Zpět na článek

Diskuze: Hardwareskill: Hráče dělá hardware – fikce nebo tvrdá realita?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Egouš
Egouš
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=abubaga]Já zjistil že je mi celej novej komp uplně k prdu protože stejně hraju furt dokola ty hry z let 2002 - 2005. :D Jestli někdo má typ na ňákou hru typu FarCry, HL2 a podobně z tý doby tak sem s nim. Dnešní hry mě opravdu nebavěj. Teď jsem pařil StarWars Republic Commando a uplně jsem se tim vrátil do dětství, kdy hry ještě bavily, i přes to že je to celkem tupá střílečka.[/quote]Far cry 3 - pro me byl nej překvapenim a top hrou 2013 .....

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Egouš No vidiš a mně tenhle styl nesedí. Jako po pár hodinách se to celkem rozehrálo ale ze začátku jsem měl chuť se na to vykašlat. Protože nemam rád když se střílečka staží tvářit jako RPGčko. Já buďto hraju RPGčka a nebo klasický střílečky a nemam rád když ve hře která je rubačka musim jezdit přes celej ostrov jak v GTAčku a někde nabírat mise. Pro mě tim ta hra přichází o takovej ten spád a odsejpání děje jako ve hrách kde se protstě načítaj mise po sobě. FC1 je přesně to o čem mluvim. Někdo řiká že to bylo jenom technologický demo ale pro mě je to jedna z nejlepších her všech dob co se týče tý zábavnosti a možností jak se vyblbnout. Pěkně to odsejpalo, bylo tam hodně zbraní a dopravích prostředků, spousta rozmanitejch misí a prostředí, prostě přesně to co dnešních střílečkám typu CoD chybí. Když už je tam hodně zbraní tak je jedna jako druhá že ani nevim jeslti střílim z brokárny nebo revolveru, všechno to působí nepříteli stejný zranění :-) a nebo tam naopak neni skoro nic.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 02:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 tak zkus F3 Blood Dragon, ta je dobrá akorát mi nesedí to retro červený zrnitý prostředí. (Nebo aspoň nevim jak bych onen efekt vypnul)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 PS: Jediná střílečka která si hraje na RPGčko kterou mam fakt rád je STALKER. :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @DDR0: To jsem nehrál no, nějak se mi nechtělo. Poslední dobou jsem hrama natolik znechucenej že už ani nemam chuť něco novýho zkoušet. Bohužel ale ty starý hry už znam nazpaměť a už mě to taky nebaví, asi brzo přejdu na integrovanou grafiku a na hry se vyprdnu. Stejně PC hraní umře, je to vidět už několik let, já když hraju na PC tak si připadam jak dinosaurus, ty hry na to nejsou optimalizovaný, jsou dělaný na gamepad, je tam malej FOV kvůli koukání z větší dálky a tak dále... dnešní hry a PC to prostě nejde do hromady.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: tak zkus, není to špatný. Když jsme u těch starých, hrál jsi Duka s HRP packem a Plus modem, úžasná věc :)
Jinak je fakt že většina her je mrvena konzolema, třeba takový Bulletstorm - nádherná hra na enginu UT3 - ale opět tvrdě podřízený konzolím, ani spadnout do díry nejde o skákání nemluvě. Alespoň v nastaveních jde vypnout AIM a podobný blbinky. Ony ani ty nový hry nemají šťávu jako Doom 3 či FarCry (mám s cz dabingem a ty hlášky nemají chybu).
První Crysis bylo dobrý, druhý nic moc - ale zase jsem si vyhrál ve vykosťování nožem :)

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
19. 2. 2014 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @DDR0: ad. mrvení PC her konzolovými. Není to pravda. Je to jen shoda náhod. Vše je jen o prodeji velkým masám. Dříve jsme byli my, HC hráči výjimkou, malým zastoupením, dnes hraje každý druhý. Kluci, holky, je to fuk. Firmy chtějí vydávata prodávat největšímu počtu zákazníků. Herní konzole jsou tu také několik desetiletí a nejednalo se o masy. Ty hry tam měly šťávu, byly často velmi obtížné, nabízely zábavu na stovky hodin. Jako zástupce Nintenda byl tento trend do vydání Gamecubu - "Viewtiful Joe" (za sebe mám nejraději N64 - Zelda: ocarina of time, Mario 64, Banjo Kazoiee atd., ale), ale pamatuji starší 2D scrollovačky ze SNESU - Castlevania 4. Všechno tohle byly hardcore řežby. Mnoho povedených her bylo i na ostatních konzolích. Je to tedy znovu jen o firmách produkující tituly. A o samotných zákaznících. Lidí, kteří přijdou z práce a chtějí jednoduchou zábavu v AAA proporcích je dnes hodně. HC pařanů už ubývá, protože na hraní mají málo času, často mají práci, rodiny za tu dobu.

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
19. 2. 2014 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @DDR0: Co hráč to názor. Mně třeba Crysis přišlo jako techdemo a po dohrání hra letěla okamžitě pryč. Největší vztah mám k JRPG (Steam - FF8, FF8 yay!) a 2d plošinovkám. Far Cry mě také nějak nebavilo. Stalker byl špica na druhou stranu. Z dnešních her jako odreagování s kamarádem je fajn BF4 (předtím BF3) I přes jeho velké chyby. Pak snad ještě díky za staré emulátory.

dzajroo
dzajroo
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednoznacne ano :!: , 120hz monitor uz pouzivam vyse 2 rokov a na 60hz by ma uz dnes nikto neukecal.

Jediny "problem" pri 120hz je, ze na uplnu plynulost treba 120fps co je este celkom fajn pri 1080p no rozbehat taky BF4 na 1440p momentalne nezvladne ani 2x 780Ti...

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dzajroo A já používám své starší 60Hz LCDčko a "přetaktoval" jsem ho na 120Hz (podle návodu co byl mslím tady na tomhle webu).
A kdo je větší frajer teď, no? :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dzajroo Prosimtě k čemu je ti 120Hz monitor když dnešní hry maj všechny input lag? :D

elpsycho
elpsycho
Level 1 Level 1
16. 2. 2014 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Pleteš si pojmy s průjmy. Jedna věc je odezva monitoru, druhá frekvence obnovování obrazu a třetí lag při zpracování obrazu, který vzniká už v grafické kartě podle toho jak je nastavený buffering a v-sync a pokračuje v elektronice monitoru. Čím horší parametry v každé z těch oblastí, tím větší je celkový lag. No a monitor s rychle pracující elektronikou tenhle celkový lag nebude zbytečně o moc navyšovat. A může to být klidně 60Hz model, i když 120Hz má samozřejmě určitý předpoklad být rychlejší. Jinak 120 Hz monitor je hlavně ke zlepšení plynulosti obrazu a nemaže tolik při rychlých pohybech.

The_Ball
The_Ball
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dzajroo Rád bych 120Hz monitor vyzkoušel. nakonec jsem se dal cestou 27" 2560x1440, DELL 2713HM, sice jen 60Hz, ale v Dota2 to neva :) a ty barvy... a toho místa :) A utáhne to na plný detaily HD5870 na 90 Fps ;)

BTW: je fakt těžký si to po sobě JEDNOU přečíst, a zjistit, že sem článek napsal na anglický klávesnici? !!!

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2014 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@The_Ball Článek určitě není psaný na anglické klávesnici, to by vypadal jinak :), ale je možné, že jsem tam nějaký překlep vyrobil při některé z posledních editací a nevšiml si toho, při akcích, jako je přepisování anglické interpunkce na českou přes alty v prostředí html editoru, se shifty, alty a controly nezastaví a občas mi tam ta angličtina vletí. Zrušil jsem v nastavení klávesovou zkratku ;-).

Vokys
Vokys
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dzajroo nevim k cemu ti je v bf4 120+fps kdyz ma hra 100+ ms netcode.
2x780Ti neda treba na high detaily 120+ fps na 1440p ?
Když to na ultra dává 105 fps ? http://www.guru3d.com/articles_pages/gtx_780_ti_sli_geforce_review,17.html

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vokys no dežo má doma 486ku a machruje 8)
Když chce člověk vyšší FPS ,vypíná detaily kazící přehlednost hry :wink: ale tvrdit, že vidíš rozdíl mezi dle testů 105fps a tebou "nutných" 120fps je "3,14čovina" :lol:

blaho
blaho
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No aspon tetokrat sa vyserme na AMD an nVidiu.

Niekedy som do PC trepal brutalne love.
9800 GX2, GTX 295, Ati 5970 a pod.
ale ked clovek stretol na Teamspeku zasraneho sopliaka a daval nas dookola,ano a nemal PC ako ja, ale skor kancelarske a vsetko na LOW , to bolo na nervy :D

Teraz uz si skor zapnem napr. BF4 na Ultra a hram v pohodicke. Akurat ked som v Jete na Paracel Storm /kamosi to volaju Paracetamol :lol: / , tak chytam amok. Inak hrat tu mapu, ked je burka ,proste musim na ULTRA , clovek dostava graficky orgazmus, skoda ze nie herny ako u BF2.

Cize : Hraca urcite nerobí ultra PC,
ale ultra reflexy . A poriadny hardware tomu moze len dopomoct. Ja by som z mojho PC dokazal vymenit hoci co, ale napr. na mysku Logitech G9 , nedam dopustit a takisto klavesu G 15

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
15. 2. 2014 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho Blaho ber to tak, že už nejsme nejmladší a "sopliak" má jednoznačně lepší reflexy :-)

Na druhou stranu v BF se dá hrát i se zkušeností a hlavně týmově.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho Jak pises velmi dobry hrac to dava i na notebooku za 15k, ale ked to nevies, tak ti nepomuze hardware ani za 100k :)
Urcite pomoze hracovi ked mu to neseka nelaguje vse ma rychlo nacitane, ako keby to nemal.

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
14. 2. 2014 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby tak dělali 100+Hz monitor aspoň 27" v pořádném rozlišení (ideální by pro mě bylo 29" a větší ultrawide) a bez technologie TN, to bych byl první ve frontě. Takhle holt dělám v BF4 živý terč na 60Hz, ale fakt se na to na 29" úhlopříčce dobře kouká a na singl, který tvoří 99% toho, co hraju, je to naprostá paráda.

dzajroo
dzajroo
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Vokys]nevim k cemu ti je v bf4 120+fps kdyz ma hra 100+ ms netcode.
2x780Ti neda treba na high detaily 120+ fps na 1440p ?
Když to na ultra dává 105 fps ? http://www.guru3d.com/articles_pages/gtx_780_ti_sli_geforce_review,17.html[/quote]

Evidentne si na 120hz monitore nikdy nic nehral, inak by si vedel naco je tych 120fps....

dakujem za tvoj link na guru3d ale ja som si ich odtestoval sam v mojom PC a mozes ti povedat ze 120fps na ultra pri 1440p nedavaju...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

autor clanku je:
a) zhuleny
b) ozraly
c) uplne mimo
- CoC

F3rda
F3rda
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Takový článek je o kuličce z prdu. Pár obrázků s pěti řádky o ničem. Neučí se ten chlapec u Michala Rybky? Prostě v pátek nemá cenu články na PCT otevírat :confused:

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @F3rda: Pavel Urbánek, za mně nejlepší autor na PCT, který jde opravdu technicky do hloubky a nebojí se různých extrémů jako třeba taktování monitoru, což je docela raritní záležitost, jednou se pokusí o úvahu, za mně vcelku slušnou a už se tu snáší podobné "páteční kritiky" ajajaj..

F3rda
F3rda
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @koutlosh: Vážím si každého, kdo se odhodlá se nějak realizovat a něco sepsat, ale má tohle hlavu a patu? Nějaký závěr a přínos?
Omlouvám se autorovi, kritika měla být mířena na obsah jako takový. Celkem by mě zajímalo nějaké měření atd., pokud něco takového vůbec lze. Podle mého je limitem daný člověk - jeho oko, rychlost ruky, postřeh...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2014 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @F3rda: U tohohle je problém, že jde dost často o věci, které se exaktně dají dost blbě měřit.

Ať už je to input lag od myši až na monitor (tam je jediná věc, co mě napadá, nějaká profesionální rychlokamera (rozuměj cena v desetitisících) s 1000 fps a počítat prodlevu podle snímků), nebo míra intenzity chybovosti a přesnosti v závislosti na predikci a akceleraci, nebo i ty záležitosti ve vztahu limit cpu a limit grafiky.

A některé nejdou už z principu změřit opakovatelně a tak, aby ty výsledky byly neprůstřelné. Komplikuje to už ten fakt, že na rozdíl od předskriptovaného singleplayeru nebudou dvě multiplayerové seance nikdy "stejné" a chyba měření může být snadno větší než rozdíl, který chceme změřit.
Aby to za těchto okolností mělo smysl, znamenalo by to postavit LANku (protože u onlajnu záleží i na tom, jak se mají servery, což se ovlivnit nedá), posadit sto lidí a nechat je měsíc hrát, aby se na základě takového měření dalo ze statistik konstatovat, že u myši s výraznou akcelerací se zvedá počet chybných zásahů o deset procent a nebylo to zatíženo tím, jak se zrovna ten den kdo vyspal, nebo co vypil.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @F3rda: Ten úvahový rozměr má u tohohle článku smysl.. i proto, že hwskill je spíš relikt minulosti, dnes už to moc nemá smysl mmj. proto, že ty opravdu kompetitivní hry jsou většinou starší kousky a při minimálních nastaveních je lze hrát s dostačujícími (fps 100+) parametry i na relativně nevýkonných železech.. pak zbývá myš, ale to s přehledem řeší A4tech za pár šupů a zbytek je subjektivní (klávesnice zvuk), zatímco 60Hz panel je zase "plošný problém" takže sjednocené podmínky.. a lze to i levně.. stačí oprášit nějaké CRTčko... měřit moc není co, rsp. objektivní měření je dost obtížné a moc si ani neumím představit čeho...

dzajroo
dzajroo
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=khorghan]no dežo má doma 486ku a machruje 8)
Když chce člověk vyšší FPS ,vypíná detaily kazící přehlednost hry :wink: ale tvrdit, že vidíš rozdíl mezi dle testů 105fps a tebou "nutných" 120fps je "3,14čovina" :lol:[/quote]

Tu mas tu moju x486....
http://imageshack.com/a/img507/6388/201208141836271.jpg

inak som napisal ze pre "uplun plynulost = uplne vyuzitie 120hz monitora" je nutnych 120fps nie na pouzivanie 120hz monitora, treba poriadne citat.

Inak nechapem preco sa ludia stale snazia rypat do druhych ale to je asi take cesko/slovenske ze ?

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hardware nepomaha k lepsimu skillu. Ten nic nenahradi. HW v prvni rade nesmi omezovat skill co ma hrac. (pokud ma reflexy dostatecny na 30fps tak mu hw umoznujici 120fps vubec nepomuze)

Me poradi:
Mys - ovladani je zaklad (ergonomie, absence nezadoucich "pomucek/predikce")
FPS - stabilni fps na jakekoliv urovni vyhovujici (v jakekoliv kombinaci CPU + GPU ktera toho dosahne)
Monitor - pokud to poznate tak se 120hz hodi, jinak zbytecnost
Zvuk - Staci jakakoliv co maji cisty zvuk a mikrofon. Pridomek herni nemusi mit vubec.
Klavesnice - jakakoliv ktera vyhovuje. Herni klavesnice nic neprinasi a vetsinou postaci uplne obcejna

elpsycho
elpsycho
Level 1 Level 1
16. 2. 2014 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva Rychlejší a plynulejší zobrazování pomůže vždycky všem, ač to někteří vnímají více a někteří méně. Prostě hráč má nějakou reakční dobu, ke které celý zobrazovací řetězec něco přidává. Čím míň přidává, tím líp, za všech okolností. Když se vám v simulátoru obnovuje obraz každých 5m nebo každých 20m jízdy, s čím bude asi méně schopný hráč přesnější?

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva Ono třeba s tou klávesnicí jsem zjistil že ty herní mi absolutně nevyhovujou - maj zbytečný tlačítka a jsou hrozně velký, bouram do nich myší a pod.... Nejlepší herní klvesnice je Logitech K120 za 2 kila. Myš používam asi 5x opravovanou ňákou Cyber Snipu nebo co to bylo za firmu, ta je stará tak 6 let a přežila několik "dnešních" herních myší v ceně okolo 1500 Kč. :D
30 FPS je opravdu málo, to pozná i ten co má reflexy jak lenochod, taková ta opravdová plynulost když už mě to neotravuje začíná tak po 50 FPS ale i tam to v některejch hrách ještě neni uplně ono, bejvá třeba lehce opožděný ovládání nebo tak. Takže já se snažim hry nastavovat na detajlech aby tam bylo stabilně tak těch 50 - 60. Což samozřejmě u nejnovějších her většinou nejde, ale pokud je to čistě single player hra tak se to dá celkem v pohodě hrát pod 40 ale u mulťáku to fakt chce těch aspoň 50.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva naprosto souhlasim, jde o to co cloveku sedi a ne o to zda ma posledni HW (ted jsem asi nastval sponzory clanku :] )
- CoC

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Pamatuji dobu, kdy jsem sám byl takovým poloprofi hráčem. I tak jsem neměl nejlepší hardware (Celeron Tualatin a v něm myslím byl radeon 9200), CRT 17" na 120 Hz, to bylo tehdy důležitý v Quake III. A pochopitelně myš, IE3 od Microsoftu. Klávesku jsem měl nějakou obyčejnější-výběr před těmi mnoha lety nebyl takový jako dnes a pokud ano, byly nepředstavitelně drahé pro studenta.
Každopádně CRT, myška a dobře doladěný config, to bylo tehdy nejvíce poznatelné (pokud měl člověk alespoň 90 FPS s nízkými detaily a picmip 5)

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Michal Šimonek: Já CRT dodnes používám. 22" Delly a NECy (FE1250+ je můj favorit co se týče podání barev). A mrtvá nejsou, protože ačkoliv většina z nich letos bude slavit 12 let či více, stále fungujou a obraz OK. Resp ten Dell už má než se zahřeje trochu potíže, ale ve sklepě už je připravená náhrada Mitsubishi diamotron.

Oproti LCD prostě hlavně po večerech jednak lepší obraz (kontrast, možnost volby jakéhokoliv rozlišení), a co se her týče překonané nejsou. Krom rychlosti odezvy je nutné vypíchnout to že CRT zobrazuje snímky tak jak jdou z VGA, je zde vyloučenej jakejkoliv inputlag elektronikou monitoru. To je nejdůležitější.

Problém je že u AMD je Tahiti poslední čip s VGA. U Nvidia jej GK110 (a překvapivě velice kvalitní a čistej výstup) jak to bude s Maxwellem nevim. Takže s budoucíma grafikama bude problém. Ano lze použít redukci z display portu ale ta mívá většinou ramdac jen 300Mhz a může tvořit svůj malinkej zdroj lagu, protože je to aktivní převodník.

Jinak myš MX 518 v PS2. Neni nad ní mam jich tunu v záloze. Klávesnice lítaj jak to jde. Hern íjsem zkoušel ale většinou byly na prd. Takže se jede na klsické černé Chiconce s klasickym layoutem. Ale některé ty klávesnice maj něco do sebe. Hlavně se soustředit na layout a snímače ne na to jak vypadá či svítí či jaká má makra, ala srajdy od S(r)aiteku, Microsoftu, atd.

I logitech mě štve protože má ve zvyku z klávesnic oddělávat features. Třeba příklad. Iluminátka (ačkoliv to neni herní klávesnice) dovedla ve svém prvním provedení 8 myslím i 10 kláves najednou. No ta dnešní verze už to nedovede aniž by se o tom Logitech kdekoliv pochlubil.

amadjr
amadjr
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @DOC_ZENITH: ty porad jedes na CRT? :D neke :D taky mam ve vedlejsim pokoji s nostalickym strojem 2xCRT 21´´ ale boze, Q3 je na 120HZ super ale pouzivat to denne, navic jsou uz vysviceny, neostre... no mas muj obdiv :)

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
14. 2. 2014 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Člověk nemusí být pro-gamer, aby si kupoval lepší věci pro herní PC. Jde i o zážitek ze hry. Výkonější CPU/GPU znamená plynulejší hru. Kvalitnější sluchátka zajistí lepší zážitek ze zvukových efektů a hudby apod. Každý má preference a finanční možnosti někde jinde.

P.S.: Dobrý zážitek ze hry u mě začíná už od kvalitní židle a stolu.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun To jistě.
Pokud se ale mluví o HWskillu, tak si vybavím konfrontační situace z multiplayeru.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já zjistil že je mi celej novej komp uplně k prdu protože stejně hraju furt dokola ty hry z let 2002 - 2005. :D Jestli někdo má typ na ňákou hru typu FarCry, HL2 a podobně z tý doby tak sem s nim. Dnešní hry mě opravdu nebavěj. Teď jsem pařil StarWars Republic Commando a uplně jsem se tim vrátil do dětství, kdy hry ještě bavily, i přes to že je to celkem tupá střílečka.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Je fakt, ze v nekterych hernich zanrech se za poslednich tri az pet let nestalo bud vubec nic, nebo nic pozitivniho. Jako by ta leta nekdo ukradl. (Dost to souvisi s konzolizaci.)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Přesně, rok 2007 je zlomovej, to vyšly nový konzole a pak začala ta konzolizace i PC her. Do toho roku 2006 jsou ještě takový ty klasický hry, ale pak? Samá sračka až na pár vyjímek, třeba RPGčka se docela dlouho držely, ale nakonec to taky upadlo.

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @abubaga: ...a tráva byla zelenější a nebe modřejší a vůbec...

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Lizzardo: aspoň padal v zimě sníh :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Lizzardo: hele ani ne, myslim že tráva vypadala tenkrát stejně :D ale hry byly lepší, to se s tebou bavit nebudu, to je prostě fakt že dnešní hry jsou nuda

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @abubaga: nuda a odfláknutý technický zpracování, mizerný ovládání, žádná optimalizace............. kam ten svět spěje

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak s tim osekávánim detajlů pro multiplayer to je ještě složitější, například nenativní rozlišení bych si na LCD nikdy nenastavil i kdyby se mi to sekalo jak prase a taky mam rád v multiplayeru antialiasing. Nebudete tomu věřit ale docela vám to ve hře pomůže. Takový to když se někde plazíte a v dálce leží sniper, pak vás picne a vy si řikáte: sakra, já myslel že je to křoví!!!! Tak tohle hraní s AA dost eliminuje. Samozřejmě jenom ve hrách kde na to je dost výkonu, třeba CoD4. V novejch hrách je to nesmysl když s AA pujdu někam ke 30 FPS.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
18. 2. 2014 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Nenativní rozlišení na LCD = automatický antialiasing... :wink:

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hraju 15+ let, žádná profi liga, ale nějaké kompetetivní hry jsem občas hrnul na osobní limity - především Quake 3 Arena, Unreal Tournament, Starcraft 2... s přivřenýma očima i WoW.

Za tu dobu jsem zjistil, že vliv HW na úspěch v soutěžních hrách se rovná 0.000CENZURA%.

Nejvíc mě dostávají kecy, že více FPS zlepšuje reakce. Ano, ale na výsledek má minimální vliv, jestli událost zaregistrujete o 2-3 snímky dříve, protože pak hraje roli motorika a hráč s precizním aimingem vždycky rozseká nemotornějšího protihráče, i když má jeho soupeř 10x víc FPS. Daleko důležitější je mít stabilní/lock FPS, pak už je docela jedno, jestli 30FPS, nebo 120FPS.

To samé platí pro tisíce Hz a DPI u myší vč. input lagu, drát vs bezdrát a podobné chujoviny (teď je v módě USB 3.0 vs 2.0). Šikovnější střelec a přesnější stratég vždycky bude lepší, i když ztratí pár ms na reakci.

Herní HW má spíše smysl v pohodlí a luxusu, ale tím se v reklamách blbě argumentuje.

Jo, a nejlepší jsou podobné dohady o stovkách FPS a mikro input lagu HW u lidí, co mají latency na síti/netu přes desetinu sec. Malá rada - nejvíce vám v síťovém klání pomůže rychlost sítě, ostatní jsou už jen nepodstatné fufně.

Lovu zdar.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TankGeorge Nesuhlasim, hrajem onlinovky, niektory kamosi hraju na slabsich PC dvojadra klasicke disky a to je neco strasne, strasne dlhe presuny kym im nacita mapu su mrtvi, reakcna doba ze stiham cigaretku a ked pride k vecej bitke tak im to laguje nic nevidia, ale ako nestazuju si a su spokojny :)
Velmi dobri priklad uvediem na kamosovi ktori hraje bud na svojom PC doma (sunka) alebo na novsom PC u dedy. Ked hraje u dedy na novsom PC tak to je bozie dopustenie, enemi drvy aj ked su v mnohonasobnej presile ideme dvaja proti 15 a utekaju co nestihne ujst je dead!Ked hraje doma na starsom PC tak mame problem zabit aj 2 proste lagi prd vidi pomale nacitavane seka...
V onlinovke je to sarka velky rozdiel na akom zeleze hrajes. Osobne ked som menil PC s dvojjadra s klasickym diskom za 4 jadro s SSD moj pocit bol ako prechod s trabantu do A8 :)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik jo to je nejlepší když hra začne načítat textury v dálce zrovna když potřebuješ střílet :D :D

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TankGeorge Teda.. Tanku Žórži.. pokud se za tebe někdo nevydává, nechce se mi věřit že by oldschoolový FPSkař, odkojený ze surového cecku nemilosrdné Quakové či UTčkové řeže, napsal dobrovolně a při smyslech takovouto splácaninu.
HW nemá nutně zásadní vliv na výkon, některé jeho aspekty však ano a přes to vlak nejede. FPS jsou setsakramentsky důležité... kor nebavíme-li se o situaci kdy zasloužilý progamer školí děcka na pubu ze zasloužilého počítače, který nechal doma matce, když se před léty stěhoval, ale o situci kdy proti sobě stojí +- stejný sklil, to pak rozhodují mnohé maličkosti. Třeba odezva systému. LOCK FPS? DAFUQ did i just read?! O_o Při kompetitivním hraní se FPS nelockují, Vsync je naprostý zabiják... čím víc, tím líp, 100ka je minimum (ne u moderních her.. třeba těch postavených na frostbite, ty mají k serióznímu kompetitivnímu hraní velmi daleko, ale Q3??), důležitý je stabilní ping, FPS skákat můžou s tím, že důležitá je minimální hodnota.
A u myší? U člověka který musí pamatovat těžké začátky? Na mojí první lance byla víc než polovina kuličkovek a dost prachbídných optik, herní HW se teprve začínal profilovat jako typ zboží a byl to docela luxus.. dneska je to pravda jiné, použitelný snímač mají leckteré levné kousky, ale dřív to neplatilo a to si pak člověk dobré myši vážil. 1000Hz není marketing, nýbrž nutnost, 500 se dá, ale není to ono a už to poznám a 250 nemůžu používat, tisíce DPI oproti tomu jsou opravdu nesmysl, to k ničemu není 800-1000 musí stačit, víc jen v případě monitorů s fakt velkým rozlišením. To že jsme se dožili doby, kdy herní HW může mít dostačující parametry za slušnou cenu neznamená, že zahodíme poznatky z dob kdy byla situace horší a to že mnohé dnešní enginy mají tragický netcode neznamená, že třeba hra postavená na source engine nám odpustí návyk na tu nemorálně línou odezvu battlefieldu... je pravda, že většina lidí dneska hraje na víceméně podobných monitorech, ale na seriózní kompetitivní klání bych si teda s 60Hz panelem netroufl..

The_Ball
The_Ball
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh Pravdu díš. například CS:S je s Vsync absoulutně nehratelnej, ten inputlag je tak strašnej, že se to nedá hrát. myš začne jakoby klouzat, nereaguje vůbec hned na pohyby. A ještě, zrovna CS:S je FPS setsakra důležitý... na 60 FPS se to nedá hrát, od stabilních 100 je to hratelný.

A když pominu Q3, tak hra, kde jde EXTRÉMNĚ o FPS je COD4. Správný progamer hraje v MAX rozlišení s MIN detaily. Ale vždy v takovém nastavení, kdy bylo 250 FPS. Dokonce se za hry přepínal config na 125FPS, protože ten umožňoval jinej pohyb, třeba člověk skočil někam, kam s 250FPS nedoskočil.. Co jsem se skoků natrénoval. Tehdá sem měl jeden dedikáč jen na trénování skoků...

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh TJ můj subjektivní názor, že lock 30FPS se stabilními frametimes působí plynuleji, než hraní bez v-sync, kde léta FPS mezi 50-100.

Když slepě lidi věří, že víc FPS = víc Adidas bez ohledu na stabilitu frametimes, je to jejich problém. Už v době UT jsem nechápal FPS fanboy pomatence, co v honbě za FPS např snižovali rozlišení.

Nedávno tu byl super článek o plynulosti obrazu, kde se frametimes řešily. Mimochodem 120Hz monitory se používají právě pro stabilní framerimes při FPS locku na 60FPS, ne pro těch 120Hz. Proto taky nV vyvíjí g-sync, aby stabilních frametimes bylo dosaženo s jakoukoliv hodnotou FPS mimo škálu dělitelů frekvence monitoru.

Ohledně počtu FPS v souvislosti s plynulostí obrazu je bohužel hora mýtů a lidi dost často mylně používají termín input lag tam, kde je problém s frametimes, protože neumí pochopit, proč se jim hra při 70FPS nezdá plynulá.

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh TJ můj subjektivní názor, že lock 30FPS se stabilními frametimes působí plynuleji, než hraní bez v-sync, kde léta FPS mezi 50-100.

Když slepě lidi věří, že víc FPS = víc Adidas bez ohledu na stabilitu frametimes, je to jejich problém. Už v době UT jsem nechápal FPS fanboy pomatence, co v honbě za FPS např snižovali rozlišení.

Nedávno tu byl super článek o plynulosti obrazu, kde se frametimes řešily. Mimochodem 120Hz monitory se používají právě pro stabilní framerimes při FPS locku na 60FPS, ne pro těch 120Hz. Proto taky nV vyvíjí g-sync, aby stabilních frametimes bylo dosaženo s jakoukoliv hodnotou FPS mimo škálu dělitelů frekvence monitoru.

Ohledně počtu FPS v souvislosti s plynulostí obrazu je bohužel hora mýtů a lidi dost často mylně používají termín input lag tam, kde je problém s frametimes, protože neumí pochopit, proč se jim hra při 70FPS nezdá plynulá.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @The_Ball: Vsync způsobuje obří input lag nejenom v CSku ale ve všech hrách, je to prostě daný tou technologií, tim jak Vsync funguje a eliminovat to nejde, proto s vsyncem jde hrát tak maximálně The Sims, ale nic kde je pohled z vlastních očí a hejbeš se myší.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @TankGeorge: To je přece hovadina, když si zamkneš FPS na 30 tak nemáš šanci proti hráčům kterejm to jede pořádně nad 60 FPS. Než něco trefíš tak tě rozsekaj na molekuly. 30 FPS opravdu neni žádný plynulost a se zapnutym vsyncem taky může hrát jenom magor, to dává input lag jak prase, je to pro mě nehratelný když zapnu vsync.

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @The_Ball: To klouzání myši, o kterém píšeš, je důsledek toho, že ti min FPS klesá pod obnovovací frekvenci monitoru při v-sync a v rámci zachování v-sync funkčnosti ti to shodí FPS nárazově na polovinu té obnovovací frekvence. Tyhle prudké rozdíly v FPS stojí za vjemem lagu/klouzání myši = nestabilní frametimes.

Hrotit hry na 250FPS tenhle problém akorát zamaskuje, protože pak se min FPS pohybuje nad stovkou a to už je za hranicí vjemu většiny smrtelníků. Jak tu správně někteří zmiňují důležitost min FPS.

Imo budoucnost je ve schopnosti zobrazovacího aparátu generovat stabilní framerimes a to půjde buď postaru s min FPS nad 100, nebo přes synchronizaci generování framů v GPU a zobrazování na monitoru.

Taky je problém tohle řešit, protože lze argumentovat akorát pocitama, když je sledování a měření příliš nákladné a komplikované, jak tu někde autor článku píše.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @TankGeorge: S lockem na 30 fps z tebe bude max pohyblivý cíl, ať už tvůj subjektivní dojem z plynulosti bude jakýkoliv, naopak volných 50-100 už je celkem hratelná hodnota, i když má do ideálu daleko, rozhodně to nebude hendikep jako lock na 30 fps.
Rozlišení se navíc zpravidla snižovalo kvůli "hrubšímu rastru" což kladlo nižší nároky na jemnost pohybu. A jistě, kdo měl slabou mašinu, tak si tím taky mohl pomoct do hratelných hodnot. Ano, dnes je opravdu jedno jestli máš maximum 150 nebo 350 fps, ale pořád hodně záleží na minimech, které pokud jsou pod 100, tak to rozhodně je problém. A ano, jistě, nezáleží na obnovovací frekvenci zobrazovadla, na tom jestli máš 500 nebo 1000Hz na USBportu, když si v nastavení vynutíš že systém tvůj vstup zpracuje 60x za vteřinu místo "tak rychle, jak je v daný čas možno". Koho znám, že nějak seriózněji hrál FPSka, ten vždy vsync vypínal. Ten pocit "zpomaleného kurzoru" je s vsync poznat v podstatě okamžitě, když se člověk zkusí rozhlídnout, zvyk to může trochu vykompenzovat, ale na vyšší úrovni to konkurence schopné moc nebude...

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @abubaga: Sorry, ale to je zkrátka "jedna bába povídala, že zapla v-sync v CSku a sekalo se jí to = v-sync je špatný". Ještě tu někdo psal o Unreal enginu, jaký má input lag - to je taky gól. Nejvyladěnější engine, co snad existuje.

Doporučuji pročíst http://www.tomshardware.co.uk/graphics-card-myths,review-32882.html

Obvykle se setkávám s lidma, co nevidí tearing který mi bije do očí, když jim koukám přes rameno, jak hrajou bez v-sync na 60Hz monitoru a tvrdí, že jsou spokojení se svými 150FPS, bo pod tuto hodnotu už to prý není dost plynulé.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @abubaga: PS: To s tim že někdo se 120 FPS doskočí vejš než někdo kdo má 30 je absolutní hovadina a mýtus kterej vytvořili idioti.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @TankGeorge: PS: Nepoužíváš náhodou gamepad? To by vysvětlovalo proč ti nevadí input lag. na myši je zapnutí vsyncu prostě strašně znát. Když někam škubnu myší a nejsem tam a čekam než to zareaguje tak to mě prostě nabaví. Když někomu škubnu myší na hlavu a zmáčknu to tak očekávam že dostane hedku a ne že ta myši někam pomalu pojede a stejně se netrefim to přesně totiž dělá vsync.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 01:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @TankGeorge: Docela bych si s tebou někdy něco chtěl zahrát po netu s tim tvym vsyncem. Nebudeš mít šanci i když se budu oběma rukama dloubat v nose. Než tvuj počítač rozpozná že jsi pohnul myší tak budeš mrtvej. :lol:

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @TankGeorge: Jaká zase bába? Jaký sekání? Já jenom řikam že vsync způsobje dost velkej input lag a jestli tvrdíš že ne tak lžeš a nebo máš v mozku asi taky input lag že to nevidíš. Input lag neni sekání, to je to když máš opožděný reakce myši a klávesnice a to přesně způsobuje vsync. vždycky, v každý hře a na jakymkoliv HW, stačí se nad tim zamyslet, musí to způsobovat input lag už z tý podstaty co vsync dělá. Proto nechápu jak může někdo kdo se považuje za hráče něco hrát s vsyncem, to může hrát opravdu jenom magor nebo někdo kdo hraje neakční hry ale třeba ve strategiích je ta opožděná šipka snad ještě otravnější

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @abubaga: Jasně kucí, tearing je v pohodě, naprosto neviditelný a vůbec neruší, když mám obraz ve 4ch nesouvislých pruzích. Tohle částečně eliminuje 120Hz+ monitor.

Možná lžu, ale v-sync mi nezpůsobuje input lag. Obvykle si umím hru nastavit tak, aby mi běžela vždy nad 60FPS na 60Hz monitoru a znám reálný účel všech čudlíků v options menu.

Gamepad nepoužívám, ale i tak byste mě asi rozsekali, protože naposled jsem po síti hrál UT2003 - ve stejném roce.

Ohledně 150ms input lagu, nebo jak to nazýváte - v odkazu, co jsem výše poslal jsou odkazy na kognitivní testy lidských reakcí a vojenští bojoví piloti se nedostali ani pod 200ms (můj nej výsledek je 250ms). Tak se pochlupte se svými reakcemi.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @abubaga: Tearing je věc kterou absolutně nemá smysl řešit, je to bezvýznamná kravina která je mi naprosot ukradená, proč bych měl řešit ňákej tearing? Naposled jsem si tearingu všimnul snad ještě v Doomovi 3, v žádný jiný hře jsem to neviděl tak že by to stálo za to to řešit. Samozřejmě že tam ten tearing je ale nechápu proč bych ho měl řešit, je mi to ukradený. Rozhodně si kvůli tomu nebudu dobrovolně dělat 150ms odezvu u myši a klávesnice, nejsem blázen. Tearingu si člověk ve hře nevšimne a neřeší ho, pokud to řešíš tak jsi debil nebo máš podobnou vadu jako měl pan Monk v tom seriálu. Tearing nikomu nevadí, to nemá vliv na hratelnost ani na zábavnost hry, kdežto zapnutí vsyncu ti zabije ovládání ohavnym input lagem.

To máš to samý jako kdysi lidi za každou cenu museli mít zapnutej antialiasing a obětovali tomu plynulost hry, já radši budu mít zubatý hrany a 60 FPS než vyhlazení hrany a 20 FPS.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @TankGeorge: to ale mluvíš o koze a já o voze. Něco jinýho je když po tobě střelim šíp tak zareaguje tak za čtvrt vteřiny, dřív prostě ne a něco jinýho je když ve hře rychle hebeš myší a cejtíš že ta myš neni přesně synchronizovaná na monitoru s pohybem myši co děláš rukou. Pokud podle tebe pod 200ms nemam šanci to poznat tak v tom případě je ta odevza po zapnutí vsyncu ještě daleko větší než jsem si myslel a asi to tak bude. Jednou jsem to testoval. Zkoušel jsem rychle škubnout myší a sledovat monitor a opravdu je to i očima viditelný že ten obraz se pohne pozdějc než hnu myší, nechápu jak to můžeš nevidět. Ale asi to bude taky o stylu jakym kdo hraje, já se ve hře pohybuju jako když pták hejbe hlavnou, prostě rychle škubu myší - kup za mě, kuk nahoru dolu, dole do prava a ne že bych dělal dlouhý a pomalý plynulý pohyby, to bych to možná taky necejtil. :lol: :lol:

The_Ball
The_Ball
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@koutlosh @abubaga: To se to tu rozjelo... :)

V sync prokazatelně přidává prodlevu mezi pohybem myši a pohybem obrazu v CSS i při stabilních 60FPS. když mám bez vsync 180 FPS s propady na 100, tak asi těžko budu padat pod 60.. Minimální FPS na to vliv nemají. Co se ale projevuje jako sekání je propad FPS bez VSYNC z těch 180 na 70 kupříkladu... takhle razantní propad je pocitově cejtit v plynulosti (nepř výbuch granátu a přepočet fyziky tohle dělá)..

Abubaga: To, že člověk dokáže skočit jiný skoky (delší) při různém počtu FPS v COD4 není výmysl, ale fakt a vlastnost engine, už od dob COD1. Není to mýtus idiotů, je to prostě pravda, potvrzená hráči. jen si o tom něco pogoogli, to ti snad de :)

Ad tearing.. tearing mi je u zadku, když mi myš zareaguje hned. občas se holt nějaká textura roztrhne no... ale je to MNOHEM menší problém než Vsync. Vsync bych si nezapl ani v Civilizaci :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TankGeorge S těma 30 FPS zase nepřeháněj, 30 FPS to už se viditelně seká. :wink: Jinak souhlasim, když jsem kdysi hrál třeba to CoD4 a měl jsem tam tak kolem 35 FPS na minimální detajly tak jsem taky někdy měl pěkný bitvy kde jsem to všem nandal, je to hodně o tom co člověk potká za hráče. Řešit u myši jestli je to USB 2.0 nebo 3.0 je uplná hovadina a DPI u myši je taky jenom marketingovej nesmysl, i když mam myš co má miliony DPI tak tam mam většinou 800 nebo 1000.
Ten ping je samozřejmě u onlinovky hodně důležitej, řekl bych že pro čistě střílečky to chce tak do 50ms, ještě 60 nebo 70 se jakžtakž dá, ale jak se to blíží ke 100 tak už je to nehratelný. Ale vem si třeba takový Heroes And Generals (F2P střílečka) tam je input lag jak prase a neni to pingem, takže takže v takovejch hrách je opravdu jedno jaký má kdo FPS nebo jestli má 30 nebo 60ms když tu odezvu stejně pokoní hra samotná. :D

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
18. 2. 2014 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Neseká se ani 24 fps. To by se jinak na ty filmy v kině a televizi dívalo fakt hodně blbě... :wink:

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Pokud máš "stabilních" 30fps, tak se nesekají - pro plynulost je to dostatečné (byť 60fps bude semozřejmě pro oko jako by hladší - ale ne míň sekané). Pokud máš 30fps, co občas spadnou k dvaceti, tak se to "seká".

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Wolfii: Tak jasně, když je 30 FPS to minimum tak problém neni. Horší je když je 30 FPS průměr nebo ještě hůř maximum. :lol: Jinak zkus ve střílečce namířit na ňákou náročnou scénu kde budeš mít třeba těch 30 FPS (třeba oheň) rychle zahejbej myší a pak namiř do nebe nebo do země a udělej to samý, je to hodně velkej rozdíl. I mezi 50 a 60+ je znatelnej rozdíl při hodně rychlym pohybu myší. Ne že by to třeba při 40 FPS bylo nehratelný, to ne, ale neni to dokonalý, vidim to.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Wolfii: Záleží na rychlosti pohybu, čím rychlejší, tím víc je 30 potažmo 60 FPS nedostatečných...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě jak je to s tim input lagem. Každej kdo hraje hry už ňákej pátek si musel všimnout že dnešní hry maj strašlivej input lag a nejde to většinou nijak řešit. Čim to? Je to opravdu tim DX11? Já DX11 zásadně vypínam protože to přináší víc nevýhod než výhod, ale připadá mi že ten input lag se přepnutim na DX9 nijak nezlepší, prostě bych řekl že je to spíš o hře samotný, než o tom jaký používá API.
Například takový nový Metro, to hraje v DX11 jenom naprostej blázen a nemyslim tim kvůli HW nárokům, ta hra se prostě nepovedla, je to celý rozmazaný, opožděný a tak.... totální odpad oproti prvnímu dílu kterej vypadal skvěle.
Ten input lag teda nejvíc pozoruju ve hrách s Unreal Enginem.
Dřív u her z let tak 2007 - 2010 pro zrušení input lagu stačilo v ovladačích na tvrdo zakázat vsync a nastavit tam ňáký ty optimalizace podprocesů a tak dále... to fungovalo třeba u Falloutu 3 a NW, U většinu Unreal 3 her z tý doby, ale dneska už tohle nepomáhá a ten input lag prostě nejde zrušit.
Třeba u Skyrimu to bylo fakt složitý ho snížit, musel jsem kvůli tomu celej den googlit a stejně se to nehraje jako třeba Oblivion, lehce opožděný to furt je.
Další věc co mě na novejch hrách děsně sere je ten nízkej FOV, ale o tom radši mluvit nebudu nebo mě tady někdo pošle někam že kecam kraviny a žádnej nízkej fov tam neni jako vždycky. :roll:

Pavel Urbánek
Pavel Urbánek
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Amen k tomu input lagu, je to jak součástí DX11, tak často i hry - jejího systému zpracování vstupů (lze si představit jako dva systémy, kde v prvním - špatném - se hra opakovaně dotazuje na změnu vstupu a v druhém - dobrém - vstup "přeruší" hru a dá jí vědět o nové akci. Používá se často ten první, protože je to snazší na implementaci)

No a FOV je taky problém, defaultní bývá obvykle moc malý, takže osobně to nastavuju někde mezi 75 a 90 (samozřejmě pokud to jde)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Urbánek S tim FOVem, já mam 24" 16:10 monitor a nejvíc mi sedí asi tak 100 ale při tomhle nastavení bejvá u některejch her už problém třeba s tim že je vidět jak mam zbraň jentak ve vzduchu a pod, nejvíc se mi osvědčilo teda tak těch 90. Ale problém je že dnešní hry jsou někdy opravdu extrémistický a maj tam třeba i 60 a to už je opravdu brutal extrém, s tim se nedá hrát, to je jak když mam na očích dalekohledy. Kde jsou ty doby kdy bylo většinou v základu těch 75, to se ještě dalo ale dneska je to k pláči. Například jak jsem někde zmiňoval to nový Metro.. to bylo peklo, jak kdybych měl 2x zoom. Jsem třeba vběhnul do místnosti a okamžitě jsem se ztratil a nevěděl jsem kde jsem kvůli tomu nízkýmu FOVu. bohužel čim novější hra tim je složitější ten FOV změnit. Já jsem na to alergickej natolik že hry kde to změnuit nejde většinou ani nehraju, prostě z tý hry pak nic nemam.

A ten input lag je prostě masakr. Pro někoho kdo vyrostl na hrách z let 2002 - 2004 je ta dnešní doba fakt peklo. Já byl zvyklej na naprosto okamžitý reakce jako to bylo dřív. Nižší FPS mi až tak nevadí, to se prostě ňák přežije, co jsem se napařil her s FPS pod 30 ale ten input lag v dnešních hrách fakt neberu. Co je mi platný že dneska jsou hry nenáročný a jede prakticky každá hra na čemkoliv se slušnym FPS když stejně ten zážitek ze hry tam neni kvůli FOVu a input lagu??? Popravit herní vývojáře. 8)

ttxman
ttxman
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Ja bych jeste daval bacha na LCD Monitor. Nektery maj uplne tragickej inputlag klidne az k 40ms u monitoru k PC, televize jsou trosku jina liga. Hry jsou optimalizovany na konzole, konzole se pripojuji s televizim, pripojuji se prez HDMI, HDMI zpozdujuo HDCP procesory (nedej boze kdyz konzoli pripojite jeste zkrz blu-ray prehravac - to to tam potom je 2x). K tomu pripocitate processing obrazu v televizi (dopocitani obrazu na x set Hz a podobny kraviny). A kdyz se ti nascita 100+ ms inputlagu v zobrazovaci soustave, tak uz je fuk co prihodi engine...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman To je mýtus s tim monitorem. Jedinej monitor kde jsem kdy v životě cejtil špatnou odezvu byl displej u jednoho staršího notebooku, jinak ať má monitor 2, 5 nebo třeba 16ms neni to žádnej problém, maximálně to tak způsobí lehce mázlý rychlý pohyby, ale žádnej input lag nepociťuju. 40ms to už je dost extrémní hodnota, takovej monitor teda fakt neznam. :D Možná LCD z roku 90. :D
Neni to ani monitorem, ani výkonem HW ani ovladačema, je to prostě hrama samotnejma. Já se zajmam o PC asi od roku 2002, měl jsem tolik počítačů že kdyby input lag způsobovala nějaká konkrétní kombinace HW nebo monitor tak bych na to asi dávno přišel. Některý hry jsou opožděný vždycky a na všem, taky zapnutí vsyncu způsobí obří input lag vždycky a všude a když někdo tvrdí že ne tak lže a nebo má jeho mozek odezvu čtvrt vteřiny že to nevidí. :D :D

michalos
michalos
Level 20 Level 20
15. 2. 2014 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @abubaga: Jde vidět, že vůbec nevíš, o čem mluvíš :) Pleteš si odezvu monitoru a s inputlagem :) Většina dnešních monitorů s lepšíma barvama (80-90% monitorů) s IPS, PVA, MVA, PLS má inputlag okolo 20-80ms, což je prostě příšerné :) K tomu si pak připočti ještě odezvu...

Inputlag je u monitorů laicky řečeno způsoben počítáním lepších barev :) TN monitory s tímto problém skoro nemají...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @abubaga: PS: Samozřejmě se bavim o PC monitorech, u televizí tomu dost věřim že maj reálnou odezvu při hraní třeba 100ms a je to logický právě kvůli těm post efektům co to dělá s obrazem.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
15. 2. 2014 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @michalos: Input lag ale nezpůsobuje monitor, už jsem to tady řikal několikrát, input lag způsobenej monitorem nikdo nepostřehne a žádnej dnešní monitor nemá tak špatnou odezvu aby to dělalo něco co je ve hře pozorovatelný jako input lag. Sám jsem teď taky přešel na IPS monitor (DELL) a žádnej input lag mi to nedělá ve starejch hrách a nebo některejch povedenějších novějch hrách. Je to prostě HROU!!!
TN monitor už mi nikdy nesmí domů, odezva 2ms je jenom reklamní nesmysl, v praxi je 5 nebo 8ms IPS monitor mnohem lepší, žádnou špatnou odezvu monitoru necejtim. Ale opožděný reakce po zapnutí vsyncu prostě musí cejtit každej normální zdravej člověk, nechápu že jsou lidi co můžou hrát s vsyncem.
Nikdy v životě jsem neviděl PC LCD monitor kterej by způsoboval ve hře opožděnou myš, ano pomalej monitor způsobí rozmazaný rychlý pohyby a tak dále... ale input lag to prostě nedělá. Pod pojmem input lag si představuju to že pohnu myší a chvíli trvá než se ten pohyb projeví na monitoru, tomu já řikam input lag.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
16. 2. 2014 05:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @abubaga: Ono už z tvých příspěvků jde jasně vidět, že si pleteš odezvu monitoru s inputlagem monitoru, když píšeš hodnoty 2ms, 5ms a 16ms :) Intuplag se u monitoru neuvádí víš...a k inputlagu se odezva ještě pak přičítá :)

Odezva monitoru je rozvícení a zhasnutí bodu + jeho přeměna na jinou barvu laicky řečeno a inputlag je způsoben dopočítáváním barev na přesnější/hezčí barvy (musíš ty barvy prohnat přes více čipů/elektroniky a to bohužel chvilku trvá). Zpravidla, čím více bitový ten monitor je, tím to déle trvá, takže mít inputlag 10ms u třeba 10/14 bitového monitoru je nemožné, tam je to vždy 50ms a více :)

Většina IPS, PLS, xVA monitorů má inputlag mezi 25-60ms, což je pro profi hraní nepoužitelné :)

O tom, že v plno nových hrách je také nějaký lag už i v menu a myš se táhné jak padající lejno se bavit nebudeme, to je zase jiná věc a bohužel s tím nic neuděláme...teda uděláme, pokud to hra dělá, tak si jí nekoupím :) Myslím, že ve hře Dead space (nevím jakej díl) jsem došel jen do menu a pak to letělo do koše :D :D :D

michalos
michalos
Level 20 Level 20
16. 2. 2014 04:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @abubaga: Prosím tě, neplácej BLBOSTI !!! Jsi úplně vedle, trošku si více nastuduj a pořiď lepší brýle :)

Jde vidět, že jsi naprosto slepej :) Ale nic proti tobě, každej zpoždení vnímá jinak...

Já třeba poznám 10ms inputlagu na ploše monitoru IHNED... Jak má monitor 30-40ms, tak už se to nedá hrát (pokud mluvíme o nějakém přesném hrani třeba FPS her, u strategii by to asi nevadilo). DO 20ms to ještě jakž takž jde, ale také nic moc :) Mě stačilo před 8 lety přejít z CRT na profi EIZO za 33 litrů (40-50ms), ale dokonalé barvy a z profi gamingu bylo vymalováno :)

KAŽDEJ IPS, PLS, MVA, PVA atd. krom TN monitor má velký inputlag - podívej se na testy (ano jsou vyjímky, mezi které se řadí nějaké VA, IPS herní panely od EIZA (foris), které mají docela malý inputlag mezi 1-12ms, což je na hraní ještě dobré)

Pavel Urbánek
Pavel Urbánek
Level 1 Level 1
16. 2. 2014 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @michalos: S tím počítáním barev nemáš úplně pravdu. Z PCčka ti běžně leze 8 bitů na kanál (pokud nemáš profi grafiku). Pokud vezmeš TN LCD, tak ty zobrazují 6 bitů a zbytek interpolují pomocí FRC, takže také počítají. Každopádně je zde důležité říct, že všechny tyto výpočty se dají realizovat opravdu velmi rychle, naopak rádoby cool serepetičky přidané výrobce (od OSD až po ladění barev - dynamický kontrast přidávají zpoždění - jsou tam funkce času, takže ty nejde ani v principu urychlit)

Nicméně měl jsem na recenzi Lightboostu 144Hz Asus, pak svůj QNIX 2710 a ještě od známého Dell U3011. Všechny jsem je testoval na input lag, respektive srovnával s tím Asusem. Qnix měl input lag 0-10 (průměr okolo 6ms), Dell okolo 20 v základním režimu. Ve výsledku to u něj jde taky přepnout do herního režimu, ale to jsem neotestoval. Každopádně Qnix je IPS a lag je tam naprosto minimální, není to tedy o tom, že lepší panel je roven horšímu lagu.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
16. 2. 2014 05:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @michalos: Jen pro info, pár příkladů:

Všechny 29 palcové IPS mají cca 30ms inputlag

http://nejmenovany konkurencni web/recenze/nec-multisync-ea294wmi-jak-delaji-29-ips-219-zkuseni-japonci/strana/0/8

Hodně prodávaný Dell U2713H má také 30ms

http://www.prad.de/en/monitore/review/2013/review-dell-u2713h-part14.html#Latency

Dell 2413 má v gaming modu 13ms, jinak také cca 25ms. Také jsme ho měl...

Mám teď Eizo FG2421 a ten má cca 10ms.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
16. 2. 2014 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ttxman @Pavel Urbánek: Však jsem psal laicky řečeno :) Ono FRC se počítá rychleji než 10 nebo 14 bit :) A lepší profi monitory si to vnitřně stejně přepočítávají, ať máš profi grafiku nebo ne, takže tím je pak velké zpoždění. OSD také přidává, to se ví.

Také jsem psal, že jsou vyjímky a v posledním roce jich začalo přibývat, ale pořád je většina panelů s lepšíma barvama na hraní nepoužitelná a z profi panělů skoro žádný :) To je holý fakt

Shakall605
Shakall605
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=F3rda]Takový článek je o kuličce z prdu. Pár obrázků s pěti řádky o ničem. Neučí se ten chlapec u Michala Rybky? Prostě v pátek nemá cenu články na PCT otevírat :confused:[/quote]

Napiš něco ty a my se klidně přijdeme podívat.

Ico33
Ico33
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=abubaga]Já zjistil že je mi celej novej komp uplně k prdu protože stejně hraju furt dokola ty hry z let 2002 - 2005. :D Jestli někdo má typ na ňákou hru typu FarCry, HL2 a podobně z tý doby tak sem s nim. Dnešní hry mě opravdu nebavěj. Teď jsem pařil StarWars Republic Commando a uplně jsem se tim vrátil do dětství, kdy hry ještě bavily, i přes to že je to celkem tupá střílečka.[/quote]

-tak ja tiez nehrajem hocico...,

v podstate -ziadne mmo mmrpg mmoULTRa cojaviemco píčoviny nehram, ani som nehral,.., maximalne po lan..,

-ale co mozem odporucit z novsich: dishonored, hard reset ,shadow warrior (minulorocny), celkom ma bavil Sanctum 1 a 2 -taktika+fps, zavody/arkada -split second, blur, gus guzzlers.., atd.., najdu sa aj dnes kvalitne tituly, avsak ich je pomenej..., trackmania je perfektna..., hodiny stravene skladanim trate.., rage kebyze je tam fizyka -tak ok. ,no ale aspon pribeh je dobry...,

steny
steny
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zajímavé téma, celkem dobře shrnutý, byť neleze příliš do hloubky. S tím také souvisí, že zde chybí zdůraznění různých trendů požadavků různých typů hráčů(samozřejmě neplatí kategoricky): FPS - fps, monitor (input lag, refresh rate), myš, audio (prostor) RTS - cpu, klavesnice (anti-ghosting, rollover), MMORPG - klávesnice (makro); Single vs Teamplay - audio (středy)...
Z toho důvodu také nemůžu souhlasit s tvrzením nedůležitosti klávesnice. Ano, článek je psán více z pohledu fps hráče. Osobně mám zkušenosti z SC2, vyměnil jsem lowend herní membránovku za 500 za mechanickou za 3.5K s výsledkem: odstranil se problém s ghostingem (SD) a občasným problémem s kro + zlepšil se herní (i pracovní) komfort => celkově se zvýšil APM...ale je pravda, že jenom výběr kvalitní klávesnice vydá na samostatný článek...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2014 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@steny Jo, to je pravda, minimálně ghosting ve vztahu k levnějším klávesnicím to aspoň jednou větou zmínit chtělo.
U RTS je samozřejmé, že lepší (programovatelné) klávesnice pomohou. Tady to ale bral myslím čistě z toho pohledu, že s klávesnicí za pět stovek oproti klávesnici za tři litry to nikomu o moc rychleji běhat a přesněji skákat nebude. :)

The_Ball
The_Ball
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner nemáš pravdu, zrovna u skoků (např cod4) velice záleží na načasování odrazu a pohybu myší, pak uděláš skoky, který nejsou běžně možný.. Podmínkou je ale přesný počet FPS (buď 125, nebo někde 250. Každopádě dobrá klávesice ti v tom pomůže :)

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ano, kdybyste do clanku ke klavesnicim treba dvema vetami tohle doplnil, bylo by to supr. Docela me zarazilo, ze tam o tom neni zminka.
Pritom ten ghosting je zajimavy fenomen. Nektere i velmi levne klavesnice na nej netrpi vubec (pripadne az od mnoha stisknutych klaves), ale pritom se vyskytne i u nekterych drazsich.

Pavel Urbánek
Pavel Urbánek
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Mysel_1: Určitě tam NKRO/ghosting patří, jen jsem na něj prostě zapomněl :)

Každopádně v recenzi mechanické herní klávesnice od Func, která je už v redakčním systému pro vás nachystaná, se této problematice samozřejmě věnuji.

schali
schali
Level 9 Level 9
14. 2. 2014 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejdriv jsem se docela zasmal, ale trosku na tom neco bude. Např. co se tyka monitoru, přechod z CTR na LCD byl brutalní, bylo to poznat i na 15" LCD a o 24" ani nemluvim - to je lenochod nevhodny na jakéliv hraní bez ohledu na zvolenou technologii a udaváne odezvy. Dneska nabizejí LCD se 120hz, ale kde byli kdyz to bylo akutální a dalo by se to vyuzit, dneska uz to nikoho nezajima. Navic kazdej ceka na OLED, tam to vsechno odpadne, dnesni LCD sou smesny stroje s ohromnou spoustou nevyhod. Dalsi vec, mysaci, driv byla mys pomerne dulezita komponenta, dneska uz je to zas trosku jinde, presto bych si jako hrac uz vzdycky radsi koupil kvalitni mys a vubec se nedivim nekterym lidem co pouzivaji stare prehistoricke mysi, to se proste musi zkusit jinak to nejde pochopit.No a na prvnim miste je porad linka, nejléepe pres kabel nebo optiku, tu nejde nicim nahradit a vse dalsi je bezpredmetny pokud nemate exceletni pripojeni na net.
Dalsi HW musi zajistit jen dostatecny a stabilni fps, serepaticky okolo jsou bezvyznamny.

ttxman
ttxman
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schali Ja byl donucen vymeit IE3.0 za DeathAddera (jsou tvarove asi nejpodobnejsi z toho co se da dneska sehnat). Duvod je jednoduchej: 3 monitory, proste mys s 400DPI bez akcelerace se i na velky podlozce neprejede 3 monitory najednou a musi se prendavat :)

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanok pekny ale ma jednu chybu ze doba q3,ut,cs1.6 je prec a pri hrach ako cod,bf je to uplne jedno staci aby hra nesekala a priemerna mys aj tak je to robene na gamepad..Jedina skill based fps co sa este hra je cs go a tam pokial niekto nedava na 60fps bez lagov a sekov nebude ani na 120fps lcd s 120€ razer mamba..

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

musim mat najvyssie rozlisenie, najrychlejsi procesor, najnovsiu najdrahsiu kartu.specialnu najdrahsiu mys a vodou chladenu podlozku pod nu.Ultra HiFi zvuk, 4 k rozlisenie a 6K detaily.Mam aj najvacsieho.A tiez mam najviac zien.

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myš je pro je hodně důležitou součástí. Hrát s tou od MS si moc nedovedu představit. Špatně by se mi i držela.
Pro mě ROCCAT KONE PURE je ta pravá špička :)

rodon
rodon
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hardware hráče nedělá, ale je to kritický předpoklad pro to aby dobrým hráčem byl.

HafanPetr
HafanPetr
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rodon Samozřejmně že při online hraní má hardware značný vliv. Velikost, rozlišení, příp. zapojení více monitorů stejně tak jako typ herního zařízení: J-Stick, Klávesnice, Myš je ve hrách rozhodující a ani hráč ze sebelepšími reflexy nemá proti hardwareskill šanci.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HafanPetr Pokud je jeho protivník na stejné úrovni skillu a má mnohem lepší HW, tak ano... HW nedožene nedostatek skillu, ale nedostatečně kvalitní HW může brzdit skillera..

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rodon Neni to predpoklad a uz vubec ne kriticky. Par prikladu uz jsem na vlastni oci videl.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
14. 2. 2014 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U FPS je plynulá snímková frekvence docela nutnost, nicméně záleží dost na tom co hrajete. V případě série BF to nad 60Hz vůbec řešit nemusíte, hra interně totiž jede na 30Hz klient a 10Hz server. Samozřejmě, kdybyste hráli něco co je omezené třeba na 333 FPS apod. tak tam se to rozhodně vyplatí. Osobně bych ale řekl, že hwskill je dneska celkem irelevantní, většina her je dost nenáročných (obzvlášť v minimálních detailech) a hlavně, ono není moc co hrát.. Minimálně v rámci FPS je to dneska silně na how. Je to vcelku ironické, ale přijde mi, že poslední slušná kvalitní FPS s multi byla asi tak CoD4 (MW1). Na kterou se mimochodem ten 120 Hz monitor docela vyplatí. :D

Gregi
Gregi
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DOC_ZENITH]Já CRT dodnes používám. 22" Delly a NECy (FE1250+ je můj favorit co se týče podání barev). A mrtvá nejsou, protože ačkoliv většina z nich letos bude slavit 12 let či více, stále fungujou a obraz OK. Resp ten Dell už má než se zahřeje trochu potíže, ale ve sklepě už je připravená náhrada Mitsubishi diamotron.
Vlastnim tento skvost. Vazne krasne podanie farieb. dokonca to ma i samostatne cinche RGB
Oproti LCD prostě hlavně po večerech jednak lepší obraz (kontrast, možnost volby jakéhokoliv rozlišení), a co se her týče překonané nejsou. Krom rychlosti odezvy je nutné vypíchnout to že CRT zobrazuje snímky tak jak jdou z VGA, je zde vyloučenej jakejkoliv inputlag elektronikou monitoru. To je nejdůležitější.

Problém je že u AMD je Tahiti poslední čip s VGA. U Nvidia jej GK110 (a překvapivě velice kvalitní a čistej výstup) jak to bude s Maxwellem nevim. Takže s budoucíma grafikama bude problém. Ano lze použít redukci z display portu ale ta mívá většinou ramdac jen 300Mhz a může tvořit svůj malinkej zdroj lagu, protože je to aktivní převodník.

Jinak myš MX 518 v PS2. Neni nad ní mam jich tunu v záloze. Klávesnice lítaj jak to jde. Hern íjsem zkoušel ale většinou byly na prd. Takže se jede na klsické černé Chiconce s klasickym layoutem. Ale některé ty klávesnice maj něco do sebe. Hlavně se soustředit na layout a snímače ne na to jak vypadá či svítí či jaká má makra, ala srajdy od S(r)aiteku, Microsoftu, atd.

I logitech mě štve protože má ve zvyku z klávesnic oddělávat features. Třeba příklad. Iluminátka (ačkoliv to neni herní klávesnice) dovedla ve svém prvním provedení 8 myslím i 10 kláves najednou. No ta dnešní verze už to nedovede aniž by se o tom Logitech kdekoliv pochlubil.[/quote]

Gregi
Gregi
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gregi ops, je to tento NEC FP2141SB 22"

Sal
Sal
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2014 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

urcite existuje.. a ano dnes pocituji ze je to problem kdyz vam cas ukaze ze neztracite rychlost reakci ale vas hardware zacina zaostavat... fps klesaji pod 25 a to v multiplayeru ..konkretne v CoD ghost je velky problem... a problem je deska kdysi za 6000 pameti na pouhych 800mhz a procesor Q6600 @ 3Ghz .. a plus nova grafika 7850... ale stejne zbytek brzdi

takze ostatnim protihracum ne ze bych zavidel.. ale je to nehratelne a podminky pro zkusenosti z FPS nejsou pro kazdeho stejne..

tekiler
tekiler
Level 1 Level 1
14. 2. 2014 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na toto musím reagovat. Já sem teď upgradoval herní periferii, takže se vyjádřím k některým bodům.
nejprve ale něco o mé sestavě. AMD Phenom II x4 3.0ghz + 3gb ddrII 800mhz pod win7 není žádný zázrak, ale kupodivu mi to uživí (možná že s lepším cpu a ram by to bylo lepší ale nemám možnost jak to zjistit.) Radeon HD7950 vapor x 1050/1450 mhz oc.
Novinky jako crysis 3 atd jedou na 1080p max setting uplně v pohodě. Pořád (momentálně crt 85hz - nuceně)
Teď k článku.
Odešla mi intg. zvuková karta na desce a tak sem musel dočasně zapojit m audio 610profire. Nicméně jsem nechtěl tuto ZK kterou používám k tvorbě muziky mít puštěnou nonstop (pc mam jako tv atd .. na hudbu mam ntbook core i7 atd) Rozhodl jsem si koupit ZK do pci .... protože do pcie verzi bych si zahryl ventilatory na gk.
Zvuková karta - požadavky byly zvuk/cena/vykon/3d efekty ve fps online hrach. Volba padla na asus xonar dg s cenou okolo 600 kc. Mel jsem bohuzel smulu jako spousta uzivatelu asus xonar. Muj xonar se hlasil jako cmedia audio a proto nesly nainstalovat drivery pro asus xonar. vyreseno flrsh epp rom na jiny product kód. Nicméně ani po instalaci již správných ovladačů karta stejně nejela. Z nouze sem tedy koupil Creativ SB audigy .... Shrnutí? Po přechodu s maudio na creativ velké sklamání. Nemohu se zbavit dojmu že intg. zk měla mnohem lepší zvuk. Ovladače pod win7 a celý software creativ děs. Chybí i routování výstupů což měla i ta integrovaná. ALE přes program creativ alchemy sem sprovoznil hardwerově vynucený eax i na cod 4 a funguje precizně takže plus. Sluchátka připojuji přes Repro 2.0 genius a tudíž si mohu nastavit bass a výšky přes eq na repru.
Vyměnil jsem myš po x letech microsoft sidewider(dosloužil) za Razor imperator pro a klavesnici s obyc za Genius imperator pro. S čím musím s autorem článku polemizovat je právě klávesnice. Opomijí reakční dobu ....klávesnice i myš mají 1000hz/1ms.
verdikt?
Po zprovoznění eax a výměny periferie jako myš a klávesnice jsem se zlepšil skoro o 40 procent. Nové moderní 4g senzor a rychlá odezva jak klávesnice a myši je sakra znát. Pokud si chcete zahrát a ne se rozčilovat tak doporučuji za tyto věci promyšleně utratit. Mechanická klávesnice a myš za 3000 asi nemá moc smysl ale za ceny okolo 1500 za kus se dají sehnat velmi slušné kousky co se hlavně při online fps hrach uplatni a rozdil je sakra znat. 8)

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
19. 2. 2014 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tekiler Zajímalo by mne, jaké máte repro. Mít slušnou zvukovku je jedna věc, ale i výstup musí být slušný. Mám externí kartu od MAudio (také nahrávání hudby), ale nedovedu si představit, že by cokoliv od Geniusu mohlo mít studiovou úroveň. Sám mám v plánu si koupit alespoň KRK Rokit 5G2, které sice nejsou špičkou, ale rozhodně budou lepší než vše od výrobců PC periferií. Další ideou byly špunty Etymotic, ale nevím, jak to bude hrát ze zvukovky, když nejsou aktivní. Nemá někdo zkušenosti?

Reklama
Reklama