ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce | Kapitola 7
Seznam kapitol
Když před rokem vyšla ArmA 2, vzbudila hra menší pozdvižení. Na jednu stranu nabídl český vojenský simulátor opravdu vynikající grafiku, ta ale byla vykoupena opravdu krutými hardwarovými nároky. Nyní se na trh dostal samostatný datadisk, který slibuje lepší optimalizaci, což můžeme už v úvodu potvrdit.
Shadow Detail
Shadow Detail Very High (po najetí myší se zobrazí Disabled)
Stíny jsou ve hře plně dynamické a snížením kvality je můžete buď omezit či úplně vypnout. Tím sice hra ztratí část kouzla, na druhou stranu jsem si pomohl o pět snímků za sekundu.
Postprocess effects
Postprocess effects Very High (po najetí myší se zobrazí Disabled)
Postprocess efekty jsou efekty aplikované až na hotový frame, v případě testovací scény to je rozostření hran vlivem ostrého slunce. Ačkoliv je rozdíl ve vizuální stránce velmi malý, framerate vyskočil opravdu brutálně a to z 33 na 53 fps. Tohle nastavení je jasný kandidát ke snížení!
Minimální x maximální nastavení grafiky
Maximální nastavení grafiky (po najetí myší se zobrazí minimální)
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky jsou jedním slovem obrovské. Největší vliv má omezení vegetace, snížení dohlednosti a malé rozlišení textur. A jaký je vliv na výkon? U obou testovacích screenů vyskočil framerate z 28 a 29 fps na stabilních 60 a vůbec se z této hodnoty nehnul. Hra má totiž limit fps, který se v náročném testování vůbec neprojevil a byl vidět jen v tomto jediném případě.