Atari míří do domácností aneb jak se zrodil domácí Pong
Před polovinou 70. let minulého století byla firma Atari zavedenou společností. Každý, kdo se zajímal o videoherní automaty, ať už hráči či majitelé heren, o ní věděli. Pravda, nebyla už na trhu sama, měla i konkurenci, leč její automaty patřily k těm nejlepším. Neustále překračovala mety, neustále byla o krok dál. Ale v Atari chtěli ještě víc.
Atari míří do domácností
Kam se od automatů posunout dál? Každá firma v takovéto pozici se musí rozhodnout, jak naložit s úspěchem a s tím souvisejícími solidními příjmy. Jak je uplatnit pro další růst. Případně na jaký další trh expandovat.
V Atari v tomto směru měli poměrně jasno. Vždyť ještě dříve, než se zrodil první videoherní automat této firmy, objevila se i první domácí videoherní konzole. Tu po dlouhá léta vynalézal osamocený génius Ralf Baer a na trh ji uvedla firma Magnavox pod jménem Odyssey. Této konzole se v době uvedení na trh v roce 1972 prodalo 120 tisíc kusů, o dva roky později již 350 000. Byla na trhu samotná, bez jakékoliv konkurence, přičemž těchto čísel bylo dosaženo navzdory její primitivnosti a navzdory přesvědčování Magnavoxu, že funguje jen s jejími televizory, což nebyla pravda.
Nolan Bushnell dospěl k závěru, že pokusit se proniknout na tento trh je pro Atari přímo nutností. Chtěl vytvořit domácí verzi velmi oblíbeného Pongu. A musel být lepší, než ostatní. To tehdy znamenalo mít profesionální vzhled, nízkou cenu a především barevný obraz.