Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města! | Kapitola 5

Vojta Bednář

Vojta Bednář

27. 10. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Bankéři k makléřům, herci ke kejklířům 2. Hlavně nic nepřehlédnout 3. Hodně umělá inteligence 4. Armáda plná veteránů 5. Skoro dokonalá Civilizace? 6. Galerie snímků ze hry

Přišel čas se trochu odvázat. Nová Civilizace zásadně přepracovala systém měst, místo jednotlivých jednotek povolává do boje celé armády a piplání políček nahradila budováním rozsáhlých urbanistických čtvrtí. A hned od začátku toho na vás vychrlí tolik, že nejspíš chvíli nebudete stíhat. Tak nestát, nekoukat, jedem!

Reklama

Je naprosto bez debat, že mezigenerační změny v nové hře pana Sida Meiera nejsou jenom kosmetické. Systém čtvrtí přináší velkou pestrost a nový svěží dech do budování měst, ubylo otravné a zdlouhavé práce s dělníky, s armádami se mnohem lépe pracuje, množství různých mechanik je úctyhodné a zmínku si určitě zaslouží i skvělá nápověda, kam stačí zadat jediné slovo a okamžitě se dozvíte přesně to, co potřebujete. I chování panovníků se dá vesměs hodnotit jako změna k lepšímu. Jenže když vidím to ohromné množství desítkových hodnocení, přeci jen si říkám, co tak zázračného přimělo tolik lidí přehlédnout všechny ty podstatné nedostatky.

Hra se sice ovládá příjemněji a je vytříbenější, její celkové tempo se ale v zásadě nezměnilo. Pořád tu najdete zdlouhavou pozdější část hry, když už vlastně jen do úmoru odklikáváte povinné úkoly. Přitom víte, že stačí prostě jen nějak přežít 40 nebo 50 kol, než dosáhnete vítězství, ale pořád musíte v každém kole znovu nastavovat obchodní trasy, úkoly pro špióny (i v případě kontrašpionáže ve vlastním městě je to snad každé třetí kolo!) a stavební projekty. Chcete vyhrát, ale za tu zbytečně ztracenou hodinu spánku už to kolikrát ani nestojí.

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: PCTuning.cz

Pořád je to také hodně repetitivní zážitek a pestrost jednotlivých frakcí mi upřímně nepřipadá dostatečná. Na první pohled se od sebe liší dost, ale jejich unikátní vlastnosti zpravidla nejsou zas tak silné, aby plně ovlivnily herní styl, případně je z různých důvodů nelze využít. Třeba bojové výhody Japonska se projeví jen na pobřeží, což je fakt pech, když se nepřítel zrovna rozhodne zaútočit z vnitrozemí a k moři se nenechá nalákat ani za prase v kimonu. I samotné jednotky jsou až na výjimky vlastně všechny stejné.

Bohužel, setkal jsem se i s řadou technických problémů. Převážně to byly drobné a spíše úsměvné bugy, jenže ani takové u hry podobného formátu nečekáte a být by tam neměly. Hra mi ale také několikrát spadla a jednou jsem se dokonce dostal do situace, kdy mi spadla pokaždé, když jsem jakýmkoliv způsobem zabral cizí město. Něco takového po 10 hodinách usilovné hry fakt nechcete. Obzvlášť, když jsou ti zatracení namyšlení Brazilci konečně na lopatkách a nepřemožitelné flotile zbývá jen dobýt poslední dvě města. A já jim tolik chtěl demonstrativně srovnat se zemí fotbalový stadion! Naštěstí se ale nezdá, že by takové potíže hlásilo nadprůměrné množství hráčů.

Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: PCTuning.cz

Subjektivní vizuální stránku hodnotit nebudu, mně osobně nicméně hravější malovaný styl celkem sednul. Ovšem s výjimkou vojenských jednotek, které nejsou ani hrozivé, ani působivé, a třeba nejsilnější raketová loď vypadá jako dětský parníček.

V každém případě tu vidím hru, která udělala hodně pro vylepšení herního zážitku, svůj stín ale nepřekročila a namísto starých problémů přinesla některé nové. Pochopím, pokud se teď pro někoho stane vrcholem série, ale stejně tak rozumím i těm, kdo se po první ochutnávce rozhodli zůstat u pátého dílu. Je to dobrá hra, ale k dokonalosti stále ještě několik vývojových článků chybí. Osobně to tipuju na devátý díl.

Civilization VI
KLADY
Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: PCTuning.cz
Civilization VI: Kašlete na pole, jdeme stavět města!
i Zdroj: PCTuning.cz
ZÁPORY
Nová koncepce měst Špatná umělá inteligence
Lepší práce s jednotkami Občasná zdlouhavost
Příjemnější hratelnost Chyby a nedodělky

(7/10)

Další solidní díl Civilizace v kvalitě, na kterou jsme zvyklí, a s řadou dobrých nápadů. Zázrak se ale nekoná, série prostě jen bez ostudy uhájila svou pozici.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama