Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky
Článek Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

27. 3. 2012 03:00 18

Seznam kapitol

1. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 2. 3DMark Vantage, 3DMark 11 3. Anno 2070 4. Assassin´s Creed: Revelations 5. Battlefield 3 6. Crysis 7. Crysis 2 8. DiRT 3
9. Just Cause 2 10. Metro 2033 11. Splinter Cell: Conviction 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena/výkon 15. Duely aneb GeForce versus Radeon 16. Závěr

Ve včerejším vydání jsme si představili všech 13 grafických karet s cenou pod 4000 Kč, které jsme podrobili standardní sérii redakčních testů. Dnes si ukážeme výsledky z měření, podíváme se na poměr cena / výkon a určíme favority, které se vyplatí koupit. Nejenom vzhledem k současné situaci na trhu, ale i s ohledem na další vývoj.

Reklama
Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Testovací sestava

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Možná vás při pohledu na tabulku napadá, proč jsem slabé grafické karty testoval na takto silné sestavě. Důvodem k tomu byla jednak snadná srovnatelnost všech testovaných karet se všemi modely a pak také to, abychom u karet otestovali jejich opravdový výkon a nikoliv to, zda je brzdí běžný mainstreamový doujádrový procesor.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokých rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Srovnání grafických karet do čtyř tisíc — naměřené výsledky

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning