Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti | Kapitola 2
Seznam kapitol
Přinášíme test hardwarových nároků jedné z nejočekávanějších her roku — Crysis 3. Velká očekávání se tentokrát naplnila a nebojím se s plnou vážností říct, že jde o nejkrásnější a technicky nejvyspělejší hru současnosti! Nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké, po snížení si však novinku plynule zahrají i majitelé slabších počítačů.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Dual Core CPU
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: DirectX 11 kompatibilní grafická karta s 1 GB VRAM
— OS: Windows Vista/7/8
Příklady minimální sestavy
— procesor Intel Core 2 Duo E6600 a grafická karta nVidia GeForce GTS 450
— procesor AMD Athlon 64 X2 5200+ a grafická karta ATI Radeon HD 5770
Doporučená sestava
— Procesor: Quad Core CPU
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: DirectX 11 kompatibilní grafická karta s 1 GB VRAM
— OS: Windows Vista/7/8
Příklady doporučené sestavy
— procesor Intel Core i3-530 a grafická karta nVidia GeForce GTX 560
— procesor AMD Phenom II X2 565 a grafická karta ATI Radeon HD 5870
Výkonná sestava
— Procesor: Nejnovější Quad Core CPU
— Operační paměť: 8 GB
— Grafická karta: Nejnovější DirectX 11 kompatibilní grafická karta
— OS: Windows Vista/7/8
Příklady doporučené sestavy
— procesor Intel Core i7-2600K a grafická karta nVidia GeForce GTX 680
— procesor AMD FX-4150 a grafická karta AMD Radeon HD 7970
Hardwarové nároky pro Crysis 3 uvádějí vývojáři velmi obsáhle a dle očekávání nejsou nijak nízké. Engine hry je postaven na rozhraní DirectX 11 bez podpory nižších verzí, naprostým minimem pro hraní tak jsou grafické karty řady ATI Radeon HD 5000 a nVidia GeForce 400. Vývojáři konkrétně uvádějí Radeon HD 5770 anebo GeForce GTS 450 v kombinaci se staršími dvoujádrovými procesory. Na takové sestavě Crysis 3 sice skutečně poběží, počítejte však s nejvýše středními detaily v nízkých rozlišeních. Nutností je samozřejmě také operační systém s podporou DirectX 11, tj. Windows Vista s patřičným opravným balíkem a vyšší.
Doporučená sestava by měla obsahovat starší grafickou kartu střední třídy a novější dvou až čtyřjádrový procesor. Na takovém počítači si Crysis 3 dle mých zkušeností plynule zahrajete na vysoké až nejvyšší nastavení detailů, oželet však budete muset plnohodnotný režim vyhlazování hran. Ten je možné zapnout jen na nejvýkonnějších sestavách a i na nich Crysis 3 při nejvyšším nastavení detailů s vyhlazováním neběží s nijak velkou rezervou.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.07 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.2 Beta 6. V obou případech jde o nejnovější ovladače určené přímo pro Crysis 3.
Metodika testování
Crysis 3 (zatím) nemá implementovaný vestavěný benchmark pro měření výkonu, testoval jsem proto vlastním hraní. K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
Nastavení hry
Měření probíhalo při třech různých nastaveních grafiky. Základním a nejméně náročným nastavením bylo nastavení všech detailů na Medium s vypnutým vyhlazováním hran. Středně náročným nastavením byla úroveň Very High s vypnutým vyhlazováním hran a nejnáročnějším nastavením bylo Very High v kombinaci se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran plnohodnotného režimu MSAA. Kromě něj Crysis podporuje i jiné typy vyhlazování včetně post processing efektu FXAA, SMAA a speciálního kombinovaného režimu TXAA (jen karty nVidia architektury Kepler). S nimi jsem ale výkon neměřil. Testování jako obvykle probíhalo v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.