PCTuning Článek

Test Sapphire Nitro+ RX 480 8GB: výkon v příliš malém balení

Adam Vágner
Adam Vágner
5. 4. 2017 03:00 50 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Sapphire NITRO+ Radeon RX 480 8G D5 OC 2. Sapphire NITRO+ Radeon RX 480 8G D5 OC 3. Testovací sestava 4. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12) 5. Dirt Rally (Win 10) 6. Doom (Win 10, OGL+Vulkan) 7. Far Cry 4 (Win 10) 8. Far Cry Primal (Win 10) 9. Fallout 4 (Win 10) 10. GTA V (Win 10) 11. Metro 2033 Redux (Win 10) 12. Metro Last Light Redux (Win 10) 13. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10) 14. Star Wars Battlefront (Win 10) 15. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11) 16. The Witcher 3: Wild Hunt 17. Total War: Warhammer (Win 10, DX12)
18. World of Tanks 9.15.1 (Win 10) 19. Aliens vs. Predator Benchmark (Win 8.1) 20. Battlefield 4 (Win 8.1) 21. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover (Win 8.1) 22. Crysis 3 (Win 8.1) 23. Grid 2 (Win 8.1) 24. Metro: Last Light (Win 8.1) 25. World of Tanks 9.1 (Win 8.1) 26. Boost a chování karty v Aliens vs. Predator 27. Boost a chování karty v Crysis 28. Teploty 29. Chování ventilátorů 30. Hlučnost 31. Spotřeba, poměr výkon/watt 32. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 33. Závěrečné shrnutí

Proklepli jsme nerychlejší a také nejdražší model RX 480 od Sapphire v provedení Nitro+, který budeme už zanedlouho poměřovat s novou modelovou řadou Radeonů. Nabízí vše, nač jsme zvyklí u nejvyšších modelů – výrazné přetaktování od výrobce, nastavitelné podsvícení pomocí RGB LED či pasivní chlazení při nízké zátěži.

Reklama
Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil speciální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning