Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible
i Zdroj: PCTuning.cz
Mobilní zařízení Článek Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible

Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

13. 9. 2019 03:00 17

Seznam kapitol

1. Vyčkávání 2. O něco lepší, a nic víc 3. Telefony s cenou notebooků 4. Trumpoty v Číně 5. Nadšení neopadá

Bývaly doby, kdy každý sledoval Apple Keynote – a buď se podivoval nad inovacemi, obdivoval je anebo se jim vysmíval: Představené věci zkrátka vzbuzovaly emoce. V poslední době to začíná být jiné – ano, inovace přicházejí, ale víceméně jenom inkrementálně.

Reklama

Jony Ive opustil letos Apple – a i když se říká, že to je proto, že se chce věnovat vlastním aktivitám a luxusním produktům, vůbec bych se nedivil, kdyby to mělo něco společného s tím, jak vypadá nejnovější generace iPhonů. Předek je vlastně identický s iPhone X, zůstal výřez jako hrom – a vzadu přibyla ta věc, která mě na fotoleacích udivila zhruba stejně, jako když jsem poprvé uviděl rozhraní Windows 8.

Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible
i Zdroj: PCTuning.cz

Tohle vypadá tak děsně... divně. Myslím si, že kdyby Jobs žil, něco takového by Apple neuvedl. Ale možná zvítězili inženýři, kteří řekli, že kamery musí být u sebe co nejblíž – a plánovači, kteří usoudili, že když bude mít Pro verze „plotýnku“ na zádech, bude ji mít i iPhone 11 se dvěma kamerami, kde takový důvod neexistuje. Proč je i tam? Já nevím – výroba, obaly, nějaký rozumný důvod. Důvod tak rozumný, že se vedení Apple rozhodlo, že to tak prostě bude – a Ivy usoudil, že je čas jít, protože doby, kdy by Jobs rozehnal podobný sněm mudrců pobouřeným křikem, jsou prostě pryč.

Apple Keynote September 2019: Not great, not terrible
i Zdroj: PCTuning.cz

A tím se vracím zpět, k té zastarávající knize „Zakletá říše“. Je možné, že by její autorka přece jenom měla pravdu? Že nový Apple nebude vizionářský a extrémní, že mu chybí síla, která se žene přes překážky, dělá radikální rozhodnutí – a že začne zapadat do série rozumných, racionálních kroků, které nakonec vyženou radikály z firmy pryč a udělají z ní rozumnou, racionální a čím dál tím nudnější firmu?

Jejich marketing stále funguje a nadšení fanoušků neopadá – anebo alespoň opadá pomalu. Kultovní status zůstává – zatím. Pokud budou produkty nevýrazné a snadno srovnatelné s jinými, nakonec i oni začnou srovnávat ten jeden významný parametr – cenu. A pokud to nakonec bude jediný parametr, který u produktů Apple zůstane exkluzivní, čeká je cesta dolů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama