CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany | Kapitola 11
Seznam kapitol
Dnešním dnem uvádíme dlouho slibovaný, technicky velmi náročný test zapojení dvou grafických karet v Multi-GPU režimech. Pokusíme se porovnat schopnosti obou řešení v moderních hrách. Srovnáme výkon, kvalitu zobrazení a hlavně také vliv použitého čipsetu na CrossFire a SLI. JsouMulti-GPU po několika letech své existence již vyzrálá a plně funkční řešení, či nikoli?
Tuto hru jsem zařadil, protože se jedná o poslední titul postavený na OpenGL. Obecně jde o celkem hodně hranou síťovou akci, která se dočkala mnoha uživatelských map a modifikací. Hraje ji i spousta lidí u nás, a graficky je hra srovnatelná (dle mého osobního názoru) třeba i s Crysis.
Všechno co šlo, jsem ve hře nastavil na maximum. Vyhlazování (8x) a filtraci jsem nastavoval také pouze ve hře. Měnil jsem pak už jen rozlišení. I když tato hra nabízí i s vyhlazováním vysoká fps, testoval jsem i bez něj - u online stříleček někdy hráči dávají přednost vysokému počtu fps a ne grafické stránce. V této hře je problém dosáhnout stejných podmínek, proto jsem hrál kompletní level asi 20-30 minut v mapě "Valley" - ničil jsem kontejner stroggů. Záznam Frapsu jsem ukončil, po úspěšné detonaci v sídle nepřátel.
V této hře je nárůst dvou grafických karet opravdu znát, pokud porovnáme obě dnes testovaná řešení, mohl by výsledek dle grafů vyznívat pro SLI lépe. Jak ale ukazuje náš průběh, je situace víceméně vyrovnaná.
Nárůst výkonu Multi-GPU
Další hra, kde se projevuje až stoprocentní škálování výkonu. V nejvyšších nastaveních s vyhlazováním předvádí jak CrossFire, tak SLI nárůst přes tuto magickou hranici. U nižších rozlišení jsou počty fps ještě v normálních mezích, od 1680x1050 s AA a AF, už dochází k razantnímu škálování výkonu. Také se podívejte, že v nižších nastaveních opět čipset P45 Express značně zaostává.
Škálování v Multi-GPU
- CrossFire - perfektní, tato hra CrossFire masivně využívá. Nastavení Ai (standard, advanced) nemělo na využití žádný vliv. Značné nárůsty jsou patrné již od 1920x1200.
- SLI - také skvělé, u této hry se nejvíce výkon projeví od rozlišení 1680x1050 s vyhlazováním.
Problémy Multi-GPU
- CrossFire - bez artefaktů, mikrostuttering se neobjevil.
- SLI - bez artefaktů, také zde se mikrostuttering neobjevuje.