Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 5. 2015 03:00 64

Seznam kapitol

1. REDengine znovu v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Obecné: v-sync, fps, HairWorks, postavy 4. Vliv nastavení Obecné: stíny, krajina, voda, tráva 5. Vliv nastavení Obecné: textury, listoví, úroveň detailů
6. Vliv nastavení Postprocessing: m. blur, AA, bloom... 7. Vliv nastavení Postprocessing: AO, DOF, „popisky“ 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“: vylepšení grafiky přes ovladače 10. Závěr

Zaklínač 3: Divoký hon je tady. V dalším rozboru se zaměříme na technickou stránku třetího dílu RPG o Geraltovi z Rivie. Podíváme se, jak hra vypadá a jak se povedla optimaliazce. Vyzkoušíme možnosti nastavení, které detaily nemá smysl snižovat a které se naopak snížit vyplatí, pokud vašemu PC dochází dech.

Reklama

V-Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Maximum snímků za sekundu

Omezovač maximálního počtu snímků za sekundu. Voleb k dispozici moc není: Vypnuto, 30 fps, 60 fps. Může vám připadat nesmyslné omezovat snímkovou frekvenci na 30 fps, ale v případě, že byste chtěli hrát s V-sync a snímková frekvence přeskakovala podle náročnosti scény mezi 30 a 60 fps, se může obraz při konstatních 30 snímcích za sekundu jevit plynulejší, než když se střídá 30 a 60 fps.

Rozlišení obrazovky

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Zaklínač 3 velmi dobře škáluje s rozlišením. Na limit CPU nenarazíte ani na procesoru AMD FX8370, to jen Radeon na tak nízké rozlišení není stavěn. Naopak při zvyšování rozlišení mu nedochází tak rychle dech a v rozlišení 2560 × 1440 nabízejí obě grafiky podobný výkon, pokud není aktivní efekt HairWorks. S HairWorks jde výkon výrazně dolů na GTX970, ale ještě mnohem výrazněji na R9 290X – téměř na poloviční fps.

Výkon v nejvyšších rozlišeních je označen hvězdičkou. Proč? Protože výsledek nelze přímo porovnat. Na obou kartách není možné nastavit přesně stejné DSR rozlišení. Přesné rozlišení 4K v režimu VSR bohužel Radeon R9 290X neumožňuje nastavit.

Režim zobrazení

Volba, v jakém režimu hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku. 

Nvidia HairWorks

A jsme u něj. Detail který nenechá hodně lidem jediný vlas na hlavně klidným. O co jde? Efektem Nvidia HairWorks, který patří do balíku efektů GameWorks – ve hře vyměníte klasické vlasy anebo chlupy (tedy jednoduchý model s texturou) některých postav a potvor za reálnější verzi. Vylepššené vlasy jsou pak počítané pomocí DirectCompute a tesselace. A právě kvůli tomu druhému výrazněji nesednou AMD Radeonům, neboť jak je možná zkušenějším čtenářům známo, tesselační jednotky má AMD na svých grafikách výrazně slabší. V kapitole „Advanced tweaking“ se podrobněji podíváme, jak tento efekt pouze pomocí AMD ovladače zjednodušit a přidat si tak výkon navíc.

Efekt umožňuje aktivaci HairWorks buď jen na hlavní postavu, anebo i na potvory. Bohužel NPC lepší vlasy nemají a vedlešjí postavy také ne. Hlavně v animacích se záběry na obličeje to působí občas dost špatně a má to stejný efekt jako TressFX v Tomb Raiderovi. Jako by ten efekt do hry nepatřil a byl tam jen naroubován navíc. Asi nejlepšího obrazového zážitku jsem se, při aktivaci tohoto efektu, dočkal při souboji s vlky. Tam se animace srsti opravdu povedla.

Nároky bohužel nejsou zrovna malé. Ve scéně, kde jsem bojoval s vlky, klesl výkon z 60 fps na 39 fps. Jaký vliv má efekt HairWorks na vzhled a stínování vlasů, můžete vidět na následujícím obrázku.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


NVIDIA HairWorks Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Počet postav v pozadí

Původně jsem si myslel, že efekt přidává nebo ubírá dohlednost lidí v dálce. Ale ne. Tímto nastavením do hry přidáte nebo uberete různé dekorativní postavy, které jen dotváří atmosféru nějakou činností. Například ve scéně na následujícím obrázku zmizelo trio selek: pračka, sušička a QC. Zbyl tam jen chlapec a krávy na pozadí.

Výkon klesl jen nepatrně z 59 fps na 58 fps a tak tímto detailem výkon na silném PC nijak významně neovlivníte.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Nejlepší (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama