GoPro versus ostatní: Kdo od koho kopíruje? | Kapitola 2
Seznam kapitol
GoPro má problém. Vytvořilo segment akčních kamer a výrazně v něm uspělo – vždyť jejich mounty pro akční kamery jsou po čtvrtpalcovém šroubovém závitu asi nejstandardnější a nejkompatibilnější. Jejich úspěch ale přitáhl pozornost konkurence, která srazila cenu a začala GoPro vytěsňovat z trhu.
Díky teleshoppingu začalo GoPro růst a mimo foťáků začalo nabízet i kamery. A pak to šlo nahoru, GoPro zdvojnásobovalo meziročně obrat a tak to šlo nahoru až do roku 2013, kdy se Forbes věnoval úspěchu firmy videem „How GoPro Made a Billionare“. Aby ne, na vrcholu úspěchu se jeho majetek odhadoval na téměř 5 miliard USD, měl pověst extravagantního zbohatlíka, který ale má smysl pro charitu – v roce 2014 věnoval 500 milionů USD Silicon Valley Community Foundation.
Nutno podotknout, že status miliardáře Woodmanovi nezůstal, protože s úpadkem GoPro jeho majetek klesl na 700 milionů USD.
Jak se to stalo? Ve videu Forbesu přece vysvětluje unikátní pozici GoPro, které je atraktivní nejen pro sportovce, ale i pro vojáky, filmaře a taky třeba lékaře, kteří si mohou dokumentovat operace. Malé omyvatelné a odolné kamery si svoje využití vždycky najdou!
Marketingu GoPro navíc pomohy fantastické historky o odolnosti kamery. Tak například najdeme video z kamery, který skončila dva a půl měsíce v oceánu na korálovém útesu. Po nalezení a vylovení rybářem se ukázalo, že pouzdro je zcela neporušené, přestože si příboj s kamerou docela pohrával. Anebo příběh o kameře, kterou jedna rodina ztratila a druhá ji po roce nalezla a vrátila. Taková zpráva se dostane až do televize a slouží nejen jako důkaz o kvalitě vaší výroby, ale o tom, že kolem akčních kamer je komunita nadšených sportovců a dobrodruhů.