Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti | Kapitola 8
Seznam kapitol
Přinášíme test hardwarových nároků jedné z nejočekávanějších her roku — Crysis 3. Velká očekávání se tentokrát naplnila a nebojím se s plnou vážností říct, že jde o nejkrásnější a technicky nejvyspělejší hru současnosti! Nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké, po snížení si však novinku plynule zahrají i majitelé slabších počítačů.
Crysis 3 je při nejvyšším nastavení všech detailů velmi náročnou hrou, drtivá většina hráčů tak bude muset snižovat detaily. Položek je v nastavení poměrně hodně, jejich vliv na výkon jsem měřil s AMD Radeonem HD 6870 v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran.
Antialiasing
Antialiasing MSAA Medium 4× (po najetí myší se zobrazí Disabled)
Třetí Crysis zubatými hranami velmi trpí, plnohodnotný režim čtyřnásobného vyhlazování MSAA je však velmi náročný na výkon počítače a framerate po zapnutí vyhlazování s Radeonem HD 6870 klesnul z 22 na 15 fps. U slabších karet tak spíše doporučuji používat efekty post processing vyhlazování FXAA a SMAA, které sice mají své nevýhody v podobě rozmazání textur a ne tak kvalitního vyhlazení, jsou však výrazně méně náročné na výkon počítače.
Texture Resolution
Texture Resolution Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdílu v rozlišení textur jsem si nevšimnul, nenaměřil jsem ani žádný rozdíl ve výkonu. Změna tohoto nastavení mimochodem vyžaduje restart celé hry.
Game Effects
Game Effects Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Také u nastavení Game Effects jsem si žádných rozdílů nevšimnul a nezměnil se ani naměřený frameraete.
Object
Object Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Po snížení kvality nastavení Objects se přestanou vykreslovat některé vzdálené předměty. Vliv na výkon má ale nastavení poměrně malé, naměřil jsem nárůst z 22 na 24 snímků za sekundu.