Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire | Kapitola 6
Seznam kapitol
S uvedením nových grafických karet se také vždy zabýváme výkonem v Multi-GPU řešení. S novými Radeony HD 6900 to nebude jiné. V dnešním článku se společně podíváme jak výkonná je dvojice obou uvedených karet v našich testovacích hrách. Úroveň škálování výkonu v CrossFire je vysoká a často překoná i konkurenční SLI.
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/83jrb0ijxtcmcfr60ce0ca6ae3e4916210931.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/89o6bjhytzo2ppw60ce0ca735b65090399434.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/nb7wvbh1g6yis2360ce0ca7cf6e4961857875.jpg)
Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/pqi10pw84e7noh160ce0ca877a09989159798.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vy61ya7kw2tzo7n60ce0ca93ce07966745977.jpg)
Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/djabtf1lwiqdoy460ce0ca9d31b0595010490.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/7ru9xkg241dh0r960ce0caa75f11262583739.jpg)
Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:
http://www.youtube.com/watch?v=Y-jLMC2PAPI
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/0ivcqokeqag63bg60ce0cab0bc2e320470873.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/fm7fchjmksxp74a60ce0cab88972927903858.jpg)
Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/425aijn4n0zz4s560ce0cac18cd7473740785.png)
STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ma7lgtzcom9t4a860ce0cac8fb22231256570.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/w4j2sh63yq3jkaf60ce0cad1becb483595488.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/25cyqgchik7gp2u60ce0cad9c2e5091935678.jpg)
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/h336ybbsp9sopss60ce0cae211e8050269030.jpg)
World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ygna9qjzvvwaeys60ce0caea712f187798741.png)
Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/0b60vrf6t7j31w060ce0caf565ad473251918.png)
3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.
![Sapphire Radeon HD 6950 a HD 6970 - Výkon v CrossFire](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/jiledxo7wmyziyc60ce0cb00efbc159211518.png)
3D Mark 11 (DX11) - Předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme v defaultním presetem.