Až na kost? Sony ořezává výrobní náklady!
Seznam kapitol
Nedávno se objevila zpráva, že Sony podstatně zjednodušilo chlazení u další iterace konzole PlayStation 5: Odebrali dobrých 300 gramů chladiče. Koho taková věc překvapuje, ale nezná nejen dějiny Sony, ale elektroniky vůbec.
Austin Evans nedávno uveřejnil video, na kterém rozebral novou Sony PS5 a shledal, že její chladící systém byl razantně zjednodušen. Nová varianta PS5 je horší! Exposed! A tak dále – ve skutečnosti je ale Sony široce známá tím, že začne poněkud přeinženýrovanými produkty a pak z nich postupně opatrně vytahuje jednotlivé části, dokud to stále drží pohromadě – asi jako když hrajete mikádo.
Konstrukční škola Sony se vyznačuje trvalou simplifikací svých masově vyráběných produktů. Spousta lidí si vybaví Slim verze konzolí, PS One a podobně – to ale nejsou simplifikace, to je kompletně překopaná konzole. Simplifikace Sony spočívá v tom, že, za prvé, studují, které části konzole vývojáři a hráči opravdu využívají a za druhé, co se dá zjednodušit obecně.
Z jednotlivých výrobních runů tak vypadávají rozšiřující porty, mizí dodatečné video výstupy, případně kompletně vypadne funkčnost emulující zpětnou kompatibilitu. V případě PlayStation 3 se to odehrálo ve třech krocích: Nejstarší verze konzolí měla Emotion Engine (EE), Graphics Synthesizer (GS) a paměť RAMBUS pro hardwarovou emulaci PS2, další verze desky obsahovala pouze Graphics Synthesizer, přičemž EE se emuloval na Cellu – a poslední verze jela čistě v emulaci. Kompatibilita byla nejvyšší na hardwarové emulaci, ale s postupem času to přestával pro Sony být zásadní problém, protože většina pozdějších hráčů chtěla stejně hrát PS3 hry a podpora zpětné kompatibility se prostě nevyplatila.