Zpět na článek

Diskuze: Test monitoru Asus ROG Strix XG27UCG s duálním režimem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Prokop bocek
Prokop bocek
Level 14 Level 14
16. 4. 2025 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na hlavní otázku jsem se bohužel z recenze nedozvěděl: vypadá ve FullHD režimu obraz, jako by byl nativní? Nebo je to stejně rozmazané, jako když si nastavím FullHD rozlišení na klasickém 4K monitoru?

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
15. 4. 2025 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi. A jak je na tom kontrast? Je to nativních 1000:1 s reálem kolem 800:1 a nebo je to jako u AOC 24G2U kde je reálný kontrast kolem 1400:1? A co podání černé, nesvítí do modra nebo do stříbrna? Jestli bude kontrast a podání černé ok, tak bych konečně poslal svoje AOC do důchodu.

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 4. 2025 01:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25 Ked chces kontrast OLED. Doporucujerm.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechce redakce dát už banána tomu nejmenovanému individiu s obrázkem jin-jang v profilu? Člověk si nemůže přečíst jediný vlákno, aby tam vocas nebyl se svými 50ti debilními komentáři, který nejsou ani k tématu.

Ničemu nerozumí, nikomu zde nikdy nepomohl, jenom zamořuje jak morová krysa z 18tého století. 😂

Udělal bych anketu, abychom byli objektivní. Nic méně, hlasovat by mohl pouze uživatel se stářím registrace 6 měsíců a víc (Jen pro jistotu, víme, že je schopnej si založit deset účtů, jen aby mohl rozdávat mínusy a odpovídat sám sobě).

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 11:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie To se nikdy nestane, nebuď bláhovej :D Absolutně nechápu, proč ho tady vůbec trpí. I když teda... Napadá mmě jedna taková konspirační teorie, v komentáři u jednoho článku jsem to zmínil, ale to je fuk.. Nejsi první, kdo by si to přál a snaží se tímto voláním přijmout redakci, aby konala.. Taky ho tu nechci.. Já bych ho zabanoval okamžitě a bez pardonu. A když si vytvoří jinej účet? Stejně ho každej pozná po první větě... Tak by ban dostal znova, vůbec bych se s ním nes*al...

Diskutující by si měli uvědomit několik věcí, že dokud budou odpovídat, nebo reagovat na jeho komentáře, tak tu bude pořád něco vypisovat. Já chápu, že to je pro někoho težký, ale jiná možnost není, než ho prostě kompletně vyignorovat. Neodepisovat, nic, ani slovo, opravdu... Vždyť kolikrát napíše komentář takovým stylem, že ohýbá fakta, jen aby vás všechny naštval. To, že si nepamatuje svoje lži a názory mění podle toho, jak se mu to hodí, je věc jiná.. Opravdu, sr*t na něj.. On se podle mě tak baví... Ten človek je zralej na návštěvu odborníka..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za 13k bych řekl, že to je docela libovej monitor, až teda na absenci dp 2.1... Ale to je jen takovej detailík... Stejně ho nenakrmí v některejch hrách v nativním 4k ani 5090 :)

KogakuCZ
KogakuCZ
Level 20 Level 20
14. 4. 2025 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako herní FullHD monitor možná, ale za ty prachy? :-D

Na hry již minimálně 21:9, případně i širokoúhlejší (podle žánru).

Momentálně hraji CoD na ASUS ROG Swift OLED PG34WCDM, a spokojenost.

Zdeněk Slováček Féla
Zdeněk Slováček Féla
Level 15 Level 15
14. 4. 2025 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

do kanclu dobrej ale na hry neni.ve 4K potrebujete jednou tak vetsi ne 27 ne 28 ne 32 a misto 170hz 240hz.akorad vyhozene penize

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 19:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekny, ted to udelat jeste v naky "normalni" kombinaci (27" s QHD a FHD rozlisenim, nebo 32" s 4K a QHD rozlisenim) a bude to i pouzitelne :) Coz ale asi nebude moc proveditelne, protoze jenom 4K a FHD jsou cely nasobek pixelu (FHD ma presne 4x mene pixelu, nez 4K - 1pixel v FHD rozliseni je tvoren 4 pixely ve 4K rozliseni), takze jedine to udelat jako 32" s 5K a QHD rozlisenim.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
14. 4. 2025 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou zase kolotoče.. pštros, bazén, satelit, ale fonty OLED neumí. Ani nechci vidět jak na tom vypadá 2D grafika.

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 4. 2025 01:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista uplne v pohode uz dlhe roky pouzivam OLED presnejsie WOLED a nieje to problem.
vobec nechapem ked ludia hovoria ze fonty neumi :D
ja vidim pekny obraz, aj text..

ale asi to ma kazdej inac a ja to nevnimam alebo nvm :)

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
14. 4. 2025 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

160hz monitor mám, ale nějak jsem se stejně zasekl na 120hz. A prasacky ještě používám AMD Chill s nastaveným 60-120 frameratem s vrr. Spotřeba grafiky je tak poloviční oproti tomu když to jede naplno. Ale je fakt že nehraju úplně hry kde záleží na každý milisekundě. Těch 320 by mě docela zajímalo, jak moc to je rozdíl proti 160.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos taky jsem zjistil ze mi pri 4K bohate staci 144Hz vic fakt netreba a to omezeni FPS pouzivam taky..

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 14:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem jakmile bude dostupný, asi zkusím MSI MAG 273QP QD-OLED X24, nemá náhodou někdo zkušenosti s jeho předchůdcem, tím aktuálně prodávaným 271QP 240Hz? Má cenu jít do OLEDu nebo ještě čekat na další generace až to vychytají ještě víc?

PS: tip na kartu.. dnes na Alze přibyla 5070 Ti TUF za 26500,- Moc pěkná cena za solidní kartu.

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
14. 4. 2025 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ja mám s oledem jenom pozitivní zkušenost, co se týče jasu, tak nemám ani 70 % a svítí super, i při plně bílý obrazovce, pak spousta lidí řeší kvalitu písma tam jsem jen zvolil jiný font a o pár procent zvýšil velikost, a taky bez problémů. A zrovna asus má záruku 36 měs. na vypálení, takže ať se klidně vypálí, vezmu jiný, klidně stejný. Vybíral jsem docela dlouho, ale výrobci panelů jsou jen dva, qd oled má více vrstev a o něco málo vyšší reklamovanost, a co jsem měl možnost vidět, tak u qd byl za určitých světelných podmínek takový fialový nádech, ale třeba už další generace toto nemají. Tím se mi snížil výběr na woled, který má solo bílou diodu, tudíž celoplošně nemění jas. Mám ho od podzimu, a rozhodně se k ips už nikdy nevrátím. Koukat 8 hodin v práci bych na něj asi nechtěl, ale mám ho na hraní plus běžný používání v domácnosti.

https://m.alza.cz/asus-rog-strix-oled-xg27aqdmg-d12482207.htm?o=2

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiri Ondracek @Jiri Ondracek Já měl doma oleda 27" předchozí generaci a moc spokojený jsem právě nebyl, písmo bylo hrozné a musel jsem ho stejně vrátit, protože měl svislý pruh prosvícený, nějaká vada, ale obrázek jsem si udělal i tak za těch 14dní. Tady u toho v recenzi na rtings píší "OLED Anti-Flicker setting adds stuttering.", pozoruješ něco?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 16:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiri Ondracek @Jiri Ondracek ja zkousel taky celkem dost OLED monitoru a vzdycky sem narazil na neco co mi vadilo.. urcite je to nejlepsi technologie do budoucna ale jeji vyvoj je stale v behu a kazdej rok z toho mackaj vic a vic, proste to nenarazilo jeste na vrchol a podle me se to jeste par let nestane, ty rezervy sou tam stale obrovsky.. Aktualne bezim na tomto miniLED monitoru a maximalni spokojenost (mam dojem ze se testoval uz i zde na Pctuningu).. ale muj dalsi model uz bude na 99% OLED, ale pocitam ze driv nez za rok to asi nebude, pockam si az to jeste vyladej, tj odstrani se vsechny ty musky co tam stale jsou..

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
14. 4. 2025 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiri Ondracek @LV426 nepozoruju nic,ale taky byly minimálně dvě aktualizace sw monitoru

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím říct, že už pomalu střízlivím z toho 360Hz monitoru (ne jako takového, ten je naprosto výborný - MSI G253PF), ale z těch Hz. Ne, že by to nešlo poznat, je, poznám i když přepnu ze 240 na 360, je to prostě ještě takové malilinko jemnější ten pohyb, ale chci říct, že mám stejně fixnuto na 180fps přes nV ovladače a jak tak hraju (single, multi...) tak zjišťuju, že mi to stačí. Takže další monitor půjdu s Hz dolů, klidně i nějaký 175 nebo 240 max.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Začínám mít pocit, že kromě Asusu a ADATA/XPG už žádní další výrobci neexistují.

Parametry pěkný, ale žádnou kompetetivní hru nehraju a to co hraju, bohatě obslouží mých 175Hz na QD OLED. To za nic nevyměním.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 tak tohle tu rikam uz tak 10 let, ze seznam vyrobcu co se tu testuji je defakto tak 5% trhu.. Ten záběr je proste strasne uzky a spousta dobrých "mensich" vyrobcu je zde uplne opomijeno a je to podle me obrovska skoda.. Vsak jak pises, HW trh neni jenom o trech, čtyřech vyrobcich na trhu.. Ono kdyz testujes furt ty samy vyrobce, zacne to byt casem celkem nuda.

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
14. 4. 2025 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hm zaujimavy kusok az na to, ze mne vyssi jas vyhovuje.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RHW @RHW na ten minimalni jas si uz stezuji lidi na alze v hodnoceni, ze je to dost rusive hlavne v noci...

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos nevím proč by byla nutnost si tedy nastavovat záměrně nejnižší jas. Jsou tu i možnosti snížit vyzařování modrého spektra světla v nastavení tohoto monitoru...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Michal Simonek pokud ti jas pali do oci treba pri nocnim sledovani filmu, tak ti modry svetlo moc nepomuze, naopak ti totalne rozhodi barvy u filmů..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

osobne mam vyzkousene ze pokud chci pouzivat opravdu prakticky 4K rozliseni, je treba aspon 32" protoze na 27" je to tak malickate ze nejde pouzivat windows s 100% skalovanim a pak ztraci to vysoke rozliseni smysl... jakmile si totiz zapnete skalovani na 125% nebo dejme tomu na 150% tak se samozrejme ta plocha smrksne a to uz pak clovek muze mit rovnou 2K rozliseni nativni na ty samy uhlopricce a celkem dost usetrit pri nakupu..

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
14. 4. 2025 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ja som tiez davnejsie kupil 32" 4k (~137ppi) monitor na vyskusanie, praca (dev) aj bezne veci (predtym som mal 24" FHD ~91ppi).

Moja skusenost je, ze pri tych 4k na 100% je to uzasna pracovna plocha (ako 4 FHD monitory) ale vsetko je male, hlavne pismo v beznych programoch, alebo weboch (pro 100% skale). Ked clovek sedi rovno a je blizsie pri monitore, tak to este ide, ale ked sa opriem na stolicke, som trochu dalej od monitora, tak to uz nejde.

Potom som skusal 4k so 125% a 150% skalovanim, ale to tiez nie je to prave. Je to trochu vacsie ale rozne programy na to nereaguju uplne dobre. Fonty su divne, ui je casto rozpadnute alebo rozmazane, rozne ikony tiez. Po starte to este ako tak vyzera, ale casom sa niektore veci rozmazu. Nebol som s tym spokojny.

Nakoniec som dospel k tomu, ze najviac mi vyhovuje QHD rozlisko so 100% skalou. Da sa to rozmune vidiet a citat aj ked je clovek dalej od monitora. Programy a UI je ok, nic sa nerozpadava. Na filmy a hry si stale mozem nastavit 4k.

Zaujimave by este mohlo byt keby sa vo Windowse dalo nastavit virtualne rozlisenie plochy a o upscale na realne rozlisko by sa staralo GPU (ako pri hrach DLSS). Nastavit si virtualne rozlisko 3/4 zo 4k (t.j. cca ako keby 125% skala), a realne na 4k. Programy by boli ok ako pri 100% skale, a bolo by to rozumne velke.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 10:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @AbcAbc tech 32" je na hrane to souhlasim, je to o zvyku a mozna i o zraku, ja si na to nakonec zvykl ale hodne lidi co kolem me chodi mi taky rika ze je to prtavy :) proto nechapu jak nekdo muze pouzivat 4K na 27" to je proste nepouzitelny.. a na praci uz vubec ne, protoze jak rikas to skalovani obcas rozhodi pismo, neni to tak ostry ale mazly apod.. me pri 27" dava mnohem vetsi smysl koupit poradny 1440p..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 10:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos To ze to nechapes ty nikoho nesere, ty nechapes spoustu veci. 4k na 27 palcich je na praci ve vektorove grafice naopak super, 5k je jeste lepsi. Bez poradit Apple, ze ty iMac a monitory v 5k na 27 palcich na praci maji blbe vymysleny, ze to vis lip co je pro uzivatele dobry... 🤣🤣👍

Ze Windows obcas skalujou hnusne neznamena ze neexistuji jine OS, ktere to umi. 🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 10:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant kolik lidi ale pracuje s vektorou grafikou? Mnohem vic lidi ma pracovni monitor na praci s textem.. Prace s vektorovou grafikou je hodne okrajova cast pracovniho trhu.. a zde verim tomu ze jde opravdu o co nejemnejsi DPI.. proto taky hodne lidi kupuje na tyhle ucely APPLe kterej ma v tomto smeru spickovy 5K+ monitory... Jinak apple platforma je celkem okrajova na trhu, videl bys ze by zde na PCtuningu ztestovali monitory na iOS? testuji na Windows jako vsude jinde.. a to ze WIndows ma to skalovani proste nedoreseny a ne 100% vime vsichni.. idealni je vzdy mit to skalovani na 100% pak je to totalne "blbuvzdorny"

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 10:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Tvl to je vyblitek, ze prace s vektorovou grafikou je okrajova zalezitost. Co treba CAD hmm? Ty see blbej jak kybl kytu tvl.

Tak tady nesypej moudra o tom ze je to na hovno a nikdo to nepotrebuje. Kup si co chces ale nevnucuj to ostatnim. Jsou uzivatele kteri to oceni, chteji, potrebuji a treba nepouzivaji na praci Windows. Takovych uzivatelu jsou mraky. To ze je ty nevidis nikoho nezajima. Vyrobci to narozdil od tebe vi a proto to vyrabi.

Ne kazdej chce cumet z pul metru na telku a spis chce 2-3 monitory na rozdeleni prace. To se 32 palcema uz dela dost blbe.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 11:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant a kolik lidi proboha dela s Cadem? si mylsim ze kazdej druhej co maka u PC ma doma solidworks, autocad a podobny SW za statisice? A ted si to porovnej s tim kolik lidi dela na PC Workl/Excel apod.. pak ti vyjde ze ta mnozina tech "konstrukterů" je vuci ostatnim opravdu miziva.. Hlavne konstrukteri pouzivaji ve vetsine pripadu certifikovany HW na takovy programy, coz je treba u HP Zxx rada jak pracovnich stanic, respektive Zbooků, tak i primo na to specializovanych monitoru, ktery sou jeste ve vetsine pripadu kalibrovany optickou sondou a ke kazdymu monitoru dostavas i extra protokol o kalibraci.. tam se zadny takovy "hybridni" monitory opravdu nepouzivaji.. Sam to vim protoze ve firme mame tak 100+ konstrkuteru co prave makaji s CAD SW a moc dobre vim jakej k tomu maji HW..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 11:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Kazdou vec kterou pouzivas nekdo v CADu kreslil, to je prekvapko co? I ten pocitac co pouzivas, dokonce i kelimek od Florianu ty sasulo. Kritizujes obecne 4k na 27 palcich, co si myslis ze se ve firmach na CAD pouziva? Vis o tom uplny hovno. Nevim co sem tahas praci doma v CADu. Tech lidi jsou mraky a kdyby jich nebylo, tak ti maminka utira prdel lopuchem.

A nez tady budes obhajovat tu sracku cos napsal - to ze je tohle herni monitor neznamena, ze jine polo-profi 4k 27 se bezne nepouzivaji.

Nez to srabacky upravis cituju cos napsal za blitku - "proto nechapu jak nekdo muze pouzivat 4K na 27" to je proste nepouzitelny.. a na praci uz vubec ne"

Sam pises mate 100+ lidi na CAD ale podle tebe je to minimalni mnozstvi lidi kteri to vyuzivaji. A rozhodne to budou kreslit na 16 palcovem notasu... Ty ses fakt sasula 🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 11:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant oni maji notebooky aby mohly makat z domova kdyz potrebuji, k tomu maji samozrejme na stole dokovaci stanici + minimalne 2x monitory.. ono jaksi dneska je uz mnohem beznejsi ze muzes nektere dny makat z domova pokud potrebujes a v takovem pripade sebou tahat nakou tezkou stanici neni jaksi moc prakticke..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Tvl tak si ujasni co pises, nejdriv nemakaj na CADu z domova, ted zas jo. CAD je okrajova zalezitost, ale jenom u vas ve firme to dela 100 lidi ...

Urcite v tom CADu na homeoffice delaji na tom displeji na notasu vid? Dneska si me pobavil na maximum. 🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 13:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant home office je okrajova vec kdyz nekdo neco nestiha, nebo je nachcipanej a nutne potrebuje neco dodelat. + nikomu samozrejme nebranime by si treba na tyden odnesl monitory i dokovacku domu pokud to nutne potrebuje, samozrejme pokud na to upozorni nadrizeneho. ohledne tvého prispevku, ano CAD je u nas velmi okrajova pozice, zhruba jednotky procent vsech zamestnanců. Proto je to "okrajova" pozice co se tyce poctu lidi.. Kazdopadne jsme uz tezce od tematu a tim byl testovany monitor... ktery jeste ke vsemu v recenzi rozhodne nebyl prezentovany jako monitor urceny pro vektorovou grafiku :)

vsak i samotny text recenze je jasny:

"Monitor můžete přepnout i do režimu, kdy má přesné barvy v prostoru DCI-P3, v něm má průměrnou odchylku deltaE 1,3 a maximální 4, což je stále dobré. Není to na úrovni profesionálních monitorů, ale pro herní monitor to jsou skvělé hodnoty, které umožní dobrou práci s multimédii."

nam treba co chodi ty lepsi pracovni monitory HP Z.. generace, tak maji teda delta odchylky vetsinou o dost lepsi, rozhodne ne na hodnote 4.0... u kazdeho je i pribaleny protokol o mereni optickou sondou nez opusti brány tovarny HP, proto sou taky tyhle monitory o dost drazsi nez ty obycejne kancelarske pro offcie nebo ty ciste herni pri podobnym rozliseni a uhlopricce

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Je uzasny jak vzdycky odbehnes od tematu a vyzobes si jen co se ti hodi. Ne, ty jsi tady napsal blabol, ze 4k na 27 palcich se nehodi na praci. Ne, nepsal si o tomhle testovaném monitoru, psal si to obecne a neni to tady poprve, co tady takovou blbost pises.

Doloz to svoje tvrzeni datama, protoze to tvoje "trust me bro" je tady vsem k smichu. Jenom na zaklade toho, ze kdyz te poustili do kanclu s CAD masinama uklidit hrnky od kafe a utrit stoly smradlavym hadrem, tak z toho jasne vis, ze 4k monitory nejsou vhodny na praci. Bez si do lednicky pro Florian a nemudruj tady srackosimo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 14:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant ano na prostredi windows je to dost blbe pouzitelny na praci, tj office, aplikace apod.. pokud chces zachovat 100% skalovani coz tu prece potvrdil i uživatel AbcAbc Precti si jeho celkem dlouhy prispevek kde to presne popisuje na jaky on taky narazil v tomto ohledu problemy.. A ja jsem na nej reagoval a souhlasil ze mam uplne stejny zkusenosti.... A ty ses vlitnes s vektorovou grafikou a jeste APPLe operacnim systemem :) O tomto sme se ale mi s uzivatelem AbcAbc vubec nebavili.. Jinak ja nerikal nic o tom ze 4k monitory nejsou vhodny na praci, naopak sam mam v praci i doma na praci 4K monitor a nemuzu si to vynachvalit.. Ja narazel na to ze na 4K je proste 27" malo pokud si chci zachovat v prostredi WIndows 100% skalovani (tim padem vyuzit velky 4K plochy na maximum) a nejak s tim pracovat.. proste je vsehcno moc male a nejde to precist.. 125/150% skalovani proste neni ve Windows idealnim resenim coz prave popisoval uzivatel AbcAbc a ja s nim naprosto souhlasim

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Co zas lzes, napsals "proto nechapu jak nekdo muze pouzivat 4K na 27" to je proste nepouzitelny.. a na praci uz vubec ne" ...

Ted tady napises "Jinak ja nerikal nic o tom ze 4k monitory nejsou vhodny na praci" ...

Tvl tak ses tak blbej nebo co? A nerozebirej, ze na 32 je to ok a na 27 na picu. Vyrobci je delaj, zakaznici je chteji a kupuji, Apple tohle dava do pracovnich masin, ale sračkosimo naprosto presne vi, ze je to na praci nepouzitelny. 🫣

Ty jsi v zivote CAD, grafiku ani nic jineho nedelal, resp. ty jsi v zivote nic nedelal. Vis o tom uplny hovno, tak netvrd picoviny, ze se to na praci nehodi. Jak u blbecku na dvorecku.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 14:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant zkousel sis nekdy na 27" 4K monitoru v prostredi Windows nastavit 1:1 bez zvetsovani na 125/150%? na tuhle otazku mi odpovez a popravde.. a pak si tam zkus pustit blebj word a neco napsat, budes to lustit lupou...

Ano ja jsem vyucenej konstrukter se stredni a vyssi skolou ale o kresleni nic nevim :) Hele timto si mel opravdu dostal :) Jinak ja se vubec ale vubec nebavil o kresleni.. i kdyz tam bych teda taky nechtel rysovat na prtavem 27" monitoru ve 4K a lustit ty maly ikonky v AutoCadu nebo SolidWorksu :) Rozhodne bych si koupil minimalne 32" a spise jeste vetsi..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Ja o voze ty o koze. Ten tvuj whataboutismus je taky legendarni 🤣... A ze bys mi treba odpovedel? Proc vid, placas picoviny paty pres devaty ale konkretne nikdy nic nereknes. Uz si to dolozil datama, ze je 4k na 27 palcich nepouzitelny na praci nebo si to jenom myslis? 🤣

A cos pekneho Jenicku zkonstruoval? Pochlub se.🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 15:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant na praci jakou jsem myslel tj pracovat ve windows, pracovat s office aplikacema a dejme tomu i jinejma aplikacema ano neni to pouzitelny pokud si chci zachovat 100% plochu a jet 1:1 bez nakyho zvetsovani.. Opravdu nemam zrak jako orel abych videl ty pidi malickaty ikonky a pismo.. pro me osobne je tohle opravdu nepouzitelny.. A ke stejnemu nazoru tu dospel i AbcAbc, takze to neni jenom o me..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 15:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant Honzík celkově rád zmiňuje office speciálně u dražších herních monitorů, čím dražší a víc funkcí, tím víc se ti tam prostě to písmo ve winech libít nebude! :D
Ale hlavně, že ke stejnému nazoru dospel i abcabc, takže Asus asi idioti, že neposlouchají tady blba, co bydlí na zeleném PCtuningu a otravuje s AMD jak svědci jehovovi🤣 27 4k je na práci úplně v pohodě.
Co není v pohodě si dávat palec nahoru na svoje komenty :D :D viď honzíku

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 15:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Darth36 hodne lidi ani nevi ze naky skalovani ve WIN je.. windows si ve valny vetsine nastavuje autopmaticky na 125-150% to bys ale vedel kdyby ses o to trosku zajimal. Ve hrach si to pak lidi "upravuji" tim ze si v menu hry zvetsi GUI, pak se s tim da zit i na maly uhlopricce, Ovsem na praci clovek prichazi o tu "vyhodu" velkeho rozliseni, ktere prinasi velkou pracovni plochu, kterou ovsem Windows totalne "ubije" tim skalovanim na 125/150%. proto mi prisla argumentace smesna ze 4K budu pouzivat na praci a 1080p s vyssim HZ na hrani her... 4K na praci ano super vec ale ne s malou uhloprickou, v rezimu 1:1 je to proste pro vetsinu populace s normalnim zrakem nerealne..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Darth36 Všichni na světě, když mají 4k monitor, tak dělají v Excelu a vektorová grafika a CAD jsou okrajová záležitost :-) ... On je takový ten případ krysy, co když se narodí ve stáji, tak si taky myslí, že je kůň :-) Akorát že jen uklízí hajzly vedle kanclu konstruktérů a tak si myslí, že je taky konstruktér. 🤪

Všichni jsou úplný debilové, Asus, Apple, MSI, Acer, Benq, Dell, HP, EIZO, Samsung, LG .... jenom Jeníček to ví všechno naprosto přesně, že 4k 27 palců v nativu je na práci na hovno :-D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 16:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant pokud nekdo pracuje tak z vetsiny v office aplikacich.. pripadne s jinymi aplikacemi kde je plno textu, outlook apod.. a samozrejme text je nejvetsim nepritelem 1:1 u 4K pri maly uhlopricce, proc? Protoze je v rezimu 1:1 silene maly na 27" uhlopricce.. Proto tvrdim ze 4K pri 27" je pro tento typ prace nevhodny pokud si chci zachovat 100% té pracovni plochy, coz se samozrejme pri skalovani 125/150% nestane, protoze o velikost te pracovni plochy timto prichazim.. nehlede na to ze to skalovani (125/150%) nefunguje vzdy 100% se vsemi aplikacemi a obcas to rozmaze text, coz je samozrejme nezadouci, zvlast pri delsi praci z toho zacnou bolet oci a nasledne i hlava.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Tak Windows si tady už 10x vysvětlil. Tak mi prosím tě vysvětli, proč proboha dělá Apple 5k 27 palcový iMac a monitor? Protože to rozlišení podle toho co píšeš, "prinasi velkou pracovni plochu, kterou ovsem Windows totalne "ubije" tim skalovanim" ... Mac OS také škáluje. Ano je to na 5k rozlišení, do kterého se krásně vejdou 4x1080p rozlišení, takže je to 1:4. Evidentně jsou v Apple úplný idioti, že nedělají větší iMac a větší displeje ... Nicméně pokud Mac škáluje na 4k, tak je obraz také perfektně ostrý. A s Windows, které teda mám jen na hry, na 4k problém rozhodně nemám ani se škálováním. Vše je skvěle ostré. Evidentně máš problém s očima. Nepotřebuješ brýle?

A jak jsem ti už psal, na stůl se fakt blbě dávají 2 nebo 3 monitory o 32 palcích a ne každý chce čumět z půl metru na televizi. Tak už to pochop a neměř ostatním podle toho, co ty si myslíš. Ty si klidně na stole čum do telky a počítej pixely.

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @maslovycroissant Honzik konstrukter kaBELKA v zivote nic pouzitelne neskonstruoval, uz roky travi pracovny cas pisanim plkov na diskusiach kde kade po nete. Jediny jeho zivotny uspech - montaz 16tich alebo 17tich radiatorov v baraku u mamky a odchoval par generacii sliepok, tiez u mamky. A to ma dobre cez 40 :-)

Ze kaBELKA je v nazoroch nekonzistentny a takmer vzdy klame, uz vsetci vieme. On za to v podstate nemoze, ale inkluzia je teraz moderna.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Ne, fakt většina lidí nepracuje na počítačích v office aplikacích ... To že jsou některé Windows aplikace napsaný jak od prasete a neumí správně UI škálovat, není chyba ani Windows, ani monitoru. Tak sem zase netahej naprosto minoritní případy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 16:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @TinfoilDebugger koukam ze sis zalozil novy ucet, pote co te zabanovali a smazal sis ho co? :) Bohuzel tvuj styl psani je tak pruhlednej ze je jasne odkud vitr vane.. pokracuj dal a zabanujou te zas.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
14. 4. 2025 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @Stratos Píše někdo, kdo tady má na webu polovinu všech účtů 😂

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na 27" je Fhd už trochu škaredé a 4k zase titěrné.

Nevím, jak ostatní, výjimky se najdou vždy, ale za mě ideál 24/24,5" Fhd, 26,5/27" Qhd a 32"+ 4k.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 07:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Je to tak. Monitor si bere z obou světů to negativní a bum, 9/10.

Ale co bychom chtěli po tom fiasku se škálou hodnocení u RTX5000...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 to hodnoceni je tady proste divne, vsechno co se tu testuje je tak brilatní a skvele a uzasne, ze to dostava jenom 9-10z10 :)

jinak me osobne ten dual system vubec nak nebere, proc bych proboha mel hrat na 27" monitoru v 1080p predpotopním rozliseni? A priplacet si za to 4-5tis vuci klasickýmu modelu s 4K@160Hz proc bych to proboha delal?

To si radsi ve stejny cene koupim 32" 4K@144Hz a sem vysmatej..

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 četl si článek a pochopil ten benefit? řeknu to zcela po lopatě. Jelikož třeba hraju hry jako QuakeLive nebo Quake Champions, tak chci ideálně 250-333 FPS . Ve 4K je to naprd hlavně v případě QCH. A nemám ani RTX5080 apod. Navíc záměrně se vyplatí i z dalších důvodů u esport FPS her (a nejen konkrétně u esport) mít naschvál FHD. Jenže zároveň člověk taky využívá PC na tvorbu, filmy a nebo řekněmě nějaké jiné herní tituly, kde zas se člověk chce trochu pokochat a stačí mu 50 FPS. A tak využiju 4K mód. Prostě za ty prachy ideální řešení.

@Statos Asi proto, že CS lidi, Quake lidi, Valorant apod hrají záměrně na FHD, protože se ti jakoby zvětší objekty. Nechtějí ani vleké monitory, protože se u toho "musí" sedět blízko pro lepší aimování.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Michal Simonek pokud ma nekdo 4K na práci (staci 60hz a mnohem lepsi je nejaky model s ne tak vysokym jasem, coz je na praci spise na skodu, hlavne v noci z toho akorat bolej oci) a k tomu sekundarni monitor 1080p@300Hz+ čiste na hrani her, pride mi lepsi reseni mit monitory dva, ve finale to vyjde i levnejs.. uplne stejne je to u pracky/susicky, taky je mnohem lepsi mit obe zarizeni zvlast pokud na to mas misto, nez kupovat nakou kombinovanou coz v 99% stoji za prd a je to jeste zbytecne drahe..

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos Jenže ne každý má dva monotry a nebo nechce dva monitory. Nedívej se na to jen podle sebe co máš doma, ale spektrem i jiných potencionálních uživatelů. Levněji to skutečně nevyjde, pokud bych chtěl vysokofrekvenční 4K IPS model cca 144Hz alespoň (nemluvě o OLED) a k tomu současně druhý 360 Hz 27" kousek znovu v IPSku (ne TNko)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 09:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Michal Simonek jenomze na praci nepotrebujes 4K s vice jak 60Hz.. pokud na tom jenom pracujes, tj programujes nebo si grafik, tak te Hz vice mene nezajimaji.. resis hlavne rozliseni, tj velikost pracovni plochy + treba jeste barevnou skalu kterou je monitor schopnej zobrazit pokdu pracujes s fotkama apod.. ale to stejne potrebujes zkalibrovany monitor nejlepe optickou sondou coz asi nikdo u herniho monitoru podstupovat nebude..

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos na práci a tituly, kde více ocením grafický vizuál a stačí mi méně FPS :) ....čti pořádně

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2025 10:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Michal Simonek ovsem co si mam predstavit pod pojmem na praci, psat word, excel na 27" 4K monitoru se 100% skalovanim je o zrak to nikdo neda proste, to bys na to musel koukal z 20cm a za pul roku mas zkazeny oci.. programovani je to samy, mozna tak u praci s fotkama (nebo vektorová grafika) to nebude vadit ale zas 27" je celkem mala plocha a na praci s fotkama se to moc nehodi... osobne proste nevidim v tomto monitoru nejaky zazrak, zvlast jeste po problemech s tim jasem, perotoze rada lidi co pracuje, tak hodne casto pracuji pozde do noci a tam proste nikdo vysoky jas nechce.. pracovni monitory byly vzdycky o tom aby umely ten jas opravdu snizovat po krasnych krocich az nekam do minima.. Chapu ze ciste u herniho monitoru ten vysoky jas moc vadit asi nebude, ale pro praci a sledovani filmu je proste vysoky jas celkem dost velkej problem, kterej dokaze dost lidi odradit.. proto si myslim ze pouziti dvou monitoru je lepsi reseni, proste 4K na praci, + druhy vysokoh HZ monitor na hrani her.. Vsechny tyhle zarizeni, to neni jenom o monitoru, kde se snazis vecpat dva zarizeni do jednoho vetsinou stoji za prd, protoze tam musis mit spoustu kompromisu a zaroven to vyjde i dost draho, protoze vetsina firem se proste soustredi na jedno nebo druhe

Reklama
Reklama