Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce | Kapitola 11
Seznam kapitol
Už dlouhá léta se vždy před uvedením nových Radeonů spekuluje o tom, zda s novou architekturou překonájí GeForce. Až letos ale AMD překvapilo. Nedá se sice mluvit o vítězství, ale konečně máme i u nejvyšších modelů herních grafik na výběr . A to není málo s ohledem na to, jaký skok nové GeForce udělaly.
Ultra + Ray tracing
Pro testy s ray tracingem využívám rovněž nastavení ultra s deaktivovaným hairworks, liší se jen tím, že je navíc zapnutý i ray tracing s nastavením high.
Ray tracing + DLSS
Ve hře je ještě implementovaná nejstarší varianta DLSS, nikoliv DLSS 2.0. Výkon s aktivním DLSS měřím pouze v rozlišení 2560 × 1440, protože u rozlišení 1920 × 1080 není možné DLSS zapnout na výkonnějších kartách a u 3840 × 2160 jej naopak nelze aktivovat u RTX 2060.
Maximální detaily a ray tracing
Poslední je maximální kvalita detailů s nastavením Quality na Extreme a aktivním hairworks coby nejvyšší kvalitou detailů. Jediná položka, která není na maximu, je shading rate – ten je nastavený na 100 %, takže se hra renderuje v nativním rozlišení a ne se super samplingem na 200%, jak je tomu u předvoleného profilu „Extreme“.