NZXT Kraken Z53 – Nejvýkonnější kompaktní AiO vodník pro procesor
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek NZXT Kraken Z53 – Nejvýkonnější kompaktní AiO vodník pro procesor

NZXT Kraken Z53 – Nejvýkonnější kompaktní AiO vodník pro procesor | Kapitola 4

Z. Obermaier

Z. Obermaier

26. 7. 2021 20:00 21

Seznam kapitol

1. NZXT Kraken Z53 s LED displejem 2. Specifikace a balení 3. NZXT Z53 v obrazech (Galerie) 4. Testovací sestava a metodika
5. Výsledky měření na Core i9-9900K 6. Software NZXT CAM 7. Závěr – Hodnocení

Před nedávnem jsme si ukázali levný dvouventilátorový AiO kit pro CPU. Tentokrát půjde o ten nejdražší. Nabízí LED displej, excelentní výkon a příkladnou kvalitu zpracování. Za špičku od značky NZXT si ale řádně připlatíte.

Reklama
NZXT Kraken Z53 – Nejvýkonnější kompaktní AiO vodník pro procesor
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava na platformě Intel

NZXT Kraken Z53 – Nejvýkonnější kompaktní AiO vodník pro procesor
i Zdroj: PCTuning.cz

Na většině desek Intel budete mít s osazením problém. Vývody z pumpy naráží do pamětí, zkoušel jsem dvě desky. Na jedné to šlo použít, ale modul byl dost vyhnutý ze své osy. Na testovací desce to nešlo použít vůbec, musel jsem pumpu otočit.

NZXT Kraken Z53 – Nejvýkonnější kompaktní AiO vodník pro procesor
i Zdroj: PCTuning.cz

Core i9-9900K na 5,0 GHz + Ryzen 9 3900XT na 4,35 GHz

Měření většinou provádím na dvou sestavách. První na desce na ASUS Maximus XI Gene s procesorem Core i9–9900K. Coby zdroj posloužil Antec HCP–1200W, dále byl v sestavě pevný disk (SSD) Intel. Paměti mám od ADATA (16 GB DDR4–4133 MHz). Celý test proběhl s paměťmi na 4133 MHz s časováním CL19.

Druhá sestava používá stejné komponenty, jen deska a CPU je jiná. Konkrétně deska ASUS ProArt B550-CREATOR a procesor Ryzen 9 3900XT. Měření probíhá na přetaktovaných procesorech, dnes ale otestuji chladič jen na Intelu. To nám bude stačit.

Jako základ bude sloužit, dnes už skoro patnáct let starý, ale stále solidně výkonný vzduchový chladič Noctua NH-UP12P. Používal jsem ho v testech už v roce 2009. Ten bude v grafech představovat běžné (a levné) vzduchové chlazení. Vzduch nelze ošálit, pouze za cenu enormní hlučnosti. Já budu testovat v režimu Auto, tedy nechám vše řídit desku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama