Test Sapphire Nitro+ RX 480 8GB: výkon v příliš malém balení | Kapitola 27
Seznam kapitol
Proklepli jsme nerychlejší a také nejdražší model RX 480 od Sapphire v provedení Nitro+, který budeme už zanedlouho poměřovat s novou modelovou řadou Radeonů. Nabízí vše, nač jsme zvyklí u nejvyšších modelů – výrazné přetaktování od výrobce, nastavitelné podsvícení pomocí RGB LED či pasivní chlazení při nízké zátěži.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15-50 minut, při běžném k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
Až v Crysis řízení spotřeby opravdu zaúřadovalo, i tak se ale karta držela vysoko nad deklarovanými takty.
Rozlišení 1920 × 1080
V Crysis se situace opakuje, na začátku se karta přehoupne do vyšších teplot a mírně nižších taktů, pak se rozjedou venitlátory a teploty jdou dolů.
Zatímco v AvP si karta držela takty s boostem, v Crysis naběhla na maximálních 1342 MHz doslova jen na pár sekund a pak už šly takty i pod 1200 MHz.
Rozlišení 2560 × 1440
Intenzivnější zátěž GPU v rozlišení 2560 × 1440 takty GPU ještě mírně srazila na průměrných 1193 MHz.