Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 5. 2015 03:00 64

Seznam kapitol

1. REDengine znovu v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Obecné: v-sync, fps, HairWorks, postavy 4. Vliv nastavení Obecné: stíny, krajina, voda, tráva 5. Vliv nastavení Obecné: textury, listoví, úroveň detailů
6. Vliv nastavení Postprocessing: m. blur, AA, bloom... 7. Vliv nastavení Postprocessing: AO, DOF, „popisky“ 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“: vylepšení grafiky přes ovladače 10. Závěr

Zaklínač 3: Divoký hon je tady. V dalším rozboru se zaměříme na technickou stránku třetího dílu RPG o Geraltovi z Rivie. Podíváme se, jak hra vypadá a jak se povedla optimaliazce. Vyzkoušíme možnosti nastavení, které detaily nemá smysl snižovat a které se naopak snížit vyplatí, pokud vašemu PC dochází dech.

Reklama

Kvalita stínů

Kvalita stínů má u vetšiny her zásadní vliv na výkon i kvalitu obrazu. Zaklínač 3 je ale jiný. Zde tento magický posuvník má vliv na výkon minimální. Nastavení má asi nejvetší vliv ve večerních hodinách a výkon v testované scéně stoupl z 59 fps na 63 fps. Snižením na minimum se zhorší jen mírně přesnost stínů. Na obrázku je jen 1:1 výřez ze scény. Na zmenšenině by rozdíl vidět nebyl vůbec.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Nejlepší (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Kvalita krajiny

Další detail, na který nemá smysl sahat. Asi očekáváte, že ovlivní vzhled terénu, nebo zhorší vykreslování objektů v dálce. Nic z toho. Posuvník nikde neměl vliv na výkon a jediného viditelného rozdílu jsem si občas všiml na některých dekoracích terénu. Například zde na výřezu, klády ležící na písku, jsou na minimální nastavení mírně odlišně stínované.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Nejlepší (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Kvalita vody

Seznam zbytečných posuvníků se rozšiřuje o dalšího adepta. Snížením kvality vody na minimum stále zůstane pitná a jen se mírně změní animace vln. S největší pravděpodobností má tento detail vliv na kvalitu tesselace vody, ale výkon to nijak měřitelně neovlivní. Určitě ne, pokud jsou všechny ostatní detaily naplno.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Nejlepší (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Hustota trávy

Konečně posuvník, který něco viditelně ovlivní. Má vliv, jak název napovídá, na hustotu trávy a snížením přidá i pár procent výkonu navíc. Vliv na obraz je celkem malý, na slabších grafikách se nemusíte bát jej snížit. Trávu naštěstí úplně nevypne, a to je jedině dobře. Snížením detailu na minimum se zvýšil výkon z 60 fps na 64 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Nejlepší (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama