Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc
i Zdroj: AMD
Grafické karty Článek Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc

Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

27. 8. 2023 10:00 171

Seznam kapitol

1. Představení a parametry 2. Srovnání výkonu 3. Hypr-RX 4. FSR 3 5. Překvapení na závěr: AFMF

AMD na páteční prezentaci představilo dlouho a netrpělivě očekávané Radeony RX 7800 XT a RX 7700 XT. Předvedlo i technologii FSR 3 a sdělilo k ní více podrobností a přichystalo si i překvapení v podobě technologie Fluid Motion Frame, která má umožnit generování mezisnímků napříč všemi stávajícími hrami běžícími pod DirectX 11 a DirectX 12.

Reklama

Jedna z věcí, na kterou je AMD pyšné, je unifikovaný AMD Software Adrenalin Edition s moderním rozhraním, v němž najdete vše potřebné pro nastavení a správu grafické karty včetně možností monitoringu a přetaktování bez nutnosti používat k tomu aplikace třetích stran.

Jednou z novinek má být technologie Hypr-RX pro snadné aktivování maximálního výkonu jedním tlačítkem. AMD jej představilo loni při uvedení RX 7900, přijít by měl s uvedením RX 7800 XT a RX 7700 XT s novými ovladači 6. září. Současně zapíná Radeon Boost, Radeon Anti-lag Plus a Radeon Super Resolution. 

Radeon Boost je technologie, která snižuje rozlišení renderingu v případě, že pohybujete myší a využívá toho, že při prudkém pohybu oko nevnímá tolik detailů. 

V prvních verzích snižovala rozlišení celého obrazu, poslední iterace umějí u podporovaných her využít variable rate shading a vybírat, která část snímku bude v nižším rozlišení renderovaná – oblast uprostřed, kde je oko zaměřené, se renderuje v plném rozlišení a v okolí klesá rendering postupně na poloviční a čtvrtinové rozlišení, přičemž rozlišení HUDU může zůstat zachované.

Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc
i Zdroj: AMD

Radeon Super Resolution je filtr pro upscaling aktuálního snímku, který funguje prakticky se všemi hrami pro DirectX 11 a DirectX 12 a můžete jej aktivovat v softwaru AMD. 

Bohužel pracuje pouze s aktuálním snímkem, takže výsledky jsou horší než při upscalingu FSR 2.x či DLSS 2.x a XeSS, který skládá obraz z více snímků.

Pro všechny, kterým přijde komplikované tyto tři funkce zapínat samostatně, v AMD vymysleli tlačítko, které je zapne najednou. Až posléze nejspíše zjistili, že ne vždy pohromadě fungují, a od té doby pracují na tom, aby to pohromadě běželo.

Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc
i Zdroj: AMD

Z vyjádření AMD na prezentaci to momentálně chápu tak, že Hyper-RX poběží na všech hrách, pro něž jsou vytvořené profily (to by znamenalo tzv. whitelisting, což je vždy ta horší možnost, protože to nepoběží, dokud někdo u dané hry neověří funkčnost a nepřidá ji na seznam). Totéž platí zřejmě i pro samotný Anti-Lag+

Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc
i Zdroj: AMD

Díky Hypr-RX bychom se měli dočkat podobných nárůstů výkonu, bohužřel není zcela zřejmé, kolik z toho připadá na Radeon Boost a kolik na upscaling. Ve hrách s FSR 2.x není upscaling přes jednodušší Super Resolution, což je obdoba FSR 1, zrovna žádoucí. Uvidíme, jestli Hyper-RX dokáže v takovém případě využít kvalitnější upsampling FSR 2.x.

Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc
i Zdroj: AMD

Výrazně klesnou i latence. Vypadá to bombastičtěji než výsledky Nvidia Reflex, ale zřejmě nejde o důsledek samotného Anti-Lag+, podíl na tom má i vyšší snímková frekvence díky upscalingu a Radeon Boost.

Představení Radeonů RX 7800 XT a RX 7700 XT, detaily k FSR 3.0 a AFMF s až 90 % snímků navíc
i Zdroj: AMD

Na snímku je problematické i to, že AMD neuvádí, o jaké latence jde – pokud jde o hodnoty měřené na monitoru, mohou záviset i na stavu v-syncu a jeho obnovovací frekvenci.

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama