Zpět na článek

Diskuze: Testy AMD Ryzen 7 9800X3D jsou zde: Nový král herních procesorů má velké ale...

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 09:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vdaka spusteniu 9800x3D sa mi dnes podarilo kupit ryzen 9 7900x za 200e , po tom co typek upgraduje. teraz neviem, ci ju mam vymenit za moju 5800x3D + kupa novej dosky a novych ddr5. v 4k to prinesie asi skoro nic :( ale za tu cenu som ho musel kupit, teraz co s nim :D

teoreticky ma 64mb lv3 cache, aj o 50% vetsiu lv2 a lv1 cache , lv3 je dvojnasobok oproti 8 jadram bez 3D. ked sa vypne polovica jadier, asi sa vypne i ta cache, alebo bude dalej vyuzivana ? este som sa nezaujimal o vypinanie jadier na am5. v biose sa vypina len cely jeden cluster, ci sa daju aj 2,4 alebo 6 jadier ?

seltino
seltino
Level 35 Level 35
7. 11. 2024 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdy že ten procesor má být reálně dostupný ke koupi na českém trhu?

POGman Trlol
POGman Trlol
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino byl ted pred chvili na Alze.... nez jsem udelal inzerat na prodej stareho CPU ,tak jsou fuc :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino za 28 minut byly vyprodany, zajem byl zrejme obrovskej vsude po svete..

seltino
seltino
Level 35 Level 35
7. 11. 2024 19:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo jo koukal jsem se cely den na alzu a nebyl zalistovany a az jsem ho tam videl, byl fuč. No uvidime, sice se spokojim jen stim nejlepsim jak se rika, ale nevim jestli tentokrat neodolam. Skok z 7800x3d na 9800x3dve 4k a velkem VR rozliseni bude na 4090tce nula a nezmeni se zo asi ani z 5090tkou.

ps. povedlo se mi urvat poseldní kus na TSbohemia, co by měl být v pondělí (další až 21.11.2024) tak mám do pondělí čas se rozmyslet, jestli to nutně potřebuju nebo ne.

POGman Trlol
POGman Trlol
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino kdy jsi ho objednaval,protoze jsem tam bral taky posledni kus :D

seltino
seltino
Level 35 Level 35
7. 11. 2024 21:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @POGman Trlol 20:40 mi přišlo potvrzení o objednávce 21:10 že se vyřizuje, po mé objednávce už žádný další kus nesvítil. Na bazoši se už rozjely přeprodeje 9800x3d.😀

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 22:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino no koukam za 17k a jeste z bazose to muze koupit jen blbec 😆 Blbec co jeste neumi objednat z DE nebo pockat dva tydny na doskladneni 😆

POGman Trlol
POGman Trlol
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino jojo videl jsem....No tak to bzch mel bzt v klidu se svoji objednavkou v 15:45 :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdy bude recenze zde na PCT? všude už to vyšlo, si dávate nák na čas...

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A kde chceš prosím sehnat procesor, když AMD má hlavní média podporu pro Polské influencery a média a až potom je zajímá ČR...(nejspíš DD a pak DIIT, dle minulých launchů)

Zde se musím PCtuningu jasně zastat. AMD řídí prostě launch centrálně. Takže většina redakcí u nás si holt musí pak CPU koupit.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 15:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Simonek @Michal Simonek Alza jako hlavní partner Pctuningu je ma odedneska normalne skladem a v celkem velkym poctu.. a pocitam ze je maji skladem uz asi delsi dobu pred launchem.. je to tu sama reklama na Alzu posledni mesice, tak by jeden procesor sakra mohli pucit na revanz ne? Pak by se hold prodal jako rozbalenej bez marze za nakupku.. to by asi Alzu nezabilo si myslim..

EDIT: heh tak je vyprodanej, trvalo to jenom 28 minut..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Simonek @Stratossimo preco nema test vas dezolatsky platok ?

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Simonek @Stratossimo kdy bude ten vas na bazosi ?

dim0n
dim0n
Level 24 Level 24
7. 11. 2024 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky mě naštvalo, že recenzenti testovali cpu pouze v hd a nejlépe na low details, kdo kupuje takový cpu na full hd... nakonec jsem si vygooglil testy ve 2k a je tam maličký rozdíl ​​mezi 5800x3d, 7800x3d a 9800x3d, vše už je na grafické kartě... hlavni rozdíl je produktivitě, kde je posun markantní ve srovnání s 7800x3d či skoro dvojnásobný vůči 5800x3d... Takže teď už bych skoro řekl, že tohle cpu je dobrý i na práci... Není top, ale je dobrý... Jako ve škole... Za nás, teď se prej znamkuje jinak 🤣🤣

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
7. 11. 2024 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dim0n @dim0n no FullHD sa používa primárne preto aby sa odstránilo úzske hrdlo v podobe GPU a ukázal sa plný rozdiel v tých procesoroch. Ak by recenzovali bežne v 4K tak by to brzdila grafika a rozdiel medzi tými procesormi by sa neprejavil žiaden

dim0n
dim0n
Level 24 Level 24
7. 11. 2024 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @shagy2301 dyt jo, o tom se bavím, kdo dnes hraje na svých 4700 ve full hd... Profi cs2 hráči asi jen :). Ale produktivita se zlepšila o dost...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @shagy2301 presne ako si napisal, v 4k sa neprejavy rozdiel :(

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 14:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @dim0n Ak chces testovat vykonove rozdiely medzi CPU, nesmies ich brzdit inymi komponentami ako GPU. Preto sa procesory testuju v nizsom rozliseni. Testy vo vyssich rozliseniach s grafikou na max nehovoria nic o vykonovych rozdieloch CPU, ale odpovedia ti na otazku, ktore CPU este stacia na take nastavenia nakrmit GPU pouzivanu v testoch a tym aj slabsie GPU. To su 2 rozdielne testy.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
7. 11. 2024 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @dim0n tu skôr ide o to, že takýto test na FullHD ukáže či má procesor ešte do budúcna rezervu k najvýkonnejším grafikám alebo nie. Čím viac FPS vo FullHD, tým viac rezerva pri 4K že CPU nebude brzdiť GPU. Ak by sa to testovalo rovno na 4K tak sa nedá odhaliť bottleneck

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @dim0n nerobia test v 4k alebo wqhd, lebo by ukazalo, ze ake zanedbatelne su rozdiely v cpu. ale su i take testy, daju sa dohladat a tam vidis, ze je uprdele, ci na 4k mas 7800x3D 9800x3D , 7800x alebo 13700k

fyby
fyby
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @zeldiak akorát rozdíly v cpu zanedbatelné nejsou. Je to jako bys dělal test výkonných grafik na cpu bound hře a tvrdil, že není mezi rtx 4090 a rtx 4070 žádný rozdíl. Je to test k ničemu. Je to jen o tom, že ukážeš, že na cpu bound hru se nevyplatí kupovat 4090ku. Stejně tak jako tady se ukáže, že na 4k v současné době nemusíš kupovat 9800x3d, protože je rozdíl minimální. Nicméně pokud někdo kupuje na delší dobu, tak jsou právě nejcennější testy, kde je vidět reálný rozdíl výkonu cpu. Nelze to ale interpretovat tak, že takové rozdíly budou ve všech situacích, to dá přece rozum .

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 22:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @fyby sam neveris tomu, ze za 2-3 roky nebude 4k 7800x3D ztihat a potrebujes 9800x3D :D nie nebudes. bude ti nadalej stacit 7800x3D ,popripade 5800x3D alebo ine cpu ako r7 7700... ked teraz tie cpu uzivia gpu ako 4070,4070ti alebo 4080 dokonca 4090, popripade 7900xt/xtx ani o 2-3 roky nebude tu s grafikami nejaky zazrak. a to tie cpu bezia casto na 1/3 vykonu. navyse casom pride dujame cim dalej lepsia optimalizacia na viac jadier. ked si teraz kupis za 500e 9800x3D miesto usetrenych 200-300e ktore by si dal do ovela lepsej grafiky , ktora ti prinesie na dost dlhu dobu viac. ci mas ryzen 7700 za 220e a userenych 280e das o dva stupne lepsej grafiky a miesto dajme tomu 7800xt za 500e (a 80e ti este ostane) si kupis za 700e 7900xt alebo este stovku prihodis na 7900xtx za 880e, tak verim, ze velmi dlhu dobu budes na 7700+7900xtx lepsie hrat ako na 9800x3D a 7800xt...

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 05:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 @fyby Rozdíly možná zanedbatelné nejsou, ale naplno se projeví ne za jednu, ale spíše až za dvě až tři generace GPU. Jenže v tu dobu tu budou úplně jiná CPU, desky a RAM.

Pokud top CPU teď nepotřebuješ kvůli specifickému zaměření, je fakt hloupost ho koupit.

Stewe
Stewe
Level 8 Level 8
7. 11. 2024 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejvýkonnější herní CPU se nedostane ani na úvodní stránku. Nejsme na PCtuningu?
Vy jste tady fakt tragédi...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stewe @Stewe tak tam se snad dostane recenze ne? :D tohle je čistě aktualita, jak si vede jinde.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
8. 11. 2024 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Njn, jen aby ta recenze ještě někoho zajímala.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Hajčus papírový launch, moc lidí to ještě nemá :)

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 11:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím Vás, udělejte pořádný TESTy. Pokud si koupím RYZEN 9 9800X3D, tak nebudu hrát na 1080p s RTX 4080 +++!!! Ale na 1440p, nebo na 4K!

Chybí: Test render LATENCY, co vím tak s tím řada 9000 má problémy. Test stabylity 0,1% a 1,0% LOW FPS. Hlavně všem vysvětlete co to znamená!

A srovnejte to s adekvátním CPU, např. i7-14700K!

Děkuji

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk Já mám 7800x3D + 4070 a hraju ve Fhd. Čekám na 5070 - 5080 a pořád budu hrát fhd.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 12:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Neříkám, že nemají dělat testy na 1080p, ale těch je všude až moc :-). Taky čekám na RTX 5070 - 5080.

Ted mám 7800x3D + 4080 SUPER, ale většinu her už jedu na 4K a střílečky na 1440p, krom CS 2 tam dávám 1080p :-)))

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 14:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Hakaluk ved este test nespravili. toto je novinka , nie recenzia -test. a na inych strankach uz aj 4k rozdiel minimalny. urcite sa ti z 7800x3d upgrade neoplati.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @zeldiak Však já nepíšu nic o tom, jestli se mi něco vyplatí nebo ne, cpu měnit nehodlám až do dalšího pc komplet zase. 7800x3D má výkonu na x let dopředu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 no ved to, ja by som uz aj menil za novsie, ale co mam robit ked 5800x3D v 4k my dava vsetko :( vyhodene penaize, radsej vymenit za lepsiu grafiku

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @zeldiak Tak to každopádně, nesmysl měnit cpu, pokud tě nebrzdí.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 problem je, ze vyvoj gpu sa velmi spomalil, navyse uz nieje ani konkurencia ktora by ho hnala dopredu. zatial co cpu sa poslednou dobou extremne rozbehli.

ono to vlastne ani problem nieje. vdaka tomu staci mid range cpu okolo 200€ alebo starsie cpu , aby si vyuzil grafiky az do 1000e. kym vyjde cela rada rtx 5xxx pomaly prejdu 3 roky od 4xxx, a aby 6xxx nenechala cakat na seba este dlhsie. a amd rx 9xxx su este len vo hviezdach kedy a ake budu.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @mato tatuso Stejne co chce hrat, blizi se Vanoce a nejsou hry.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 mam stale tisice hier co so m nehral :) na odreagovanie staci i diablo 4 alebo fortnite,dota2 . popri detoch toho moc i tak nenahram. tak rad by som sa vratil k world of warcraft,ale tolko hodin nedam, co treba na progress raid.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @zeldiak Já si hodně vybírám a když si vybíráš, tak z těch tisíců odpadních kravin máš jen doslova jednotky her, kterým chceš věnovat čas a stojí ti za to. Včera jsem dohrál TLoU a momentálně nemám nainstalovaný další single. Grim Dawn dohráto se všemi DLC. Žádná střílečka ani nic zajímavého na obzoru, jen Stalker 2, kde vůbec nevím, co to bude a zda mě to bude bavit (jednička mě minula naprosto). Do konce roku tam bohužel nevidím nic, vůbec nic nového, na co bych se těšil.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2024 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@benik3 @benik3 Díky, no ve 1440p AVG +5% oproti 7800x3D. Nic moc si troufnu říct že se zapnutým PBO je du perma 5050 MHz. Takže ten rozdíl bude ve finále tak 2 %. Za 14 000,- At žije naše česká žumpa šmelinářská.. Počkám si na 9900x3D. :-)

Flia
Flia
Level 32 Level 32
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by me zajimalo kdy asi tak bude dostupny u nas v ČR ? Jestli nekdo nahodou nevi ?

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Flia @Flia Jen aby nebyl horší než 7800x3D, je divný, že ho ted každý chce, když má vyjít nový :-). Nová řada 9000 bez x3D má problém s LATENCÍ!

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk aj tento ma problem s latenciami. treba pockat polroka, ci to vyladia

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @zeldiak No pokud tam bude, tak to se asi jen tak nevyladí :-( Sice bude CPU výkoné, ale holt bude LATENCE 2,5 x horší než u předešlé generace RYZEN 7000. Už vidím všechny ty Youtube kanály, jak to budou úmyslně přehlížet. Jen pár lidí dělá pořádné testy. Ještě si to rozmyslým, zda ho vůbec koupím. Z těch obecných testů, se mi dělají mrákoty.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk latence byla (nebo stále je, ale méně) problém u chipletů ne? 9800x3d je single ccd

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 23:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Darth36 Já nevím, nemám CPU 9800x3D , ale třeba CPU 9700 má r. latency přes 10,0 ms a R7 7800x3D má výbornou cca 3,5 ms (v COD WARZONE). Což může být problém u hraní rychlých stříleček. Ale třeba to opravili, ale podle mě to nejde :-)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk mohu se zeptat, přes co měříš, nebo případně kde jsi to viděl/četl? docela mě to zajímá 🤗

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 11. 2024 15:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Darth36 no adisbag dělal recenzi na nějaký počítač od hal 3000. A ukazoval že to má latency 10,9 mili sekund. Byl tam myslím ryzen 9700. No nic já si ho stejně koupim, když bude vysoká a tak to poletí zpátky. Ale podle těch herních výsledků co vidím to nic nenasvědčuje. Jenže to taky nikdo neřekl kolik to má render latency.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
7. 11. 2024 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímal by mě výkon 9800x3D + 4080/s v Ultra wide 3440x1440p high/Ultra detaily. Jestli ten upgrade z 5800x3D ve vyšších rozlišeních a detailech má vůbec smysl.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 10:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram uz som pri surfovani zahliadol test 4k s 4080 a tam ten rozdiel bol skoro ziadny. ked gpu bezi 100% vytazenosti pri 4k ,a cpu sa doslova nudi, ze nebezi, len sa prechadza, cpu jej moc nepomoze. cpu holt predbehli bezne gpu, a pokial nevlastnis 4090 alebo neplanujes 5080/5090, tak budes mat tak hlavne dobry pocit ze mas top cpu.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nojo, všichni by chtěli výkonnější procesor levněji, než ten slabší, ale ten zatracený výrobce jim ho nechce dodat...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
7. 11. 2024 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler Nevadí mi cena 9800x3d, vadí mi, že aby nevypadal oproti minulé generaci blbě, tak zdražili 7800x3d.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 09:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Oskar Schindler: Jenže ten nezdražilo AMD, ale obchodníci - pořád o něj byl zájem, ale na skladech už docházel. Pokud jej AMD ještě dodá, zase se zlevní.

Ještě něco - první dvě dodávky 9800X3D jsou pryč - kdo to stihl, má, kdo ne, skoupili mu to překupníci, kteří je rozprodávají s vyšší cenou.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
7. 11. 2024 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc super. AMD mne docela prekvapilo ze dokazalo X3D verzi oproti minule generaci vylepsit vyrazne vic nez neX3D.

Cena je ale vysoka, specialne pri porovnani 7800X3D pred tim nez umele nafoukli ceny za posledni 2-3mesice /sla koupit za 8500Kc v lete/.

Navic pro mne jelikoz hraju v 4K je prinos procesoru malej v porovnani s grafikou.... takze co se tyce upgrade jsem spis zvedavej co prinese nvidia na CESu.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
7. 11. 2024 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Zvedli napětí a frekvenci, ale u non X3D verzí šli cestou optimalizace spotřeby ... Nakonec to pak taky aktualizacemi BIOSU radši zvedli :-). Tady nechtěli udělat stejnou chybu a tak jsou víc rozežraný - výhodou je, že drží stabilně frekvenci a tím mají konzistentní výkon a zlepšují jedno procentní low.

Ve 4k je přínos všech CPU malý, proto se taky testují CPU ve spojení s 4090 v 720p a 1080p, aby je GPU nebrzdila. Nicméně pokud použiješ DLSS/FSR tj. nativně jedeš pod 4k, tak to smysl už pak dává (rozdíl sice není nijak brutální, ale rozdíl tam už je).

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 08:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro FullHD hráče smysl má, ale jinak ne. V 1440 či 2160 už je přínos minimální.
https://i.imgur.com/usR1sYd.png

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
7. 11. 2024 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda tak jako jakejkoliv jinej procesor je v nem bottleneck jen dokud se grafika flaka - jak zvednes rozliseni tak uz je slabej clanek grafika...

Ja samozrejme chapu proc to takhle testujou - recenze procesoru ve 4K kde vsechny procesory za poslednich 5 let maj FPS v rozmezi +/- 3 FPS by moc popularni nebyla :D

Ale kupovat novej proc jako upgrade na hrani je dlouhodobe volovina pokud nemas potrebu hrat v 1920*1080 a 400FPS.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Přesně, lepší investovat do grafiky.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle prvních výsledků to nevypadá, že budu upgradovat ze 7800X3D. Ještě si ale počkám na detailnější recenzi a povídání o tomto procesoru na Cnews. Tam to dokážou opravdu pěkně rozebrat a sepsat. U stávajícího mě trápí jen spotřeba v nečinnosti a to není úplně pádný důvod ke koupi nové generace. 🤔

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
7. 11. 2024 09:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 nemá cenu upgradovat sám mám 7800x3d a pokud nemáte grafiku aspon 4090 rozdíly nepoznáte a upřímně 11% je nic upgrade jedině až další generaci

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @Tom2308 🤭 4090 doopravdy nemám. Mám rád obě dvě své ledviny tam kde jsou. 😁

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 mám to podobně, i s mnou plánovanou 5080 neočekávám cpu bottleneck v 1440p

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 11. 2024 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mě je největší pokrok u tohoto CPU uloženi 3D cache pod jádra což zlepšuje možnosti chlazení a díky tomu bude i lepší možnost OC. Jsem majitelem 5800X3D kde je 3D cache uložena nad jádry a sám vím jaký problém je tento cpu udržet na snesitelných teplotách. Aplikační i herní výkon navíc proti předešlé generaci je taky samozřejmě plus. Samozřejmě někdo kdo už má 7800X3D tak nemá moc důvod jít do tohoto cpu a počká si na budoucí modely kde budou ty bonusy navíc a výkon zase kousek dál, hlavně s tou Idle spotřebou by AMD měla něco dělat, protože 20W v idle je opravdu hodně, aspoň u mě s 5800X3D to tak je a předpokládám, že toto se týká všech AMD cpu s 3D cache včetně téhle novinky. Super u AMD zase je, že nemusíte dlouhé roky měnit desku, ale až budete mít potřebu vyměníte jen CPU a jedete dál. Tohle až jednou pochopí i Intel, probere se konečně do reality a udělá něco se spotřebou a možná i začne experimentovat s 3D cache mohl by znovu konkurovat AMD. Obávám se, ale že to ještě bohužel dlouhou dobu bude trvat a kdo ví třeba nic z toho nepřijde nikdy. Pak teprve můžeme začít brečet, že CPU budou drahé, protože když nebude adekvátní konkurence tak si AMD bude moct nastřelit ceny podle toho jak se zrovna vyspí…

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle já mám s arctic freezerem teploty v csku kolem 45 a třeba v cyberpunku kolem 55 a to mam nastavené větráky na 30%. Když jsem měl vodníka na reklamaci, tak se dal uchladit i se základním tím mini chladičem z ryzenu 3600, tam jsem měl ve hrách kolem 80, ale chladič jel teda na plno. Asi mam nějakej zázračnej kus, protože mě fakt netopí.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 11. 2024 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas Tak já teď v tomhle počasí nemám taky větší problémy s tím ten cpu uchladit. Maximálně se dostanu někde k 80C teď a to jenom při kompilací shaderů, nebo podobné náročné činnosti. Mám, ale pro sichr v bios nastavený teplotní limit na 85C a trochu snížený příkon, mám i nastavené všechny jádra na -30, aby cpu boostoval na max takty na všech jádrech takže je možné, že i toto nastavení pár stupňů přidá. V létě když se teplota v místnosti přehoupne i k 30C, protože bydlíme pod střechou tak už je to horší a dříve se vzduchovým chladičem Fortis 5 ARGB jsem se dostal na 90C jako nic v létě při náročnějších úlohách, pak už zasáhla tepelná ochrana cpu, teď s 240AIO jsem viděl max nějakých 84C v létě, ale mám tam nastavený ten limit 85C tak bez něj bych se možná dostal i o kousek výš. Jinak ve hrách se drží cpu taky většinou poměrně nízko a často vidím max teploty kolem 60-70C, v některých hrách se teplota přiblíží chvilkami i k 80C záleží na hře a nastavení. Možná to jenom moc řeším, protože ten cpu mám teprve půl roku a nechci na na něm vidět ty vysoké teploty. Jinak je to klidně možné, že jsi vyhrál křemíkovou loterii, protože já bych se box chladičem z 3600 ani neopovážil ten můj 5800X3D zkoušet chladit.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 03:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Používat u těch, ve svojí třídě, nejvýkopnnějších komponent poměr cena/výkon je nesmysl. A zejména profesionálové by to měli vědět nejlépe.
Je to jednoduché, běžný uživatel v reálu nepozná rozdíl mezi highendem a vyšším středem v 99 % aplikací, které používá. Ovšem vývoj dopředu se posouvá právě v oblastech, kde je maximální tlak na výkon a je vlastně jedno, jestli jde o nějaké extrémně náročné počítání, nebo 'hraní' benchmarků z reklamně marketingových důvodů.
Ti, kdo 'potřebují' mít doma ten nejvýkonnější počítač (který na té pozici vydrží maximálně půl roku), jsou ochotni za ten pocit, zaplatit extra prémii a výrobci ji rádi inkasují. Tak to funguje a věřím, že i tady je spousta takových, kdo si rádi dopřejí drahý HW, i když dobře vědí, že za 3 roky ho neprodají ani za 1/4 nákupní ceny.
Prostě poměr cena/výkon má smysl pouze pokud porovnávám komponenty s podobnou cenou, nebo naopak s podobným výkonem. Tam to může pomoct při rozhodování, ale pokud někdo chce mít top, pak jediné kritérium je, jestli si to může dovolit.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klasika, pctuning musi hejti AMD. Aj ked to nie je pravda.

7800x3d stal pri uvedeni 449$

9800x3d stoji 479$

Tych 30$ je minimalny narast oproti vylepseniam co prinasa novinka,

Kua tak aky nepomer ceny zas tu pctuning trepe ???

A staci sa pozriet ako rapidne narastli ceny 7800x3d...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M zdá se, že jsem to četl úplně jinak. Celý článek je o chvále a až na konci je zmínka o jednom negativu. Co je na tom špatného? I když bych ve svém počítači raději viděl Intel, bude to pravé AMD a to i přesto, že cena neodpovídá historii minulosti, ale veze se na dané oblíbenosti. Což je za mě v pořádku. AMD by bylo samo proti sobě, kdyby na tom nechtělo trochu vydělat.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner To, že nová věc má horší poměr cena:výkon než předešlé ve výprodeji platí vždy. A je jedno, zda jde o TV, mobil nebo komponentu.

Spíše je s podivem, že to novináře stále vyvádí z konceptu a čteme to furt dokola 🤷‍♂️🤦🏼‍♂️

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @uni1 Vzhledem k MSRP došlo ke zdražení. To není porovnávání s cenou ve výprodeji

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @casperdeluxe došlo. Divím se, že se někdo diví.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Ehm... Co toto má společného s PCTuningem? Takže tady se opíšou vyjádření zahraničních médií a PCT je špatný? Vždyť to negativum nepsal PCT....

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe vidím to stejně, jen pohled ostatních recenzentů. Navíc v této situaci by nezdražil jen úplný blázen. Mě by nepřekvapila cena atakující 14 tisíc (9800X3D)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 09:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Lukáš Meistner Samozřejmě zdražení je logické. Já jsem spíš zvědav, jak se s tou cenovou politikou poperou v AMD sami proti sobě. Působí to na mě totiž tak, že vydají nějaký produkt, který by mohl být i prodejně úspěšný, ale mají v prodeji starší produkt, který mu silně konkuruje. Člověk si pak raději koupí ten starší, protože ten nový je drahý a přidaná hodnota se nerovná navýšené ceně.

Pro příklad: Pokud bude 9800X3D stát 14000 a 7800X3D těch 12000, tak to bude OK.
Ale pokud 9800X3D bude za 14000 a 7800X3D spadne zpátky na 8500, tak už je to z mého pohledu dost problém.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
7. 11. 2024 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M A nehovoriac o tom, ze vsetci porovnavaju cenu so 7800X3D, aj ked to je len 30$ rozdiel. Ale nikomu nevadi, ze konkurent intel 285k, co nesiaha ani na ten 7800X3D, stoji este o vyse stovku viac. Preco by teda AMD malo znizovat cenu?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo já jsem si teda nevšiml, že by tragický 285k někomu nevadil :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 10:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo ved tu intel nikoho nezaujima momentalne. pokial nekupujes 14600kf tak sa neoplati nic od intelu.

hovori sa o tom ze amd si uz len same sebe robi konkurenciu, ze ma stale dobre cpu pre am4, tym padom ludom sa do upgradu am5 nechce.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
8. 11. 2024 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @Darth36 Tak preco sa neporovnava 9800X3D s 285K? Vsade citam o tom, ze 10% narast vykonu je nedostatocny. Pritom Intel uz 4 generacie nepriniesol vobec ziadny a posledne dve dokonca pokles. Akoze dvojity meter deluxe.

palqo
palqo
Level 23 Level 23
8. 11. 2024 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @zeldiak No len za posledny mesiac som videl dvoch ludi na forach, co zahlasili, ze nemaju prehlad v PC, nech im ludia pomozu navrhnut zostavu, ale iba Intel!🙈 Ale naspat k teme. Ked vsetci chu AMD, opat dopyt/ponuka, preco by malo AMD zlacnovat?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2024 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo asi jako kdyz se tragické prvni zeny neporovnavali s tim nejlepsim od intelu :D prvni chiplet od intelu a je to tragedie, je zachrání už jen 12P cores

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
6. 11. 2024 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak herně je to tak trochu 7800X3D na steroidech stylem Intelu - zvedneme tomu napětí, frekvenci, nalepíme tomu jiné jméno a trochu to zdražíme a voilá, máme nový CPU a oni si to koupěj :-) Ano, technologicky dobře pořešili L3 cache a CPU, aby se ten slepenec líp chladil a dal se líp taktovat - o tom žádná - tam ten progres narozdíl od Intelu nějaký určitě je.

Než herní výkon se mi víc líbí ten aplikační, kde je nárůst 30-40 procent. S tím ten procák bude dávat smysl nejen na hraní (v porovnání s předchůdcem samozřejmě). Ale je to samozřejmě za nějakou cenu a je otázkou, jestli nebude pak lepší nonX3D verze ...

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
6. 11. 2024 22:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @GreenKermit 9800x3d má lepší aplikační i herní výkon, tím odpadá rozhodování mezi x a x3d verzí.Cena je při uvedení vysoká, ale za pár měsíců by mohla o něco spadnou. Teď mě spíš zajímá, jak na tom bude 9950x3d, do kterého bych příští rok eventuálně šel.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
6. 11. 2024 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Jasne, ja mel na mysli napriklad vyuziti pul na pul pro pracovni a herni na 4k monitoru, kde to CPU ve hrach hraje proti GPU druhe housle a je "jedno" jake CPU mas, ale na praci to uz jedno neni. Tam pak nonX3D muze davat vetsi smysl. Ale testy jsem dopodrobna nezkoumal a dalsi jeste budou, tak se uvidi.

Kazdopadne to CPU je pekny, cena sleze, ovladace se poladi a bude to cajk. A jak pises, na 9950X3D jsem take zvedav, potreboval bych neco na praci i hrani.

Tomas Linhart
Tomas Linhart
Level 1 Level 1
7. 11. 2024 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @GreenKermit za jedno x3d cpu maj docela boost i ve 4k, za druhe zvedaji hlavne 1%low a hlavne ... pokud pouzivate dlss a spol. tak najednou renderujete nizsi rozliseni a tam vliv cpu najednou roste jeste vic

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
7. 11. 2024 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Tomas Linhart S tím low souhlas, tam ta stabilita FPS je pěkná, je to vidět v jiných recenzích jak oproti 7800X3D drží solidně frekvenci bez kolísání.

S tím výkonem ve 4k souhlas, že při použíti DLSS/FSR to může dávat smysl, tam je rozdíl víc vidět (20-30 FPS). Koukal jsem na TPU recenzi a rozdíl mezi 9800X3D a nejbližším nonX3D (7950X) jsou ve 4k jen 3 FPS, viz graf.

https://tpucdn.com/review/amd-ryzen-7-9800x3d/images/average-fps-3840-2160.png

Asi si počkám na 9950X3D, jaký bude :-)

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Heil King!

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co by za tohle navýšení výkonu Intel dal s novou generací procesorů 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @vagi problem je skor to, ze tie rozdiely vykonu vidis akurat tak v testoch vo fhd a rtx 4090. ked zvysis rozlisenie na qhd alebo 4k a pouzijes 7800xt/7900xt/7900xtx/4070(s)/4070ti(s)/4080(s) tak vyznam cpu hooodne klesa. a nakoniec si vystacis i s 14600kf alebo 5700x3D a usetrene peniaze das do silnejsej grafiky. ludia su vetsinou v gpu limite, nie cpu limite a cim vyssie rozlisenie a detaily, tym viac....

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
6. 11. 2024 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Vidíš to všude, kde je hra náročná na procesor.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Kryptofasista kdo take hry hra, nech si ho kupi ;) ja som pri 4k este na limit 5800x3D neprisiel.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
7. 11. 2024 05:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak

JE to bezpochyby skvělý procesor. To je pravda, a plivat na něj nemá smysl. Stejně tak je pravda, že pro někoho kdo by si rád zahrál ve 4K běžné hry, které explicitně nějsou závislé na CPU.. A je PÁR takových je lepší za ušetřených několikset USD koupit radejí výkonnější grafiku. Vždyť se podívejte co dělá plečka AMD 7500f, absolutní lowend na RTX 4090 ve 4k.. https://www.youtube.com/watch?v=505OEWciYM8

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak já už bych do 5800x3d nešel, ale jinak naprosto souhlasím. Kdybych ho už měl, nevidím důvod je změně.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 11. 2024 06:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Zkus například hru Detroit: Become Human a na limit svého cpu určitě narazíš. Je to první hra co jsem hrál kde má můj 5800X3D problém a za veškeré záseky ve hře může právě cpu. Ta hra snad vše tahá jen přes CPU a GPU při lock na 60FPS Full HD na ultra detaily se vyloženě poflakuje i když mám jen 6600XT a karta ani nemá potřebu většinu času zapínat ventilátory až takto se nudí. Když navíc zkusíš tu hru streamovat při nějaké rozumné kvalitě třeba na YT tak končíš úplně a CPU bude na hraně svých možností.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle tak ved netvrdim, ze take hry nie su, kdo take hrat, nech si kupi. alebo pockat na optimalizaciu. novinky zasadne nehravam, pockam si nejaky rok, kym to odlasidladia. ale koli hrstke hier nevymenim za kopec penazi lacnu funkcnu 5800x3D. ale vetsine ludi je zvytocne dat 500€ za cpu , ked nezbadaju rozdiel oproti 160€ 5700x3D alebo 14600kf

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 07:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Lukáš Meistner tak uz ju ani nekupis. len 5700x3D. kdo stava nove pc siahne uz po am5 je jasne a ked ho brzdi rozpocet kupi 8700f (8cores ale mensia cache) za 165€ alebo za 189€ 7600. ale i tu ryzen 7 7700 za 220€ ti da podobny vykon v 4k alebo uwqhd s nejakou 4070s/7800x ako za 500€ 9800x3d v hrach. skratka dat 280€ za par fps navyse... to fakt do grafiky investovat ako hrac.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 11. 2024 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Však já netvrdím, že je 5800X3D špatný procesor a nebo, že by bylo potřeba ho v dnešní době vyměnit to vůbec není potřeba a jsem jeho šťastným majitelem. Stále na 99% her bude stačit v jakémkoliv nastavení. Ale píšu to, že existují i případy kdy si tento cpu už sáhne na hranici svých možností. Ta hra už je starší a s její optimalizací zřejmě už nikdy, nikdo dělat nic nebude a je to první hra kde takové chování vidím. Je to port tuším z PS4 a tady bude zřejmě ten kámen úrazu. Hra je to, ale podle mě skvělá a momentálně ji hraju podruhé od začátku a jak dává místy CPU zatopit je až neskutečné.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle to je nějaká kravina, ja hrál detroid s 5800x3d a 7900xtx, 80-100 fps většiinou ve 4k :D záseky nebyly

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 11. 2024 09:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 Žádné dropy FPS?! Tak to jsi asi první v tom případě, nebo se bavíš o jiné hře. Jsou toho plné diskuze ať už na Steamu, Redditu nebo i jinde. Ta hra je velmi špatně optimalizovaná pro PC a ty FPS dropy jsou vidět i ve všech verzích pc hry, když si pustíš video ze hry na YT. U mě to bylo stejné a hrát to na víc jak 60FPS nedává smysl. On tam z nějakého důvodu asi bude FPS lock na 30 nebo 60FPS a odemčení více snímků se musí udělat přes konfigurační soubor. Hlavně nevím jak jsi docílil těch 80-100FPS stabilně, když ta hra běží místy u mě na 180FPS s Vsync na 180Hz monitoru a místy padnou na 40, když vypnu ten FPS lock přes konfigurák. Máš snad 100Hz monitor a máš zapnutý vsync, nebo jinak omezené snímky na 100FPS, protože toto nastavení hra neumožňuje? Jedině snad, že díky tomu, že máš novější grafiku tak se u tebe nějakým větším způsobem zapojuje do chodu této hry než ta moje, která se u této hry vyloženě nudí i na ultra detaily a to stejné jsem četl i v těch diskuzích pod hrou, že GPU je nevyužitá a CPU se může přetrhnout.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle ale koli starej zle optimalizovanej hre si nikdo za stovky e navyse novy cpu nekupi... take hry mozem o.... pokial si idem hru kupit , mrknem testy a recenzie. vidim ze hra vezi 5800x3d s 4070 dobre, tak si ju kupim. ked nie, serem na to.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 10:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Hale mám klidně pár věcí klipnutých jak mi to běželo, nemám tam counter ale video je smooth :D už jsem si vzpomněl, ten config jsem upravil na 90 FPS (už při 90 mi 7900xtx jela na 464W na max settings) + jsem si pomocí módů a configu vypnul zbytečné efekty jako je ten ošklivý bloom tam, všechno rozmazání a vypadalo to fakt hezky. jasný, když se třeba načetla nová scenka, tak tam byl shader co skočil fps jen, ale jinak to bylo smooth

nejake videjka ve 4k:
https://dai.ly/k7zfUxoXCcYkgPBP5Uw (tady jen, jak vypadá menu bez těch efektů okolo :) )
https://dai.ly/k3MeGTHjJ6bgOEBP5Z6
https://dai.ly/k5vLny9DqbMcmEBP60y

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 11. 2024 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 No tak to už se, ale bavíme o úplně jiné hře, když jsi takto vypnul některé efekty, které právě můžou mít na výkon hry zásadní vliv, nebavím se o vlivu na vzhled ty nemusí být nijak zásadní. Já tu hru hraju v defaultu, na ultra při full hd a když se jen pokusím tu hru streamovat na YT tak vidím kam místy ty FPS padnou a na vině je zatíženi CPU, protože u mě při full hd se GPU jen poflakuje. Chápu že ve 4K a vyšším framerate je to jiné u tebe se zatížením grafiky a zkoušel jsem samozřejmě taky odemknout vyšší FPS a při těch 180FPS u mě s Vsync na 180HZ monitoru samozřejmě grafika už taky místy jela naplno a jinde už propady fps zařídila grafika. Ale hraju to už jen s 60FPS lockem, protože vidím, že se pokoušet o víc je díky neoptimalizaci této hry místy porod, není to pořád, ale jen místy, vlastně většina hry se dá hrát relativně hladce při vysokých FPS. Například, ale při hledání značek z grafitů si vybavuju nebo jen při plnění domácích prací tam si vybavuju, že dostával cpu zabrat a FPS padaly jako hrušky a ono se to přece jen líp hraje, a vypadá, když ty FPS spadnou z 60 na 40 než, když během vteřiny spadnou z 180 na těch 40.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle hale to jsou post effects - tedy nemají žadný vliv na výkon snad v žádné hře :) to je něco jako mlha - hry ti i tak vykreslují, co je za ní, a když jí vypneš, fps jedou stejně.
Je to asi jak říkáš no, vyšší rozlišení + fps lock zakreje ty pády fps, který bych tam měl třeba ve fhd, ono padnout z 90 na 80 je něco jiného, než ze 180 na 120 :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 20:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vzdy se musi porovnavat ceny z doby kdy byl procesor uveden na trh 7800X3D stala na nasem trhu 11 990,- kdyz vysel na trh.. AMD sice podrazilo ale jenom o 30 dolarů coz neni zadna hruza a vuci konkurenci nabizi i tak 9800x3D mnohem lepsi pomer cena/vykon/spotreba takze neni co resit.. Proc by AMD prodavalo vykonejsi a efektivnejsi procesor o 30% levneji nez INTEL? to je z ekonomického hlediska sebevrazda.. naopak AMD mohlo z pozice toho vykonejsiho napalit cenu do nesmyslů a neudelalo to.. Mezigeneracni zdrazeni 30 dolarů nepovazuji za neco brutalniho je to jenom 6%, pritom narust vykonu je mnohem vetsi tj pomer cena/vykon je u 9800X3D lepsi nez u predchoziho modelu a o parnik lepsi nez u konkurencni procesory od Intelu a to nemusi clovek ani menit soket coz je dalsi pridana hodnota narozdil od konkurence. Nehlede na to ze tento procesor jde taktovat coz prinese dalsi porci vykonu navic, 7800x3D toto neumoznoval..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo mohlo si napálit cenu do nesmyslů u procesoru nové řady, co má o 4-5% rozdílný výkon, než 7800x3d? (techpowerup)? :D asi ne
7800x3d jde taktovat, přestaň lhát - a ten headroom u 9800x3d moc neudělá (viz testy HWunboxed a jejich otresné nastavení her)

Bohužel krom Cska nikdo moc netestuje hry, kde ten skok bude vidět nejvíce, a to jsou prostě všechny esport tituly, škoda - na to jsou tu tvůrci, který tu recenzi vydaj tak za týden nejdřív :D nějaký posun tam je, stále je to nejlepší pro drtivou většinu populace - jen škoda ten skoro žádný skok oproti 7800x3d, když žere v průměru o 20w více.

https://tpucdn.com/review/amd-ryzen-7-9800x3d/images/power-games.png

co je asi největší škoda je, že si amd zase nepohlídala moc spotřebu v idlu, kde prostě zbytečně žerou víc, než intely, ale to se snad v budoucnu někdy vyřeší

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 jde taktovat? zajimave ze recenze zde na PCT mluvi neco jineho :) takze zdejsi redaktor lze?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratossimo v době vydaní nešel* tam se neřešilo nějaký taktování, ale že ty procáky vybuchovaly na základních deskách jantare :D :D

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 20:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Techpowerup má ten test nějak divně, GN i HWU to vyšlo jinak. U CS2 mají -1 procento navíc tj. pokles, HWU má 10 procent nárůst. To samé další gamesy.

Jsem zvědavej, co naměřím já, budu skládat PC s 9800X3D a stejnou grafikou, co mám já, a mohu porovnat se svým 7800X3D doslova table to table.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 11. 2024 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP jestli zustavaji i pameti a casovani, jsem zvedavy. Pak to, prosim, lipnete nekam do komentu - bud k testu, nebo klidne OT...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 11. 2024 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP bezva, hlavně se s námi nezapomeň podělit. Těšíme se!

Reklama
Reklama