Zpět na článek

Diskuze: Vývoj technologií počítačových her — druhý díl

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
5. 9. 2011 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že S3 Virge neobsahovala 3D akceleraci. Ještě ji mám v šuplíku. Byla to tehdy jedna z nejrychlejších 2D karet, ale 3D akcelerace - to skutečně ne.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
5. 9. 2011 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I když jak se tak dívám do popisu, tak tam to 3D uvedeno je. Nicméně v praxi to 3D výkon nemělo žádný, bez 3Dfx si člověk ani nevrznul.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
5. 9. 2011 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL http://en.wikipedia.org/wiki/S3_ViRGE

3D to mělo, ale v okamžiku, kdy se to mělo reálně použít, tak to šlo výkonově do kopru...

cybersmurf
cybersmurf
Level 1 Level 1
5. 9. 2011 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... Lépe na tom nebyl ani levný počítač ZX Spectrum od Sinclairu (procesor Zilog T80 s 3,5 MHz a 16-128 kB paměti) ...

Myslím, že tam má bejt Z80 :)

mixal
mixal
Level 1 Level 1
6. 9. 2011 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde je Sentinel ??

Ten podla mna na 8 bitoch ukazal zaujimavy pristup k 3D. (a na spectre pisal do borderu :) - to bol technologicky prelom )

karelpipa
karelpipa
Level 1 Level 1
8. 9. 2011 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=RanDoMize]K tomu dodám jen jedinou věc, která mluví sama za sebe:
http://www.openttd.org/[/quote]

Nevíte někdo, jestli se dá sehnat mapa Scotland z původního TT DeLuxe ?
ta byla nejlepší.

azirek
azirek
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Čtyřiosmšestka" na 100Mhz (DX4) přišla výrazně později než jak může plynout z článku, stejně jako ještě později DX5 na 133 a snad i na 166Mhz...

ryccardo
ryccardo
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@azirek jo jo 486 DX4/100 jsem dostal v roce 1995 k narozeninám jako výkřik techniky. Sice v tý době už existovalo Pentium, ale stálo ukrutnej ranec. To byly časy :)

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@azirek Diky moc za upozorneni, doplnil jsem a poupravil text ;)

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc Taky be neškodilo dopsat, že 486 byla první CPU co měl L1 cache a také FPU jednotku, jeho herní výkopn oproti 386 byl x-násobný i na stejnym taktu. Rovněž by jste měli rozdělit Pentium a Pentium MMX, ony MMX instrukce totiž byly také poměrně klíčová věc, která posunula výkon v 3D nahoru. Bylo vynecháno Pentium PRO (aaagh ala první CPU co bylo plně optimlizováno pro běh výhradně pod 32-bit), a CPU ze kterého Intel vycházel až do dob Core2.

Také co se týče Unrealu 1, tak nevim jak samotnej Unreal, ale UT kterej má stejný nároky rozhodně na 16MB ram hrát nešel. Na 32MX to na nejmenší detaily neswapovalo, a CPU typu Pentium MMX 200mhz bylo tak minimum pro singleplayer i s voodoočkem. Co se týče nároků na grafiku, tak yb si člověk užil detail texturing, max detaily, atd, tak potřeboval alespoň voodoo2 či banshee. Rozhodně ne V1 nebo rush, ty to dávaly 512x384 medium nebo 640x480 low. A dále, Rush rozhoidně nebyla oblíbená karta. Měla mizerné 2D jádro a nebyla pně kompatibilní s Voodoo1 a jako snad jediná karta od 3DFX měla spoustu SW problémů. To byla snad nejméne oblíbená voodoo a vy jí vypíchnete jako tu nejoblíbenější.

vmicho
vmicho
Level 1 Level 1
21. 4. 2016 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @DOC_ZENITH: Ja akurat teraz hram unreal (gold - teraz hram normalny unreal, potom si dam napali). Ako je to super aj dnes.

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
2. 9. 2011 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @DOC_ZENITH: bacha, i 486 se dělila na 486SX (bez FPU) a 486DX s FPU. K 486SX se dal dokoupit mat. coprocesor i487

Tachy
Tachy
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo panečku takovej F-19 Stealth Fighter to byla gameska :-)

xwing
xwing
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Udávaných 300MHz pre prvé Pentium ma dosť zarazilo keďže končilo na 233MHz (aj to v podstate jedenapoltá generácia Pentium MMX), krátky pohľad na Wiki odhalil že 300MHz síce existovali, ale iba špeciálne "embedded" riešenia pre notebooky, takže ja osobne by som radšej uvádzal pre bežných hráčov tej doby dostupný 233MHz MMX model.

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xwing Diky moc za upozorneni, doplnil jsem a poupravil text ;)

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rodice mi nikdy nechteli koupit pocitac, ale kdyz prisel playstation tak jsem ho mel..to byla krasna leta ;p kazdopadne pro ty co rozumi anglicky najdete si na youtube serii all your history are belong to us o vyvoji pocitacovych her, je to paradne udelane, a od id software a dalsich se tam clovek dozvi spoustu detailnich informaci...jinak diky za clanek

boomy
boomy
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me tam chybi warcraft, to byla pecka.

drysoft
drysoft
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boomy mne tam chyba hlavne Age of empires, to som hral tri dni v kuse a bolo to nadherne, dalej starcraft..
ale tesi ma spomenutie transporta to su ake spomienky :D posledne som to hral ked som si prerabal byt v tom neporiadku na starom booku pred rokom 8)

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drysoft K tomu dodám jen jedinou věc, která mluví sama za sebe:
http://www.openttd.org/

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drysoft Tato serie clanku neni az tak o nejvetsich hernich peckach vsech dob, ale o vyvoji technologii (zejmena grafiky) ve hrach. Skupiny obou her se casto prolinaji, ale ne vzdy. Treba Starcraft se stal multiplayerovou legendou, grafikou vsak byl prumerny uz v dobe vydani a v zadnem pripade nemel treba na SimCity 3000. Ale to ostatne predbiham, protoze o techto hrach bude az treti cast serialu ;)

xwing
xwing
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drysoft @Tomáš Šulc: Som zvedavý či tam bude C&C alebo Warcraft 2 (horšia hra ako C&C ale na tú grafiku som čumel ako puk vtedy) a určite by ste tam mohli dať Settlers 2, na tú dobu úchvatná grafika, krásne detailné a všetko sa pritom hýbalo - budovy, stromy, zvieratá...

brin
brin
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„Po prvním rozšířeném 32bitovém procesoru 80386 vydává v roce 1889 novou generaci 80486.“ Co je na této větě špatně?:-)

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@brin Devatenácté století? Že Vy tam ty překlepy v letopočtech děláte schválně, abychom se pobavili... :lol:

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize Diky moc za velky vypis, vsechno jsem prosel a opravil. Jeste jednou diky :)

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize Upozornil jsem na překlepy minule, upozorním i teď (je jich zhruba stejně)... :D Jsem vlastně takový neoficiální korektor pro tuhle sérii článků... :wink: Stejně jako minule smažte po opravení, opět monstrum přes půl stránky... :P

Druhým důvodem oprávněnému zápisu do herní historie je erotický podtext hry, ... (před "oprávněnému" chybí předložka "k");
... v roce 1988 však možnost interakce s ohněm, vodou tlakovými vlnami, výbuchy či funkčnost pouhé gravitace znamenaly opravdu hodně. (za "vodou" chybí čárka);
I po herní stránce šlo navíc o skvělý titul, který se stal legendou a mnoho herních magazínů jej v žebříčcích nejlepších her vůbec řadí na čelní pozice. (za "legendou" chybí čárka);
Rescue OF Fractalus! (1984) (má být "on" místo "of");
Falcon ve verzi pro Atari SZ (zdroj: YouTube, Antollor) (má být "ST" místo "SZ");
16bitová konzole procesorem Motorola 68000 7,67 MHz však přišla s velkým zpožděním (1989 USA a 1990 Evropa)... (před "procesorem" chybí předložka "s");
Přesto se však neprodává úplně špatně Nintendo si s počtem téměř 50 milionů konzolí drží přibližně poloviční podíl na trhu. (za "špatně" chybí čárka);
U obrázku TurboGrafx chybí popisek;
V roce 1991 zakládají programátoři John Carmack a John Romero, herní DESIGNÉM Tom Hall a umělec Adrian Carmack, slavné vývojářské studio id Software a pouštějí se do šílené jízdy, ... (překlep ve slově "designéR" a nadbytečná čárka před "slavné");
Při hledání námětu na novou hru se CARMAC s Romerem... (překlep v jménu - au, au... :wink: );
... (zobrazování hákového kříže, nacistické hymny a DALŠÍ symbolů třetí říše je zakázáno zákonem). ("dalšíCH");
Zatímco ve Wolfenstein 3D nemohly stropy a podlahy nést texturu, v Doomu už byl tento neduh odstraněn otexturovaná byla celá scéna. (za "odstraněn" chybí čárka);
Na POVEDENÉM technologii prvního Dooma id Tech engine 1 vyrábí id Software jednu akční pecku za druhou... (písmenko "m" navíc);
Doom II: Hell OF Earth (Ehm, to si snad ani nezaslouží odpověď... :shock: Vám se nějak plete "of" a "on", na druhou stranu můžeme být rádi, že nepíšete "off"... Ne, jen sranda... :lol: Samozřejmě má být "on".);
Zejména u druhého dílu vydaného v roce 1993 už byla grafika velmi slušná a dvourozměrná hra obsahovala takové detaily, jako křoví kymácející se větru... (před "větru" chybí předložka "ve");
I tak ale stojí tato budovatelská strategie CHRISA Sawyera za zmínku, ... ("ChrisE");
Ačkoliv už v byly v této době na cestě první plnohodnotné trojrozměrné hry a Duke Nukem 3D byl postaven „jen na pseudo 3D technologii“, ... (jedna předložka "v" navíc);
Premiéra nové hry se uskutečnila v roce 1996 a nejde o o nic menšího než slavný Quake. (před "nejde" jedna mezera navíc a před "nic" předložka "o");
Quake se stal hrou, která trojrozměrné hraní na PC proslavila a až po jeho uvedení se rychle začala šířit lavina trojrozměrných her. (za "proslavila" chybí čárka);
Rozhodně nelze říct, že by šlo o špatnou bez technologických novinek, ... (Špatnou co? Hru?)

Tak snad zase příště u dalšího dílu... :D

kazgoroth
kazgoroth
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2011 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne tam chyba hlavne Terminator: Future Shock od Bethesdy. Plnohodnotne 3D prostredie aj nepriatelia a vyslo to skor ako spominany Quake.

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazgoroth Terminator: Future Shock je jiste technologicky zajimava hra a rozhodne diky za upozorneni na ni, nicmene uplne kompletne 3D neni (minimalne zbran hlavniho hrdiny a efekt explozi je dvourozmerny sprit, zatimco v Quaku jsou i tyto veci plne 3D).

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazgoroth Pokud se nemýlím, tak je to dokonce snad i první hra, která se ovládala na wsad+myš! :idea:

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize Ovladat postavu klavesnici a mysi slo i driv, napriklad o Doomu (hrac mel na vyber, jestli bude ovladat ciste klavesnici nebo klavesnice + mys). Jen si teda nejsem na 100 % jisty, dza bylo mozne ovladani z sipek prenastavit na jina klavesy, napr. WSAD

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize @Tomáš Šulc: Ehm, podstatný rozdíl je v tom, že i kdybyste si to nakrásnu předělal, tak by to bylo naprosto zbytečné díky nemožnosti dívat se normálně nahoru a dolů ale jen do stran, věřte mi, zkoušel jsem to... :wink: Díky tomu jsem ale u těchto starších her objevil přímo GENIÁLNÍ věc, kdy se nevýhoda stala skvělou výhodou: Vzhledem k tomu, že se nedívate nahoru a dolů, můžete hru ovládat KOMPLETNĚ pouze myší (nahoru a dolů myší i chodíte!) a druhou rukou můžete dělat... ehm... cokoliv děláte druhou rukou u počítače, když zrovna nehrajete... třeba JÍST... :P Hrát pouze na myši je z dnešního pohledu arkáda na odreagování bez přílišného soustředění, bezvadné na oddych, ještě dnes si dost často takhle zahraji W3D (Steam+DOSbox4ever!) - hra je tak o DOST rychlejší a tím i dynamičtější (i ty největší místnosti plynule přejdete během pár sekund, pokud chcete) a z dnešního pohledu nemá díky lehčímu ovládání smysl hrát jinou obtížnost než tu nejtěžší... Asi jsem blázen, ale mně se to tak stále líbí... :D

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize @RanDoMize: Abych to zkrátil, Vámi poukazované nastavení klávesnice nebo klávesnice+myš znamenalo v minulosti něco trošku jiného: Jestli chcete hrát primárně na myši plus pár kláves na klávesnici vzhledem k podpoře tehdejších maximálně 3tlačítkových myší, nebo jestli myš vůbec využívat nechcete, respektive se chcete pojistit, že náhodou neštrejchnete do myši v ten nejvíce nevhodný okamžik, např. při čtení ingame textů nebo v menu, které šly kupodivu dost často ovládat také myší byť bez kurzoru... A to jsem psal, že to zkrátím... :D

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize @RanDoMize: Ale jo, je to nakonec o trochu kratší... :D

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz se tesim asi se do toho pustim...skoda ze mam ted tak desne moc prace :[

kaldap
kaldap
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přestože je DirectX používanější, troufám si tvrdit, že standardem je a vždycky bylo OpenGl. (Narážím na tvrzení v kapitole 9, odstavci nad kartou Virge) :wink:

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kaldap Peníze hýbou světem... Naštěstí někdy i v kladném slova smyslu... :wink:

kaldap
kaldap
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize Bohužel/bohudík je to fakt. Stejně za chvilku příjdou na trh ti australští maníci s voxelama a všechny současné API se budou moct jít zahrabat :D

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna z mála sérií schopná konkurovat Rybkovinám, rozhodně padesátník navrch... :!:

Neeo
Neeo
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborný článok ktorý mi pripomenul moje detstvo. Osobne ešte stále vlastním ZX Spectrum a je funkčný. Na tu dobu nikdy nezabudnem a myslím si, že väčšina tých čo vyrástla na starých automatoch ktoré vozili kolotočári alebo na spomenutom Sinclairi mi dá za pravdu. V tedy neexistoval internet, bol komunizmus a dostať sa k nejakej hre pre počítač bola riadna fuška. Stará nostalgia ktorá mala niečo do seba. Človek si tak každú kúpenú hru alebo požičanú nesmierne vážil už len preto, že na tú dobu to bolo nezvyčajné, nové a krvopotne vybehané. Z môjho pohľadu výborný článok.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zase parádní článek. U prvního dílu mi ukápla slza nostalgie, ale u tohodle dílu jsem se přímo nostalgicky rozbrečel. Přesně tohle jsou hry, na kterých jsem vyrůstal.
- muliku

kubow
kubow
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne tam rozhodne chyba DUNA :) ako zaciatok ery strategii.

santana85
santana85
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

palec hore za tento článok! neviem ako sa stalo, že mi ušiel prvý diel, ale aspoň som teraz zbaštil hneď dva naraz a musím povedať že som si krásne zaspomínal.

na jednej strane krásne nostalgické návraty k veciam na ktoré som už takmer zabudol a na druhej strane mi to dáva neúprosne najavo, že som už starý chren. :D

nevadí, aj tak ďakujem za super článok. teším sa na ďalší, aj keď hlavne tento druhý zo série sa viaže k mojim úplne prvým herným začiatkom. ešte raz vďaka.

jumpEEEr
jumpEEEr
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Transport Tycoon

subdivider
subdivider
Level 1 Level 1
2. 9. 2011 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z technologickeho hladiska chybaju 3D hry, ktore vyuzivaju voxel rendering. Medzi najznamejsie z prvej polovice 90-tych rokov patria:
Wing Commander I a II
Comanche: Maximum Overkill
p.s.: Urcite by si to zasluzilo aspon jeden odstavcek v clanku...

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
2. 9. 2011 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. CHYBA (jako Brno): "„Třiosmšestka“ byla prvním 32bitovým procesorem s na svou dobu ohromujícím výkonem."

První 32-bit CPU byla samozřejmě Motorola 68000 z roku 1979 (i když měla jen 16-bitovou datovou a 24-bitovou adresní sběrnici, tak interně to byl plnohodnotný 32bitový CPU). Plně 32-bitová pak byla Motorola 68020 z roku 1984. Intel tedy v tomto ohledu přišel s křížkem po funuse a ani ten výkon nebyl nijak závratný. Ne nadarmo prakticky celá 80. léta válcovaly počítače a konzole s CPU na bázi MC680x0. Co bylo na i386 dobré, to byla cena (za celé PC). Podobně vybavená Amiga nebo Atari stálo minimálně o 30-40% více.

2. Jak už bylo vzpomenuto, v přehledu chybí mnoho (na svou dobu) převratných her z C64 a Amigy (typicky "polosimulátory" typu The Train (Escape to Normandy), popř. různé olympiády, pak celý žánr "rychlých hopsaček/stříleček" (např. Turrican I/II) a v neposlední řadě "scrollovací adventure hry" typu Paradroid nebo Shadow of the Beast II. Z PC her (což byla až do dob Dooma víceméně herní "druhá liga") pak jednoznačně chybí Commander Keen - asi nejlepší pokus dorovnat technologický náskok Amigy a Atari.

3. Z PC her pak NAPROSTO chybí skvělá (a plně) 3D akce Descent (1995), ze které se spoustě lidí dělalo blbě a najít exit bylo někdy v časovém limitu (a hlavou dolů) dost těžké.

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
3. 9. 2011 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=edemski3]bacha, i 486 se dělila na 486SX (bez FPU) a 486DX s FPU. K 486SX se dal dokoupit mat. coprocesor i487[/quote]

Jo... a nejvtipnější na tom bylo, že ten i487 (FPU) byl prostě celý 486DX, který vypl původní 486SX a fungoval celý sám :) Zkoušel jsem to. Počítač fungoval i když jsem ten 486SX vyndal. :)

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
3. 9. 2011 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No musím si píchnout ale ten disk 10,2 GB pěkný ale o dost pozdějc!Tak možná v MB...ale jinak EDO RAM,to byly začátky :P Jinak k těm hrám z 90.let na osobních počítačích si nejlépe vedla AMIGA 500 od Comodore,nevím proč zde nebylo zmíněno a že těch her je viz. plošinovky s velice vysokým engine!

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
3. 9. 2011 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Eště přidám hru:byla na 286-Star Wars!Nevím jestli už to bylo 3D nebo pseudo ale na tu dobu nářez :0

[quote=oldrick]No musím si píchnout ale ten disk 10,2 GB pěkný ale o dost pozdějc!Tak možná v MB...ale jinak EDO RAM,to byly začátky :P Jinak k těm hrám z 90.let na osobních počítačích si nejlépe vedla AMIGA 500 od Comodore,nevím proč zde nebylo zmíněno a že těch her je viz. plošinovky s velice vysokým engine![/quote]

Reklama
Reklama