ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce

ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 7. 2010 03:00 33

Seznam kapitol

1. Bez větších změn v enginu 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr 9. Galerie in game screenshotů

Když před rokem vyšla ArmA 2, vzbudila hra menší pozdvižení. Na jednu stranu nabídl český vojenský simulátor opravdu vynikající grafiku, ta ale byla vykoupena opravdu krutými hardwarovými nároky. Nyní se na trh dostal samostatný datadisk, který slibuje lepší optimalizaci, což můžeme už v úvodu potvrdit.

Reklama
ArmA 2 Operation Arrowhead — vojenská evoluce
i Zdroj: PCTuning.cz

Nový datadisk pro Armu sice běhá výrazně lépe než původní hra před rokem, stále jsou ale nároky velmi krvavé a většina z vás bude muset razantně snižovat detaily. Jednotlivá nastavení jsem tak důkladně prošel a to na sestavě s Core i7 3,6 GHz a grafickou kartou NVIDIA GeForce GTX 460 768 MB v rozlišení 1680 × 1050 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran. V této konfiguraci se framerate při hraní pohyboval okolo 28-32 fps, což pro plynulé hraní nestačí.

Visibility

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Visibility 10000 (po najetí myší se zobrazí 500)

Prvním nastavením je dohlednost, kterou můžete nastavovat libovolně od 500 metrů do 10 kilometrů.Rozdíly ve vizuální stránce jsou nejvyšší u nízkých hodnot, pak už rozdíly nejsou tak razantní a vidíte díky nim jen ty nejvzdálenější kopce v dálce. Osobně tak doporučuji nechávat hodnotu okolo 2000. Nicméně při hodnotě 500 jsem naměřil 34 fps, při 10 000 to bylo 28.

Texture Detail/Video Memory

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Texture Detail/Video Memory Very High (po najetí myší se zobrazí Very Low)

Nastavení Texture Detail a Video memory jsou vzájemně propojená a pokud snížíte limit pro paměť, nemůžete logicky nastavit vyšší rozlišení textur. To je pro vzhled hry velmi zásadní, protože při nejvyšším nastavení jsou textury v opravdu vysokých rozlišeních a vypadají bombastiky, zatímco při nízkém nastavení jsou už při pohledu z dálky znatelně rozmazané. Vliv na výkon jsem u 768MB GTX 460 naměřil poměrně malý, jen okolo tří snímků za sekundu.

Terrain Detail

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Terrain Detail Very High (po najetí myší se zobrazí Very Low)

Pokud snížíte detaily terénu, bude největší vliv patrný na vegetaci, která bude značně omezena, případně úplně zmizí. Tímto nastavením si můžete ale výrazně pomoci, v mém případě to byl skok z 32 na 40 fps.

Objects Detail

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Objects Detail Very High (po najetí myší se zobrazí Very Low)

Také Objects detail snižuje kvalitu a množství vegetace ve hře. Kromě toho si ale na obrázku všimněte horší kvality pytlů s pískem či beden s ovocem. Snížením dostanete nějakých 15 % výkonu navíc, v případě testovací konfigurace byl nárůst z 35 na 39 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama