ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 7. 2010 03:00 33

Seznam kapitol

1. Bez větších změn v enginu 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr 9. Galerie in game screenshotů

Když před rokem vyšla ArmA 2, vzbudila hra menší pozdvižení. Na jednu stranu nabídl český vojenský simulátor opravdu vynikající grafiku, ta ale byla vykoupena opravdu krutými hardwarovými nároky. Nyní se na trh dostal samostatný datadisk, který slibuje lepší optimalizaci, což můžeme už v úvodu potvrdit.

Reklama
ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz

Po stránce enginu, hardwarových nároků a použitých technologií je první datadisk Operation Arrowhead evoluční, zatímco původní ArmA 2 byla revoluční. ArmA 2 totiž nabídla vizuální stránku v mnoha ohledech lepší než jakákoliv konkurenční hra, což platí ostatně i dnes. Na druhou stranu byly hardwarové nároky opravdu pekelně náročné a zahrát si hru na nejvyšší detaily bylo něco nemyslitelného, nemluvě o velkém množství chyb a bugů ve hře.

To vše se postupem času s vydáváním opravných balíčků pomalu měnilo, a protože nejsem aktivní hráč série ArmA, tyto rozdíly pozoruji až s ročním odstupem a srovnávám právě s prvním release buildem Army 2 určeným pro novináře. Proti němu je před pár dny vydaný datadisk úplně o něčem jiném. Grafika hry se sice neposunula ani o milimetr dopředu a hra vypadá stále úplně stejně, něco jiného je ale optimalizace. Samozřejmě, že je na trhu nová generace karet ATI i NVIDIA, ale i na starších modelech testovaných už před rokem běží hra při stejném nastavení třeba i s dvojnásobným počtem fps, což je velký skok správným směrem. Dalším dobrým krokem je přidání podpory vyhlazování hran, takže AA už nemusíte hře nutit přes renderování ve vyšším rozlišení, které je neuvěřitelně náročné na výkon.

Z výše psaného ale rozhodně neplyne, že byste si dnes Armu 2 a její nový datadisk zahráli bez problémů na nejvyšší detaily na jakémkoliv stroji. Pokud chcete hrát na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran, připravte si i dnes ten nejvýkonnější hardware současnosti a od věci rozhodně není ani konfigurace SLI anebo CrossFire. Už je alespoň možné na ony nejvyšší detaily hrát, před rokem to nešlo s libovolnou sestavou. Stejně na tom budou výrazně lépe majitelé mainstreamových strojů, kteří místo nejnižších detailů budou hrát třeba na středních, což je také velký rozdíl.

Co hře naopak zůstalo jsou velké nároky na výkon procesoru. Pokud nechcete hru procesorem limitovat, musíte mít opravdu to nejvýkonnější na trhu, což znamená Core i7 anebo výkonný Phenom X4/X6, přičemž procesor v ideálním případě ještě přetaktujete. Nicméně i tady platí, že část uživatelů během roku upgradovala a rozhodně si jich datadisk spokojeně zahraje výrazně více než původní dvojku před rokem.

Sečteno a podtrženo je datadisk pro Armu 2 krokem výrazně dobrým směrem, minimálně z pohledu fandy technologií a hardwaru. Jde sice stále o pekelně náročnou hru, je ale možné ji s příslušeným hardwarem hrát i na ty nejvyšší detaily, zatímco majitelé slabších PC detaily sníží a zahrají si také plynule. A vizuální stránka odpovídá nárokům. Ostatně její kvalitu můžete sami posoudit v následující kapitole plné mnou vyrobených screenshotů.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

   

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama