Až na kost? Sony ořezává výrobní náklady!
Článek Až na kost? Sony ořezává výrobní náklady!

Až na kost? Sony ořezává výrobní náklady!

Michal Rybka

Michal Rybka

4. 9. 2021 21:31 25

Seznam kapitol

1. Simplifikace je běžná 2. Jednodušší a bezpečnější cesta 3. Ani první, ani poslední 4. Horší neznamená špatný

Nedávno se objevila zpráva, že Sony podstatně zjednodušilo chlazení u další iterace konzole PlayStation 5: Odebrali dobrých 300 gramů chladiče. Koho taková věc překvapuje, ale nezná nejen dějiny Sony, ale elektroniky vůbec.

Reklama
Reklama

Austin Evans nedávno uveřejnil video, na kterém rozebral novou Sony PS5 a shledal, že její chladící systém byl razantně zjednodušen. Nová varianta PS5 je horší! Exposed! A tak dále – ve skutečnosti je ale Sony široce známá tím, že začne poněkud přeinženýrovanými produkty a pak z nich postupně opatrně vytahuje jednotlivé části, dokud to stále drží pohromadě – asi jako když hrajete mikádo.

Konstrukční škola Sony se vyznačuje trvalou simplifikací svých masově vyráběných produktů. Spousta lidí si vybaví Slim verze konzolí, PS One a podobně – to ale nejsou simplifikace, to je kompletně překopaná konzole. Simplifikace Sony spočívá v tom, že, za prvé, studují, které části konzole vývojáři a hráči opravdu využívají a za druhé, co se dá zjednodušit obecně.

Z jednotlivých výrobních runů tak vypadávají rozšiřující porty, mizí dodatečné video výstupy, případně kompletně vypadne funkčnost emulující zpětnou kompatibilitu. V případě PlayStation 3 se to odehrálo ve třech krocích: Nejstarší verze konzolí měla Emotion Engine (EE), Graphics Synthesizer (GS) a paměť RAMBUS pro hardwarovou emulaci PS2, další verze desky obsahovala pouze Graphics Synthesizer, přičemž EE se emuloval na Cellu – a poslední verze jela čistě v emulaci. Kompatibilita byla nejvyšší na hardwarové emulaci, ale s postupem času to přestával pro Sony být zásadní problém, protože většina pozdějších hráčů chtěla stejně hrát PS3 hry a podpora zpětné kompatibility se prostě nevyplatila. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning