Radeony X800GTO(2) vs. GeForce 6800GS | Kapitola 7
Seznam kapitol
V minulém díle jsme se podívali na výkony Radeonu X1600XT, které příliš nepřesvědčily ve srovnání se svou současnou konkurencí GeForce 6800GS či GeForce 6600GT. V dnešním článku doplníme výsledky z předchozího testu 3 Radeonu X1600XT, které porovnáme s oblíbenou kartou Radeon X800GTO2 a GeForce 6800GS. Zároveň tak rozstřihneme dilema mezi Radeonem X800GTO2 a GeForce 6800GS.
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Z grafu jasně vidíme nadvládu karet Sapphire Radeon X800GTO2 a MSI GeForce 6800GS, které zbytku peletonu prostě utekly a po přetaktování jsou jejich vyśledky opravdu zajímavé. Radeony X1600XT a X800GTO se jen stěží přiblížily hranici 10 000 bodů a to je v proovnání se starší GeForce 6600GT opravdu špatné. Naštěstí benchamrky neodrážejí skutečnou herní realitu, takže postoupíme dále.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
3DMark 05 byl do příchodu nového benchmarku z dílen Futuremarku tím nejoblíbenějším testem pro měření výkonu grafických karet. Sapphire Radeon X800GTO2 díky čipu s 16 pixel pipelines utekl ostatním po přetaktování velmi snaddno. Pokud vezmeme v úvahu karty nepřetaktované, tak si MSI GeForce 6800GS může se Sapphire Radeonem X800GTO2 podat ruku. Dobrý výsledek zde zazanamenaly Radeony X1600XT, které se díky opravdu rychlým vertex shaderům dostaly před výše zmiňovanými kartami.
3DMark 06
Verze | 3DMark 06 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Shader Model 2.0/3.0, HDR Rendering, Dynamic Soft Shadows, Complex Shaders |
Nastavení | 1280x1024x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | 3DMark 06 |