Core i5 600 a Core i3 500 - 32nm dvoujádra Westmere | Kapitola 10
Seznam kapitol
O prvních 32nm procesorech od Intelu hovoříme už téměř rok, od uvedení prvních čipů architektury Nehalem. Na jejich uvedení jsme si ale celkem dlouho počkali. Dnešním dnem započíná nová éra úspornějších a výkonných čipů s nimiž Intel napíše důležitou kapitolu v historii desktopových i mobilních procesorů.
Při výběru testovacích aplikací jsem hlavně zohlednil ty programy, které odpovídají nejběžnějším scénářům používání počítače. Hlavně jsem kladl důraz na aplikace využívající více jádrové procesory. V dnešní době levných čtyřjader, není možné testovat v jednoduchých aplikacích ale preferovat multithread programy. Reálně jich na trhu sice není mnoho, budou ale přibývat a tento trend nelze ignorovat.
Metodika testů
V poslední verzi programu Blender, jsem nahrál dostupné demo "test.blend" a spustil v režimu jednoho CPU, to nám ukáže výkon v singlethread náročných aplikacích. Následuje obligátní Cinebench R10, jehož vestavěný test jsem použil. Další renderovací nástroj Pov-ray také obsahuje demo které jsem použil. V kompresním programu WinRAR jsem také využil vestavěného testu.
U testů komprese videa jsem využil program MainConcept, ve kterém jsem převáděl HD video z videokamery na H.264 video v rozlišení 1080i. V testu DivX 6.8 jsem enkódoval několika minutové MPEG2 video z DVD do AVI s maximální kvalitou. V dalším testu komprese WAV do MP3 jsem převáděl kompletní hodinovou stopu z filmu do maximální kvality MP3 v aplikaci Lame.
Následují kancelářské aplikace Excel 2008 a Photoshop CS3. V prvně jmenovaném jsem použil dva sešity, které přepočítají burzovní tabulky. V editoru fotografií jsem aplikoval filtrovací batch na fotografii ve formátu RAW. Dva poslední testy, DOSBox a Fritz Chess oba obsahují vestavěný tester.
Nejdůležitějším testem je Multitasking, při němž jsem spustil HD video v plném rozlišení v běžném Windows Media Playeru, spolu s ním jsem dále spustil xCPU test v Cinebench R10 a nechal archivovat složku s testovacími programy WinRARem. Měřil jsem čas až byly všechny úlohy kompletní. Metodika je detailněji popsána v tomto článku.
Rendering
Komprese, multimedia
Kancelářské aplikace
Ostatní testy
Herní testy