Zpět na článek

Diskuze: GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

blaho
blaho
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim yes - nVidia power :D

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim To je ako ked si kupis sitny iphone za 1000 euro :D
Testovat novu zbytocnu kartu s hrami spred 5 rokov.. hmm aky to ma zmysel :-)
Kde su nove hry ktore daju zabrat tejto karte??? nikde :!:

martinmiro
martinmiro
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ethos akoze nie su hry ktore tu kartu vyuziju ? ja s 2560x1440 ju vyuzijem i na 130% ....

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim Přesně tak. ATI (AMD) = problémy a v budoucnosti žádná podpora a žádný nový ovladače pro novější OS.

Spinrush
Spinrush
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim jojo známej si koupil taky radeon ale R9 280 po vložení a instalaci nejnovějších ovladačů má problémy s razantním kolísáním FPS

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spinrush To bude asi v rukách.

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spinrush jsem šťasný člověk vše funguje jak má :-)

nenazranej
nenazranej
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spinrush @c3cilka: Prosimtě přestaň plácat blbosti. Problém s ovladači může mít jen ňouma max. pár dní nová hra (to je ale oboustranná věc). Já mám za poslední tři roky GTX 560 SOC, HD 6970, GTX 580 a HD 7950 a jediné problémy jsem měl v BF3 s GTX 560 SOC a GTX 580 a ani tak si nedovolim napsat nějaké žvásty o ovladači, nakonec byl problém v samotné hře. Už tady nešiř BLUDY a příště si vyčisti komp po beta verzi ovladače ty lam..cko.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim Neboj se, novou "ATi" si už asi nikdy nikdo nekoupí :wink:

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX jj souhlas novou ATI si už 100% níkdo nekoupí :-D I když já ty grafiky dodnes nazývám ATI asi ze zvyku :-D Teď sem sehnal zbrusu novou R9 270X za 3000 a jsem spokojený :-) Geforce jsem dal k bráchovi do počíku on víc využije cuda v Photoshopu a oba fungujem v poho ( já mám zas rád více monitorů :-) )

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX @KOCHREN: PS: dodatkem
jak u 285-285X platí že nemá smysl na ni přecházet z 280-280X
tak u 980 platí to samé určitě nynější majitelé 290-290X, 780-780TI nepoletí prodávat tyto grafiky aby si sehnali stejně výkonou grafiku...
V obou případech žádný upgrade... jde pouze o náhrady stávajících modelů.
AMD by mělo na spotřebě taky zamakat kvůli mobilnímu segmentu.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
20. 9. 2014 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX @KOCHREN: Osobně mě samotného nebaví to úchylný přeznačování grafických generací 5xx 6xx 7xx 8xx 9xx... když v podstatě jsou skoro všude z 80%-90% stejné čipy.
Pak člověk musí všude zjišťovat co je za čip v grafice přesně obsažen, a srovnávat to pomalu o 2 "generace" zpět.
AMD se jako tako drží klasického značení, které mi osobně vyhovuje.

A ty bludy tady o grafických ovladačích... Kriste lidi! Dneska to snad nemůže nikdo brát vážně! Jedině kde jsou často nefunkční ovladače je Linux. Ne Windows!

Nejčastější příčinou problémů s grafikou jsou Hry samotné, taky často problémy v BIOSech desek, nebo její HW části.
Nakonec jsem svědkem, kdy PC zdroje měli prasácky přetížené větve (pochybných) všemožnými svítilky, větráčky, starými disky, do toho Radeon R290 s příkonem jak prase... pak se někdo divý.
Nakonec to završí tím, že si sežene grafiku s nižším příkonem (od konkurence) a vychvaluje ji... jak vše šlape, jak má.

Osobně sem si pár generací užil, a až na pochybný Radeon 9550 do AGP (který se taky usmažil sám od sebe) si nemůžu stěžovat na nic zásadního.
Ovladače od dob HD5xxx prakticky neřeším, a naopak Geforece 8800GT byla asi nejlepší kup v celé historií co sem poznal.
Každý má své PRO a PROTI.

Nakonec se všichni shodneme na tom, že Výkon současných generací grafik nestačí na 4K.
Chce to větší propustnost, menší výrobní proces... tedy pořádné paměti, pořádné čipy, od obou stran.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim Ono někdy jsou problémy taky v desce, nebo zdroji, nebo... ale přít se nemá smysl s člověkem, který je čerstvě zklamaný.

Osobně se ztotožňuji s názorem => "KOCHREN"

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim Tak Ti nevím snažíš se o flame? Protože pokud nemáš smůlu na vadný kus (ty jsou na obou stranách tábora), tak třeba mě fungují dobře oba výrobci... a to včetně ovladačů.

Jestli to nebude rukama a neznalostí...

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nádherná grafika. Díky za skvělou recenzi. Výhradně díky videocardz jsem věděl už vše dopředu :)

15degren
15degren
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil91 mno nvm. Pravda kdyby nestála nedostupných 15 tisíc, ale do 10 tisíc, byla by to dobrá karta, podle mě výrobní náklady, dle počtu tranzistoru a jejich ceně na 28 nm, si myslim že karta mohla mít klidně cenovku i kolem 8 tisíc a zadupat AMDčko do země.

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren nedostupných 15K? Chceš snad půjčit? Já si tuto kartu koupím klidně 2x a ještě mi zbude na zbytek sestavy :D

Osobně si myslím že nVidia nemá proč stahovat ceny dolů když není rovná konkurence a lidi to koupí i za tyto prachy tak jako nový iPhone 6 :D
Ale jinak mohla stát max 13K :)

morke
morke
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně grafika, na které je vidět pokrok v efektivitě. Cena je vzhledem k výkonu taky dobrá. Ještě GTX 970, která způsobí v jedné plzeňské garáži bezesné noci a pláč samotného mistra :D .

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 9. 2014 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Zase tak špatně bych to neviděl, určitě se v Plzni brečet nebude.
Ale je fakt, že od dob 8800GTX se zase nVidii karta povedla a je lepší než konkurence.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
19. 9. 2014 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takze v cislach:
radeon 285 za 6K ma cca 58-60% celkoveho vykonu vo fullhd - "težke sklamani"
(na fullhd uplne dostacujuca karta, podla grafov)
gtx980 za 14,700 ma vo fullhd 97%, ked pozeram tak je to skor karta urcena na qhd

Adam, sorry ale porovnavas 2 rozlicne segmenty..total mainstream a skoro ultra highend(viem ze titulky predavaju, hlavne v bulvari :wink: )

radeon ma sancu byt predavany, ale kto kupi gtx980? traja styria tu napisu, ze brutal karta, beriem rovno 2? :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Nepochopeno. Člověk si stejně tak může místo té R9 285 koupit R9 280 nebo 280X a nepozná rozdíl – ve výkonu, v ceně, ve spotřebě. Žádný posun k lepšímu. Kdyby tu ta karta nebyla, nikomu by nechyběla. Dá se teď totéž říct o GTX 980?

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ale to přece není pravda, ten posun k lepšímu tam je (cca 40-50W je celkem dost na to, že to je tatáž architektura), minimálně u výrobců, kteří neštelovali BIOS podle svého. Dále byla zúžena sběrnice bez podstatného vlivu na výkon, takže ten posun tam je.

S ohledem na to, že 285 je pouhý ekonomický replacement 280, mi to jako vyloženě špatné nepřijde. Prostě původní 280 stála X, 285 bude výhledově stát Y, kdy Y = X/2 (přibližně), a to se prostě s variabilními náklady něco udělat musí. Z hlediska zákazníků je podstatná ta cena Y, osobně se domnívám, že cena může nakonec spadnout až někam ke 4 tisícům (a přeznačení na něco jako R9 370). Tomu sice neodpovídá plnotučný GPU s neořezaným DP setem, ale z hlediska obchodního to smysl dává.

AMD zvolilo jiný přístup k inovaci (a taky ho tak předem označilo), ale nevidím v tom žádný problém, kromě přehnaných očekávání, že karta s označením o 5 vyšším musí přinést zásadní výkonové změny.. Bráno touto optikou, nvidia "přeskočila" jednu generaci (780->980), takže výkon měl být dle "očekávání" násobný a ne směšných pár procent. :wink: Prostě zase jiné měřítko, jiný metr na červené vs. zelené.

Jinými slovy, nvidia teď tlačí spotřebu, takže řešíme jen spotřebu. Až bude tlačit výkon, budeme řešit výkon. A u AMD jsou babráci, protože to nedělají jako nvidia. To je asi tak závěr čtený mezi řádky.

Fakt, že 980 si pořídí maximálně majitelé GTX580 nebo starších, popř. majitelé HD5870 a starších (jiný bývalý highend nedává ekonomicky a výkonově význam) zmíněn (jako u jiných (nejen) zdejších recenzí) nebyl..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @tynyt: Proboha, komu se u R9 285 podařilo naměřit o padesát wattů lepší spotřebu a jak.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: třeba na guru3D: http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_r9_285_review,5.html

Z CZ webů třeba na jednom, kde ses do krve pohádal a máš (měls) tam trochu směšnou ikonu avatara. Tam sice chybí přímé srovnání s 280, ale poměrově to vychází.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: To se povedlo "naměřit" akorát v jedné plzeňské garáži :lol: On prý totiž celý svět je podplacený a měří špatně... Přesto tomu pár chytráků věří.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: no vám ne :)

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Igor: Noooo onooo zdejší web se k tomu přiznal že je placený ;-) :-D ale tak pokud chceš mít opravdu reálný náhled na věc tak si přečteš více webů jak zdejší a plzeňský... Nvidii nelze upřít, že se jí opravdu porařilo pěkně zapracovat na optimalizaci architektury :-) AMD zas tu 285-285x vzalo jako náhradu za stávající 280-280x, které bude stahovat. Už podle značení to nemá být nová řada. CO je zas u AMD hezké je že nové grafiky obsahují nové technologie a povedlo se jim zapracovat na paměťové efektivitě. Co se AMD míň povedlo (nepovedlo) je zmáknutí spotřeby... uvidíme s čím se vytasí oba výrobci na nových výrobních procesech.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @tynyt: S testy grafik na Diit na mě nechoďte, tam už to David dopracoval tak daleko, že má graf spotřeba bez jakéhokoliv vysvětlení, jak se k těm číslům dopracoval. Fakt nedokážu posoudit, proti tomu se blbě argumentuje nebo hledá nějaká chyba. Taky je to asi jediný autor, co dokáže nacpat do jednoho grafu dvě karty měřené na jiných zdrojích nebo na jiných sestavách. Nepovažuje to za problém.
U Guru3D vidím problémy minimálně tři – netuším, co si představit pod pojmem GPU stress, uvedený údaj je jen část spotřeby z toho, co naměří na zásuvce (snaží se z ní vypočítat spotřebu grafiky), a není z toho zřejmé, jaký výkon ta karta během toho měření měla (jednoduše když tam pustím furmark a porovnám dva oc modely R9 280X, může být jen mezi nimi rozdíl 40 W jen proto, že ten jeden se mi podtaktuje na 500 MHz a ten druhý ne).

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Koudz: R9 285 od Sapphire s Dual-X mi v Crysis vychází ještě o 15 W horší než ta od Gigabyte.

Určitě to nebyla karta, kterou by v tom testu PowerTune shodilo na 500 MHz? Pak bych se tomu nedivil.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @KOCHREN: On někdo ten Obrův slabý pokus o trollování bral vážně? :)

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Pane Vágnere, já s vámi souhlasím. Ale uznejte, že ta reakce si o tu hlášku přímo říkala :D

Podle reálných výsledků není R9-285 nijak úspornější vyjma snad referenčních kusů, kde je toho dosaženo nastavením powertune, ne "revoluční optimalizací jader".
K dobru jsou připsat nové technologie, jejich reálný přínos ovšem normálního člověka zas tak netáhne.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: DIIT je hodně specifické, to ano, ale zrovna zdroje tam uvedené mají.

Co se G3D týká, naznačuješ, že nejsou schopni si pohlídat, že jim (třeba v tom FMarku) spadne FPS i teploty, protože se karta podtaktuje? předpokládejme, že to nejsou blbci a že nějaký svůj proces měření mají. Samotná spotřeba jako delta vypočítaná odečtením idle přece nijak neovlivňuje poměrový výsledek proti staršímu modelu, který má tutéž deltu jednoznačně vyšší. O samotné absolutní spotřebě karty to samozřejmě nic neříká, ale to je tam taky výslovně uvedeno, že se jedná o aproximaci.

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: PS: pane Vágner máte dost odvahu zpochybňovat zrovna G3D :-) je to web s opravdu dlouholetou tradicí který má úplně jinou váhu jak zdejší plátek. Já ho pamatuju ještě v době Geforce 2mx a i předtím kdy sem tam chodil pro neofiko ovladače hlavně na grafiky ATI, které opravdu v dobách ATI Rage byly jemně řečeno problematické :-) Ale tak nějak od časů 9800pro jsem větší problémy nezaznamenal. Beru grafiky na přeskáčku od obou výrobců. Apoň můžu porovnávat osobně. To nemluvím o tom co jsem poskládal či servisoval...

KOCHREN
KOCHREN
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: otázka zní on se dá celkově brát vážně?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @tynyt: Právě tyhle nevyzpytatelné vlastnosti při automatickém přetaktování jsou důvodem, proč jsem začal do článků přidávat zároveň grafy chování karty při zátěži, aby bylo zřejmé, co se dělo a jak jsem k tomu dospěl, a bylo jasné, v čem by mohla být případně bota. Prakticky nikdo jiný to nedělá.

Ano, i zahraniční redaktoři z renomovaných webů dovedou takovou botu udělat.

Delta – u ní jsou dva problémy – účinnost zdroje se mění se spotřebou, a spotřeba CPU může záviset na výkonu grafiky (může se flákat = mít nižší spotřebu, nebo nestíhat = mít vyšší spotřebu). To je důvod, proč se nepokouším odhadovat jen spotřebu grafiky a píšu raději celou sestavu (zatím jsem prostě nepřišel na to, jak to při tolika proměnných korektně spočítat)

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: vetsina veci se da spajet doma, nwm proc z toho delate takovou vedu, capnu to a zmerim grafiku zvlast.

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
20. 9. 2014 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Zalman ZM-VPM1 [url]http://bit.ly/1oaaCpO[/url]
Zalman ZM-PCM1 [url]http://bit.ly/Z1r9XD [/url]
Kolik si karta bere ze slotu pak ověřit na PCIE nějakém extenderu :wink: Podobně to měčí tuším na Hardware.fr a SilentPCreview.com

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @KOCHREN: To neznamená, že je dokonalý. Předem varuju, že to bude znít šíleně nafoukaně (nějaký Vágner by chtěl školit Guru3D s řádově vyšší návštěvností), ale zkuste se nad tím zamyslet.

Podívejte se na výsledky měření hlučnosti bez zátěže:

[url]http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_970_and_980_reference_review,10.html[/url]

kde evidentně místo drtivé většiny grafik měří hlučnost testovací sestavy (nevím, jestli systémových ventilátorů, nebo chladiče CPU, nebo zdroje). Rozdíl je u většiny karet na úrovni jediného dBA.

To je u hlukoměrů z cenově dostupné třídy 2 (což jsou i hlukoměry za čtyřicet tisíc) v podstatě chyba měření.

Podívejte se na hlučnosti v zátěži, něco tak šíleně zavádějícího je už vysloveně na profackování autora. :) Hádám, že se asi nenajde jediný člověk, který by uvěřil, že když dá do počítače GTX 750 Ti, bude asi o 2 dBA tišší než 200W HD 7950 (1 dBA je prakticky nepostřehnutelný rozdíl, 2 dBA poznáte možná když ty dvě karty zkusíte hned po sobě).

Domnívám se, že na vině je právě chladič CPU, vzhledem k tomu, že žádný chladič CPU nezmiňují, to vypadá na AIO vodníka dodávaného v boxu s procesorem – a ten je bez zátěže výrazně hlučnější než drtivá většina grafik. A v zátěži jich přeřve spoustu taky. Do sestavy bych si ho právě kvůli tomu nedal ani za zlaté prase. Jestli to není on, je to jiná komponenta, ale rozhodně ne grafika. 37 dBA už je dost výrazný šum ventilátoru, kterému se bez zátěže v dnešní době ani neblíží devět z deseti karet při měření z dvaceti centimetrů, ne tak z 0,75 m.

Představte si, že si někdo na základě tohoto grafu do odhlučněné sestavy koupí HD 7950, která je skoro stejně tichá jako lowendové grafiky – spláče nad výdělkem.

Co víc k tomu mám dodat.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
29. 9. 2014 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @amadjr: husty :shock: , tak sup sup capni to a mer a nezapomen postnout fotky a namereny vysledky, kdyz je to tak jednoduchy :idea:

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: ze jste si tak jist tim, jakou radeonu 7950 tam meli k testu, zda referencni nebo nejakou nereferencni.. 750TI ma cosi pripominajici boxak intelu s mizernou ucinnosti. prozradim vam male tajemstvi, ucinnost chlazeni neni primo zavisla jen na otackach ventilatoru, zaleti i na provedeni a plose chladice :)

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aha, takže jsem se těmi "superlativy" prokousával, očekával jsem výkon snad už 30-40% nad 780ti... Pak se ale dívám na grafy a něco mi nesedí. No a nakonec je to "jen" o tom, že u nového "High-endu" stlačili spotřebu.

Upřímně, sice pěkné navýšení účinnosti, ale když se budu dívat po nejvýkonnějším dostupném jádře za 15-17.000, něco jako spotřeba je mi silně u zádi...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Nenapadlo by mě, že by se našel ještě někdo, kdo po těch třech dnech neutuchajících leaků čekal od té karty 30-40 % výkonu nad 780 Ti. :)

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ne každý má každý den čas nadšeně onanovat nad cizími informacemi jako vy. :wink:
Nemluvě o tom, že grafické karty nejsou až tak úplně střed mého zájmu a rád si počkám až na grafy.

HEAD
HEAD
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Si asi nevidel recenze GTX970?
Vykon GTX780TI za 9tisic se spotrebou 145w TDP.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HEAD Zajímavé, GTX980 výkonu GTX780ti pomalu ani nedosáhla a GTX970 ano? To Nvidia přešla na odečítání..? :lol:

alienGT
alienGT
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HEAD @c3cilka: Nezapominej, ze v testu je 780Ti OC vezre. Bez OC by byla 780Ti na urovni GTX780GHz. V tom pripade GTX980 skutecne porazi o cca 8% GTX780Ti. Stejne tak je GTX970 cca 8% pod defoaultni GTX780Ti (cili GTX780Ti je presne mezi nimi).

tonyboy
tonyboy
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Az prijde Nvidia s Titanium verzi tak bych teprve hodnotil soucasnou situaci

vzhledem k luxusni spotrebe a dobre moznosti taktovat si maxwell opravdu zaslouzi gold medal

Navic co se tyce potencialu techto grafik v noteboocich, kde je kazdy W znát - no uz se tesim na Nvidii 960 se spotrebou GTX 650

fllow
fllow
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takový titulek za který by se nemusel stydět ani BLESK a pak ty nesmyslný ódy, který spíš jsou velkým zklamáním |:

Čekal jsem pod takovym titulkem aspon 20% výkonu na 780ti.

Na to, že je to čistě herní karta, která níc jiného neumí a neumí ani poslední dx verzi, tak za tu cenu EPIC FAIL.

1) Za tu cenu očekávám odpovídající výkon a v současné době po takové kartě vyžaduju výkon aspoň ve 4k - bohužel takový test tu není a pro FullHD mi bohatě stačí tolik kritizovaná r9 285 za 1/3 cenu.

2) Když si kupuju Ferrari tak taky neřeším kolik žere, chci prostě výkon - bohužel tu opět zklamání a žádná motivaci proč případně vyměnit za staré dobré 780/780ti/290/290x

Tahle karta je prostě stejně o ničem, protože na 4k to bude crap a vytahovat se, že má výbornou spotřebu? kdyby to byla karta za 8-9k klidně platinum award.. takhle zbytečný produkt...

R9 285 nabízí mnohem rozumnější důvod a motivaci k nákupu pro majitele karet amd 6xxx/ gtx5xx a dříve narozené.

Jestli pak tuto recenzi nepsal spiš pan Obermajer a Vágner je pseudonym :oops:

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fllow Bacha aby ti neprdla cévka z té závisti Nvidii :)

fllow
fllow
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos bohužel nejsem majitel společnosti AMD, tak nevím proč by mi měla praskat cévka závistí :lol:

jako spotřebitel si můžu koupit co chci a na krásu si můžu podle nálady měnit grafiku v bedně podle toho jak zrovna vstanu jestli modrou, zelenou, červenou, růžovou O:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos Žádná závist v textu není, naopak se tomu říká objektivní názor.

"Prahnu po trošce nadhledu... Snad Vám nedošel."

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @c3cilka: Karty a architekura jsou to perfektní, nevím co více by jste chtěli :) [b]AMD + Plzeňská garáž může jen tiše závidět.[/b] Každému je jasné, že tohle se chvilku bude prodávat, Nvidia si nahrabe a pak přijde GM210, který rozdrtí celý vesmír :lol:

Už se těším na GM204 do notebooků alias GTX980M nebo K5200M viď Vlastimile91 :D Néé opravdu, K3100 poleté z noťasu ihned :)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos: že ti ale ta plzeňská garáž pěkně leží v žaludku.. ;-)

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @tynyt: Ba naopak, je to skvělý sranda web a těch není nikdy dost... A abych byl opravdu Veselý, tak musím chodit i tam :D :D :D

Poslední srandu co si pamatuji: Přehled sestav pro nějaký měsíc: 6x sestava - 6x grafika AMD :D :D :D :D :D :D :D Auauau, to bolelo... I tam, kde se na cenu nekouká :D

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos: Prostě nezaujatý web :D

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos: co naděláš, takových nezaujatých webů je.. :D

Igor
Igor
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @tynyt: Takových extrémů moc není :-D Ty nějaký znáš?

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Igor: třeba PCT.. ;-)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @tynyt: Tak taký extrém ako "sranda web" nie je PCT ani zďaleka. Tu sa teda sústavne neprezentujú redaktori nenávisťou voči NVIDII, Apple či konzolám. Nie je to tu závislé od komplexov jedného autora ako iný web na ktorý narážame.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @mareknr: ale já přece nepíšu o redaktorech.. :D

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @tynyt: Ja som tým chcel iba povedať, že tu ke proste na výber kdežto na tom druhom webe nie. Ten druhý web je asi ako keby u PCT písal iba Obr a nie len recenzie (pretiože jeho technologické rozbory som si vždy rád čítal a boli vždy na dosť dobrej úrovni).

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 9. 2014 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @mareknr: řeknu to takto: ten tzv. plzeňský web si vede jeden člověk, který se dost často nechá vyprovokovat. Druhá věc je, že někteří lidé (a ne náhodou spousta z nich chodí i sem) jej dost často a dost nevybíravě a hrubě provokují.

Tím se tzv. "addmina" nijak nezastávám, nicméně se to snažím vidět nestranně. Já jsem s ním nikdy problém neměl (ani když jsem napsal, že nemá pravdu), stačilo psát slušně a nikoli s osobními invektivami.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už nějakou dobu prosakovaly informace v tomto smyslu, takže kdekdo čekal a doufal, že to bude pravda.
Výkon někde mezi GTX 780 a GTX 780ti se spotřebou GTX 670 ukazuje, že nekecali a že ta karta je fakt dost dobrá; OC potenciál ukazuje, že výkonem posledlé potenciální kopce nereferenční verze taky nezklamou.

Upřímě, ta karta má jen jednu majinkou chybičku na kráse - cena. Je mi jasné že nižší bychom jenom těžko čekali, ale cena do 10k by byla příjemnější.

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz Ber to tak, že minimálně po dobu záruky ti ročně ušetří cca 2000,- za elektřinu ;-)

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 Aby to byly 2 tisíce, tak by musel hrát každý den v roce 12 hodin, což z nás nikdo nehraje si myslím :) Když počítám 5,- Kč za 1KW a rozdíl ve spotřebě 100W na hodinu :)

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
19. 9. 2014 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 @michalos: Mně to vychází cca 11 kde dělám chybu? :-)

2000kč:5 kč/kWh=400kWh
400kWh/365dní=1,096 kWh/den=1096 Wh/den
1,096/100W/h = 10,96 hodin

Jasně, že úspora na elektrice není za 1 rok veliká, ale za několik let už to poznat bude. Vždyť jenom použití slabšího zdroje do sestavy ji může docela zlevnit. Další věc je, že to teplo se musí v létě nějak vyvětrat nebo klimatizovat:-)

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 @simiksimik: :D takze nejlepsi/nejuspornejsi kartu ma ten, kdo ma za kominem vrtulu a solarni clanek jo? :D

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 @simiksimik: Berte v potaz také fakt, že to jsou hodnoty při plné zátěži - i 11 hodin plné zátěže denně je dost moc hodně.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 @simiksimik: Hmm. Díky Raptru vím, že nějakých 12 hodin dám průměrně za celý týden. Takže na elektrice vážně neušetřim. :)

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 @simiksimik: [b]Počítáš správně[/b], já jsem to bral jen odhadem, resp. jsem počítal, že má měsíc jen 30 dní, to pak vyjde 1080,- Kč na 6 hodin hraní denně... tak jsem to vynásobil jen dvěma (aby jsme se dostali někam ke dvoum litrům a dobře se to počítalo), to máš nějakých 2160,- Kč na 12 hodin hraní....

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
19. 9. 2014 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 @simiksimik: Pokud budu počítat elektriku za 4,264Kč (ČEZ D02d), tak to vychází na 13hodin:-)

pm74
pm74
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[i]GeForce GTX 980: neuvěřitelný výkon i spotřeba
[/i] to je vazne vrchol pseudonovinarske demence. neuveritelna je spis neprofesionalita nekterych autoru.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pm74 zelený devypatlátor mi to přeložil takto: nová generace přináší pouze optimalizaci spotřeby za přemrštěnou cenu. :D

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
19. 9. 2014 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pm74 Tak jestli Vám to pomůže tak to berte, že je ten výkon neuvěřitelně malý :-D

(třeba vůči některým očekávání - abych nerozpoutal flame:-)

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pm74 Joo to je opravdu špatně zformulované, mělo by tam být neuvěřielný výkon v poměru výkon/watt :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos Titulky. Ignorujete jeden dost podstatný fakt. Jakmile je v titulku byť jen část produktového značení (tady jsem vynechal i "nvidia") zbývají na samotný nadpis asi tři slova. Strašně rád bych tam narval neuvěřitelná spotřeba, poměr výkon/watt a neuvěřitelný výkon s ohledem na parametry karty, ale to se tam prostě nedá narvat. Zkuste to pochopit.

Taky bych tam mohl napsat něco, co nikoho neurazí ani nenadchne, a na co nebude nikdo moct nic říct, třeba "dobrá, ale drahá karta". Ale opravdu nevidím důvod, proč takovým titulkem apriori vysloveně odrazovat od čtení.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Adam Vágner: A co třeba "neuvěřitelná účinnost"? Tak se tomu totiž říká. :wink:

Výkon uvěřitelný je a spotřeba také. To co jste vytvořil vy je něco úplně jiného.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Adam Vágner: Mě ten nadpis přijde celkem adekvátní situaci, i celkově článek je prima.

Rozhodně mnohem lepší než třeba "GTX 980 - já jsem to říkal" jak by napsal váš kolega třeba.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @c3cilka: Není to totéž, neuvěřitelná účinnost neříká nic o výkonu (naopak to bude dojem, že to má výkon, jaký za zmínku nestojí a karta nenabídne víc než tu účinnost), a to by v tomto případě asi nebylo fér. Ten výkon opravdu není špatný.

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Adam Vágner: no uprime me to spis prijde jako thermi, tzv stara GTX ktera sice papirove moc nepapala, ale vyzarovane teplo bylo neuveritelne.. sorry ale aby karta se 160W topila nad 85°C s chladicem, ktery uchladi 250W, no nwm......

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Adam Vágner: To máte pravdu, že to není totéž. Ještěže jste si toho už nyní všiml.

Výkon je to výborný/"neuvěřitelný" vzhledem ke spotřebované energii... Vy jste však použil spojku "a", která má v tuto chvíli trochu jiný dopad na význam.

[quote]neuvěřitelná účinnost neříká nic o výkonu[/quote]
To se samozřejmě pletete. Něco takového říká, že karta umí velice efektivně zpracovat energii přijatou. Je-li "neuvěřitelná", pak asi bude mnohem lepší než u jiných. Navíc od toho je článek, aby popsal jak výkonná a účinná je.
[quote](naopak to bude dojem, že to má výkon, jaký za zmínku nestojí a karta nenabídne víc než tu účinnost)[/quote]
Měl byste pochopit, že její číslo značí HighEndovou kartu(nové řady), tedy u ní vysoký(resp. nejvyšší) výkon je již předpokladem. Když jej však nazvete neuvěřitelným, pak se zdá, že je vysoko nad současnou/předchozí generací, což není. A ano, vzhledem k tomu, že je to nová série, která však výkonem (prakticky) nepřekonává karty předchozí, pak dle mé filozofie výkon "za zmínění nestojí".

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pm74 Tak z určitého pohledu na věc to "neuvěřitelný" výkon je, vzhledem ke spotřebě.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka To, že je pouze výkonem sotva na úrovni předchozí generace je už věc druhá.

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
20. 9. 2014 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka neuveritelna spotreba by byla kdybi byla zaporna

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @Deja vu: :DDDDDD

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle grafy [Ot/min nebo %] jsou úplně k prdu, když nevíme, kolik točí při 100%. Mohli by jste to tam psát...

sklebak
sklebak
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle tech superlativu bych cekal, ze to bude nejaky brutalni trhac asfaltu, ktery je vykonove snad 50% nad 780Ti a 290X a zere to mene jak usporna zarovka.

Moc by me zajimalo, kdo z kupcu grafik, ktere stoji okolo 15 tisic, resi spotrebu par W. Pokud nemam na elektriku, nebudu kupovat high end grafiku. Spotreba je u high endu to posledni, co me zajima.

Taky by me zajimalo, kolik jsi za tu recenzi od nVidie dostal, protoze se to fakt neda cist. Dost mi v dnesni dobe chybi objektivni recenze, bud je to brainwashed nVidiot nebo AMD fanboy.

Kdyby stala 11 tisic, tak reknu dobra grafika a mozna bych ji i koupil, ale za 15 tisic? Neni mi jasne, proc tolik povyku...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sklebak Smrtelně vážně jsem uvažoval o tom, že napíšu jen to, že výsledky jsou v grafech a obrázek si má udělat každý sám a tohle odmítám jakkoliv komentovat, abych nebyl za nvidiota (a když si všimnete, lépe, tak tam s Radeony prakticky nesrovnávám, abych vás aspoň trochu donutil na ty grafy vlézt a udělat si vlastní závěr).

Nenapadá mě, co k tomu při takových naměřených rozdílech napsat, aby to někomu nevyznělo blbě. Najděte mi jakoukoliv jinou výkonnou kartu za posledních deset let postavenou na stejném procesu jako porovnávané karty, u které by takto vypadal poměr výkon/watt proti jejím soudobým konkurentům.

A neargumentujte mi tím, že u highendu lidi zajímá jen výkon, cena, poměr cena/výkon a nic jiného.

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
20. 9. 2014 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner dit ani ty grafi neumite udelat bez chyb

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner až na ten perex, kde se 285 dostalo ohození.. :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @tynyt: Tohle jsem nemyslel ani tak za sebe, co si o té kartě myslím, je v závěru recenze. Ale podívejte se do diskuze pod tou recenzí, samotného mě překvapilo, kolik lidí až tak nepotěšila.

magoedie
magoedie
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sklebak tak neobjektívnu recenziu som už dávno nečítal ale nečudujem sa tomu ....pan vágner píše články aj do hardware speciál a práve kôli jeho recenziám na grafiky a jeho neskrývanou antipatiou k AMD som prestal tento časopis kupovať.... pan obermajer vás dobre zaučil a nvidia z vás musí mať radosť a typujem ze vás má aj na výplatnej listine..... som dlhoročný fanda do hardvaru ale takéto neobjektívne recenzie ma znechucujú a je jedno či je to vágner a obermajer na jednej strane a stach na druhej strane pre toto chodím radšej na zahraničné weby

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@magoedie Já bych to až takto černě neviděl. Jen bych řekl, že autor v podstatě nepokrytě v rámci svých preferencí straní jedné značce GPU. Stačí se tímto jednoduše řídit a výsledky si soukromě interpretovat, ostatně je nemusíš ani moc číst, naměřené výsledky hovoří samy za sebe. Rozhodnutí, zda si kartu koupit či ne, si může udělat každý sám (a kdo není hloupý, tak takovou lemru si za 15 tisíc nekoupí, ale zvolí konkurenci nebo GTX970)

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@magoedie Mno, ten OC potenciál vypadá zajímavě, jsem zvědavý, jak na tom budou prodejní kusy. Kingpin už hodil pár WR se singl kartou, ale tam se není čemu divit, těžký binning měsíce předem s vybranými čipy u evga.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@magoedie @Michal Šimonek: Tak co OC mega Kingu, už se těšíš? :D :D :D

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sklebak Tak rozdíl par W tam není, stačí se podívat do tabulky :) [b]100W[/b] oproti GTX 780 Ti a [b]140W[/b] oproti R9 290X v reálné spotřebě při hraní :) [b]Což rozhodně není málo :)[/b]

Určitě ještě nějaký výkon přibude s novýma ovladačema...

Samozřejmě se mnohem více bude prodávat GTX970, tam je nastavená slušná cena :)

sklebak
sklebak
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos I kdyby to bylo 200W, tak se to pri 3-4 hodinovem hrani denne vrati za jak dlouho? Nekolik let? Ne diky, radsi koupim neco za normalni cenu a priplatim par stovek rocne za elektriku, a pak to stejne do dvou let vymenim za neco jineho. Spotreba me bude zajimat u HTPC, ne u high end herniho PC.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @sklebak: Koukám, další človíček s obrovskýma zkušenostma v oblasti sestav v Highendu :D Pokud máš vodní chlazení za 30 litrů, tak ok, tam to problém samozřejmě není, ale pokud chladíš vše vzduchem, tak ono dostat to teplo ven skříně je pěkná fuška a všechno ve skříni ti to hooodně ohřeje :) Nedej bože mít v kompu 2x 290X s nereferenčním chlazením a mít zavřenou bočnici :) Teplota procesoru ti půjde o 10-15 stupňů nahoru a můžeš mít airflow vyřešenej jak chceš (pokud máš teda nějak rozumně tichou sestavu a néé fany na 3500 ot/s...

Nemluvě pak o výdrži atd. všech dílů, co se peče, tak to moc dlouho nevydrží :)

Ber to tak jak to je, že tohle je náhrada za GTX670 a ne za GTX780 Ti :)

sklebak
sklebak
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos: Nepovidej... Tak proto mi je v lete takovej hic. Ja myslel, ze moje CF nereferencnich 290X, co mam nacpany v case z recyklovanyho papiru staci chladit obcasnym zamavanim Nedelniho Blesku v jejich blizkosti.

Sice nechapu, jak jsi se dostal od spotreby GTX980 k nejakymu nereferencnimu CF 290X, ktery muze mit snad jen uplny idiot, ale dik za vysvetleni. Hned jdu dneska koupit 4 kusy 980, protoze pan recenzent rikal, ze jsou dobry.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
20. 9. 2014 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @sklebak: Spotřeba => produkavané teplo => Je úplně jedno, kolik HIGHEND žere? :)

NE, NENÍ :) Tak snad jsi to ve zkratce pochopil, CF R9 290X byl přiklad toho, že na spotřebě také záleží :)

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
24. 9. 2014 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos: nezalezi. ja mam CF r9 290, komplet vse na vodniku a masivni vymenik ve vedlejsi mistnosti. je mi to fuk kolik to topi nebo pali. o tom je high-end, ne o brecicich deckach s podvoltovanou i3 a 750ti... boze, konec sveta se vazne blizi, ekoteroriste expanduji..

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

970 je vykonom 8-10% pod 980 a stoji 329 dolarov. To sa bude predavat ako teple rozky. nVidia uspesne torpedovala cely segment AMD nad 250 dolarov, lebo 290 bude musiet zlacniet minimalne na uroven 970 a aj tak nevidim nikoho, kto si ju za tu cenu kupi. AMD zaspalo na vavrinoch svojej GCN, co je skvela architektura pre double precision, ale pre hracov za posledne roky nic neponuklo. Ich vyvoj spocival iba v malych upravach GCN a natrepani co najvacsieho mnozstva tranzistorov na co najmensiu plochu (preto ich karty tak topia). Teraz stratia velky podiel na trhu (a hlavne v mobilnej divizii) v kritickom obdobi pred sviatkami, kedy su predaje najvacsie. A tak im treba, lebo az tolko penazi nestracali, aby tak zanedbali vyskum a vyvoj. Procesory serie pes, tam sa Intelu konkurovat neda, ale v grafikach mali solidnu poziciu aj solidne peniaze. Rory toho odstrihol zda sa az prilis vela. AMD bude tvrdo plait, co je skoda, lebo konkurencia padne a ceny stupnu, ked sa ich GPU divizia tiez potopi ako CPU.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu celý fígl je v tom, že 290 se prodává už půl roku, takže na zlevňování prostor je. Navíc AMD tím sleduje i profi segment, kde se FireGL prodávají (pokud vím) celkem dobře a kde ten vejvar je mnohem vyšší. Ostatně i Matrox začal brát GPU pro svá specifická řešení právě u AMD.

Takže já to s AMD tak černě nevidím, navíc R9 390 by se měla objevit během pár týdnů a AMD se zase nejspíše dostane do určitého technologického odskoku od nvidie, protože starší grafiky přejmenuje, možná trochu parametricky upraví a zlevní a pošle do o level nižší 3xx řady (tedy totéž co udělala nvidia s řadou 6-7-9).

Samozřejmě, jsou to spekulace, nikdo neví výkon, ceny ani přesné parametry, takže to může taky být fail, ale rozhodně si nemyslím, že by GCN bylo špatné nebo na konci s dechem.

fllow
fllow
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu amd v mobilní sféře ztratí obrovskej kus koláče a nv ještě větší ukousne Intelu :lol: :lol: :lol:

babayagafans
babayagafans
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kde je tá nízka cena ktorou sa s.Obr oháňal ešte nedávno ?https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/30590-jaka-bude-geforce-gtx-880-stredni-vyssi-trida

corim75
corim75
Level 20 Level 20
19. 9. 2014 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@babayagafans Ja bych to shrnul tak - idealni karta je za maximalne 6 000 Kc. Tam momentalne AMD nabizi R9 285 a nVidia pak GTX760. Vykonovr je R9 285 na tom vyrazne lepe. Takze neni co resit. Kartu za 15 000 Kc si muze nVidia natlouct do usi.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@corim75 oni jsou i zákazníci, co si koupit kartu za 30 a klidně rovnou dvě do SLI/CF. Nijak bych nikoho neomezoval v cenotvorbě, ale z mého pohledu je za tuto cenu dlouhodobě neakcepovatelná.

A zatím co R9 285 sklidila halasnou kritiku za "přemrštěnou" zaváděcí cenu (přitom to byl pouhý refresh který funkčně dotahuje featureset R9 2xx řady), tak 15 tisíc za konkurenci je pro některé recenzenty/uživatele OK (a to je to co mi vadí, ten nepokrytý jiný metr, jednou tvrdíme A podruhé přesný opak). Přitom tyto ceny slouží jen k tomu, aby se plynule vyprázdnily sklady se staršími modely téže značky, po doprodání se ceny mírně sníží i u nových modelů.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@corim75 @tynyt: U R9 285 vidím jeden zásadní problém.

R9 280 a R9 280X jsou karty, které byly navržené jako highend se vším, co k tomu patří (drahé PCB, vysoká spotřeba, velký čip, spousta pamětí, hlučné chlazení). Spotřeba kolem 200 W je akceptovatelná u grafiky za deset tisíc, ale je příšerná u mainstreamové grafiky za pět a půl (o tom, že kdyby dolar nestál 21,30, ale kolem 19 korun jako před půlrokem, byla by za 5000 nemluvě)

R9 285 byla navrhovaná jako mainstreamový čip, a měla mít vlastnosti mainstreamového čipu.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@corim75 @Adam Vágner: jenže, a to je ten rozdíl, výkon toho mainstreamu taky někam poskočil. Osobně jsem taky čekal, že se zbaví DP části a v podstatě naboostují 270(X) o další jednotky, ale asi jim přišlo levnější a rychlejší předělat 280. 285 nemůže, s ohledem na svůj původ, mít spotřebu jako ořezávátko typu 270..

Můžeme pouze spekulovat, zda to má čistě finanční základ, nebo zda to je jen kouřová clona před uvedením 20nm výroby, kdy evidentně nechtějí tahat všechna esa z rukávu a dát je vplen ještě na 28nm..

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@corim75 @Adam Vágner: pravda, 285 je sklamaním. Ale aspoň je lacná. AMD už podľa mňa počká na 20 nm s novými vecami, no uvidíme. Na nete boli legendy o monster čipe s 300 W TDP a Asetek má údajne "design win" pre jednočipové vodné chladenie. No či je to tá správna cesta... Drvivá vačšina ľudí hrá na FullHD a tam stačí bohato 270x či 760. Kto si teraz kúpi intel i5 a GTX970 tak má vystaramé na celú generáciu súčasných konzolí, a ani tak veľa nezaplatí...

luke777
luke777
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja rikam na rovinu.Neznaly clovek dojde a reknu jee nova grafika urcite novej model kdyz to ma oznaceni 9xx a uz nezkouma ze je vykonove pod 780 nebo nad.Proste ji koupi a pak budou plna fora proc to ma proboha vykon jako 780.Takze pro znale je to fail karta za tuto cenu.Pri cene 10 tisic by to nebylo zle.Otazka na zaver umi 3 monitory?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luke777 Odpověď na závěr – umí čtyři, je to v textu u fotky s výstupy.
Otázka do pranice – kdyby byla GTX 980 v této podobě za deset tisíc (a nemyslím si, že by se ta GTX 980 nedala prodávat s levnějšími chladiči a PCB za šest) a pod ní GTX 970 za šest, co by zbývalo AMD a komu by to prospělo?

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
19. 9. 2014 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner No, já si myslím, že je to celkem logické, ale trochu jinak. Nvidia nemá náhradu za "starý" Titan (a vypadá to, že dlouho ještě ani mít nebude), takže výkonnostně výše moc jít nemůže, aby si nekanibalizovala vlastní produkci, takže jí nezbývalo nic jiného, než zapracovat na spotřebě, protože mainstream čip je už i tak dostatečně výkonný v porovnání se zbytkem produkce (toto btw považuji naopak já za ohrožení nvidie sebe samou.)

Ceny jsou takové jaké jsou, protože 780 se ještě doprodává a naopak 770 nebyla nikdy moc výhodná koupě, tudíž uvedení 970 s vhodnou cenovkou nic nebrání. V tomto ohledu se nedomnívám, že nvidia bere v jakémkoli směru ohled na AMD. Naopak já vidím pro AMD velké ohrožení u 970, tam bude muset reagovat hodně.

luke777
luke777
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner prospelo by to nam zakaznikum.podivej mrkl do ceniku a 290 stoji ted 10 tisic plus minus a za tudle cenu kdyby to prodavala nvdia tak maji prodeje nekde jinde za 15 tisic si to koupi jen fanousek znacky.Za dalsi nechci dobu kdy za normalni karty davali 6000 a vyse viz radeon 9600 stal novej 6340kc

fllow
fllow
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner kdyby ryby :roll:

a komu by to prospělo? Vám určitě ne ale všem ostatním jo :lol:

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
19. 9. 2014 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner hm, takze ty tvrdis, ze nvidia predava drahsie grafiky len z dovodu konkurencneho boja, aby AMD neskrachovalo

a prospelo by to urcite zakaznikom :)

blaho
blaho
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Ano nVidia je urcite draha preto,
lebo si chce udrzat konkurenta /AMD/

:D dobra chuiovinka

Ale cena 970 je dost v pohode,
napr. tej STRIX od Asusu

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blahorodie: nVidia je drazsi, protoze dostatek zakazniku ma za takove ceny o jejich vyrobky zajem. Jedou ve vetsich marzich nez konkurence, takze kdyby se jim to vyplatilo, urcite by zlevnili. Je to velice proste, tak v tom nehledejte nejake nesmyslne priciny.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blahorodie: V okamžiku, kdy existuje jediný konkurent, to tak občas funguje (netvrdím tím, že tomu tak je zrovna v případě amd a nvidie nebo amd a intelu, nesleduju to a nehodlám to studovat).

Jakmile firma nemá žádnou konkurenci, tak se do jejího podnikání začnou intenzivně cpát rozličné úřady a společnost s tím kolikrát víc problémů, než by z toho bylo užitku (z našeho oboru viz kauzy microsoft a antimonopolní úřady a google a antimonopolní úřady, viz kauzy kolem vzniku duopolu na pevné disky apod.).

pekacko
pekacko
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Vágner nevíte kdy budou dostupné modely s 8GB ? Děkuji.

kalam
kalam
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekacko ne ale plánují se 16GB a 32 GB, na současné PC exkluzivity jako Wastlenad 2 to bude potřeba xD..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekacko Přiznám se, že něco podobného mě nenapadlo řešit – z vyjádření AMD i Nvidie vyplývá, že 4 GB oba považují za kapacitu více než dostatečnou i pro 4K.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Jo no ...

Ale 8GB veria 980GTX urcite bude,
ci uz ju bude treba alebo nie .
4GB naviac a samozrejme extra price :wink:

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tomto článku sú zhrnuté všetky nové technológie aj s popisom:

http://www.eurogamer.cz/articles/2014-09-19-nvidia-odhalila-geforce-gtx-980-a-970

Mňa osobne hlavne zaujali DSR – Dynamic Super Resolution a VR Direct. Ak nie sú iba pre Maxwell only tak normálne aj kvôli VR by som uvažoval o druhej GTX 780 do SLI. :-) Vieme už ktoré z nových technoógií sú iba pre Maxwell a ktoré sú aj pre staršie grafiky?

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Tak som zistil že DSR je momentálne GTX 9xx only. Ale časom má pribudnúť podpora aj pre staršie podobne výkonné grafiky. Podpora pre VR Direct je ale zatiaľ záhadou.

sareth
sareth
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekná grafika, no čo z toho, keď aj tak nemám dôvod na upgrade, keďže všetky hry mi idú plynulo na mojej Radeon HD7970 (premenovaná 280X) za 200EUR. Na všetky nové hry vám stačí grafika za 200EUR, za viac sú to vyhodené peniaze (samozrejme pokiaľ hráte vo FullHD na 1 monitore). Bohužial aktuálne hry drahšie karty aj tak nevyužijú.

martin666
martin666
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spotřeba hodně dobrá ale výkon určitě neuvěřitelný není a cena taky žádný zázrak, za nižší cenu (14 tis.) sem koupil před půl rokem R9 290X MSI LIGHTNING která je výkonnově o něco výš :wink:

blaho
blaho
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin666 dakujeme, neprosime

martin666
martin666
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho no jo zelení mužíčci, to se pozná, palečky dolů dávat jim de dobře ale aby napsali něco inteligentního jako odpověd to né... :roll:

CNN
CNN
Level 0 Level 0
19. 9. 2014 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @martin666: Dal som ti minusku, pac nemam rad urazene komentare. ;-)

blaho
blaho
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin666 dakujeme, neprosime

wilddreams
wilddreams
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) Jsem moc rad, ze se tu dal prostor leteckemu simulatoru. Pokud by do budoucna byla moznost testovat DCS world bylo by to super. Prece jen COD jsou s optimalizaci dost na stiru a trpi jak grafika tak procesor.

2) Kdyz jsem si precetl abstrakt zachvatilo mne nadseni, a cekal jsem neco uzasneho

3) Po precteni o AA jsem dychtive ocekaval co bude dal. A ono nebylo nic. Proto, kdyz jsem si v zaveru precetl vetu:

[quote]Jestli jste proklepali celou recenzi, asi už nemá moc smysl něco dodávat. Nenapadá mě, jak tuhle kartu zhodnotit, aniž bych hýřil superlativy.[/quote]

Tak jsem si rekl WTF. Jsem asi cetl uplne neco jineho nez autor. Nechci vyvolavat flame AMD/NVIDIA stagnuji oba vyrobci.

Pred rokem jsem koupil novy R290 v te dobe za 8000 a slouzi dobre dodnes. Nevim proc bych mel davat tolik penez za novou NVIDIA. Uz jen proto, ze orezala CUDA a OpenCL az na kost.

4) neni pravda, ze streamovani her po siti je vysadou pouze NVIDIA. AMD ma tuto technologii take, ale nemel jsem moznost to jeste vyzkouset.

5) Takze k vanocum bude novy objektiv k fotaku a ne nova karta :)

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápem prečo toľko ľudí mrmle že 980ka má výkon "len" 780Ti a že to je málo a že čakli 30-40% viac bla bla bla, OK váš názor ale sakra, tá karta dosahuje výkonov 780Ti/290X pri o 130+W nižšej spotrebe a z toho plynúcich teplôt resp. nárokov na chladenie a tu sa ukazuje efektivita s sila Maxwell-u byť na 28nm. AMD si spravilo s 7970GHz R9 280X, nVidia s 680ky spravila 770 a x ďalších modelov u oboch táborov, to všetko pri len kozmetických zlepšeniach spotreby/vlastností a všetci sme to predýchali a teraz tu máme úplne nový model s perfektnou efektivitou akurát že je výkonom tam kde aj súčasná špička a zrazu všetci hundrajú. Počkajte, verím že príde aj "250" model, aj dvojčip a a budete spokojný aj vy :wink: ... ja sa zatiaľ klepem na 970 resp. 960ku lebo síce 280X mi stačí na všetko no koli spotrebe a z nej plynúcim teplotám/chladeniu sa neradím medzi veľmi spokojných zákazníkov...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak funguje teda ten G-Sync jestli jste to už zkoušeli? Jsou tam opožděný reakce jako u klasickýho V-Syncu? Kvůli tomu ho nepoužívam ale zároveň bych se taky rád zbavil tearingu, ale ne za cenu děsivýho input lagu při zapnutym V-syncu.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Takže řikáte že odezva hry s G-syncem je o dost lepší než s klasickym V-syncem ale ne nulová. No to by mohlo bejt přijatelný. Kdybych byl opravdovej hráč tak bych o tom možná uvažoval, ale většina dnešních her mě nezajímá tak se mi to nevyplatí. Nebo spíš počkam až to bude standard u všech monitorů. :wink:
Ale určitě je pro mě tearing menší zlo než input lag. Většina lidí co znam to vubec necejtí a nevidí, ale já se nedokážu nikam trefit s v-syncem, prostě je to strašně opožděný.

ruhebitte
ruhebitte
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_980_g1_gaming_review,26.html

Tohle je už hodně pořádný rozdíl a ty teploty přitom :)

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
20. 9. 2014 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ruhebitte jj teploty jsou v cajku jak s plnohodnotnym vodnikem :D

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 9. 2014 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nikde nevidim jaka byla pouzita verza ovladacu

Saky
Saky
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Podle svých slov chce hráčům nabídnout především uceleným ekosystém .... vyšší herní komfort [b]s G-Syncem[/b]... Dává to smysl, AMD něco podobného minimálně prozatím nabídnout [b]nemůže[/b][/quote]

Je možné vôbec takýto blábol vypustiť do sveta?? AMD Freesync sa stal priemyselným VESA ŠTANDARDOM, každý nový monitor ktorý bude mať v špecifikáciách podporu Display Portu 1.2a, bude zvládať aj AdaptiveSync (AMD freesnyc). Takéto modely prídu na trh Q1 2015. A zákazníka to nebude stáť stovky eur ako u g-sync modulu. Čiže tá ohromná výhoda v podobe G-SYNC je naozaj na smiech. Alebo do plaču.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Saky Věřím, že si to hraní na existujících 60Hz monitorech s adaptive v-syncem momentálně užívají majitelé Radeonů stejně jako lidi, co si pořídili 144Hz monitory s G-Syncem.

Já vážně nevím, co mám na tohle říct. AMD všem nabízí zdarma adaptivní V-sync, na kterém si možná něco zahrají za půl roku, kdy už se začnou objevovat první monitory (BTW, kolik z nich bude mít ten adaptivní v-sync na 144Hz?)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 9. 2014 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner mně by třeba zajímalo, kde si ten monitor můžu reálně koupit a za kolik, protože jsem našel jen Alzu, kde mají 2 typy (světoznámých paznaček Acer a Asus), oba tzv. "na objednávku" s cenou 13,5-22 tisíc Kč, což je za pouhý nekvalitní TN monitor dost pecka?

To má být ta neodolatelná nabídka? Až takové monitory začne prodávat Dell nebo aspoň HP, kde se dá čekat určitá úroveň servisu, tak bych tu cenu možná i akceptoval, ale s IPS panelem.

Z toho mi plyne, že reálný výběr monitorů s adaptivním framerate přijde opravdu až příští rok. Z téhle "nabídky" jsem si jednoznačně nevybral.

P.S.: nemám problém nakupovat v zahraničí, ale určitě ne zboží s cenou přes 5 tisíc, u kterého hrozí vysoká šance, že bude vadné.

Saky
Saky
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Koľká profesionalita :roll:
Zahrajú si "možná něco" rovnako tak, ako si "možná něco" zahrajú majitelia kariet od nvidie.

V článku sa píše že AMD nič také neponúka, ale pravda je taká že monitory sú vo výrobe, a ja som naozaj zvedavý ako nvidia zapracuje na ovládačoch na podporu [b]štandardu[/b] (!) adaptivesync. To že ste v článku ani len nespomenuli túto možnosť (ktorá sa presadí, či už len preto že podporu plánuje aj Intel ) je naozaj smutné.

Či vy si naozaj myslíte že keď budú vedľa seba vo výklade dva monitory, ktoré budú vedieť to isté, len jeden bude o 100€ drahší, že si to niekto kúpi? A možno sa stane aj ten celoplanetárny zázrak, a budete si môcť kúpiť 144Hz monitor bez g-syncu.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Saky: Ale vždyť to je to, co jsem napsal. Nvidia má, AMD [b]minimálně prozatím[/b] nemůže nabídnout alternativu. V čem je teda problém? Chybí vám tam ten dodatek, že AMD něco podobného v praxi slibuje na první kvartál 2015? Nikdo s výjimkou výrobců netuší, co od toho čekat a jak to dopadne, tohle tu je a funguje to.

Saky
Saky
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Saky Ďalej by som autora článku poprosil, nech mi vysvetlí - [quote]Podle svých slov chce hráčům nabídnout především uceleným ekosystém – možnost streamování her, sdílení herních zážitků. Dává to smysl, AMD něco podobného minimálně prozatím nabídnout nemůž[/quote]

Na AMD kartách nejde streamovať? Či zdieľať svoje nadšenie a zážitky? Buď je to lož alebo naozaj veľmi zle napísaný odstavec.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Saky Ne. Na AMD neexistuje ucelený ekosystém. Vývojáři Nvidie mají software pro streamování her z počítače do tabletů, v betaverzi je streamování her z gridu, Nvidia dělá na GeForce Experience, které tohle vše nějak zastřešuje a přišlo se streamováním her na twitch nebo shadowplay (AMD v reakci na to doplnilo do klienta pro Raptr podobné funkce). Nvidia udělala 3D Vision, spolupracuje na Oculusu (jestli spolupracuje AMD jsem nezaregistroval). Má Gameworks (AMD ji v opět reakci na Nvidii teprve plánuje), PhysX a podobné věci (což je teda v očích fanatika spíš mínus). Přišlo s G-Syncem a protlačilo jej k výrobcům monitorů.

AMD si v odpověď na to licencovalo, koupilo, či kýho šlaka začalo pracovat s Raptrem třetí strany (ten mimochodem funguje stejně tak na GeForce), má Mantle (neumím si představit ten poprask, kdyby nvidia teď začala připravovat vlastní uzavřené rozhraní, které může nahradit standardní directx), a se stereo 3D odkázala zákazníky na produkty třetích stran, a adaptivní v-sync předvedlo na notebooků s tím, že oni technologii mají a je na výrobcích monitoru, aby ji implementovali (bez G-Syncu by to opět nikoho ani nenapadlo a nic takového by nebylo). Abych jen nehanil, jedna z mála úspěšných technologií AMD, která se prosadila a kterou mám rád, je Eyefinity (tu převzala naopak Nvidia), a jsem velice zvědavý na TrueAudio (a doufám že se chytne), protože jinak se od doby, co se ve věci prosazování API pro zvuk přestalo angažovat Creative, vývoj zvuku ve hrách zamrzl. Kdyby někdo chtěl přijít s revoluční zvukovkou a rozhraním, dopadne asi podobně jako akcelerátor PhysX, TrueAudio je bezbolestný způsob, jak to lidem vnutit a vybudovat tím ekosystém.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Saky @Adam Vágner: [quote](bez G-Syncu by to opět nikoho ani nenapadlo a nic takového by nebylo)[/quote]
Tak tohle je k pousmání. Zde je přesně vidět, jak doslova se.ete na cizí technologie. Víte pane Vágner, "FreeSync" by se dalo označil spíše jako upozornění od AMD na funkci, kterou disponují monitory již několik let. Elektronika s ní v podstatě počítá a je jen blokována firmwarově.

Tedy to G-Sync je opožděný. A ptát se, proč se tedy NVIDIA neubírala stejnou cestou jako AMD snad není potřeba...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Saky @c3cilka: 1) proč je blokovaná, když to monitory umí
2) proč čekáme na 1Q 2015, a novou generaci monitorů, když stačí flashnout firmware
3) proč na to AMD neupozornilo dřív
4) AMD vymyslelo standard eDP?
5) Nvidia jej nepodporuje?

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Saky @Adam Vágner: 1) Možná jsem to měl nazvat lepším způsobem: "není zajištěná". Ne, že by to uměly monitory, ale použité čipy v monitorech to umí(samozřejmě to ale neplatí pro všechny a už vůbec ne od prvopočátků...). Je potřeba, aby i grafické karty měly zajištěnou podporu(resp. měly nějaký datový výstup, ze kterého "monitor bude vycházet").

2) Když pomineme, že ne všechny monitory mají zajištěnou možnost(jednoduchou i pro BFU) upgradu firmwaru, proč by to výrobci dělali? Proč by takto jednudušše uvolnili funkci, která by je připravila o zisky z monitorů onoho 2015Q1? Pak tu máme také předpoklad, že funkce, kterou doposud nikdy nikdo nepoužil, nemusí být úplně kompatibilní vzhledem k její "nepoužitelnosti" v dané době(nikdo se jí nevěnoval) - narážím na rozsah podporovaných frekvencí.

3) Pravděpodobně neměli důvod. Co já vím, zeptejte se jich. Možná nebyl důvod něco takového uvádět až do příchodu GSync, u kterého by poté zelené hlavy mohly říkat: "Ha a co má AMD?!"
Btw: Podobný systém(resp. princip z toho vychází) používají docela dlouho některé notebooky k úspoře energie.

4) Nejsem si úplně jistý, jak to myslíte(první verzi jsem bral dosti pejorativně...). Z dostupných informací ale ano, to AMD jej předložilo.

5) Nevím o tom, že by se někde o tom NVIDIA zmínila a pokud pro to nemají soft/firm-warovou podporu zajištěnou, pak pravděpodobně ne. Navíc se přeci nepřipraví o svůj GSync...

V tuto chvíli máte ale pravdu, že je k dispozici GSync a tedy "vládne" - po plného příchodu FreeSync se však obávám, že se bude muset NVIDIA čapnout za koule a frňák a něco udělat.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Saky @c3cilka: Zásadním problémem freesyncu je to, že kdyby to znamenalo jen přidat ke stávajícím monitorům jen podporu adaptive v-sync, drtivá většina z nich končí na 60 Hz. Monitory s G-Syncem na 144 Hz. Stodvacítek, ke kterým by se to jen tak přidalo, je minimum, a 60 Hz nakonec není takové terno, i konstantních 60 Hz při rychlejších pohybech trhá (není to souvislý pohyb, ale pohybuje se to po skocích a je to vidět). A i kdyby to mělo znamenat skutečně 120Hz monitory, jakou cenu může mít při současné nabídce 120Hz monitor s přidaným adaptive v-sync? Tři tisíce to nebudou. Proto se majitelé G-syncu nebudou tlouct do hlavy, že nepočkali, až to budou mít "zadarmo". A další vtipná věc je na tom ta, že ty sto dvacítky jsou tu paradoxně taky hlavně díky Nvidii :)

Helo
Helo
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahojte, vedel by mi prosim niekto poradiť, pojde G sync a surround na troch 780Ti alebo je to len pre GTX 980 ku? Inak mám jednu PG 278Q no a tá ide na GTX 690 neskutočne javascript:JOSC_emoticon(":wink:")až na ten panel ale inak super. Chcel by som to rozšíriť na tri PG 278Q.

nenazranej
nenazranej
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Helo Optimalizovaný hybrid 780 a 780 Ti. Spotřebu chválím, mám rád výkon a rozumný odběr. Jinak mi karta přijde šíleně drahá a vzhledem k tomu, že zde je stále zmiňovaný výkon 780 (velice dostačující), přijde mi karta skoro stejně zbytečná jako R9 285 - zachraňuje to spotřeba a u AMD cena.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Helo Vyžaduje displayport, takže jedině geforce se třemi displayporty (ať už na jedné kartě, nebo v multi-gpu).

Helo
Helo
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Dik!!

Helo
Helo
Level 1 Level 1
19. 9. 2014 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Dík, myslel som si to ale radšej si dam poradiť. Doteraz som mal GTX 690 ale teraz si robim novú mašinu s ramapge V a mám k tomu dve 780Ti takže to budem musieť doplniť:)

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 9. 2014 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner jaka verza ovladacu byla pouzita diky

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Helo: Do prčic, já si nejsem jistý, jestli to na 3-way SLI a surroundu opravdu funguje. Vím jen s jistotou, že to chodí na (jedné) GTX 980. Zkuste googlovat, mi to při letmém hledání nacházelo jen, že se na tom pracuje...

A tak ne, nezdálo se mi to :D

https://www.youtube.com/watch?v=jTZCBi0h7M8

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
19. 9. 2014 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @-IRONHIDE-: Radeony jsou testované na Catalystech 14.6 a 14.7, GeForce na 340.43 a 340.52, GTX 980 na 344.07.

Reklama
Reklama