PCTuning Článek

Test Sapphire Nitro+ RX 480 8GB: výkon v příliš malém balení

Adam Vágner
Adam Vágner
5. 4. 2017 03:00 50 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Sapphire NITRO+ Radeon RX 480 8G D5 OC 2. Sapphire NITRO+ Radeon RX 480 8G D5 OC 3. Testovací sestava 4. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12) 5. Dirt Rally (Win 10) 6. Doom (Win 10, OGL+Vulkan) 7. Far Cry 4 (Win 10) 8. Far Cry Primal (Win 10) 9. Fallout 4 (Win 10) 10. GTA V (Win 10) 11. Metro 2033 Redux (Win 10) 12. Metro Last Light Redux (Win 10) 13. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10) 14. Star Wars Battlefront (Win 10) 15. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11) 16. The Witcher 3: Wild Hunt 17. Total War: Warhammer (Win 10, DX12)
18. World of Tanks 9.15.1 (Win 10) 19. Aliens vs. Predator Benchmark (Win 8.1) 20. Battlefield 4 (Win 8.1) 21. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover (Win 8.1) 22. Crysis 3 (Win 8.1) 23. Grid 2 (Win 8.1) 24. Metro: Last Light (Win 8.1) 25. World of Tanks 9.1 (Win 8.1) 26. Boost a chování karty v Aliens vs. Predator 27. Boost a chování karty v Crysis 28. Teploty 29. Chování ventilátorů 30. Hlučnost 31. Spotřeba, poměr výkon/watt 32. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 33. Závěrečné shrnutí

Proklepli jsme nerychlejší a také nejdražší model RX 480 od Sapphire v provedení Nitro+, který budeme už zanedlouho poměřovat s novou modelovou řadou Radeonů. Nabízí vše, nač jsme zvyklí u nejvyšších modelů – výrazné přetaktování od výrobce, nastavitelné podsvícení pomocí RGB LED či pasivní chlazení při nízké zátěži.

Reklama
Reklama

Boost a provozní vlastnosti v Crysis

Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15-50 minut, při běžném k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.

Až v Crysis řízení spotřeby opravdu zaúřadovalo, i tak se ale karta držela vysoko nad deklarovanými takty.

Rozlišení 1920 × 1080

V Crysis se situace opakuje, na začátku se karta přehoupne do vyšších teplot a mírně nižších taktů, pak se rozjedou venitlátory a teploty jdou dolů.

Zatímco v AvP si karta držela takty s boostem, v Crysis naběhla na maximálních 1342 MHz doslova jen na pár sekund a pak už šly takty i pod 1200 MHz.

Rozlišení 2560 × 1440

Intenzivnější zátěž GPU v rozlišení 2560 × 1440 takty GPU ještě mírně srazila na průměrných 1193 MHz.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning