Test Sapphire Pulse RX 7600 XT 16GB: Aby vám paměť jen tak nedošla
i Zdroj: PCTuning.cz
Grafické karty Recenze Test Sapphire Pulse RX 7600 XT 16GB: Aby vám paměť jen tak nedošla

Test Sapphire Pulse RX 7600 XT 16GB: Aby vám paměť jen tak nedošla | Kapitola 16

Adam Vágner

Adam Vágner

31. 1. 2024 00:00 137

Seznam kapitol

1. Sapphire AMD Radeon Pulse RX 7600 XT: představení a parametry 2. Konstrukce karty, konektory 3. Testovací sestava 4. Crysis 3 Remastered, Cyberpunk 2077 5. F1 22 6. Far Cry 6, GTA V 7. Metro Exodus Enhanced Edition, Red Dead Redemption 2 8. Witcher 3, World of Tanks 9. Callisto Protocol, Hogwarts Legacy, The Last of Us I 10. Blender Benchmark, Luxmark, Vray 5 benchmark
11. Boost v F1 22 12. Boost v Metro Exodus 13. Boost ve World of Tanks 14. Spotřeba, teploty 15. Otáčky ventilátorů, hlučnost 16. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 1920×1080 17. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 2560×1440 18. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 3840×2160 19. Závěrečné shrnutí

Nový Radeon RX 7600 XT cílí hlavně na majitele starších karet, kteří chtějí levnou kartu, ale zdráhají se pořizovat něco s 8 GB paměti. Důvod je prostý – jednou přijde doba, kdy už taková paměť nebude stačit na většinu her, a pokud měníte grafiku jednou za pět let, může se toho vaše karta dožít...

Reklama

Rozlišení 1920 × 1080 bodů

V následujících grafech jsou vždy průměrné výkony z uvedených her bez ray tracingu. V rozlišení 1920 × 1080 bodů je více titulů, protože je běžně testuji s aktivním ray tracingem, ale kvůli nejslabším kartám měřím ještě ve full HD i další nastavení bez ray tracingu.

U každého grafu jsou uvedené tituly a nastavení, ze kterého se průměr počítá. Pro každé nastavení je u každé karty vypočtené, kolika procent výkonu ve vztahu dosahuje ve vztahu k nejvyššímu naměřenému výsledku. Výsledný průměr karty je pak průměrem dílčích hodnot z jednotlivých nastavení. K tomu, aby karta dosáhla 100 %, by musela být nejvýkonnější ve všech testech.

Pamatujte, že v rozlišení 1920 × 1080 srovnání průměrného výkonu hůře reprezentuje reálný výkon výkonnějších grafik, protože je procesor nestíhá zásobovat daty a grafika neběží naplno.

Průměrný výkon a poměr cena/výkon, bez ray tracingu

1920 × 1080

  • Cyberpunk 2077, preset Ultra 1920 × 1080, DLSS off
  • F1 22, ultra + RT off, 1920 × 1080
  • Far Cry 6, Ultra, 1920 × 1080
  • GTA V, Ultra, 1920 × 1080, MSAA 4×
  • Metro Exodus, preset Ultra, 1920×1080
  • Red Dead Redemption 2, 1920 × 1080
  • Witcher 3, 1920 × 1080
  • World of Tanks, 1.18.0.3, very high, 1920 × 1080

V grafech níže najdete poměr cena/výkon při aktuálních tržních cenách, ale také při cenách doporučených. Grafy s doporučenými cenami jsem přidal v době, kdy se výrazně lišily od těch tržních. I dnes k tomu může dojít při uvádění nových produktů. Momentálně nejsou problémy s tím, že by karty byly dražší, spíše se z nich dozvíte, o kolik ten který model zlevnil oproti stavu při uvedení.

Výpočet poměrů cena/výkon vychází z těchto cen:

Průměrný výkon

Poměry cena/výkon (méně je lépe)

Průměrný výkon a poměr cena/výkon, s ray tracingem

V následujících průměrech už je kombinace pěti her bez ray tracingu a čtyř s ray tracingem. Ray tracing je zapnutý v těch méně náročných, kde většina karet dosahuje dostatečných snímkových frekvencí.

  • Crysis 3 Remastered, very high + RT max, 1920 × 1080
  • Cyberpunk 2077, preset Ultra 1920 × 1080, DLSS off
  • F1 22, ultra + max RT, 1920 × 1080
  • Far Cry 6, Ultra + DXR on, 1920 × 1080
  • GTA V, Ultra, 1920 × 1080, MSAA 4×
  • Metro Exodus EE, preset Ultra, 1920×1080
  • Red Dead Redemption 2, 1920 × 1080
  • Witcher 3, 1920 × 1080
  • World of Tanks, 1.18.0.3, very high, 1920 × 1080

Průměrný výkon

Poměry cena/výkon (méně je lépe)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama