Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti | Kapitola 10
Seznam kapitol
Přinášíme test hardwarových nároků jedné z nejočekávanějších her roku — Crysis 3. Velká očekávání se tentokrát naplnila a nebojím se s plnou vážností říct, že jde o nejkrásnější a technicky nejvyspělejší hru současnosti! Nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké, po snížení si však novinku plynule zahrají i majitelé slabších počítačů.
Anisotropic Filtering
Anisotropic Filtering 16× (po najetí myší se zobrazí 1×)
Anizotropní filtrování by mělo zajišťovat správné zobrazení vzdálených textur. Rozdílů jsem si však ve hře nevšimnul a nezměnil se ani naměřený výkon.
Motion Blur Amount
Motion Blur Amount Medium (po najetí myší se zobrazí Disabled)
Nastavení Motion Blur mění míru, s jakou se obraz rozmazává při rychlém pohybu. Snížení míry rozmazání nemá žádný dopad na výkon. Je na každém hráči, aby si sám zvolil, jaká míra rozmazání mu vyhovuje. Základní nastavení efektu Motion Blur je proto i při globálním nastavení všeho na Very High jen Medium.
Lens Flares
Lens Flares Yes (po najetí myší se zobrazí No)
Nastavení Lens Flares zapíná a vypíná čočkový efekt. Vypnutí přineslo nárůst výkonu o jeden snímek za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát a pro relevantní srovnání doporučuji otevření screenshotů v plné kvalitě, jsou rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů velké. Snížení všech detailů na minimum vypne efekt ambientní okluze a sníží kvalitu stínů, přestanou se vykreslovat některé vzdálené objekty a detaily, sníží se celková kvalita osvětlení, odrazy světla od vodní hladiny atd. Rozdíl ve výkonu je obrovský, s AMD Radeonem HD 6870 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování naměřil nárůst z 22 na 61 fps u první z 28 na 72 fps u druhé scény.