Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64? | Kapitola 4
Seznam kapitol
Minule jsme si vyprávěli příběh vzniku nejslavnějšího herního počítače Commodore 64. Článek byl příliš dlouhý na to, abychom k němu dodali to, co je s C64 nerozlučně spjato. Jaké na něm vlastně byly hry? Jak se na něm hrálo? A jak na nás dnes tehdejší hry působí?
Plošinovky
Impossible Mission
Poněkud netradičně provedená plošinovka, která tento velmi starý herní žánr přivedla na novou úroveň díky maximálnímu využití hardwaru C64. Především digitalizovaný hlas znamenal ve své době naprostou novinku a mnozí tuto hru hráli jen pro těch několik krátkých zvolání.
Prince of Persia
Opětovná klasika, proslavená především ve vícebitovém světě svými skvělými animacemi. Je tedy třeba říct, že na C64 došlo k její konverzi až dávno poté, co tento počítač přestal být nejpoužívanější herní platformou, ale už fakt, že hardware to zvládne, je pozoruhodný.
Turrican II
Klasika, asi graficky nejlepší plošinovka pro C64 opět převedená z vícebitového světa, ukazující, že s šikovným programováním a využíváním všech triků bylo možné i na mnohem slabším hardwaru dokázat něco podobného, co na dražších strojích.
Bruce Lee
klasika původně z Atari, která kombinuje bojovku a plošinovku a obsahuje graficky skvěle propracovaný labyrint nástrah, který když překonáte, budete bohatí (teda v té hře, to je třeba zdůraznit).
Montezuma's Revenge
Taktéž klasika z Atari, obrovské bludiště plné koulících se lebek, pavouků atd. Varianta na Atari není plně dokončená, varianta pro C64 je bohužel o něco horší bez lákavého konce, jaké mělo nabízet Atari, pokud by to autor příliš brzy nevzdal. Bez cracku asi nehratelné.
Zorro
Příběh tajuplného hrdiny, který chce zachránit svou milou, unesenou hned na začátku hry. Graficky na svou dobu velmi originální a bez cracku a mrknutí do návodu asi daleko nedojdete.
Goonies
Skvělá logická plošinovka se zajímavou grafikou, v níž musíte na několika samostatných obrazovkách kombinovat schopnosti dvou postav, abyste se dostali do další úrovně.