Zpět na článek

Diskuze: Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

x3m
x3m
Level 1 Level 1
6. 12. 2017 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedavno som si kupil Oculus rift a musim povedat, ze ten zazitok je neskutocny. Je pravda, ze na non-stop hranie to este uplne nie je, ale aj tak je to slusny pokrok vo VR. Na simulatory ako stvorene; ETS2, Dirt, Star Trek a pod. su v tom super.

Inak HTC predstavilo bezdratovy modul k svojmu VR, takze uz odpadava aj problem kablov.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
6. 12. 2017 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@x3m Akurát škoda, že ten bezdrát vydrží iba 1.5 hodiny na jedno nabitie. Plus cena je dosť vysoká tiež.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 12. 2017 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Druhý odstavec mě rozesmál: "dostačující", "nejsou nedostupné", "marketing", "mocný Facebook" - nedokážu lépe konkretizovat čím.

Pokud si pamatuju, tak první pokus o film nahrazující herce FF: The Spirits Within byl v nějaké variantě vydán s možností nahlížet z různých úhlů kamer, což mě v souvislosti s některými zmíněnými experimenty přivádí k úvahám využít VR k rozšíření (vytváření opakovatelných a unikátních) jinak ryze filmových zážitků. Přitom se samozřejmě nedá nevzpomenout na žánr interaktivních filmů, zakomponovávání adventurních prvků (minimálně těch exploračních). Taky lze do této souvislosti pohodlně dostat casual pojetí věci prostřednictvím smartphonů.

REVII si nenechám ujít, jen se mi zatím nenaskytla příležitost.

A nakonec, byl jsem skeptikem od počátku, technické a ergonomické problémy se mi zatím jeví nepřekonatelné.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
2. 12. 2017 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute VR je neco jako horská dráha - jednou za rok na matejsky je to sranda, ale doma bych to mít nechtel...

roob
roob
Level 36 Level 36
3. 12. 2017 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk VR musi stat rovnako ako monitor, potom sa to presadi. Ak nie, skonci to podobne ako 3D s okuliarmi = zanikne. Uz pred 10-15 rokmi mal sharp technologiu 3D bez okuliarov, nechapem, preco to nedali do obehu...

roob
roob
Level 36 Level 36
3. 12. 2017 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @roob: rovnako binauralne audio, to je este vacsi zazitok ako 3D v obraze, a nie a nie to priniest do filmov :(

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @roob: S těmi 3D displayi budiž, ale nepleť do toho binaurální záznam, který je v případě speciálních efektů prakticky nereálný.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
1. 12. 2017 22:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no ja takú hovädzinu pred ocami nosiť nemusím stačí podprahová reklama v TV

azirek
azirek
Level 1 Level 1
1. 12. 2017 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Při hraní Dooma jsem na hlavě VR helmu neměl, ale při puštění toho videa na YT jsem měl smíšené pocity, takže jestli to má být titul, který to rozčísne, tak to tedy přátelé nevím, nevím... :roll:

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
1. 12. 2017 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a mit ho slusne pouzitelne, to je investice nekde okolo 100.000Kc, nekradu na to nemam. Tesim se, ze treba za 5 let muze byt situace jina, hlavne aby to neumrelo.

Tripe
Tripe
Level 28 Level 28
2. 12. 2017 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu proč všichni přehlíží technologie jako Virtuix Omni - https://www.youtube.com/user/VirtuixOmni/videos

Kde se můžete ve virtuální realitě pohybovat v podstatě stejně jako v reálu. :)

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celej problém VR, je v tom, že všichni dělaj dementní střílečky, pro které je současné VR naprosto k ničemu, jelikož se nemůžete sami pohybovat. VR v současné podobě je skvělé pro hry, kde sedíte v kokpitu, nebo hra za vás pohyb vykonává jinak. Také nejlépe hodnocenou VR hrou je překvapivě Elite Dangerous.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cheysuli Na závodní hry je to imo dobré. V leteckých a vesmírných simulátorech už ale budeš narážet na hloubku pole díky stále slabému rozlišení. Nejpraktičtější je ale jednoduše trojice monitorů.

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Závodní hry se s tím taky hrajou dobře, ale přece jen člověk kouká skoro pořád dopředu. V Elite je to skvělé, když člověk čumí z kokpitu a kouká všude kolem sebe, aby viděl na protivníka. Taky se pohledem dají aktivovat ovládací panely. Hloubka pole je ve vesmíru samozřejmě dost k ničemu. Užitečná věc je akorát ta možnost rozhlížet se hlavou kolem.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
2. 12. 2017 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cheysuli Elit sem ve vr hral a pekne mi to pocuchalo zaludek. Diky nechci

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
3. 12. 2017 01:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Vida, já jsem třeba Elite ve VR hrál taky a bylo to úplně boží. Pravdou ale je, že mnoho lidí akrobacii bez zvracení prostě nedává ani v reálu, natož ve VR, kde je problém se středním uchem.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviem prečo sa hovorí iba o Doom VFR. Za pár dní (12.12.) víde Fallout 4 kompletne vo VR a to si myslím, že bude najväčšia a najlepšia hra čo doteraz vo VR vyšla. Okrem toho od októbra vyšli aj iné zaujímavé hry ako ďalšia epizóda do The Gallery či Talos Principles. Tento mesiac má okrem spomínaného Fallout vyjsť aj pár máp z L.A. Noire. Keď už sa bavíme o VR, tak tieto hry treba spomenúť. A to ani nehovorím, že ide o graficky najlepšie hry pre VR a je vidieť posun dopredu čo sa týka hratelnosti aj ovládania. Zábavné sú aj hry zo série Serious Sam či taký Brookhaven Experiment. Pri Serious Sam 3 som si vyskúšal rôzne spôsoby pohybu vo VR a nemal som problém ani s klasickým pohybom. To je ale sila zvyku. Keďže VR používam už od DK1 od Oculusu, tak mi to už tak nepríde. Osobne dúfam, že budúci rok víde Resident Evil 7 vo VR aj pre PC.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně osobně nejvíce zklamala samotná kvalita headsetů, ala displayů uvnitř. Všechny co jsem mně mněly obyčejné LCD či oled panely. Co to v praxi znamená? Že čučim na LCD ze vzdálenosti několika centimetrů a místo děje či obrazu moje oči neustále chytaly ty obrovská mezery mezi pixely. Čekal jsem že oculus s oled bude lepší ale ne, stejná story jak Vive, prostě to vypadá hrozně. Tak jsem sio sednul zpět k high-end monitoru a VR story tím skončila.

Dokud to bude na bázi displayů co maj mezery mezi pixely ala defakto jen upravené displaye z telefonů tak nic.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH divný, já mám displej na telefonu na 5,5" fHD a abych viděl pixely tak se musím dívat na statický obraz ideálně při čtení e-knihy a pixely musím vyloženě hledat, u videa vůbec nevidím a to na blízko mám zrak perfektní.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Je ale rozdiel pozerať sa na plochú obrazovku telefónu a pozerať sa na VR displej cez čočku. Tá ti obraz pekne roztiahne. A pixely tam sú. Čo som čítal, tak aj na 5K HMD od Pimax je ešte možné medzery medzi pixelmi vidieť. A ten má rozlíšenie 2K na oko. Ževraj až 8K HMD od Pimax s rozlíšením 4K na oko už nemá viditeľný screen door effect. To je sweetpoint kde sa potrebuje mainstream časom dostať. A to bude dosť ťažké vzhľadom na to, koľko výkonu je treba na VR s takým rozlíšením dosiahnuť.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 @mareknr: Tady nejde o rozlišení. Rozlišení neni přímo úměrné mezerám mezi pixely. Ano jemnější rozlišení typicky znamená že vše je menší ale platiti to zásadně nemusí. Má S-PVA 1080p 32" obrazovka z roku 2008 má menší mezery mezi pixely než dnešní 1440p co se vyráběj levnějšim způsobem. Ano pixely jsou větší ale mezery ne.

Stejně jako si teď sestra koupila mainstream amoled Samsung mobil a má takové díry mezi pixely že je mi nepřijemnej vedle mé 720p číny.

čekal bych že pro VR vyvinou spešl displaye co tohle budou eliminovat, nebo nad to daj spešel plochu co to bude opticky potlačovat, ale ne. VR demo pod vodou se žralokem no moc jsem si toho žraloka neužil když jsem mněl všude ty rušivý černý lajny ala mezery mezi pixely.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
4. 12. 2017 02:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 @DOC_ZENITH: díry mezi pixely, to musí být pěkný šunt. Asi jsem zatím měl štěstí, ale třeba na Xiaomi note 3 ips jsou prakticky neviditelné dokud je nehledám na statickém obraze. A na hlavním IPS 1440p 27" BenQ monitoru musím dát hlavu cca 10 cm před obrazovku abych je na statickém obraze viděl. A na tom fHD drobečkovi se musí opravdu důkladně hledat jak je to jemný jednolitý obraz. Proto mě zaráží že by ty displeje do VR takhle odflákli :roll:

steny
steny
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

až vyjde Star Citizen, tak si další (nebo možná další další) generaci VR zařízení pořídím.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
2. 12. 2017 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koupil jsem si oculus DK2 s 960x1080 na jedno oko (finalni verze oculu ma 2k misto full hd - rozdil minimalni) U tmavych scen je to docela v pohode, u svetlych scen (kdyz je tam hodne bile) jdou misto bile videt jednotlive barevne subpixely a to je takove neprijemne. Kdyz se nad tim clovek zamysli, tak pokud vidim subpixel, tak ikdyby to mylo 4x vetsi rozliseni (cti 4k) tak pixel bude jen o malinko mensi nez aktualne subpixel(pixel bude 0,75 subpixelu), tzn ze ani 4k neznamena ze to bude dobre. Bude to lepe pouzitelne pro hry a jine veci, ale na praci ze by clovek mohl vyuzit obrovskou pracovni plochu na kterou by ted potreboval 6 monitoru to asi neklapne, protoze text bude stale velmi spatne citelny...

Koupil jsem si to jako technologicky zvedavec, protoze jsem se k tomu nikde nedostal a jsem z toho vicemene zklaman. Doslo mi totiz ze u her me zajima jenom ta hloubka co vam monitor neudela, ale to rozliseni je tak zalostne... Doslo mi ze pokud chci hloubku ve hrach musim si poridit 3d monitor a bude to pro me mnohem lepsi. Netouzim po pohybu v mistnosti (nemam na to prostor)... jednu vec ale musim uznat head tracking u VR je super.

Nevim uplne na cem to zkouset a testovat... zjistil jsem ze vlastne hraju jen stare 2d hry a WoT... zacal jsem stahovat ruzne hry a zkouset to na tom ale rozjet neco je porod. Vubec to neni tak ze by clovek neco zapnul a ono to fungovalo. Mimochodem u WoT se mi to nakonec jednou povedlo a ta hloubka tam fakt byla. Nicmene ma konkurence schopnost sla k bodu mrazu...

Pokud nekdo mate tip co je na VR dobre a co zkusit tak sem s tim... Nektere veci me vubec ve VR nejdou. Viz treba horska draha... nasel jsem neco na youtube, ale mam tam pohled pro obe oci tak rozjety ze to proste nevidim jako 3d, ale jako 2x 2d spatne slepene. Hodne videi co jsem nasel na internetu timto trpi.

Ironicky nejlepsi zazitek byl s videii pro dospele... tam to funguje opravdu tak jak clovek ceka... zapnout a jede to hned a dobre.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss Čo sa týka nejakých typov, tak vyskúšaj nasledovné:

1. Zo strielačiek Serious Sam 3, Brookhaven Experiment alebo Superhot VR. Mal by už ísť na Oculuse aj DOOM VFR. To by som na tvojom mieste určite skúsil tiež.

2. Potom máš dobré adventúry ako The Gallery (je jedno, ktorú epizódu) alebo Talos Principles. To sú rovno aj vynikajúce puzzle hry.

3. Zaujímavé je aj Lone Echo.

BTW. ja nemám problém pri rozbehaní akejkoľvek hry, ktorá je proklamovaná ako hra pre VR. S rozbehaním non VR hier vo VR sa človek musí pohrať. Tam ale potrebuješ ideálne niečo ako VorpX, aby si mal čo najlepší výsledok. Inak ty máš už finálnu verziu od Oculusu? Alebo iba DK2? Pretože s DK2 by mohol byť problém. A ďalší problém môže byť ak nemáš originál hry, ale ťaháš ich cracknuté. V takých prípadoch by som sa nečudoval, že musíš niečo pracne rozbehávať.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
3. 12. 2017 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr ano mam jen DK2.. problem s tim je to rozbehat jak svina, ale nakonec to jede. Co se tyka stahovani her... psal jsem stahuju, ale myslel jsem pres steam apod... hry me uz crackovat nebavi. Uz nejsem student bez penez tak co bych si neco obcas nekoupil.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss Finálna verzia Oculusu nemá ani 2K rozlíšenie na oko. Rozlíšenie 2160x1200 je celkové. Takže na oko máš 1080x1200. To od DK2 s 960x1080 nie je žiadny veľký skok. Preto ten malý rozdiel.

dec-vax
dec-vax
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nenapadlo autora, že prostě uživatelé ty kraviny nechtějí a tedy ani nevyžadují?
Proč běhat po bytě s rozpáleným batohem na zádech, proboha? Je to přesně ta věc, kterou vyzkoušíte, řeknete "hmmm dobrý..." a pak už si na to nevzpomenete. Úplně stejně jako na výstavách v 90. letech....

VR určitě nezanikne. Může sloužit profesionálům třeba v medicíně, možná při konstrukci strojů apod... Ale proč mít ty bazmeky doma?
Masa ovcí na to zabere leda někdy ve vzdálenější budoucnosti, kdy jim ty vjemy půjdou přímo do mozku a oni budou ležet doma na posteli... Pak bych tomu i věřil - blbů, neschopných obstát v realitě je spousta...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dec-vax Potrebuješ akurát dobrý PC, ale žiadny batoh na chrbte fakt netreba. Ani kábel vôbec nevadí a rýchlo si na neho zvykneš. Fakt radím ľuďom aby si to radšej vyskúšali kým spustia nejakú kritiku iba z obrázkov, či z toho čo si prečítali. Terajšia VR má síce svoje muchy, ale už teraz ponúka vo veľa prípadoch oveľa lepší zážitok ako by si dostal pri používaní klasického monitora. Žiadne 3D monitory ani Eyefinity či Surround toto nenahradia.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
2. 12. 2017 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dec-vax 100% souhlas, myslím si to samé....

nemo
nemo
Level 20 Level 20
3. 12. 2017 00:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tych problemov co ma VR je docela dost ale zrovna kinetoza a celkovo ze je cloveku z toho nevolno by som az tak neprehanal. Ano je to daleko viac citit ako pri beznom "2d" obraze ale aj tam su ludia ktorym je blbo z FPSky alebo maju ine problemy.
VRku spravil medvediu sluzbu film/Holywood v 90tych rokoch kedy to vyzeralo strasne cool ale realita bola krute blba. Dnes marketing okolo VR funguje podobne. Vecsina propagatorov a nadsencov je az prehane nadsenych, ludia z Oculusu o tom basnia ako keby boli nafetovany. To mozno posobi pozitivne na nejakych investorov ale bezny clovek spozornie a hlavne to nieje prirodzene ked niekto az tak ospevuje nejaky produkt.
Po hw stranke maju este VR headsety co dohanat ale to sa bude casom zlepsovat problem je hlavne sw (aj ked mobilne VR, co su prevazne Androdi telefony sa mozu "podakovat" Androidu za to ako to funguje/nefunguje). Do dnes nieje, aspon co sa tyka hier, ziaden fakt killer titul, teda minimalne pre mainstream, pripadne pre viac zanrov. Vecsinou su to nejake dema a ukazky technologii a potom klasicke hry do ktorych bolo lepsie alebo horsie implementovana podpora VR (dolepena). Neviem odkial autor prisiel na spominaneho Dooma ze idSoft ma kopec skusenosti s VR a doom bol na to pripravovany. Doom je klasicka fpska ktoru sa snazili prisposobit tak aby sa bezny hrac pri tom nepozvracal a bolo to este ako tak hratelne. Otazne je ci je vobec VR vhodne na FPS hry. A hlavne taky killer titul by mal asi byt primarne ak nie iba vyvjany na VR.
Druha strana problemu vyvoja je ze neexistuju poriadne nastroje, niesu zadefinovane postupy a vobec cela workflow. Velke studio to proste neriskne s vyvojom AAA hry cisto len na VR ked poriadne ani netusia co bude a nebude aspon ako tak fungovat a ked nemaju osvedcene postupy a nastroje. Iste to nieje vzdy ani pri beznych hrach ale aspon existuje "photoshop/maya", nejake tie enginy a bezne postupy ako dosiahnut urciteho vysledku.
Pokial vyrobcovia/vyvojari neukazu nieco co by naozaj dalo VR zmysel vlastnit tak sa proste nerozsiri. Ostatne podobne su na tom Smartwatch - ako doplnok su fajn ale pokial nebude rozumna vyrdz baterie alebo spotreba a zaujimavejsia funkcionalita nez len notifikacia z mobilu pripadne nejake tie fit senzory, tak za tu cenu si to masa nekupi.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo Pokiaľ viem, tak minimálne Unreal Engine 4 Unity 5 majú podporu pre VR vrátane nástrojov na tvorbu obsahu. Dokonca v UE 4 by si mal vedieť vo VR aj tvoriť. Osobne som to ale zatiaľ neskúšal.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
3. 12. 2017 02:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Ano Unity aj UE4 dokaze renderovat stereoskopicky, ma podporu ovladacov alebo API pre Oculus,HTC, SteamVR aj Samsung Gear VR a nejake tie entity/property pre stereo/VR rendering (kamera pre VR a podobne) ale to je tak vsetko. Vsetko ostatne si treba doprogramovat, co v principe nieje zle alebo chyba len zatial co ked chcem nejaky shader alebo chcem PBR material tak staci trochu pohlada po internete a najdem bezny sposob ako sa to robi. Toto pri VR nieje, do velkej miery je vsetko stale pokus-omyl ale to na netyka len specifickych advanced veci ale aj beznych problemov.Napriklad docela dost sa riesi akym sposobom renderovat a zobrazovat HUD a celkovo text. John Carmack mal tak posledne dva roky vzdy o tom nejaky koment, aj ked sa to vecsinou tykalo GearVR.Nakoniec sa momentalne ukazuje ako najidealnejsie zobrazenie na mierne zakryvenej ploche do obluka pred hracom. A casto pripomina ze skor nez rozlisenie je dolezity antialiasing.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
3. 12. 2017 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

VR je spatne z principu, je to snaha dostat sa balonom na mesiac. Ludia nestoja o nepohodlnny kybel na hlave/nose, kalibraciu neostreho obrazu, batoh na chrbte, nemoznost to jednoducho vypnut a zas zapnut, nutnost u hry behat a mavat ako v realnej bitke atd. A to pominieme, ze pre vela hier je VR zbytocna, clovek nestoji o strategiu ako Civilization vo VR. Kym to nebude pripojitelne naozaj (bezbolestne a bezpecne) na nervovu sustavu (co by bola ta Apollo raketa) je to snaha dostat sa na Mesiac balonom (VR sety). Vracia sa to periodicky pre kazdu (mladu) generaciu nerdov, co si to chce tiez vyskusat a skonstatovat, ze je to sice zaujimave, ale inak k hovnu. Ja to uz za sebou mam davno a 3x vylepseny balon co vystupa do 3x vyssie vysky to nezmeni. Mesiac bude stale nedostupne daleko. :-P

Zababa
Zababa
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hororovky a střílečky nejsou pro každého. Já jsem si pořídil Oculus kvůli závodní simulaci iRacing. VR je s odstupem ten nejlepší způsob jak si ji vychutnat (ve spojení se sedačkou, volantem, pedály, atd.). Kdo nezávodil na Nürburgringu ve 3D netuší oč přichází: [url=https://youtu.be/qRpHuSWaE3Y]https://youtu.be/qRpHuSWaE3Y[/url]

Pavel1982
Pavel1982
Level 1 Level 1
3. 12. 2017 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koupíte je za 100 eur na ebay, 3d projektor za 200 až 300 eur. Celkem do 10 tisíc. Navíc projektor lze využít i na filmy. K tomu podpora více než 600 titulů, velká komunita, která podporuje nejnovější aaa tituly, tj. necekate na remake. A HW nemusíte upgradovat, dopad na fps kolem 10 až 30 % oproti VR. Za mě jednoznačně jediná a nejlepší 3d technologie dneška.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
4. 12. 2017 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel1982 3D má k VR veľmi ďaleko. To sa nedá porovnávať. Stále totiž človek pozerá na 2 rozmernú plochu. Je to lepšia imerzia ako klasické 2D, ale k VR je to tak prinajlepšom na pol ceste.

Pavel1982
Pavel1982
Level 1 Level 1
5. 12. 2017 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Jj, to věřím, že VR s půl kila váhou na hlavě a kabely okolo je lepší zážitek :-) bezdrátové 3d vision brýle váží 50g.. ta vaše výhoda je momentálně nevýhoda - nutná podpora vývojářů, která chybí. U 3d vision je podpora nového titulu otázkou dní a nemusíte se omezovat v ovládání apod. Jdu hrát BF1 ve 3D! Pa

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
5. 12. 2017 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Pavel1982: Raz si to VR vyskúšaj kým začneš kecať. Váha je v pohode a jeden kábel za chrbtom väčšinu času vôbec neprekáža. Ale to by si najskôr musel vedieť o čom hovoríš. Je úplne iné pozerať sa na 2D zobrazovaciu plochu a byť priamo súčasťou hry. Ja som mal aj to 3D, takže to viem celkom dobre porovnať.

Pavel1982
Pavel1982
Level 1 Level 1
5. 12. 2017 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: :D proč myslíš, že tu reaguji. VR jsem měl a po měsíci vrátil. Je to nedoladena technologie... Vzápětí jsem přešel na 3d vision s projektorem a naprostá spokojenost. Přidaná hodnota je mnoho nasobne větší

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
5. 12. 2017 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @Pavel1982: Každý človek je iný. Ja mám HTC Vive prakticky od začiatku a som s tým spokojný. Pre mňa to má pridanú hodnotu vysokú.
Inak to 3D ešte chápem v kombinácii s projektorom. Veĺká zobrazovacia plocha je značné plus. Stále to ale nemá u mňa takú imerziu akú ponúka VR. A to aj napriek jeho neduhom.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
4. 12. 2017 03:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic, počkáme na holodeck, co asi. :D

Hm, si říkam, že u VR by asi helfnul ten systém bezdrátového streamování co zkoušela kdysi nVidie (hraní na konzoli, která ale hru jen streamuje z PC).

Jako, že by člověk nemusel tahat celé PC na zádech.. :D

Buffalo007
Buffalo007
Level 1 Level 1
4. 12. 2017 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně souhlasím s tím proč jsem si ještě nekoupil HTC Vive: 20.000 za Vive, pak cca 15.000 za grafiku. Navíc obývák nemám tak velký, abych se tam s tím mohl pohybovat. No a konečně: nejvíce jsou k dispozici střílečky. Docela by mě zajímaly nějaké sportovní hry, závody (z křesla). Mám pocit, že např. Kinect žil hlavně ze sportovních her.

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
5. 12. 2017 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako nadšenci do 3D hraní se mi VR sety přirozeně líbí, ale hrát v tom regulérní nativní VR tituly je podle mě více méně slepá ulička. Komu by se proboha chtělo "běhat" po pokoji s "kýblem" na hlavě? Michal to píše trefně. Zatímco aplikace jako "Virtuální kino", nebo TriDef VR - kde můžete jakoukoli podporovanou PC hru odehřát na obří "vitruální stěně" je něco, co má regulérní smysl - za předpokladu, že dám za brýle 10tis... Paradoxně to dopadlo tak, že relativní použitelnost herních setů netkví ve virtuální realitě, ale někde malinko jinde. Tak jako tak, masový nástup nepřijde nikdy.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 12. 2017 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vůbec nerozumím proč z článku zcela vypadlo téma simulátorů, např Elite nebo automobily?

Reklama
Reklama