AMD Adrenalin Edition 2019: nové funkce a test výkonu
Seznam kapitol
Na konci roku uvedlo AMD další velký update ovladačů. Přinesl významné vylepšení ovládacího panelu pro nastavování grafiky přímo ve hře, přidal spoustu funkcí do mobilní aplikace AMD Link pro monitoring a nově i přetaktování grafické karty přes mobil i přímo za běhu hry a nová je i podpora streamování her do mobilů a tabletů a dokonce i pro VR.
AMD si na polovinu prosince připravilo další velký update ovladačů Adrenalin. Protože došlo k nějakým „drobným organizačním změnám“ u zastoupení pro ČR a z AMD nás nějak pozapomněli, dozvěděli jsme se o všem, až když byly nové ovladače venku.
Jelikož je v nich ale hromada zajímavých funkcí a novinek, které se majitelům Radeonů mohou hodit, přišlo mi líto to zazdít. Materiály od AMD jsem dostal aspoň ex post, tak se můžeme s krátkým zpožděním na všechno podívat. Mimo jiné jsem s novými ovladači znovu prohnal celou metodikou nedávno testovaný Radeon RX 590 od XFX, ale... no uvidíte.
Pro začátek AMD připomíná v prezentaci čtyři roky vývoje ovladačů grafických karet včetně velkých aktualizací – počínaje Catalyst Omega (2015) přes Radeon Software Crimson Edition (2016), Crimson ReLive Edition (2017), Adrenalin Editition až k aktuálnímu Adrenalin Edition 2019. Chlubí se spokojeností uživatelů a tím, že se řidí jejich odezvou.
Nenechte se zmást názvem, který se od toho loňského příliš neliší, nepřináší jen drobná vylepšení, ale spoustu významných funkcí navíc. AMD zmiňuje na prvním místě zaměření na vyšší výkon...
... a srovnává nárůsty výkonu proti minulému velkému updatu.
Při troše nepozornosti to může mást, proto raději zdůrazním, že dané nárůsty výkonu nenaměřilo AMD proti předchozí verzi ovladačů (18.12.1.1), ale proti rok starému velkému updatu z prosince 2017 (17.12.1). Všechny hry v grafu s výjimkou CoD WWII a Deus Ex ale vyšly až po něm.
Ono až 15% průměrné navýšení výkonu tedy vychází ze srovnání ovladačů bez optimalizací pro nové hry s ovladači optimalizovanými, které AMD vydávalo v průběhu celého roku při uvedení daných titulů.
Ještě poznámku pod čarou s detaily:
Další snímky upozorňují na projekt ReSX (jde o zkratku z Radeon eSports Experience). V rámci tohoto projektu se AMD snaží v populárních titulech o navyšování výkonu, plynulejší snímkové frekvence a snížení odezvy hry na vstup od uživatele.