Zpět na článek

Diskuze: Průvodce světem technologií NVIDIA: Čím ray tracing posouvá herní grafiku zase o kus dál

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 8. 2024 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nojo, jediné co mi trošku vadí okolo ray tracingu jsou ty marketingové manévry Nvidie. Např ray reconstruction pro Ampere, u něhož je zcela jasně potřeba vyšší základní rozlišení, než tyto karty zvládnou, tak aby všechno nevypado přeostřeně nebo jako z vosku, a nebyl tam takový otřesný ghosting.

Pak samozřejmě 4x rychlejší "performance" 4090 vs 3090 v path tracingu. Kde slovo performance je čistě zavádějící... Ne interpolace snímků fakt neznamená 2x rychlejší hardware a 2x vyšší výpočetní výkon, jak nVidia uvádí.

Klidně mě tady ukamenujte k smrti, je mi to jedno. Jenom pamatujte, že jste součástí problému, pokud nVidii (i ostatní společnosti) za takovéhle chování obhajujete.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 8. 2024 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Smazaný uživatel Myslim si, ze tu kazdy chape, ze ten HW nie je 4x rychlejsi a ze dany "performance" je dosiahnuty v kombinacii HW a SW. A ani NVIDIA nehovori, ze je to iba cez HW. Samozrejme netvrdia ani opak, ale v testoch je vzdy uvedeny aj DLSS, FG ci RR. Skor by si mali niektori ludia uvedomit, ze HW aj SW, ktory vie tento HW vyuzit, je jeden balik.

Hral som viacero hier s tymito technologiami a nemal som ziadny preostreny obraz a ani sialeny ghosting. Aj ked vacsinou hram v 4K akebo v 3440x1440 a s DLSS na urovni Quality ci Balanced.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 19:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll "Duvod prodeje, přechod na PS5" dělá si prdel? :D takhle lhát jak malej dement..nedivil bych se, kdyby taky měla problem s hotspotem, a raději se jí chce potichu zbavit 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll Víc šokantní je tohle . U i9-13900K píše "velmi dobrý kousek křemíku". U CPU, které všude po světě umírají a on sám jej pomlouvá, kde chodí.

Jak bych to jenom… zmrdeček!

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Tomáš Malý a jeste ten cpu ma kupujici predupeceny primo od belky 😆

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll belka zase predava 1000 veci n epreclene z recenzii . zajtra poslane na finacny urad :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 8. 2024 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @slahnuta kobyla presne to mi napadlo, ten dement normalne s tymi komponentami podnika... nezdaneny maloobchod

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 8. 2024 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @RickyAFF tak podnet na inspekciu podany, dufam , ze im to nebude dlho trvat

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
1. 8. 2024 07:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @slahnuta kobyla jako todle je praktika hovada nechápu kdo se vůbec sním zahazuje a dodává mu věci

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 8. 2024 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Tom2308 veci nove zabalene bez dokladu zrejme kradne v praci zo skladu

Tom1122
Tom1122
Level 21 Level 21
31. 7. 2024 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naleštěný prd.Tedy na požírání výkonu super.Jinak je RT.totální propadák kterého aby se hledalo lupou.

Jinak opravdu se přejmenujte.Mimo retro článků třeba o Amize je zde samá nVidia.Konkurence žije famozním novým Ryzenem a mega ostudou Intelu a tady články o ničem...

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka podle miry tvoji aktivity tady by se hodilo spis belkatuning.cz 😉

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka proč prodáváš svojí oblíbenou 7900xtx, ty vlezdoprdelko červená? :D :D :D :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Martin Hýbl lebo pouziva radsej 4080s

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 21:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Martin Hýbl jak tady celej rok lhal jak hraje na ty svy slavny nitro ve 4k,jak nema coil whine,teploty a spotrebu ma lepsi nez geforce,vsechno mu na tom jede bez problemu s ovladacema a pritom ji vlastne ani poradne nerozbalil 😆

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Retard Belka belka uz davno nebol tak zufaly, ako zase teraz. uz to chvilu vyzeralo, ze mu tabletky zaberaju

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @slahnuta kobyla po tom co se vrátil z prázdnin u babky je zase v ráži.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @karelll babka zakazala internet a jakej byl klid :D :D

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
31. 7. 2024 11:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zapomněli jste web přejmenovat na nvtuning 😁

Edit: jůů 12palců, díky borci 😹

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 7. 2024 12:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @Jaroslav Papež Nejste vy papežštější než papež?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @Jaroslav Papež ja osobne ocekavam ze k nejakemu prejmenovani dojde.. protoze posledni dobou je to tu brutus :) dokonce i v novinkach jsou reklamni clanky na nvidie.. jako by nestacily tyhle PR clanky na hlavni strance. Jestli tu driv probihala zelena masaz, tak co se tu deje poslední mesic, to uz je skoro jako vymejvani mozků nekde ve sklepe CIA :)

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 12:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Esteze si tu ty, kto to vyvazi smerom k AMD a snazi sa hlasat praudu.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 7. 2024 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MM Zapomínáte na jediný objektivní web... 😃

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Na rozdíl od ddworldu jsou tady ty zaplacené články jasně označené.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka "ja osobne ocekavam ze k nejakemu prejmenovani dojde.. protoze posledni dobou je to tu brutus 😌 dokonce i v novinkach jsou reklamni clanky na nvidie.."

amDDworld tiez nieco chysta, mentolka Belka?

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
31. 7. 2024 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ray tracing je taková bomba, že i po 6 letech co s tím NVidie začala prudit, stále musí vycházet (placené) oslavné články, aby to veledílo obhajovaly 😀

Je to polofunční zbytečnost, která akorát prodražuje grafické karty. Žere to 1/3 - 1/2 FPS, stále to renderuje jen naprostý zlomek pixelů, takže se to musí rozmazávat obraz takže to vytváří takový dost generický obraz a i přesto vznikají artefakty atd. Prezentovaný to je v pár hrách jako Cyberpunk kde je tma, déšť neboli chcanec, neony a kaluže, jakože to je ultrakulervoucí, protože to tam je alespoň trošku vidět. V ostatních případech se musí použít lupa.

Největší současné nasazení (tzv. totální) je v UE5 kde po neustálém youtube hype v rámci vyrenderovaných videí s titulkama jako "game changer" lidi zjistili, že se to jednak skoro nehejbe a druhak to vypadá divně. Jsou to všechno tituly kde se vaše postavička pohybuje 2-4 km/h v nějakém upoceném koridoru s kamerou, která většinu času čumí do země. Všude jsou samozřejmě různé fake světla a lokální změny všemožných parametrů scény, aby to vypadalo atmosfericky (viditělné například v simulátoru Gluma s pískem ve vagíně - Hellblade 2).

Stále existují enginy, který na nějaký RT z vysoka kašlou. Třeba Enfusion od Bohemky. Bohužel to ale vyrábí chráněná dílna v Mníšku pod Brdy, takže tam je trilion jiných technických problémů.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 10:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Nečum tak to ze RT skoro nikoho nezajima ukazal nedavny pruzkum.. https://diit.cz/clanek/pro-815-uzivatelu-neni-ray-tracing-zajimavy proto do toho Nvidia neustale tak cpe prachy na propagaci.. Vsak od doby co zacala Nvidia tak dbat na RT sly ceny hernich karet cenove nahoru nejvic za poslednich 15 let.. tj od generace RTX 2000 se kazdou novou generací ty ceny stupnují klidne o 70% v ramci karet ze stejne modelé rady.. Pritom Crytek uz pred mnoha lety ukazal ze Ray tracing lze delat s mnohem mensim dopadem na vykon a stale to vypada dobre. https://www.crytek.com/news/crytek-releases-free-ray-tracing-benchmark-neon-noir a dokonce to fungovalo na kartach co dle Nvidie ani RT umet nemaji tj GTX 1070 nebo Vega 56

Bohuzel z RT se stal jenom marketingovy nastroj jak propagovat vlastni prorpietni technologii DLSS aby se to vubec po zapnuti RT hejbalo, coz zakonite melo podporit prodeje Nvidia karet a hlavne to melo obhajit proc sly ceny tak nahoru, protoze to proste umi tu super technologii RT..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Čéče, a co tak zdražilo karty AMD, které na ray tracing kašle, že kopírují ceny GeForce?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 11:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner o kolik podrazila 7900XTX vuci 6900XT? a o kolik podrazila 4080 vuci 3080? :) o kolik podrazila treba RTX 2080Ti vuci GTX 1080Ti? AMD se vzdy snazi nabizet dobry pomer cena/vykon a zdrazovat jenom pokud opravdu musi.. jak vidis u 7900XTX nemuseli zdrazit ani o dolar a to ta karta prinesla o 50%+ vykonu navic a o 50% vetsi VRAM nez predchozi generace..

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
31. 7. 2024 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Proč RS ukazuje v příspěvcích "jméno" místo nicku?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 12:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka S tímhle argumentem, že když to má stejný číslo označení, je to stejná karta a má stát stejně, seš fakt už trapnej. :D

Já vytáhnu svou oblíbenou odpověď – RTX 3080 měla konkurenta RX 6800 XT. RX 7900 XTX konkuruje RTX 4080, takže má mít označení RX 7800 XT. Tím, že na to AMD nalepí RX 7900 XTX, dělá akorát blbce ze svých fans, protože jim prodává RX 7800 XT jako RX 7900 XTX za cenu RX 7900 XTX. De facto tedy RX 6800 XT za cenu RX 6900 XT.

A umocní to tím, že jim jako RX 7800 XT za cenu RX 7800 XT prodává de facto nástupce RX 6700 XT.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Stale to demo od Crytek chces porovnavat s RT z dnesnych hier? Tento nezmysel sa nestane pravdou aj to zopakujes 1000krat.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 12:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner takze to ze AMD dokazalo prodavat vyssi vykon u grafiky s 50% vetsi VRAM za cenu o mnoho nize nez konkurence je vlastne jejich nejvetsi chyba co udelali? Asi si nevzpominas na dobu z minuleho roku kdy TOP model 4080 stal klidne o 15tis více nez TOP model 7900XTX coz byl vrchol nechutnosti.. Kdyby byla 7900XTX tak spatny highedn jak tvrdis, jak je mozne ze to byla za posledni 4 kvartaly nejprodavanejsi grafika na mindfacotry s cenovkou 20tis+?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 12:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka To víš, za to nemůže Nvidia, ale Nvidia, že jo. Kdyby Sapphire nepřinutila podepsat GPP 3.0, mohli vydat Toxicy a taky top modely Radeonů mohly bejt klidně o pět tisíc dražší než dnes, takže by ten rozdíl byl jenom deseti tisíc a nebyl by tak nechutný.

Ad mindfactory, já už normálně začínám AMD podezřívat z toho, že si tam ty grafiky nakupují sami, protože z hlediska výdajů na marketing je to minimální částka výměnou za to, že weby a fans po celém světě píší o tom, jak se grafiky AMD ve skutečnosti prodávají s Nvidií půl na půl, a zkreslují to jenom prodeje OEM. :D

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Aj 4080tka ponuka za svoju cenu vyssi vykon nez sa dal za to iste kupit v predchadzajucej generacii.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner 7800XT byla celkem dlouho minulej rok na 1. miste prodejnosti i na CZC a ALZA.. 7900XTX se taky minulej rok dostala nekolikrat do TOP3 takze prodejne na tom tyhle dva modely byly velmi dobre i v CR

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MM no nevim je o 72% drazsi jak 3080 ale ze by poskytovala vsude aspon o tolik vyssi vykon bych nerekl aby mela alespon stejny pomer cena/vykon jako predchozi generace

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Zase akorát neumíš chápat psaný text, šašku. RTX 4080 byla 10 % výkonnější než RTX 3090 Ti, přitom byla o 40 % levnější (1199 vs 1999 USD)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 7. 2024 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Cituji: "7800XT byla celkem dlouho minulej rok na 1. miste prodejnosti i na CZC a ALZA.."

U nás v Port Moresby ji nikdo nekupoval.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tomáš Malý 3090Ti byl refresh 3000 rady a prisel pozdeji, 4090 ovsem zadny refresh nedostalo... ta karta zustala defakto bez nastupce.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 14:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 v ty vasi prdeli sveta se divim ze vubec nakej HW koupite :) ja se bavim o prodejich v Nemecku kde je kupni sila uplne nekde jinde nez u vás.. tam byla 7800XT nejprodavanejsi grafika v retailu za Q1 2024 a to s obrovskym naskokem. A to zcela zaslouzene, vsak si odnasela jedno oceneni za druhym ve vsech recenzich po celym svete..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka A to je přesně to, co pořád nechápeš.

Když máš v nabídce jeden levný model RX 7800 XT, a prodá se ho sto kusů, a na něj máš v nabídce tři levné modely RTX 4070, kterých se prodá po 90 kusech od každého, tak bude ten Radeon v prodejnosti na prvním místě, i když se prodá 100 kusů, zatímco GeForce budou pořád až na druhém, třetím a čtvrtém, i když se jich celkem prodá 270. :D

Dokud nespočítáš, kolik různých modelů RX 7800 XT se prodalo celkem, a kolik různých modelů RTX 4070/RTX 4070S, co proti nim stojí, se prodalo celkem, a neporovnáš až celkové prodeje, vypadáš jako pitomec, když na základě dat o prodejích jediného z X modelů Radeonů tvrdíš, že je RX 7800 XT nejprodávanější karta v dané třídě. :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Takže fakt nechápeš psaný text.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 14:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka honziku ale ty sasulko mala, 7800xt rozhodně v czc ani alze top 1 nejprodávanější karta nebyla, a nikdy nebude :) stači se podívat, kolik celkově 7800xt prodala, a porovnej si to s nějakou obyč 4070/s, budeš nemile překvapen, jak to číslo u amd bude 4x menší, a to ses ještě ani nepodíval na těch 21 ostatních 4070/s, co je v nabídce 😁😁 😁 😁 😁

AMD samo hlásí, že se jejich gpu prodávají málo.

Trh má amd současně na 12%

Proč teda AMD lže, když tvrdíš, že se prodává? 😂

ps, udělal jsem to za tebe, pač víme, že se ani neumíš podívat.

Všechny 7800xt dohromady: 1750+ks prodáno.

4070 zbylé edice, co jsou v nabídce: 2970+ks

4070S - 1870+ks

a to není 4070/s ani zdaleka nejpopularnejsi karta z 4000 serie :D naopak 7800xt je nejvíce popularni od amd.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
31. 7. 2024 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka 4090 ovsem zadny refresh nedostalo... ta karta zustala defakto bez nastupce.

Proč by měla 4090 dostat refresh když amd nic proti té kartě nemá a ani mít nebude nvidia nemusí vydávat nic výkonnější když amd je neschopné na todle odpovědět to je chyba amd ne nvidie

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka "3090Ti byl refresh 3000 rady a prisel pozdeji, 4090 ovsem zadny refresh nedostalo... ta karta zustala defakto bez nastupce."

Ale zákazníkovi je úplně u prdele, co přišlo později. Vyšla 3090TI a později vyšla 4080 s výrazně menší cenou a trochu vyšším výkonem.

No a co srovnat 4080 vs 3090? To nejsou žádný refreshe.

MSRP 1199 vs 1499 a přitom 4080 výrazně výkonnější?

Ale to už jsme ti psali hodněkrát. Bohužel tobě to buď nedochází, nebo jenom vyvoláváš opakovaně flame. Nebo ti dělá dobře, když tě mají ostatní za blba.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 7. 2024 17:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Cituji: " ja se bavim o prodejich v Nemecku kde je kupni sila uplne nekde jinde nez u vás.."

Vždyť jste přece psal o prodejích v Alza a CZC, to nejsou německé e-shopy. Jaká je kupní síla v ČR? Vaše argumentační gumovost je fenomenální.

Abych vám připomenul, co jste psal a na co jsem původně reagoval:

"7800XT byla celkem dlouho minulej rok na 1. miste prodejnosti i na CZC a ALZA.."

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 8. 2024 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka lhal si o czc a alze, demente.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 8. 2024 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Zřejmě jsem přehlédl, že řešíme listopad 2023 v Německu. Myslel jsem, že původní debata byla o celkových prodejích v ČR.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 12:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Nečum Předně, ve hrách, kde je ten rozdíl potřeba „hledat lupou“, obvykle zapnutí ray tracingu nežere polovinu FPS. A když se koukám na Arma Reforger a srovnám to s Gray Zone Warfare, nemůžu říct, že nemám pocit, že by tomu enginu ten ray tracing neprospěl.

Ad ray tracing má strašný dopad na kvalitu a rozdíly je potřeba hledat lupou, vás s těmihle argumenty miluju. Tu vaši logiku mi pak někdy za dlouhých zimních večerů musíte vysvětlit. :D

Když v tom Cyberpunku shodím detaily z ultra na medium, je rozdíl ve vizuální kvalitě menší než mezi tím RT on/RT off.

Takhle vypadá Ultra nastavené ze hry s vypnutou chromatickou aberací (RTX 4070S):

https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/1qecse1lbuqcvzt66aa08ed4f2d9113912622.png

Takhle medium:

https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/gb913l90q0dr6ip66aa08ecef2b8307003100.png

Rozdíl je 172 vs 136 fps. Nejsem si vědom, že bych kdy viděl někde člověka, který by do diskuze napsal ty lepší stíny mi za těch 36 fps v háji nestojí, budu to hrát radši na střední detaily. Kolik z vás kvůli tomu, že Ultra oproti Medium shazuje framerate o 20 % a „rozdíly je potřeba hledat lupou“, hraje ten Cyberpunk na medium?

Obvykle od tohoto typu lidí slyším spíš nářky na to, že to "nejde hrát na maximální detaily na grafice za dvacet tisíc, takže je to blbě optimalizovaný", místo aby tam vrazili střední detaily a obětovali ty „rozdíly, které je potřeba hledat lupou.“

Nejvtipnější na tom ale bývá, že obvykle stejní lidé jako tady jeden expert nedokážou používat DLSS nebo FSR a musejí hrát v nativu, protože DLSS „příšerně degraduje kvalitu obrazu“. Za situace, kdy takhle vypadá obraz s DLSS:

https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/u54xvsc50k5zrmm66aa08ed498de608934243.png

a takhle bez něj:

https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/1qecse1lbuqcvzt66aa08ed4f2d9113912622.png

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
31. 7. 2024 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner Zatímco v Gray Zone Warfare ray tracing prospěl čemu konkrétně? 😁Vypadá to dost podobně jako třeba Hell let loose, který běží na UE 4 a ve kterém má hráč dvojnásobek FPS. A to je 5 let stará hra.

> "Ad ray tracing má strašný dopad na kvalitu a rozdíly je potřeba hledat lupou, vás s těmihle argumenty miluju. Tu vaši logiku mi pak někdy za dlouhých zimních večerů musíte vysvětlit. 😆"

To je asi složitý, když auror článků na tech webu možná nechápe, že existují různé renderovací techniky mezi kterými se dá porovnávat. Při troše snaze si můžeš pustit UE 5 a zkoušet různý nastaví pak uvidíš jak ray tracing generuje hromadu šumu, rendering scény se vesele ojebává tím, že hromada věcí se nerenderuje v nativním rozlišení atd. To se ovšem do článků alá představujeme marketingové pseudotechnologie pro lidi bez mozku, nehodí.

Většina lidí překvapivě hraje hry s takovým nastavením, aby měli FPS co potřebují na vsync a co nejvyšší možnou kvalitu. Jestli se něco jmenuje ultra a nebo médium je poměrně jedno, zásadní je co to dělá.

> "Nejvtipnější na tom ale bývá, že obvykle stejní lidé jako tady jeden expert nedokážou používat DLSS nebo FSR a musejí hrát v nativu"

Ono to je ale zase jinak, lidem kterým vadí určité techniky AA, hrají bez něj. To se ale u většiny současných her už moc nedá, protože vypadaji hrozně kvůli ditheringu a dalším kurvítkům z konzolí, které vývojáři začali hojně používat. Takže spíše mají vlastní injektované knihovny a nastavení - https://old.reddit.com/r/FuckTAA/

To co srovnáváš ty je jedna 10x rozmazaná srajda s jinou 10x rozmazanou srajdou.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 13:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Kryptofašista

„Při troše snaze si můžeš pustit UE 5 a zkoušet různý nastaví pak uvidíš jak ray tracing generuje hromadu šumu, rendering scény se vesele ojebává tím, že hromada věcí se nerenderuje v nativním rozlišení atd. “

Totéž dělají prakticky jakékoliv jiné efekty. Jakýkoliv efekt, který využívá mapy, nemívá ty mapy v plném rozlišení obrazu (jen tak ze srandy se podívejte na mapu odrazu na tom zrcadle v kap. 1, nebo na shadow mapy na ultra v kap. 3). Jakýkoliv efekt, který simuluje GI, nesimuluje v plném rozlišení, ale dělá to na „pár“ vzorků a interpoluje (odšumuje) nebo rozostřuje. Soft shadows totéž. VRS je vysloveně založený na tom, že renderuje v nižším rozlišení.

https://gpuopen.com/manuals/fidelityfx_sdk/fidelityfx_sdk-page_techniques_combined-adaptive-compute-ambient-occlusion/#doxid-page-techniques-combined-adaptive-compute-ambient-occlusion

Všechno se optimalizuje, ani při tom "poctivém" renderingu v nativním rozlišení se prakticky nic poctivě nedělá, téměř na všem je něco takového, co způsobuje "šum", který se třeba následně filtruje. V tomhle kontextu vážně moc nerozumím argumentaci, že ten "ray tracing se nedělá v plné kvalitě", když totéž platí pro většinu jiných efektů, co se používají.

Dostali jsme se už do fáze, kdy je pro fotorealističtější grafiku zapotřebí těch věcí, co ray tracing umí přirozeně, fejkovat tolik, že je jednodušší to udělat přes ten ray tracing, než se to pokoušet věrněji napodobit bez něj.

Ad dithering, TAA a jiné ojeby – to je opět ždímání výkonu na lepší efekty tím, že už se to nepočítá „poctivě“ jako kdysi za časů, kdy se antialiasing dělal supersamplingem, ale s nižším vzorkováním a nějak se to flikuje.

Pořád si člověk může v té hře shodit detaily na low, aby měl vyšší framerate, a následně to kvalitnější AA a supersampling si vynutit přes ovladače. Kdo ale bude hrát na kombinaci nízkých detailů a supersamplingu?

Nejvíc mě na tom ale začíná bavit to, že se zdá, že je novým trendem, že hry na Unreal Engine mají v defaultu zapnutý TSR a na většině globálních nastavení grafiky s výjimkou nejvyššího se používá temporální supersampling. Tzn. jednodušší ekvivalent DLSS. Fakticky by mě zajímalo, kolik lidí, co "dlss vypínají a hrají zásadně v nativu", hraje v takových hrách v reálu s obrazem upsamplovaným přes TSR.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
31. 7. 2024 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner Do nedávný doby od nástupu 3D akcelerace ovšem "optimalizace" na PC neměli takový negativní vliv na výsledný vizuál jako teď kdy se zásadně ztrácí obrazová informace. Další podstatný faktor je, že to běží hodně pomalu a že 3D scéna vypadá lépe akorát v nějakých laboratorních podmínkách. A ještě, když to hráč moc nezkoumá.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Kryptofašista Jaké se ztrácí informace? Celá ta Adamova série článků o DLSS přece vyvrací tu blbost, že se něco ztrácí.

A naopak s RT nebo PT získáváš realističtější práci se světlem a odrazy. Alan Wake 2 ukáže, že se s mesh shadery se konečně dají dělat pěkné kulaté věci.

I kdyby se hry renderovaly v nižším rozlišení, tak ten ušetřený výkon se použije na to, aby vizuál byl bližší realitě. Proto se teď všude mluví o kvalitě pixelů, nikoliv kvantitě. Představit si to můžeš tak, že video natočené kamerou v 480p bude pořád vypadat realističtěji než nativní render ve 4K.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Kryptofašista vzhledem k tomu, kolik se nvidii podařilo prodat rtx karet s tím, že jsou teď na historickém vrcholu 88%, to asi úspěch je :D informace se samozřejmě nikde neztrácí, doporučuji nastudovat - pár hezkých článku na to vyšlo zrovna tady :))))

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Tomáš Malý Mozes napisat aj 500 clankov vyvracajucich tieto nezmysly, stale ti isty ludia sa budu vracat a tvrdit tieto nezmysly znovu. Je to ako nabozenstvo. Zalozene na viere namiesto faktov.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
31. 7. 2024 20:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Tomáš Malý Tyhle série (zaplacených) reklamních článků vyvrací velké kulové, ale to by sis musel vyndat hlavu ze zadnice a zkusit začít myslet sám za sebe. Ale to je takové sci-fi, že?

Jo to je tak skvělý, že screenshoty z Alan Wake 2 vypadají jako kdybys měl 5+ dioptrií.

Netuším co má být ta "kvalita pixelů", když tam všude máš šum, blur, artefakty a zprasený vyhlazování. Navíc jde i o to, že hru hraješ, tudíž ti je nějaký vylepšený nasvětlení k ničemu, když díky nekvalitně vyrenderované scéně nevidíš nepřítele nebo nedokážeš identifikovat objekty.

Ten příměr nedává žádný smysl. Pokud jsi zažil éru interaktivních filmů, koho to zajímalo a bavilo kvůli tomu, že to mělo realistickou grafiku v nízkým rozlišení?

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 22:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Kryptofašista

"když díky nekvalitně vyrenderované scéně nevidíš nepřítele nebo nedokážeš identifikovat objekty."

To by malo byt v akej hre?

BTW. tie teklamne clanky vysvetluju ako dane technologie funguju. A to vyvracia co pises.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
31. 7. 2024 22:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @MM Například už v zmiňovaném Hell let loose.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 22:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Kryptofašista Ked som hral Cyberpunk s PT, DLSS na Quality a s FG aj RR, nebol ziadny obraz maznuty. Hra vyzera paradne a to som ju hral este k tomu cez Geforce NOW. Hry, ktore posobia maznute su tak proste urobene bez ohladu na to, ci pouziju tu promovane ficury. Takze ty najdes svoje priklady a ja zasa svoje a obaja budeme mat pravdu, aj ked iba v tych konkretnych hrach.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Slusny spam uz toto :D

Jinak nVidia na zadny posrany konzole neceka a stejne jde nahoru..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 buďme rádi za každý nový obsah na naší oblíbené stránce. I když je to už po několikáté, co čtu o technologiích Nvidie, zrovna ten dnešní byl pro mne asi nejsrozumitelnější. Nebyl nacpaný nic neříkajícími slajdy z prezentací a napsán byl tak, že to pochopí i hňup. 😀

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 Tu hore dvaja to aj tak nepochopili. :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 06:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslední kvartál u AMD zase velký špatný. Herní divize s tržbami 648M (pokles 59 % oproti loňsku), provozní zisk jen 77M (pokles o 66 %).

V datacentrech má mimochodem v zisk 743M, tj. desetkrát víc. Tak jsem zvědavý, jestli Stach po vzoru Nvidie taky začne vytrubovat, že AMD je AI firma a hry ji vlastně nezajímají, když z nich má desetkrát míň peněz. :)

secho
secho
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Tomáš Malý co jsem četl, tak za pokles můžou spíše čipů pro konzole, ale samostatné grafiky na to byly lépe, než čtvrtletí předtím.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 08:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @secho prodeje konzoli klesaji celkem masivne uz 2 kvartaly po sobe.. vsichni cekaji na PS5 Pro. kupovat ted PS5 je kravina kdyz za par mesicu tu mame nastupce za skoro stejny penize s mnohem ale mnohem lepsim vykonem.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @secho Mezičtvrtletí srovnání o ničem nevypovídají, ve finančních výsledcích jsou klíčové meziroční změny. A každopádně AMD nezveřejňuje konkrétní čísla za konzole a herní GPU, takže to nemůžeme posoudit. Akorát v Q1 opravdu říkali, že za poklesem tržeb a zisku jsou GPU i konzole, teď v Q2 to svádějí jen na konzole.
https://d1io3yog0oux5.cloudfront.net/_7dec78b54b2a1442b8692327abdd1d9e/amd/db/778/6973/file/AMD+Q2%2724+Earnings+Slides.pdf

Jenže v 23Q2 měli silné konzole a pokles u GPU. A věčně to klesat nemůže, protože nějaké karty se vždycky budou prodávat.
https://d1io3yog0oux5.cloudfront.net/_d87c0f33fa33a525133f7c45c558f217/amd/db/778/6929/file/AMD+Q2%2723+Earnings+Slides.pdf

Hrubá marže klesla ze 14 na mizerných 12 %. Marži by přitom měly snižovat právě ty konzolové čipy, kde to prodávají skoro za výrobní náklady, aby si Sony a MS udrželi.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 10:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Tomáš Malý AMD vzdy melo konzole ne kvuli primarne velkému zisku ale kvuli investici do toho ze na jejich HW budou hrat miliony lidi po celym svete a vyvojari her budou na jejich HW vice optimalizovat.. Tento ukol podle me konzole rozhodne splnily pokud vememe jak se spoluprace mezi AMD a vyvojarema her rapidne zlepsila od doby PS4 a tehdejsiho Xboxu az po dnesni dny.. pro hrace her to byl taky dobry krok, protoze do te doby portovat hry z konzoli na PC platformu byl silenej porod, dneska je to mnohem jednodusi diky tomu ze konzole i PC maji stejny HW.. nehlede na to ze diky AMD klesla cena konzoli celkem rapidne..

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho "kvuli investici do toho ze na jejich HW budou hrat miliony lidi po celym svete a vyvojari her budou na jejich HW vice optimalizovat " :DDDDDDDDD jojo, nechteli vydelat penize, to je v prdeli ta tvoje hlava honziku, amd je v konzolich uz roky a optimalizace na amd karty nikde, dekujeme.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka jo, takže AMD chtělo dostat čipy do konzolí, aby se na ně optimalizovaly hry, aby...

pak několik generací karet jen sledovali, jak podíl grafik padá dolů, kašlali na to, jak se ty grafiky prodávají a kašlali na highend, protože se soustředí na procesory, které jim sypou víc?

Vývojáři optimalizují na AMD tím, že ty hry pořád vyvíjejí převážně na GeForce, protože od Nvidie mají nástroje i knihovny a na PC jsou čtyři z pěti grafik GeForce?

Nebo ty grafiky má AMD v konzolích spíš na to, aby do nich díky nim prodávali i své procesory, na kterých mají větší zisky než na GPU?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Adam Vágner kde AMD kaslalo na highend posledni roky? 6900XT/6950XT nebo 7900XTX nejsou highend?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 11:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka A to má být potvrzení, že nekašlalo? :D Jediný highend, co stál za řeč, byly skutečně ty šestitisícovky, které nějak dorovnaly výkonem GeForce. Pokud se ignoroval ray tracing. Jinak počínaje generací RX 5000 přestal highend AMD de facto existovat a AMD se nepokoušelo konkurovat highendovým modelům Nvidie.

Tak si srovnej:

Fury X vs GTX 980 Ti
Vega 64 vs GTX 1080 Ti
RX 5700 vs RTX 2080 Ti (tady to bylo uplně heh)
RX 6950 vs RTX 3090 Ti
RX 7900 XTX vs RTX 4090

Tím, že na ekvivalent RX 6800 nalepíš místo RX 7800 označení RX 7900 XTX, z toho fakt highend neuděláš.

A v příští generaci opět podle všeho na highend totálně rezignují.

A jesti se ptáš, proč highendové grafiky Nvidie stojí tolik, kolik stojí, tak hlavně proto, že proti nim AMD obvykle nemá co postavit.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka a predtym 4xx, 5xx, 5xxx? a teraz dalsia generacia ? to ze 2x sa snazili, i tak to higend nebol len vyssia trieda.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @slahnuta kobyla zapominas na to ze v ty dobe stalo AMD pred krachem a na vyvoj highendu nemeli prachy, jakmile se vzpamatovali a zbavili se vsech dluhu opet zacali highend delat zas s RX 6000/7000 generaci... u 8000 generace nemuze za absenci highendu to ze by to AMD delat nechtelo, ale to ze se proste nepovedlo odladit cipletovou technologii a AMD jasne reklo ze kuvli tomu uspisi vyvoj highendu do dalsi generace vuci puvodnim planum.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 11:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Adam Vágner rezignuji? dobra blbost.. oni ten highend pro 8000 generaci vyvijeli ale proste se to nepovedlo odladit vcas a nez aby do toho rvali dalsi prachy, radeji je vrhnou do dalsi generace kde to proste bude 100%.. taky zapominas na to ze AMD ma mnohem mene penez na vyvoj nez Nvidia i presto jim dokazali pres dve generace dozadu vykonem konkurovat. Taky zapominas na to ze AMD bojuje na dvou frontach, CPU proti Intelu a GPU proto Nvidii.. coz je samozrejme mnohem narocnejsi nez kdyz delas jenom jedno z toho... Jinak z pohledu RTX 4090, tu kartu si na hry skoro nikdo nekupuje, vetsina karet v roce 2023 skoncila v Cine na AI.. na hrace PC her je proste tahle grafika silene predrazena.. A AMD jasne ukazuje posledni roky ze tohle oni delat nechteji, oni chteji hracum dodavat dobry pomer cena/vykon a to 4090 opravdu nema, proto se snazi prejit na ciplety co mozna nejdrive protoze jenom diky cipletum se podrazilo AMD za posledni roky zlevnit i procesory... to samy se snazi udelat s GPU, doba velkych monilotu je proste pryc, ty cipy sou vyrobne nekrestansky drahy a hlavne vyvoj vyrobnich procesu se radikalne zpomalil a uz to proste nejde zvetsovat donekonecna..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 7. 2024 12:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka Takže ho udělají, nebo na něj rezignovali? :D

„zapominas na to ze v ty dobe stalo AMD pred krachem a na vyvoj highendu nemeli prachy, “

Teď se AMD v prachách topí, tak proč se na to zase vykváknou u osmitisícovek? Vadilo by fans, kdyby kvůli tomu, že "se to nepovedlo odladit vcas ", ty karty uvedli o půl roku později, když se budou prodávat dva roky?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 7. 2024 12:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Adam Vágner Zapomínáte na temné praktiky Nvidie, Intelu, Dellu, HP, IBM, Applu, Qualcommu, Samsungu, Číňanů, iluminátů a ufonů...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka "nehlede na to ze diky AMD klesla cena konzoli celkem rapidne.." Které konzole zlevnily díky AMD, ty šašku? A doufám, že zase nevytáhneš ten příklad s PS3, která byla drahá jen kvůli té BD mechanice a Cell CPU. Konzolové CPU od Intelu, AMD a IBM jinak historicky byly za podobnou cenu, totéž platilo pro GPU od NV a ATI.

Na PS4 a XBO se asi ušetřily nějaké výrobní náklady díky APU. Což byl takový danajský dar, protože pak v konzolích byly zoufale pomalé procesory, které brzdily herní vývoj.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Adam Vágner "Nebo ty grafiky má AMD v konzolích spíš na to, aby do nich díky nim prodávali i své procesory, na kterých mají větší zisky než na GPU?"

A to ještě platí jen pro serverové procesory. Na těch desktopových a mobilních mají ještě nižší marži než na GPU. Za FY23 dokonce na CPU prodělali 46 milionů, až letos jsou zase v zisku. :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 7. 2024 14:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka Cituji:

"zapominas na to ze AMD ma mnohem mene penez na vyvoj nez Nvidia"

"zapominas na to ze AMD bojuje na dvou frontach"

Já bych řekl, že tady nikdo na nic nezapomíná, jen to nikdo nebere jako důvod, proč by měl neúspěchy AMD na poli GPU neustále omlouvat. Zapomínáte na to, že v době vzniku společnosti Nvidia byla AMD na trhu už 24 let. Taky zapomínáte na to, že sama AMD si v minulosti najala manažery lemply. A zapomínáte i na to, že sama AMD koupila ATI za cenu neodpovídající možnostem AMD.

Cituji: "protoze jenom diky cipletum se podrazilo (tady má být asi podařilo) AMD za posledni roky zlevnit i procesory"

Mně přijde, že je tam dlouhodobá tendence spíše opačná.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 14:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Slusnak123 7900XTX je z pohledu hidhendu neuspech? karta dokazala s 3. nejvyssi cenou porazit 2. nejlepsi grafiku konkurence a dokazala se dobre prodavat viz prodejni statistiky na mindfacotry kde se jednalo o nejprodavanejsi highend kartu za posledni 2 kvartaly s cenou 20tis+. Tohle bych za neuspech opravdu nepovazoval.. Za neuspech bych povazoval spise predrazenou 4070 a 4080 ktery se musely hned nekolikrat za 2023 pozastavit ve vyrobe protoze to nikdo nekupoval.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
31. 7. 2024 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka Ano, však minulý týden měli všichni němečtí majitelé 7900 XTX sraz. Po cestě je posbíral jeden autobus.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
31. 7. 2024 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Tomáš Malý Bol to mikrobus a mali spolocnu akciu s nazvom "prepastuj si svoju kartu koli hotspotu"

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka cela rada 7000 je nejvetsi neuspech amd honziku, to, ze se ti prodalo par tisic kusu na jednom obchode nic nezmeni, nebud uz prosim blbej, diky
pises, jak nvidia musi pozastavovat vyrobu v jejich historicky nejsilnejším období, nikdy víc karet neprodali.. tak jsi normální?

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Martin Hýbl Staci si porovnat obraty hernych divizii oboch firiem a musi byt kazdemu jasne ako to s predajmi kariet je. Cele tieto tanecky s Mindfactory su len o tom, ze niektori kudia chcu silou mocou verit tomu, ze ti, co si kupuju karty priamo, tak ich kupuju v pomere 1:1 u oboch firiem. A ze NV ma drvivu vacsinu iba z predajov hotovych zostav resp. notebookov cez OEM, kde to maju podplatene. O nic ine nejde.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
31. 7. 2024 17:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@secho @Jan Belka Cituji: "7900XTX je z pohledu hidhendu neuspech?"

Doporučoval bych vám vždy pečlivě číst, na co reaguji, záměrně vám to dávám do citací, abyste z toho nemohl uhnout. V citacích, na které jsem pak reagoval, nic o 7900XTX nebylo, ostatně v celém vašem příspěvku, ze kterého jsem citace bral, také ne.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 05:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Wágner zatím asi nejlépe srozumitelně napsaný článek pro laiky o RT, který jsem tu četl. Mám to štěstí, že patřím k těm, kteří si jen užívají vizuální stránku her a nepitvají se ve věcech vývojářů. 😃 Věřím, že pro nás dělají maximum a že tyhle technologie jim k tomu pomahaji. S všemi nově ziskanými znalostmi se už nemůžu dočkat vydání Farming Simulatoru 25, který má tyhle technologie mít. Díky za článek. +3

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
30. 7. 2024 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Například není schopna efektivně simulovat odrazy světla od povrchů."

a opat som rypadlo. Rasterizacia dokaze viacmenej COKOLVEK co dokaze AKAKOLVEK GI/RT/PT .. ehm .. technika, inak by maliar nevedel namalovat uplne fotorealisticky obraz. Klasicka malba = rasterizacia.

Rasterizacia - celu tu polygon palbu pred sebou RASTERIZUJETE - premietnete z 3D world space do 2D screen space !! /ta 2D obrazovka pred vami/ a toto platno potom patlate farbami !

"Reflections can be done in rasterization based engines it's just hard to do. "

problem je, ze rasterizacia sice dokaze "presne" to iste co raytracing ale urobi to tak sialene casovo a systemovo, energeticky neefektivne, ze sa na to realne neda pouzit. podobny raster HW by zral niekolko kilowatt stavy.

preto prechod na HW RT, kde sa beh svetla po ploche rata dnes roznymi hybrid technikami, tisicky SIMD, kt. pomahuju nespocetne HW RT skratky .. hlavne pri vystavbe BVH - https://en.wikipedia.org/wiki/Bounding_volume_hierarchy

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 7. 2024 17:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @sailorsvk Mluvím tam o rasterizaci ve smyslu, v jakém se ten termín používá ve vztahu k renderingu. Nemluvím o rasterizaci ve smyslu překreslování podkladu v podobě dokonalé fotky na pixlíky.

Třeba to dokonalé zrcadlo se dá i bez RT udělat tak, že se vymodeluje naprosto stejný svět „za zrcadlem“. Jenom se to pak musí renderovat dvakrát.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
30. 7. 2024 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) samozrejme je rasterizacia iba o zdani skutocneho .. za velmi starych cias som v 3DSMAX ukazoval ako urobit fake GI s light bounce bez RT/radiosita modulu .. ciste iba fakovanim a pouzivanim mnohych omni farebnych svetiel na spravnych miestach. Laik rozdiel nespozna a tieto probe GI kravinky sa nerskor v hrach masovo pouzivali.

Klasickej rasterizacii je vsak amen a predpokladam, ze Nv50, najneskor Nv60 su posledne GPU s HW ROPS a podobym bordelom na palube.

Ako sa vyriesi kompatibilita so starymi hrami .. nuz v grafickom API bude dalsia vrstva, ktora bude prekladat staru HW rasterizaciu iba do "SW" compute SIMD GPU pola.

Buducnost nasvietenia je v plne "pocitanom" svetle a tych technik je more a EPIC sa nielen na to s nanite pripravuje. Polygon mensi ako pixel, subpixel polygon je vdacny objekt na nove hry so svetlom, to uvidite. Vid REYES rendering na ktory sa EPIC casto odkazuje.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 7. 2024 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @sailorsvk si to ty, Louise? Louise Lumièr?😁

Petr Sehnal
Petr Sehnal
Level 2 Level 2
31. 7. 2024 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner Nemám nic proti RT a rozhodně vítám hw, který je schopný mnohem rychleji fotorealisticky renderovat i mimo herní pole. A sám mám poměrně výkonnou grafiku takže RT zapínám všude, kde to jde.

Na druhou stranu ono rasterizačních triků se využívá celá řada odnepaměti - například typické dynamické stíny se renderují tak, že se vykreslí "kamera" v nízkém rozlišení z pohledu světla a kam "vidí" se dokreslí zesvětlené okolí.

Raytracing na papíře zní super. Hlavně šetří práci vývojářům aby nemuseli dělat zmíněné triky. Bohužel ruku na srdce, on ten raytracing výkon není na aktuálním hw nijak zázračný, skoro bych řekl že je spíš velmi špatný. Kupříkladu na fotorealistické vykreslení scény offline je potřeba kolem 16 000 paprsků na pixel (dle průhlednosti a dalších parametrů ve scéně; měřeno jak v Blenderu tak Unreal Engine 5 pathtracingem) ale dnešní hw zvládá pouze asi 0.5-1 paprsek na pixel za frame. Čili se dělá zmíněná temporální magie kdy se vezmou výsledky z předešlého framu a "nějak se to zrekonstruuje", myšleno zhruba domyslí. To ale nic nemění na situaci kdy prostě RT výkonu na krásný obraz by bylo potřeba ne 10x, 100x ale 10000x více.

Takže zrovna konkrétně ty "odlesky" v kalužích a spol jsou stále mnohem lepší* právě těmi rasterizačními triky s dvojitým renderem a podobně :-) To jen taková odbočka se zkušenostmi z placených vizualizací.

*myšleno sweet spot poměr vzhled / dopad na výkon

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 7. 2024 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Petr Sehnal Moj nazor je taky, ze RT a ta tzv. "temporalna magia" je jeden balik funkcii. Myslim, ze nikto nebude rozporovat co tvrdite ohladom nedostatku vykonu, kde HW zvlada spocitat iba obmedzemy a maly pocet sledovanych lucov. Na druhej strane pri vhodnej kombinacii RT/PT s DLSS/FG/RR vieme dosiahnut podla mna lepsi vizual ako bez tychto ficur. Hlavne co sa tyka hier s PT a hier kde sa RT pouziva vo vacsej miere. Aspon to su moje skusenosti z hier, ktore som hral.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
1. 8. 2024 07:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Petr Sehnal Playstation 1 mala rasterizacny pixel fillrate do 35 megapixel, Voodoo 1 okolo 45-50, dnes sme na gigapixeloch nominalne a vnutorna architektura je kolosalne neporovnatelne vykonnejsia. Skuste si porovnat 50Mhz Voodoo chip a 50Mhz AMD GPU, ak by to islo.

Pocitane svetlo je abs. nevyhnutna buducnost, rasterizacia je mrtva, dnesnu AAA hru za 500 mega budget nevieme urobit, lebo sa to po "staru" neda. Mnozstvo asetov, starych gfx hier z rasterizaciou /uz obycajne tiene su pre rasterizaciu neriesitelny problem/, starou animaciou, starou fyzikou .. dnes extremne neefektivne, tu hru by robili 10 rokov. PS2 mala tri GTA hry. PS4 nemala ziadnu vlastnu, nativnu GTA hru !

Preto "pocitane svetlo", AI bude generovat co sa da a to co robi "RT" pre svetlo, teda scena sa svieti "sama", potrebujeme aj pri novej fyzike a animacii.

Vsetky velke dev timy to vedia, dnes sme v hluchom "nie dost vykonnom" pasme, ked aj PC HW za 3000 euro zvladne herne iba trivialne PS2 pakarne ako Cyberpunk a aj tak tu hru treba robit a DORABAT CELE dlhe roky.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 8. 2024 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Sailor SVK A jak to všechno za současných technologií chcete vmáčknout do těch 75 W, jak jste onehdá psal? Očekávám něco o dětech...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
1. 8. 2024 08:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 nevidim abs. ziaden herny rozdiel medzi GTA pre PS2 /slim verzia 25 wattage !!!/ a Cyberpunk pre 3000 eurove PC s Nv4090 /1200 watt zdroj/, ani tuk, de nada, zero.

tolku ku vyuzitiu tych tvojich watts nad 75.

nabuduce ked na mna budes reagovat tak narataj v duchu do 100, az potom nieco napis, ja nie som PC chujko v puberte co tu len hulaka a nicomu nerozumie.

garantujem ti, ze dnes by ta PS2 na 4nm zrala 0.5 wattu a keby som tu PS2 PRO /150 nasobok starej PS2 !!/ HW natrieskal tak, ze bude zrat tych 75 watts tak na nej urobim herne lepsiu hru ako na tom PC. Lepsia AI, lepsia animacia, lepsia fyzika.

este raz >tolku ku vyuzitiu tych tvojich watts nad 75<.

Reklama
Reklama