Morfologické vyhlazování MLAA 2.0 — funguje všude | Kapitola 3
Seznam kapitol
Před časem jsme vám přinesli test alternativního vyhlazování FXAA od nVidie, které je schopné vyhladit obraz i ve hrách, kde běžné metody vyhlazování hran nefungují. Dnes otestujeme konkurenční řešení od AMD — MLAA 2.0. Zaměříme se především na srovnání kvality jednotlivých technologií a jejich hardwarové nároky.
Testovací sestava
Metodika testování
Testovací metodika byla poměrně jednoduchá. Vliv všech vyhlazování na výkon jsem testoval v rozlišení 1920 × 1080 px v celkem čtrnácti hrách (jejich jednotlivé testovací sekvence jsou vypsané níže) a použil jsem režimy bez vyhlazování, s post processing vyhlazováním MLAA, s 4× MSAA (vždy vynuceno ve hře) a kombinaci 4× MSAA a MLAA. U her jsou dále přiloženy srovnávací screenshoty se všemi testovanými typy vyhlazování.
Testované hry
Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.
Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11. Vypnuté byly jen dodatečné efekty GPU akcelerované fyziky PhysX.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Borderlands — Kreslená grafika hry je založena na Unreal enginu 3. Testuji na maximální nastavení hraním jednoho z prvních úkolů, kdy jdete zabít pět zmutovaných psů.
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na vysoké. Testoval jsem jen v režimech bez a s MLAA (v GTA je vynucení MSAA nemožné)
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Kingdoms of Amalur: Reckoning — Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky.
Red Orchestra 2 — K testování jsem zvolil první misi kampaně jednoho hráče, kdy společně s německými vojáky dobýváte ruské městečko s kostelem. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS na začátku mapy při přestřelce o dobytí kostela.
Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Nastavení detailů bylo nejvyšší, framerate měřen pomocí programu FRAPS.