Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 5. 2015 03:00 64

Seznam kapitol

1. REDengine znovu v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Obecné: v-sync, fps, HairWorks, postavy 4. Vliv nastavení Obecné: stíny, krajina, voda, tráva 5. Vliv nastavení Obecné: textury, listoví, úroveň detailů
6. Vliv nastavení Postprocessing: m. blur, AA, bloom... 7. Vliv nastavení Postprocessing: AO, DOF, „popisky“ 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“: vylepšení grafiky přes ovladače 10. Závěr

Zaklínač 3: Divoký hon je tady. V dalším rozboru se zaměříme na technickou stránku třetího dílu RPG o Geraltovi z Rivie. Podíváme se, jak hra vypadá a jak se povedla optimaliazce. Vyzkoušíme možnosti nastavení, které detaily nemá smysl snižovat a které se naopak snížit vyplatí, pokud vašemu PC dochází dech.

Reklama

Kvalita Textur

Nastavením ovlivníte maximální rozlišení textur. Jak už asi tušíte, hlavní vliv bude mít na zatížení paměti grafické karty a naopak minimální vliv na výkon. Snížením detailů textur se výkon zvedl jen nepatrně. Z 67 fps na 68 fps. Vytížení paměti kleslo z 1700 MB na 850 MB. Pokud nemáte pouze 1GB grafiku, na detail bych asi nesahal.

Zajímavé je, že ve verzi hry 1.03 by mělo nastavení kvality ovlivnit i AF, ale to se očividně neděje, neboť vzdálené textury jsou na obou screenshotech stejně rozmazané. Na následujících obrázcích si můžete prohlédnout rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením. Obrázky doporučuji rozkliknout do originálního FullHD rozlišení.

 Minimální textury -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Minimální textury -pro zvětšení klikněte-


Maximální textury -pro zvětšení klikněte-

Viditelnost listoví

Tímto posuvníkem, schovaným až téměř dole, výrazně ovlivníte vzhled a dohlednost veškeré vegetace. Snížením tohoto detailu získáte největší nárůst výkonu ve venkovních lokacích (většina hry). Pokud máte pomalejší grafiku, tak vám opravdu pomůže výrazně zvýšit výkon, ale kvalita obrazu výrazně utrpí. 

V testované scéně se výkon zvedl z 59 fps na neuveřitelných 83 fps. A co se stane s obrazem? Podívejte se sami:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Nejlepší (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Úroveň detailů

Nastavení, které naopak nemá vliv na nic. Stejně jako u kvality terénu jsem douho hledal, co by to mohlo ovlivnit, a opravdu jsem nic nenašel. Výkon se také nikde nezměnil, takže tento posuvník je velkou neznámou do diskuze (a nebo také do budoucích oprav hry, jen během testování hry stačily vyjít dvě opravy – 1.03 a 1.04, které na grafice leccos mění).

Hardware kurzoru

Zde doporučuji nastavit zapnuto. Zrušíte tím závislost kurzoru myši na framerate. K čemu je to dobré? Pokud omylem nastavíte detaily, které váš PC neutáhne, tak se pak velmi špatně trefuje myší na jednotlivé nabídky, abyste detaily zase snížili. Při zapnuté volbě funguje kurzor myši stále na vysokém fps (asi 60), bez ohledu na rychlost hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama