Srovnání Radeonů HD 7950 — Gigabyte, MSI nebo Sapphire? | Kapitola 5
Seznam kapitol
Zatímco se při uvedení Radeony HD 7950 prodávaly za cenu okolo jedenácti tisíc, dnes stojí okolo sedmi a pů tisíc daní. AMD navíc v posledních dnech nabídku ozvláštnilo tím, že ke každé kartě zdarma přibaluje hned tři špičkové hry — Far Cry 3, Hitman: Absolution a Sleeping Dogs. Karty jsou tak ve vyšší střední třídě skutečně zajímavou volbou.
Testovací sestava
Metodika testování
Smyslem dnešního testu není srovnat modelové řady grafických karet, ale upravené verze mezi sebou. Testoval jsem proto jen v jediném nastavení 1920 × 1080 px se čtyřnásobným vyhlazováním hran a v grafech jsou uvedeny výsledky testované čtveřice karet na základních frekvencích a po přetaktování.
Testovací hry
Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.
ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem hrál na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran. Framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.