Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64?
i Zdroj: wikipedia.org, autor Marcin Wichary from San Francisco, Calif., CC-BY 2.0
Historie Článek Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64?

Retrogaming: Co a jak se hrálo na Commodore 64? | Kapitola 6

Pavel Tronner

Pavel Tronner

13. 7. 2023 18:00 41

Seznam kapitol

1. Co se hrálo na C64 2. Strategie 3. Bojovky a střílečky 4. Plošinovky
5. Sportovní hry 6. Simulace 7. RPG a adventury

Minule jsme si vyprávěli příběh vzniku nejslavnějšího herního počítače Commodore 64. Článek byl příliš dlouhý na to, abychom k němu dodali to, co je s C64 nerozlučně spjato. Jaké na něm vlastně byly hry? Jak se na něm hrálo? A jak na nás dnes tehdejší hry působí?

Reklama

Simulace

Elite

Málokterá hra vám v osmdesátých létech nabídla takovou volnost jednání jako právě Elite, tedy simulátor vesmírného cestování, bojování, pašování či obchodování. To vše a mnoho jiného jste zde mohli a bylo zcela na vás, zda jste si zvolili osud pokojného obchodníka, nebo jste zatoužili po agresivnějším způsobu hry. Hra byla unikátní i svou 3D vektorovou grafikou a stála u zrodu nového žánru kosmických dobrodružství. Znáte ji nejspíš z PC, ale hrát jste ji mohli i na Commodore 64.

Gunship

Simulace bojového vrtulníku s na svou dobu skvělou vektorovou grafikou a komplexním ovládáním. Zde se asi neobejdete bez fyzické klávesnice a studia manuálu.

Silent Service

Simulace ponorky v druhé světové válce v Pacifiku, ve své dobře graficky dokonale propracovaná a nabízející vše základní, co v tomto žánru existuje – tréninkové odstřelování zakotvených lodí i nesmírně dlouhé mise v nekonečných vodách a marné hledání protivníkových lodí. A pak samozřejmě rychlý útok a nervy drásající výbuchy hlubinných pum.

Space Rogue

Tento následovník slavné Elite se objevil až v roce 1989, ovšem podařilo se mu tento vzor překonat výrazně lepší grafikou, která nám sice dnes připadá příšerná, ale tehdy šlo o neuvěřitelný počin.

Rescue on Fractalus

Jedna z neúžasnějších simulací létání po cizí planetě a zachraňování sestřelených pilotů. Na rozdíl od vektorové grafiky tato hra používá k zobrazování krajiny fraktály, takže v době osmibitových počítačů šlo o naprostou bombu ve zobrazování. Verze pro C64 je znatelně pomalejší než třeba verze na Atari, protože zde C64 nemohlo využít výhod svého chipsetu a byl poznat nižší výkon procesoru.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama