Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti

Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 2. 2013 03:00 117

Seznam kapitol

1. Řádně vylepšený CryEngine 3 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední nastavení bez AA 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení bez AA 5. Výsledky GK na nejvyšší nastavení s 4× MSAA 6. Vliv procesoru na hru při středním nastavení
7. Vliv procesoru na hru při nejvyšším nastavení 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Vliv nastavení na hru III 11. Galerie in game screenshotů 12. Závěr

Přinášíme test hardwarových nároků jedné z nejočekávanějších her roku — Crysis 3. Velká očekávání se tentokrát naplnila a nebojím se s plnou vážností říct, že jde o nejkrásnější a technicky nejvyspělejší hru současnosti! Nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké, po snížení si však novinku plynule zahrají i majitelé slabších počítačů.

Reklama
Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti
i Zdroj: PCTuning.cz
Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 je při nejvyšším nastavení všech detailů velmi náročnou hrou, drtivá většina hráčů tak bude muset snižovat detaily. Položek je v nastavení poměrně hodně, jejich vliv na výkon jsem měřil s AMD Radeonem HD 6870 v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran.

Antialiasing

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Antialiasing MSAA Medium 4× (po najetí myší se zobrazí Disabled)

Třetí Crysis zubatými hranami velmi trpí, plnohodnotný režim čtyřnásobného vyhlazování MSAA je však velmi náročný na výkon počítače a framerate po zapnutí vyhlazování s Radeonem HD 6870 klesnul z 22 na 15 fps. U slabších karet tak spíše doporučuji používat efekty post processing vyhlazování FXAA a SMAA, které sice mají své nevýhody v podobě rozmazání textur a ne tak kvalitního vyhlazení, jsou však výrazně méně náročné na výkon počítače.

Texture Resolution

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Texture Resolution Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdílu v rozlišení textur jsem si nevšimnul, nenaměřil jsem ani žádný rozdíl ve výkonu. Změna tohoto nastavení mimochodem vyžaduje restart celé hry.

Game Effects

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Game Effects Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Také u nastavení Game Effects jsem si žádných rozdílů nevšimnul a nezměnil se ani naměřený frameraete.

Object

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Object Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Po snížení kvality nastavení Objects se přestanou vykreslovat některé vzdálené předměty. Vliv na výkon má ale nastavení poměrně malé, naměřil jsem nárůst z 22 na 24 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama