Intel vs. AMD – integrované grafiky v moderních hrách | Kapitola 3
Seznam kapitol
Integrované grafické karty zažívají v posledních letech prudký rozvoj. Propaguje je především AMD, které na svých APU založila celou platformu. Intel nezůstává pozadu a s každou novou generací procesorů zvyšuje i výkon svých IGP. Staly se integrované grafiky konečně použitelné a mohou nahradit samostatné levné karty s cenou do 2000 Kč?
Testovací sestavy
Metodika testování
K testování sestavy jsem zvolil celkem třináct her. Vzhledem k nízkému výkonu integrovaných grafických karet jsem výkon měřil v nízkém rozlišení 1280 × 1024 px a u her snižoval detaily tak, aby alespoň na některých integrovaných kartách byly plynule hratelné.
Testovací hry
ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem hrál na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.
Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.
Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.
Borderlands 2 — K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se tříští a kutálí se.
Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.
Dota 2 — K testování jsem zvolil replay, ve kterém jsem měřil výkon při sledování velkého souboje všech hráčů s množstvím kouzel. Konkrétně šlo o záznam hry s ID 250888678, čas hry 19:00-20:00, rychlost přehrávání 1×, kamera automatická. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.
Sleeping Dogs — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon v několika různých typech prostředí při měnícím se počasí i denní době. Dle mých zkušeností se hrou je tento benchmark poměrně přesný a jeho výsledky odpovídají reálnému hraní.
Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.