Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: Pctuning
Hry Článek Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!

Vojta Bednář

Vojta Bednář

27. 10. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Bankéři k makléřům, herci ke kejklířům 2. Hlavně nic nepřehlédnout 3. Hodně umělá inteligence 4. Armáda plná veteránů 5. Skoro dokonalá Civilizace? 6. Galerie snímků ze hry

Přišel čas se trochu odvázat. Nová Civilizace zásadně přepracovala systém měst, místo jednotlivých jednotek povolává do boje celé armády a piplání políček nahradila budováním rozsáhlých urbanistických čtvrtí. A hned od začátku toho na vás vychrlí tolik, že nejspíš chvíli nebudete stíhat. Tak nestát, nekoukat, jedem!

Reklama

Svět páté Civilizace byl herně zajímavý, ale vlastně dost monotónní. Až v pozdní fázi hry se na mapě začaly objevovat zajímavější stavby a všechny doopravdy výjimečné budovy byly namačkané na jednom políčku kolem města. Široko daleko se táhly jen farmy a tržiště, občas nějaký ten důl nebo pila. Rozhodně to nebylo místo, kam byste dobrovolně jeli na dovolenou. Nebo ještě jinak – byl to totální zapadákov. Jenže s příchodem šestého dílu se ke slovu konečně dostává skutečná civilizace a moderní urbanismus. Když se podváte na obrázky a srovnáte je s předchozím dílem, je to jako přesunout se z Mělníka do Šanghaje.

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: Pctuning

Nově objevená pestrost je především důsledkem toho, že města konečně přerostla své hranice. Každý div světa nyní zabírá jedno samostatné pole v okolí města a jejich výstavba tak výrazně proměňuje ráz krajiny. To samé platí i pro jednotlivé čtvrti, což je jedna z největších a nejlepších novinek celé hry. V každém městě po objevení potřebných technologií postupně budujete výzkumnou čtvrť, obchodní, industriální, zábavní, kulturní, vojenskou nebo duchovní a každá z nich na mapě zabere jedno samostatné pole. Až po postavení dané čtvrti v ní můžete stavět dlaší budovy zaměřené na daný účel, takže ve finanční čtvrti najdete banky a burzy, ve vědecké zase knihovny, univerzity a laboratoře. A každá nová budova samozřejmě promění i vzhled čtvrti.

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: Pctuning

Výsledkem je nejen pestřejší mapa, ale také lepší přehled a plánování. Jasně víte, že když chcete co nejdřív vysokou produkci, musíte primárně rozvíjet industriální čtvrť, pokud vám dochází peníze, je na čase kolem měst rozvinout čtvrti finanční, a pokud zaostáváte ve výzkumu, zjevně jste podcenili oblast vědy. Dá se tak účinněji reagovat na výkyvy ve hře, ale také škodit protivníkům. Pokud vás například sousední říše drtí v kosmickém výzkumu, můžete prostě zdevastovat danou čtvrť, aniž byste složitě dobývali celé město. A to jak vojensky, tak s pomocí sabotáží špionů. Myslet je třeba také na bydlení a budování obytných komplexů, jinak město přestane růst a lidé budou nespokojení. A protože jsou obyvatelé zatraceně vybíraví, musíte je stavět na lukrativních místech s co nejvyšší přitažlivostí, například u hor, divů světa či na pobřeží.

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: Pctuning

Tím se dostáváme k systému bonusů. Nezáleží totiž už jen na tom, co zrovna stavíte, ale také kde. Každý div světa se dá postavit jen ve vybrané lokalitě (například u řeky či v sousedství určité čtvrti) a také každá čtvrť dostává velmi výrazné bonusy, pokud je na dobrém místě a obklopují ji ty správné stavby. A že je těch podmínek opravdu hodně. Musíte tak urbanisticky plánovat na dlouho dopředu, abyste bonusy využili na maximum a nezaplácli si klíčové lokality nějakými nesmysly. Na internetu už pro tento účel najdete i přehledné tabulky a přímo do mapy si můžete jednoduše vkládat praktické poznámky typu „Tady bude vědecký komplex“ nebo „Pro tebe si ještě přijdu ty parchante!“.

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: Pctuning

Na mapě tak vlastně nezbývá příliš volných ploch k budování obyčejných vylepšení jako jsou farmy a velkou část z nich ještě okupují  unikátní suroviny. Ty se dělí na strategické (potřebné pro stavbu určitých jednotek), bonusové (zvýšující produktivitu) a luxusní (zvyšující spokojenost) a jsou jich vážně mraky: pšenice, krávy, koně, liščí kůže, jelení maso, koření, čokoláda, čaj, barvy, banány, uhlí, železo, bronz, stříbro, ropa, uran, hliník, ryby, krabi, uran… co jen si vymyslíte. K tomu všemu se přidávají ještě speciální stavby jednotlivých národností  a výsledkem je svět, na který se hezky kouká a je radost ho budovat.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Pctuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Pctuning