Zpět na článek

Diskuze: Ten správný okamžik, kdy byste se měli ozvat

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
12. 9. 2020 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ja bezim rychle na Hlavni nadrazi a budu tam rvat "Stop cenzure".

Apropo, nechces tady taky delat zajimave clanky jako delas ty Youtube videa pro Alzatech? Bylo by to prinosnejsi nez nejake blaboly.

Je mi jasne, ze o tom co tu vyjde, rozhoduje sefredaktor, ale tak mohli by ti radeji zaplatit za neco zajimaveho, co by si clovek rad precetl.

Treba ted je nova rada sluchatek Panasonic RB-M300B, RB-M500B, RB-M700B. Jsem o nich uvazoval, ale ted jsou hitovky levny cinsky MPOW, jedny tam mate taky, ale ja zkusim asi jiny typ pres Ali.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
12. 9. 2020 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Abych neurazil, kdyz tu pisu, co bych tu videl radeji, tak jsem si to teda i precetl cele a proste s tim uplne nemuzu souhlasit.
Jak chces rikat soukromym firmam co maji delat? Pokud chces neco, co firma nechce, tak porad si muzes zalozit vlastni web, vlastni stranky a tam si psat, co chces ty. A ze by ti stat banoval IP adresu, to se fakt nedeje.

Mimochodem, zrovna ja sam jsem obet. Mne se stalo to, ze nekdy pred 9 lety mi nahle prestalo jit platit na Google Play za aplikace, nemohu si od te doby na Play Store nic koupit a musim si vystacit s free verzema. A ted si vem, pred 9 lety tam jeste skoro nikdo v CR nebyl a neplatil, ja jsem byl ochoten si aplikace kupovat, ale nejakou chybou na Google nemohu.

Snazil jsem se to s nima vyresit, dopisoval jsem si s nima i v anglictine, ale proste nic. Nedokazali to opravit. Takze ja jsem tam vlastne cenzurovanej, ale oni ze me mohli mit penize, ale nemaji, protoze jsem zablokovan jen z duvodu nejake chyby.

Takze jde fakt o penize? Stoprocentne nejde, proste je to velka firma a v te je velky bordel. Jenomze proste porad ma ta firma pravo na to neukladat na sve weby informace, ktere nechce. A Google je proste aktivisticka firma, ktera si vede nejakou agendu a kdo s tim nesouhlasi, ten tam byt nemusi a muze podporit konkurenci, takze o cem to vlastne je!

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
12. 9. 2020 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx - Takže dle tebe stačí, že budeš dostatečně bohatý/mocný a budeš si moc dělat co chceš ? "s velkou mocí přichází velká zodpovědnost" (Stan Lee) ;)

- očividně nemáš páru co státy cenzurují/banují a nebo co mohou i pod falešnou záminkou "odstavit"..

- hele tenhle problém jsi tu rozebíral x-krát a jen dokazuje, že jsi tele nic víc nic míň + nevíš co je to cenzura a zároveň ukazuje "nebezpečí" centralizace moci např. v rukou korporátu a její zneužívání, i kdyby nedbalostní(nechápu ani firmy co svěřují svá "data" Google apod., stačí drobnost a je odstavená celá firma..)

- kdo schvaluje cenzuru směřuje do totalitních dob.. "Kdo zapomíná na své dějiny, je odsouzen je opakovat." George Santayana

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 02:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Dobre citaty, jenze ve skutecnosti plati, ze stale zijeme v nejsvobodnejsi dobe, jak kdy byla.

Jdi si rvat na Vaclavak, ze jsou Google parchanti a pravdepodobne si driv vyrves hlasivky nez to zacnou organy resit. Podobne si muzes zalozit svoje webove stranky a pokud nebude nabadat ke zjevnym zlocinum, tak te nikdo cenzurovat nebude.

Sranda je, jak mluvite o levici, ale nejake soukrome vlastnictvi moc neuznavate.

A jeste jeden postreh: Ono by stacilo zacit od tech malych veci, jenze aktivisticky se dneska chova kde kdo, od skryvani nehodicich se prispevku zde na PCTuningu, pres fanouskovske stranky jako ma napriklad DD, kde dostanes trvaly BAN o projeveni jen mirne odlizneho nazoru, a konci to az tou politikou a tema globalnima firmama.

Proto ja rikam, pokud nejste spokojeni s dnensim stavem veci, zacnete kazdy laskave u sebe, jen tak se muzeme dobrat lepsi spolecnosti. Tim, ze budeme brecet, co delaji spatne druzi, se vazne niceho nedobereme.

PHiLiPZ
PHiLiPZ
Level 44 Level 44
13. 9. 2020 04:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Redmarx: To ze su tvoje prispevky casto skryte nerobi vedenie spolocnosti, ktorej stranka patri, ale hlasovanie uzivatelov. Sice mozes byt presvedceny o manipulacii tohoto hlasovania, za seba vsak mozem povedat, ze celkom dobre zodpoveda aj mojmu nazoru na tvoje prispevky a preto si nemyslim, ze by islo o cielenu sabotaz. Najdu sa dobre a maju dobre hodnotenie, vacsina je po prave skryta.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @PHiLiPZ: Ja ale vedeni firmy PCTuning z niceho neobvinuji, ovsem je otazka, jestli cenzurovani nehodicich se odpovedi nechat na uzivatelich je nebo neni jeste horsi nez kdyby mi to zcenzurovali sami.

Jednoduchy priklad, mame web, ktery navstevuje hodne fanousku AMD. Prijde tam navstevnik od NVidie a napise:

"Chlapi nelzete si do kapsy, bude to mit AMD hodne tezke, aby NVidii dohnalo."

Nenapsal nic zleho a nepravdiveho, ale komentar se nelibi, byl uminuskovan a skryt.

PROTO PISU, NECHCETE CENZURU, TAK SI JI SAMI NEDELEJTE. KAZDY CLOVEK BY MEL ZACIT PRVNE U SEBE!!!

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
13. 9. 2020 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Redmarx: a) bordel se uklízí, ale i tak ti zůstala možnost hrabat se v odpadcích (viz. tvé vymínusované názory >> lze si je přešíst, i když je to pro většinu "odpad")
b) obviňuješ druhé bez důkazů ze lži a ještě se citíš dotčen, že se to někomu nelíbí a tvrdíš, že to bylo pravdivé a dobré >> tvůj morální kompas trochu nefunguje
c) uživatelé nejsou ti, co mohou něco smazat ..to ti doufám došlo

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Redmarx: lenze to nieje cenzura. Ked vlezes do baru kde su fanusikovia Realu, a zacnes vykrikovat "barcelona je lepsia" tak dostanes napapulu. Cenzura by bola, keby ti nenacapovali pivo, lebo si barcelonista.

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @roob: To si asi pletete cenzuru a diskriminaci.

Cenzura je, ze napisete nejaky nazor, a nekdo vam ho vymaze (bud cely, nebo jenom cast).

A je jedno, jestli to mazani dela jedna osvicena osoba, nebo se o nem hlasuje..

palqo
palqo
Level 23 Level 23
15. 9. 2020 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @mbartak2000: Tak to sa sakra pleties. Je rozdiel, ked ti niekto neukaze iny nazor, lebo sam usudil, ze je nevhodny (najskor zo sebeckych dovodov), a ked prezentujes svoj nazor a ostatni usudia, ze trepes nezmysly.

A pokial ide o PCT, prispevky nie su cenzurovane, ale skryte a pokial vidim, netreba k tomu ziadne manipulovanie hlasovania, staci iba vyrazna prevaha zapornyh hlasov.
Osobne si vacsinou precitam zabalene prispevky, a v 99% je to opravnene.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 01:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ten jeho monolog mam poslechnuty, nerikal tam nic tak objevneho, a kdybych byl majitelem youtube, tak bych mu to klidne odstavil. Pouzivat platformu, na kterou si stezuju k sireni nazoru je nejvetsi "joke" doby.

A co dela Facebook tak objevneho? Skryva prispevky, ktere mu nejsou po chuti. Hrozne, ovsem koukam na PCTuning a hle oni to tu delaji take.

Dobra drzost teda, kritizovat jine, kdyz sam delam notabene to same.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
13. 9. 2020 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Redmarx: To, že je něco soukromé neznamená, že si to majitel může spravovat libovolně. Nejsme v anarchokapitalismu. Pořád tady je nějaký rámec v kterém firmy fungují a bez kterého by měly smůlu.
Je hezké že Facebook a Google jsou soukromé a do svého byznysu nás nenutí. Jenže je třeba si uvědomit že ten svůj byznys můžou dělat jen díky nám. Bez státní (veřejné, námi všemi z daní zaplacené) infrastruktury by svou službu nemohly provozovat. Tímhle principem je zduvodneno DPH. No a výše uvedení nejen že neplatí daně v ČR za vyuziti naší infrastruktury ke svému byznysu, ale mají tu drzost tvrdit, že my vyuzivame jejich ekosystém a tak se musíme ve všem podřídit jim. Chápeš tu absurditu? A stejně jako oni chtějí mít jistotu, že jim nikdo nevypne proud do serveru že státní elektrárny, tak uživatele chtějí mít nějaká jasná pravidla, aby nebyli svévolně cenzurovani.

Mimochodem Facebook nemám, takže mi je teoreticky ukradené co se tam děje, ale v principu mají být služby pro všechny bez diskriminace. Nevidím rozdíl v tom, jestli mě smažou kvůli vyznání, pohlaví, barvě pleti nebo mým politickým preferencím.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Pavel Dražan: Podle me, pekar kdyz rozvazi z pekarny housky, tak vyuziva statni infrastrukturu - silnice a ma tu drzost chtit po nas za housku 4 Kč, s tim se musi skoncovat, od ted mu budes platit jen 2Kč, ano?

P.S. Kdybys nahodou nepochopil, tak princip stejny jako s regulaci Facebooku.

Mimochodem, to ze Facebook neplati u nas dane je spatne, jenze to my jsme mu to pres poslance, ktere jsme si sami zvolili, dovolili!

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
13. 9. 2020 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Redmarx: mám pocit, že máš velký problém se svými kognitivními funkcemi..
- ten pekař přímo i nepřímo platí daně v ČR a pokud jede ve velkém, tak pravděpodobně platí i mýtné
- ten pekař musí dodžovat pravidla jinak přijdou sankce a klidně mu zavřou "krám"
- princip není stejný ;)
- celý ten off-shore bordel je prostě prasárna ..

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackbox: Pekar si hodi sidlo do Irska a razem tu neplati dane taky. Opravdu chces obvinovat pekare nebo Facebook, neni to nahodou prirozena vlastnost kazdeho cloveka, ze kdyz neco nemusi platit, tak to neplati?
Je!
Obvinuj ty, co to skutecne zavinili a to jsou politikove, ktere jsme si my vsichni sami zvolili. Dobre nam tak.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
13. 9. 2020 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Redmarx: - i kdyby se mu to vyplatilo(což pochybuji), tak stejně platí za využití místní infrastruktury
- takže tvá vize je zrušit osobní odpovědnost za své činy a hodit na druhé ? :)
- přirozená ? Ne každý má zprzněný charakter špatnou výchovou a dokáže rozlišit, kdy je to správné a kdy ne ..

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
12. 9. 2020 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Rybko, dávejte si pozor co si přejete, protože se vám to taky může vyplnit. Problém platforem jako facebook je, že poskytujou prostor opravdu každému, i lidem, kteří by jinak nikdy nebyly schopni oslovit víc než pár jedinců okolo. Najednou ale mohou oslovit celý svět a najít tisíce dalších jim podobných a získat tak nepoměrně větší hlas než by jim normálně náležel. A začít tak prosazovat názory, které jsou pro společnost jako celek nebezpečné. Vy je ve svém článku označujete jako fanatiky a chcete proti nim bojovat tak, že jim umožníte ještě větší prostor. Vždyť vy vlastně bojujete sám proti sobě. Nepleťte si tak svobodu slova s anarchií. I svoboda slova potřebuje moderovat.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
13. 9. 2020 01:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cheysuli V normální a zdravé společnosti nepotřebuje.

Ovšem je otázka, kde na planetě ještě je. Tipuju Severní Sentinel. Dávaj si tam hodně pozor abysme jim tam ty naše stupidně demokratické nápady netahali.. a dobře dělají. :D

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Normální a zdravá společnost je mýtus. Taková neexistuje ani ve vlhkých snech komunistů.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
12. 9. 2020 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cheysuli - až ti např. cíleně zlikvidují firmu, zruší účty se zaplacenými produkty atd tad., tak budeš tvrdit to samé ?

- na cenzuru jsem hodně háklivý(mám na to věk a totalitní režim se dost podepsal na naší rodině, ale raději nechám pár fanatiků vykecat než aby to odnesl zbytek populace (problém bych akorát viděl v znekvalitňování školství i zfanatizovaných vyučujících)

- když už jsme u těch sociálních sití, tak v loni mi FB zrušil 6 let starý učet se 114 přáteli, který nesl mé pravé jméno i fotku a to z jediného důvodu >> dovolil jsem si napsat jedné slečně z neziskovky, která lživě útočila na jednoho politika, že tvrdí nepravdu s citací konkrétního paragrafu ...do 10 minut jsem přišel trvale o účet >>> kdybych nadával, urážel atd., tak bych to ještě pochopil, ale napsat strohý příspěvek bez emocí a být "odstaven" (cenzurován)a člověka který si vymýšlí nechají napokoji, protože stojí na té správné straně >> Už chápeš to riziko cenzury ? Co když přijde doba, kdy nebudeš patřit do správné skupiny obyvatel? Tahle doba přeje prospěchářům, parazitům, zločincům atd. a nejen cenzura za kterou lobbují je jeden z nástrojů jak jim to celé ulehčit..

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox A chápete, že současný stav je přesně to kam nás dostaly nekontrolované platformy, kde se pár fanatiků nechalo vykecat, a najednou jsme všichni zjistili, že těch pár fanatiků má neuvěřitelnou moc? Většina populace je totiž tak dementní, že se těmi fanatiky nechá velmi snadno oblbnout. A my jsme jim dali naprosto skvělý nástroj jak toho dosáhnout a naprosto volné pole působnosti. A tady se přesto najde dost lidí, kteří to chtěj udělat zase.

Joe-cz
Joe-cz
Level 1 Level 1
14. 9. 2020 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @cheysuli: Musíte řešit i příčinu toho proč jsou lidi nespokojeni. Cenzurou a zakazováním to nevyřešíte jen posílíte jejich pravdu.

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
14. 9. 2020 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Joe-cz: nespokojenost lidí má málokdy reálný základ, dost často je to kvůli pseudoproblémům, které ve skutečnosti ani problémy nejsou a jsou pouze zveličeny médii/platformami/manipulátory. Je to furt to stejný dokola. Když budou opinion-makeři lidem tvrdit, že se mají špatně, tak budou lidi nespojení, když jim budou tvrdit, že se mají skvěle, budou lidi spokojení. S tím jak se jim doopravdy daří to nemá obvykle nic společného.

Marfy131
Marfy131
Level 1 Level 1
12. 9. 2020 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

najslabsim clankom u cloveka je vzdy psychika. Staci niekoho presvedcit, ze obmedzenie jeho slobody je to co chces a vojna je vyhrana. To mnozstvo etatistov, co obhajuju aku kolvek akciu statu a hodnotia skutky na zaklade myslienky a nie toho co sposobia, si zasluzia co dostavaju. Probem je, ze na to doplatia aj ludia co to nechcu.

karle
karle
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

s formulací, že se vracíme před rok 1989. Z mého pohledu obyčejného člověka nePražáka jsme v tom svinstvu po prsa, zatímco za totáče jsme v něm byli stěží po kotníky. Kdyby pan Rybka napsal, že se vracíme před rok 1955, trefil by se o dost blíž.

karle
karle
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že právě lidé, neustále se ohánějící Václavem Havlem, pracují na celostátním zavádění ptydepe nejnadšeněji.

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pricina je naznacena v predposlednom odstavci.. zakony sa prijimaju v rozpore so zdravym rozumom. Zacalo to kauzou megaupload, ked vinu dali DotComovi, ale DotCom neuploadol ani jeden film. Filmi uploadovali ludia a megaupload bol len platforma. Rovnaka situacia je s FB/twiter/ytb/.... oni budu pred sudom zodpovedni za konanie ich uzivatelov. Nijak inak ako cenzurou to dopadnut nemohlo. Hnev treba sustredit a napravu ziadat od zakonodarcov a nie googlu.

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob *filmY preboha...

zijeme v dobe, ked do vezenia za vrazdu ide sef firmy Tefal, lebo sa stala vrazda s kuchynskym nozom Tefal. A toto treba zmenit.

achjojik
achjojik
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z mého pohledu to není tak zlé, jak je vylíčeno v článku nebo u některých příspěvků v diskusi.
Zatím si můžu říkat co chci. Že ne všude, je v pořádku. Pravidla si má určovat ten, kdo službu poskytuje, a ne ten, kdo ji využívá.
Když mi smazali už několikátý příspěvek na idnes, tak jsem se naštval. Ale nevyřvával jsem nic o cenzuře. Naštval jsem se a zrušil si u nich účet. Vnucovat se a vytvářet jim zadarmo obsah (v diskusích se člověk většinou dozví víc, než z článku), byla moje hloupost. Že si mé přítomnosti nevážili, zase jejich. Ale cenzurou bych to nenazýval.
A v reálném životě mi zatím nic nebrání říkat cikánům cikáni, černochům černoši či negři, premiérovi estébák a prezidentovi ožrala.
Jinak je docela vtipné, když u článku o cenzuře je v diskusi spousta příspěvků "zabalena", aby nebyla vidět.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
13. 9. 2020 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@achjojik - je to ještě horší (např. můžeš přijít i o práci >>záleží na tom, kde pracuješ)
- pokud byl slušně napsaný, tak je to prostě špatně, že byl smazaný
- o co se tedy pak jedná, když ne o cenzuru nepohodlných názorů
- příspěvky/bordel si můžeš stále svobodně přečíst i po "zabalení" (lépe se tak dohledávají relevatní názory)

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Jenze zabalene jsou k clanku zvela relevantni nazory, akorat jsou kriticke, takze fanousci Rybky je klikanim skryli a zvyhodnuji sve nazory.

Mne to nevadi, ale nechapu na co si teda do prdele stezujete? Nechcete cenzuru, tak ji nejprve prestante delat sami!

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
13. 9. 2020 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Redmarx: tohle myslíš vážně "fanousci Rybky je klikanim skryli " ?
Ještě jednou napiš, že tohle je relevatní názor :D
- Kdych si danou informaci nemohl přečíst a nebo tě někdo zabanoval, tak bych chápal o co ti jde, ale ty si klidně píšeš dál a tvé příspěvky jsou dostupné..
- uživatelé nenastavili systém, který automaticky skrývá příspěvky a kvůli tomu nemohou svobodně vyjádřit svůj nesouhlas ?
- čas je velmi drahocenná komodita a bohatě stačí, že jim plýtváme v diskuzích, ale jsme na tech. webu a každý člověk nemá chuť a čas prohrabávat se bordelem >> v tom případě má systém skrývání příspěvků smysl..

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
13. 9. 2020 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@achjojik Optimismus je nedostatek informací.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@achjojik Další, který naprosto nechápe principiální rozdíl mezi vydavateli jako je iDnes, Pctuning apod. a poskytovali služeb, jako je Facebook, Google, PayPal apod.
A že si můžeš říkat co chceš už ani u nás není pravda, v Americe bys byl už v pr..li a bez práce.

achjojik
achjojik
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb On u nás existuje zákon, že se nesmí říkat pravda? Opravdu by mě zajímala alespoň jedna ukázka něčeho, co se u nás říkat nesmí, přestože je to pravda.
A ani v té Americe to není úplně tak, jak se tváříte. To, že jste bez práce za to, co řeknete, je věc zaměstnavatele. A to se vám samozřejmě může stát i u nás. Když bude váš zaměstnavatel katolická církev a vy budete veřejně popírat boží existenci, tak se vás budou chtít zbavit. Když budete pracovat pro nějaký teleshoping a zákazníkům budete říkat pravdu, že ty výrobky jsou šunty, tak dopadnete stejně. Ale na tom není nic špatného. V té Americe je to totéž. Když vás vyhoděj tak proto, že poškozujete svými řečmi tu firmu. A to, že vás vyhoděj, je právě projev svobody. To není jako u nás, kde je dost problém svého zaměstnance vyhodit "jen" za to, že se mi nelíbí on nebo jeho názory.

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @achjojik: tak sa pozri na situaciu okolo Georga Floyda, ako to media a ludia prekrutili a je z toho najvacsi problem v dejinach planety. Zatkli 1 cernocha co robil problemy. Chod to povedat do USA, ako skoncis. Pravda uz nieje, pravdu vytvaraju na poziadanie.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
13. 9. 2020 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @roob: Co přesně na tom překroutili? Že policajti, kteří by měli měřit všem stejně, zaklekli černou smažku tak, že se udusila? Myslíš, že kdyby byl bílý a v obleku od Armaniho, tak by se k němu chovali stejně?

Ten problém je přece v tom, že se v USA, byť mají v ústavě napsáno, že všichni jsou si rovni, lidi úplně nerovnají.

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: a len tak btw. nezomrel na zadusenie ale infarkt. Keby nebol sfetovany, tak zije. Policajta by som samozrejme dal do basy tiez, lebo 14 cojaviem kolko minut na nom sediet nieje prave koser, ale pointa je, ze nie koli farbe pleti na nom sedel, a riesenie nieje ist a rozbijat vyklady obchodov a obchadzat tie black owned. A yeeeebnuty ytb este na mapu da ktore netreba rozbijat. To ne nonsens toto!

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: beloch v armani obleku by nerobil problemy ako robil henten sfetovany fetak. Dnes ma zas nasral Hamilton s tym blbym trickom po Mugelle. Ze zatknite policajtov, co zavrazdili Breonu Taylor. Tak som nasiel co sa stalo. Polisi s papierom na prehliadku bytu knej prisli a jej priatel po nich zacal strielat. Polisi strielali naspet a ona to dostala. Preco kwa policajtov????? toho magora treba zatknut! priatela.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
13. 9. 2020 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: - tomu se říká jít si tomu naproti ...když nebezpečný recidivista pokračuje dál v tresné činnosti, tak nemohu použít jiný příměr než "tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne"

- tento typ zákroku se trénuje po celém světě a ano jsou slabší jedinci, kteří ho nemusí vydržet(obzvlášť, když jsou pod vlivem v kombinaci se stresem) >> z mého úhlu pohledu má život policisty větší hodnotu než život těžkého kriminálníka, který si to přivodil v podstatě sám a ještě se vzpouzel... to je v podstatě průběh většiny incidentů, které skončily střelbou ..

- podobně umírají i běloší a nikdo nevyběhl rabovat do ulic a nejsou toho plná média

- většinu kriminality mají na triku černoši(od násilností, znásilěnní, držení nelegální zbraně atd. konče vraždami) a ač jsou stále menšinou, tak cca 90% černochů zabije opět černoch

- cca 70-80% policejního sboru v USA jsou běloši zbytek jsou menšiny, kdyby tomu to tak bylo jak se snaží prezentovat BLM, tak by statistiky vypadaly jinak ;)

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: Tak to neni, kdyby to byla dvoumetrova bila smazka, tak by ho zaklekli uplne stejne. Akorat ze po jeho smrti by nikdo nesel rabovat.
Pletete si rovna prava a rovne moznosti (potencial).
Pokud se narodite dvoum bohatym lidem, s vysokym IQ, tak budete mit do zivota mnohem vetsi potencial, nez kdyz se narodite do chude rodiny, kde maji nizke IQ a misto lasky litaji pesti.
Tomu se rika genetika a ne nahodou plno nemeckych vedcu, kteri v nemecke risi pracovali na arijske rase, stalo u zrodu genetiky..

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 9. 2020 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @roob: Běloši běžně jdou a se svou legálně drženou AR15 vystřílejí školu nebo ulici. :-)

A znova zopakuji: nemám nic proti zadržení a obvinění Floyda kvůli falšování peněz, ale zásadní problém vidím v tom, jakým způsobem to bylo provedeno.

Ostatně ani tady v Evropě (konkrétně Belgii) nemají v tomto ohledu zrovna čisté svědomí. Způsob, jakým nechali policajti chcípnout toho Slováka (byť existovaly důvody k jeho zatčení) jasně ukazují, že pro ně byl "méněcenný" - tak ti na tuto kauzu doporučuju pamatovat, až si budeš někdy myslet, že patříš k té privilegované části obyvatel Zeměkoule, a že se ti nemůže nic stát.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 9. 2020 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @mbartak2000: To je ale absurdní nesmysl. V první řadě, USA jsou to velkoměsta, takže policajti "pachatele" neznají - jednoduše nevědí, jestli je nebo není narkoman, zloděj, apod. A tady se láme chleba, kdy černoch je pro policajty automaticky "sprostý podezřelý," na kterého vytahují tonfy a bouchačky, kdežto většina bělochů (až na white trash) "vážení občané."

A to je to porušení principu rovnosti o kterém jsem psal. Princip rovných příležitostí je další level, o kterém nemá smysl psát, protože jeho porušení je očividné.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @mbartak2000: tomu se rika eugenika a je to o hodne, hodne starsiho data vyroby...

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @roob: gugel, nie ytb..

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
14. 9. 2020 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: zapomněl jsi zmínit
- kolik je takových incidentů ve vztahu k počtu policistů v USA (víc jak půl milionu jsou běloši)

- že je několikanásobně vyšší pravděpodobnost, že narazí na nebezpečného a nebo nelegálně ozbrojeného černocha (a to jsou černoši menšinou)..

- že ve většině případů přistupují ke všem stejně(protože výcvik) a umírají za podobných okolností i běloši a jiná etnika(zjisti si kolik umře policistů ve službě)

- že prvotní příčinou všech problémů je opakované a hrubé porušování zákonů dovršené neuposlechutím výzvy a kladení odporu(aktivního či pasivního)

Ano princip rovnosti je narušen dávno od dob, kdy se nerozhoduje dle kvalit jednotlivce, ale na základě pohlaví, názorů, barvy pleti atd., kdy vše musí být správně multi-kulti a jako běloch se nemusíš a ni dostat na školu, i když budeš mít lepší výsledky (filmový průmysl je taky dobrým příkladem atd. atd.)

roob
roob
Level 36 Level 36
14. 9. 2020 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: ani ja nepoznam tvojho psa, ale ked sa namna rozbehne, tak sa zachovam podla mojich skusenosti s podobnymi psami. Civavu nakopnem a zostane znej kopec chlpov, mopsa tiez, pudlika tatiez. Boxera si velim rozmyslim co spravim a ak to bude argentinska doga, tak budem mat dosrate gate skor ako pribehne. Chapes pointu?

roob
roob
Level 36 Level 36
14. 9. 2020 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: slovaka preberame v inej diskusii, takze o nom viem, neboj. Dolezite je, ze jeho smrt sa riesi diplomaticky -aj prezidentka SR a nikto nesiel rozbijat obchody, a nezomreli pri tom dalsi ako teraz najnovsie, nechce sa mi hladat ako sa volal ten co ho postrielali do chrbta. Este raz chcem vyzdvihnut fakt, ze ak by sa rovnako choval beloch, indian, laponec, sved, korejcan, japonec rus.. aj toho by postrielali do chrbta, lebo v USA ma kazdy c*rak zbran a ako pises hocikedy vystriela pol skoly.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 9. 2020 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @johnn: vidím, že pravdu tady někteří usilovně minuskují. :D

Jen doplním: genetiku "vynalezl" Gregor Johann Mendel v Brně, nacisti, jak správně píšeš pracovali na eugenice, tj. "vylepšování" rasy.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 9. 2020 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @roob: Důležité je, že to příklad stejného (a vadného) chování. Slováci jsou vychovaní Maďarama k poslušnosti, takže se žádný riot konat logicky nebude, zvlášť, když vás je v Belgii pět a půl :lol: (blbej vtip, já vím).

Nicméně fakta jsou fakta, v U.S. je běžné jít protestovat a páchat násilí, mají to v genech a taky mají dostupné zbraně. A kde jsou zbraně, tam dříve či později bude vůle je použít "proti těm druhým."

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 9. 2020 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @blackbox: OK, takže ty chceš říct, že pro Němce a Rakušáky jsi zloděj, protože je všeobecně známo, že Češi kradou v tamních obchodech?

Protože tohle přesně to je. Jsi Čech? Tak jsi podle statistik zloděj. Jsi černý? Tak budeš ozbrojený a nebezpečný. A to je podstata rasismu - "předpoklad" za základě "statistiky" nebo dokonce předsudku.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
14. 9. 2020 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @roob: No vidíš, a takové jednání, které jsi tu popsal, je trestné. Jak nemít psa na vodítku, tak nakopávat cizí psy.

Teda krom toho, že většina psů nikdy nikomu záměrně neublíží. Tím spíše třeba ta malá čivava.

Tvůj příměr ale chápu a je to přesně to závadné chování, které jsem popsal výše. Ty předpokládáš agresi (která ale vůbec nemusí přijít) a sám se stáváš agresorem.

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
14. 9. 2020 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @roob: Presne tak, kdyz mne srna zahledne v lese, tak zdrha, prestoze mne osobne nezna a ja nejsem myslivec. Nicmene z jejiho pohledu jsem proste clovek a pred nim se utika...
Ne nadarmo se rika, ze duvera (na rozdil od neduvery) se musi zaslouzit..

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
14. 9. 2020 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: páchat násilí, mají to v genech .. tohle je rasizmus jak vyšítý ;)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
14. 9. 2020 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: - prosím co je trestného na tom nemít psa na vodítku ?
- co je trestného na tom, když se budu bránit před útočícím psem ?

- většina ne, ale většina na tebe nebude útočit a nebo je bude mít pán pod kontrolou a mimochodem tyhle malá plemena jsou kolikrát mnohem agresivnější než ty velká prý "bojová" plemena

- nijak nepopíral "nevhodné" chování jednotlivých skupin, ale snažil se ti naznačit, že v případě většího rizika(ač ho vyhodnotil subjektivně) bude obezřetnější.. ale chyba bude vždy na straně toho co "útočí"

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
14. 9. 2020 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @tynyt: ty to nechápeš:) Když rakouský policista pojme podezření, že jsem něco provedl, protože jsem Čech(nevím podle čeho to pozná, protože se mnou jednali všude slušně), tak vzhledem k tomu jaké mají předešlé zkušenosti mu to nebudu mít za zlé a jsem si jist, že se mnou bude jednat korektně a taky jsem si jistý tím, že se budu chovat taky slušně a nebudu klást odpor jeho požadavkům ani mu nadávat, nebo na něj útočit apod.

Nazaměnovat rasizmus za zdravý rozum..život máš jen jeden(navíc většina sporných zákroků probíhala naprosto korektně do doby než kriminálník začal dělat problémy ..policisté nejsou pitomí, protože dnes je v podstatě standard, že jsou vybaveni záznamovým zařízením)

..každý lev tě taky nesežere, ale budeš obezřetný -- na přechodu se také rozhlédneš, protože tam hrozí jisté riziko a taky si o každém řidiči nemyslíš(snad), že je to vrah za volantem ... když tě někdo z rodiny např. 4x po sobě okrade, tak pořád k němu budeš přistupovat bez "předsudků" a budeš mu věřit ?

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
15. 9. 2020 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @blackbox: 1. §24, zák. 246/1992 - prakticky všechny obce mají definováno, že na volném prostranství s výjimkou k tomu určených prostor má být pes na vodítku a s náhubkem.

2. Jak poznáš, že pes útočí? Za život jsem potkal stovky psů, včetně bojových plemen a nezaútočil na mě ani jediný. Běžný pes se spíše cizích lidí bojí (a střetům se vyhýbá) a útočná plemena, pokud nejsou zkažena výchovou, se taky drží zpět, pokud nejsou útoku nějak vyprovokována.

3. já ti rozumím, co se snažíš naznačovat, jen ti jasně sděluju, že to "subjektivní riziko" je velmi často výmluva. Třeba u toho, který nastupoval do auta a střelili ho do zad - jak ten mohl střílet, když byl sevřený dveřmi a bokem auta, takže otočit se s namířenou pistolí by bylo prakticky nemožné? A když už museli policajti pacifikovat, proč nepoužili tasery? Fakt je, že se černoši chovají impulzivně, ale to není důvod, aby je stříleli jak zajíce na honu. U Floyda zase stačilo jej povalit a spoutat mu ruce za zády - pak by už nikam neutekl, ale ti policajti si na něm chtěli zchladit žáhu.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
15. 9. 2020 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @blackbox: ne, to je definice zvykového chování.

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohuzel, dokud nebude opravdu 100% svoboda projevu, tak to nema reseni.

Mezi zakladni lidska prava by melo patrit, ze kazdy obcan muze vyjadrit ci sdilet jakoukoliv informaci, bez ohledu na obsah, aniz by mu hrozilo vezeni.

At uz ta informace obsahuje fotku vraha Kennedyho, ci fotku nezletile pri sexualnim stiku. At uz ta informace obsahuje navrh na zniceni Kartaga, ci na zniceni nejake fanaticke ideologie..

A obavam se, ze toto nebude platit nikdy. Porad bude nekdo, kdo bude rozhodovat, co ve jmenu lepsiho dobra je potreba vymazat a co ne. (ze zlo je odkaz na fake news ze Sputnika, a ze dobro je fake news o cloveku, co chodil po vode a menil vodu ve vino)

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mbartak2000 to ani nemoze fungovat. Lebo potom by niekto mohol napisat "mbartak2000 je impotent a vsetky "jeho" deti su susedove" A nikto by to nemohol zmazat. Sloboda jednotlivca konci tam, kde zacina sloboda toho druheho. Takze krivo ta obvinit nemozem, ale ak mam v ruke DNA testy, tak kludne..

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Ale ja jsem nerikal, ze lide nemaji nest odpovednost za sve vyroky.
Kdyz mne nekdo poskodi lzivym vyrokem, mam pravo na financni odskodneni (stejne jako kdyz bulvar poskodi VIPku).

A nepotrebuji aby to toho vstupoval proaktivne stat a tvurci hrozil vezenim..

Samozrejme se tim oklikou dostavame k hlavnimu problemu nasi spolecnosti a to vymahatelnost prava.. Soudy by mely byt 10x rychlejsi nez jsou ted..

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob S tim souhlasim, jenze bohuzel mnoho lidi nechape slovo nazor a za svuj nazor vydava neco co je bud fakt nebo sprosta lez. Fakt muze dokazat, to je v poradku, ale nelhat je jedno ze zakladnich prikazani, ktere si lidi ustanovili jiz pred nekolika tisici lety a stale toho nejsou schopni to zacit dodrzovat.

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 9. 2020 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @mbartak2000: praveze niekto do toho vstupovat musi a aj vstupuje. O tom bolo aj 10 prikazani, o vstupovani do vztahov ludi. Lebo ludia su sebecke svine a niekto medzi nimi musi udrziavat poriadok.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: a tak poradek mezi lidmi udrzuji dalsi "malo statem placene svine", cest vyjimkam...

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Asi si nerozumime. Pokud hlava statu sdeli svuj lzivy nazor o Perutkovi, tak stat je pasivni, a branit se musi obcan sam.. (a jak to trva dlouho..)
Pokud nekdo sdeli hloupy nazor o romskych detech v jedne skole, tak stat proaktivne zasahne..
To mi prijde jako nespravedlive..

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @mbartak2000: a jeste lepsi priklad je Zemanuv nazor na to, co by se melo delat s novinari..

consider
consider
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Byly časy, kdy tohle otevřené pokrytectví (kde autor jedním dechem mluví o newspeaku, aby vzápětí uvedl krásný příklad, co si nově máme podle něj představit pod slovy jako "liberál" nebo "politická korektnost") bývalo vtipnou satirou...ale obávám se, že dneska už to nejen vezme spousta čtenářů vážně, ale často to v tom nevidí už ani autor, zaslepený svojí politickou vizí.

solely
solely
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Michale, a jak to vidíte u sebe? Ostatním poradit umíte, ale ozvete se, když Vám něco vadí u Vašeho chlebodárce?

Koupíte produkt na Alze, produkt nestojí za nic, napíšete tedy negativní recenzi. Značka, na kterou to bylo, je ovšem značným "marketingový sponzorem" Alzy a tak se negativní recenze na web nedostane, protože jí "Alza cenzor" nepustí.

Logicky byste proti tomu měl bojovat co to jde, ale Alza je Váš zaměstnavatel, dlouhodobě s nimi spolupracujete a mohli by Vám přestat dávat prostor.

Tak se do toho asi nepustíte že, a projednou tu cenzuru přehlédnete...

poool
poool
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ona i ta cenzura nějak fungovala ve svobodných devadesátkách, vyložiní fašouni a anrchoextremisti byli odejiti většinou velice rychle z mainstreamu. Pak si třeba drželi někde server na který kromě nich nikdo nechodil, ale širokou platformu neměli. Devadesátá léta byla zlatá, řekl bych že už nikdy to nebude tak volné. Taky soukromí už nikdy nebude jako tenkrát, protože nebyly mobily, kamery, ropoznávání obličejů, databáze korporátů, policie, tajných služeb a nevím koho. Nejhorší je, že už s přelidněním ani není kam utéct, možná ještě nějaký budhistický klášter.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz Navzdy

johnn
johnn
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro pokud v USA bude opet zvolen Trum a vypukne novodoby konflikt sever vs. jih, tak mozna i EU pseudohumanismus dostane vazne trhliny....
neverim, ale doufam...

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
14. 9. 2020 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn Uz sme PREHRALI ..

bez ohladu na AKEKOLVEK volby a "vitaztvo" KOHOKOLVEK..

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
13. 9. 2020 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a tipuji, ze chyba byla v tom, ze jsem pouzil slovo zacinajici na ped a koncici fil. (v primeru o prorokovi).
Podle mne toto slovo neni fulgarni a neni duvod, aby bylo na seznamu nepovolenych slov..

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
13. 9. 2020 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super počtení. Jen dodám, že jedinec z Česka má poměrně malé možnosti, jak tohle vše ovlivnit - maximálně může nemít FB a možná nepoužívat Google (to mi už ale bohužel připadá jako sci-fi).

Daleko více mě ale rmoutí, že stát a veřejnoprávní média používají třeba FB jako komunikační médium, to je dle mého názoru velké selhání.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
13. 9. 2020 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Psát něco o cenzuře současným lidem, s trvale zapnutým mobilem, online karetními transakcemi, pro jistotu ještě pravidelně postující fotografie a myšlenky na centrálu, je zhola zbytečné :idea:

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
14. 9. 2020 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výzva je pěkně napsaná, ale tahle petice si nezaslouží podespat a to z jednoho důvodu:
Jak napsal pan Rybka, jde o peníze. A já nehodlám podporovat jednu zájmovou skupinu, aby vydělala na druhé zájmové skupině.

Plně podporuji eskalaci konfliktu do stavu, kdy lidi vyjdou do ulic, aby na tom byli tratní všichni ti, kteří se hádají o kapitál. Já tu nejsem pro to, aby mé názory byly zhodnocovány googlem nebo místníma novinama. Za nejdůležitější považuji dostatečnou zásobu popcornu, abych měl při sledování událostí co chroustat.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
14. 9. 2020 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor je trochu jako Trump, který se divil, že mu "cenzurují" příspěvky na Twitteru. A protože se jedná o americké společnosti, tak doporučuji např. následující video, kde se apoň dozví proč to tak je.
https://www.youtube.com/watch?v=eUWIi-Ppe5k

Am0net
Am0net
Level 1 Level 1
16. 9. 2020 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na internet a vyjadrovanie na ňom som sa vždy pozeral ako svet vo svete. Bublina v Bubline. A prečo ? Čo je ta druhá bublina? Je to jednoducho náš svet / štát.

Príde mi celkom uletené keď prídem na námestie a začnem tam vykrikovať niečo v rámci zákona nášho štátu tak ma nemôže nikto zadržať. Keď ale v danom štáte túto istú vec poviem napríklad na FB (príklad) môže byť môj komentár odstránený a v extrémnom prípade účet trvalo zabanvaný. Ja sa pýtam ako je to možné ? Kedy sme sa dostali do stavu kedy digitálno-verejne (vážne neviem ako inak to pomenovať :D ) dostanem v podstate trest smrti v digitálnej realite za niečo čo je v rámci zákona štátu v poriadku ?

A preto tá bublina v bubline. Tieto veľké korporácie dostali takú moc že boli schopné na jednom mieste (sociálne siete) združiť neskutočné veľké množstvo ľudí ktoré ide do miliard a vlastne si takto vytvorili vlastné digitálne štáty z vlastnými zákonmi. A toto je podľa mňa dosť veľký problém.

Uzavrel by som to tým že ak chce nejaká spoločnosť mať takúto (nielen) sociálnu sieť ktorej základ a v podstate cela existencia záleží na vyjadrovaní sa ľudu tak by sa mali dané sociálne siete držať zákonov danej krajiny. Hovorím teraz o slobode slova.

Otázka ale zostáva sú vlastne tieto spoločnosti vinníkom ? Ja by som povedal že nie.

Krajiny stále zanedbávajú (aj keď sa to trochu rozhýbalo) silu internetu. Vôbec sa nemodernizujú zákony. Politici nato doslova s*rú. Facebook je aktuálne už taký silný že právne ho odstaviť bude dosť veľký problém. A ako som písal FB bol len príklad. Celkovo by to malo platiť globálne o celom internete.

Presne ako tu niekto napísal. Celé to začalo megauploadom kde bol vlastník odsúdený. Pričom on len sprostredkoval užívateľom digitálne odkladacie miesto .V podstate taký staro-dobý verejný cloud. Toto bolo kompletné zlyhanie.

A čo sa týka tejto stránky a skrytých komentárov ... tvl to sa fakt niekto nad tym pozastavuje ? Človek sa mohol vyjadriť a komentáre skryla samotná komunita nie admini / vlastník stránky. A dokonca by som povedal že ešte v prisnejšom pravidle ako demokracia. Nevidel som tu skrytý komentár ktorý by mal napríklad 50 likeov a 51 dislajkov a bol skrytý. Komentár musí mať palcov dole o podstatne viac ako nejakých 51% z celkoveho poctu.

A stále to nieje cenzúra kedže ten komentár sa stále dá prečítať a je dostupný pre každého jedného aj neregistrovaného užívateľa.

Toľko k téme. Je to len môj prostý názor na danú tému a dúfam že ma aspoň trocha logiky :) . Ďakujem za možnosť sa vyjadriť.

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
16. 9. 2020 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Am0net Akorat, ze tu jsou nejenom "skryte" komentare, ale i tu jsou komentare, ktere uz tu nejsou... (asi nejaky strojovy filtr na nepovolena slova).
Takze tak jako tak tu proste cenzura je.
A tim se to dostava zpatky k pointe, ze pokud neni 100% svoboda projevu, tak vzdy nejaka uroven cenzury bude.. A jenom se bavime o tom, jakou ma mit uroven.. Neboli uplne bez cenzury to nejde..

Am0net
Am0net
Level 1 Level 1
16. 9. 2020 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mbartak2000 A či sa ti na tom zdá divné? Nevidíš pod komentármi oranžovo napísanú vetu ,,Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz".

Admini chcú udržať diskusiám nejakú úroveň v rámci etiky. Tiež nemôžeš prísť do reštaurácie a začať si tam hulákať a čudovať sa prečo ťa chcú vyhodiť. Všetko ma svoje pravidla. Aj sloboda slova. Musí sa v tom hľadať táka tá logická rovina čo človek môže a nie. Však sme predsa nejako vychovaní.

Treba sa nato pozerať komplexnejšie. Ak by ale mazali komentáre ktoré nejakým spôsobom neporušujú pravidlá tak to by bol problém.

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
16. 9. 2020 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mbartak2000 @Am0net: Ja nerikam, ze to je problem. Ja jenom rikam, ze to technicky vzato je tez cenzura.

Neboli pctunning ma pravidla (rozumna), a kdyz je nekdo porusi, tak mu bude prispevek smazan (spravedliva cenzura).

FB ma pravidla (nerozumna), a kdyz je nekdo porusi, tak mu bude prispevek smazan (nespravedliva cenzura).

Takze suma sumarum by mela byt jednota pravidla mazani urcena pro vsechny firmy? A na ty pravidla by musel byt mezinarodni koncensus? (nejaky centralni OSN dohled nad internetem?)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
16. 9. 2020 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mbartak2000 @mbartak2000: co si z toho vezmu, když někdo sprostě nadává a ani nevím proč :D to není dle mého cenzura, když dotyčný v podstatě nic nesděluje/neposkytuje relevantní informace .

Jakýkoliv názor jde vyjádřit slušně i ten, který může někoho urazit ..

btw FB maže i nezávadné příspěvky/blokuje účty jen na základě udání

mbartak2000
mbartak2000
Level 1 Level 1
17. 9. 2020 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mbartak2000 @blackbox: A jak by jste to nazval jinak?

Ostatne jaka definice pro "nevhodne prispevky" ? Prispevky, ktere se (mi) nehodi? Vsichni souhlasime, ze irrelevantni (pripadne reklamni odkazy atd.) mohou byt vymazany, ale porad to je cenzura (opravnena).

A defakto podle mne by stacilo, kdyby irrelevantni a vulgarni prispevky byly tez jen zabalene, takze kazdy, kdo by zatouzil si obohatit slovnik, si je mohl precist.. Teprve pak by diskuze byla opravdu bez cenzury.

Reklama
Reklama