AMD Radeon HD 6570 a 6670 — dobrý výkon za pár korun | Kapitola 6
Seznam kapitol
Zatímco příchod výkonných AMD Radeonů HD 6800 a 6900 zaznamenal asi každý, uvedení pomalých modelů tolik pozornosti nevzbudilo. Je to přitom velká škoda. Pro ty nejméně náročné je určen model HD 6570 za krásných 1500 Kč, za dva tisíce pak koupíte výkonnější HD 6670, se kterou si už v nízkých rozlišeních zahrajete téměř cokoliv.
Shrnující tabulka s parametry testovaných karet
Testovací sestava
K testování jsem zvolil klasickou sestavu pro měření grafických karet. Základem počítače tak byl procesor Intel Core i7 920 přetaktovaný na 3,6 GHz, základní deska MSI Big Bang Xpower a celkem 6 GB operační paměti. Použita byla grafická karta GeForce GTX 470 s celkem šesti verzemi ovladačů a testovalo se pod 64bitovou verzí operačního systému Windows 7. Celý počítač napájel 750W zdroj OCZ Fatal1ty.
Metodika testování
Protože dnes testujeme levné grafické karty, které většina z vás bude používat k menším monitorům, zvolil jsem pro dnešní test nižší rozlišení. Volba proto logicky padla na 1280 × 1024 px neboli stále poměrně hojně užívané rozlišení na 19" LCD panelech a 1680 × 1050 px, což je rozlišení typické pro 22" LCD panely. Testoval jsem jak bez, tak také se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran.
Testovací hry
Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.