, vyznačující se mimo jiné i možností při správném načasování protivníkovi jednou ranou useknout hlavu, což je unikátní i dnes. Kromě toho byla značně obtížná, takže mnozí si ji dokázali užít jen pár minut.
Last Ninja 2
Na svou dobu dokonalá hra se skvělou isometrickou grafikou a úžasnou hudbou, kombinující boj a obsahující adventurní prvky. Dnešním hráčům už se asi nebude hrát moc dobře hlavně kvůli neohrabanému ovládání – aby se váš ninja otočil, musíte joystickem udělat čtvrtkruh, a aby chodil ve směru chodníků, musíte jej držet šikmo. A když při tom máte ještě přeskakovat přes překážky, je o frustraci postaráno.
Střílečky
Uridium
Patnáctiúrovňová sci-fi střílečka s bočním posuvem, na svou dobu dobře graficky provedená.
Armalyte
graficky skvělá sci-fi střílečka ukazující, co bylo na HW C64 vůbec možné. Do jisté míry se dá srovnávat se střílečkami na mnohem výkonnějších vícebitových strojích jako Atari ST či Amiga.
Wizball
graficky opět skvělá a originální střílečka, ve své době vysoce hodnocená.
Hunter’s Moon
graficky skvělé, možná ne tak, jako předchozí příklady, ovšem nabízející obrovský svět se 128 úrovněmi, procedurálně generovaný, což pro počítač s 64kB RAM bylo velikou výzvou.